{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.703 visninger | Oprettet:

HJÆLP! :( Blærebetændelse / urinvejsinfektion {{forumTopicSubject}}

Årh jeg kunne godt bruge lidt hjælp, for nu begynder jeg at blive lidt småbekymret, og jeg er ret uerfaren.

Vores dyrelæge og dyrehospital har lukket indtil på mandag, så er ved at panikke lidt.

I morgen er det præcis 14 dage siden vi kom hjem fra sygehuset. Vi vidste at der var noget galt fordi hun krummede ryg og ville ikke 'rejse sig' igen og pev samtidig. Jeg troede forstoppelse, men hospitalets dyrlæge sagde urinvejsinfektion eller blærebetændelse. Han havde lidt svært ved at bestemme hvorfra, og fordi hun tissede konstant kunne han ikke dyrke hendes bakterier og finde ud af det præcist. Hun kom på en kur med antibiotika i 10 dage, og alt har været perfekt. Det blev bedre efter 12 timer med begyndt medicin, og perfekt efter en 3-4 dage.

Men nu har hun tisset to gange på gulvet inden for. Det er ikke unormalt, for hun er ikke renlig, men to gange nærmest i træk med åben havedør, ligner hende bestemt ikke. Hun er godt på vej til renlig. Manden gik ud med hende, og der tissede hun 4 gange i træk hvorefter han kom ind og udtrykte sin bekymring til mig i sengen. Jeg var ude med hende, og tissede to gange. Nu har hun tisset 8 gange på en time?

Ziva er en værre sjat tisser, specielt når noget er spændende. Men hun går i sin 'kravlegård' på græsplænen der ikke er spændende. Den dufter ikke af mad, og hun har haft den i dag 1. (haven er delt i 1/5 del 'kravlegård) og 4/5 legeplads.

Hun leger, er glad og lige nu prøver hun at finde ud af hvad flagermus er. Der er en 4-5 stykker derude, og hun kan slet ikke gennemskue hvad de er.

Kan en tæve hvalp der ikke engang er 3 uger måske tisse territorium af hvis en af naboens 4 katte har turde vove sig ind i vores have igen?

Tisser igen nu smiley 9. gang...

Årh jeg er syg af bekymring! Hvem af erfaring? Hjælp mig! smiley Det ligner så meget starten på en ny omgang blærebetændelse/urinvejsinfektion men kan jo heller ikke blive ved med at pumpe en hvalp med antibiotika.

Hun skal til egen læge på mandag og have tjekket op på det, og se alt ser rigtigt ud, og dyrke en urinprøve og tjekke for krystaller, men jeg kan ikke vente til mandag nu! smiley

Kan jeg hjælpe hendes immunforsvar? Jeg kan jo ikke beholde en hvalp inden for i sterilt miljø?

Jeg har vasket alle gulve med sprit, også kurven, og kogevasket alle tæpper for urin-sjat-bakterier...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! :( Blærebetændelse / urinvejsinfektion
  • #1   1. jul 2017 Hvis du er bekymret, så ring til vagten?

• #2   1. jul 2017 Der står der er lukket indtil på mandag.

Desuden er jeg måske bare lige nu overbekymret og er stadig lidt i tvivl. Sidst var jeg ikke i tvivl, for hun peb og ville ikke rejse sig fra 'tisseposition'

Hun piver ikke, virker ligeglad, rejser sig igen når hun er færdig.. Hun sætter sig bare igen efter 5 min og det bekymrer mig. Så meget tis kan hendes lille krop vel heller ikke danne

• #3   1. jul 2017 De henviser til Karslunde, men det er en meget lang tur for en hvalp i bil. Vi træner det, men så langt har vi aldrig prøvet i bil før.

• #4   1. jul 2017 Dyrlægevagten har altid åben.

• #5   1. jul 2017 Du kan altid ringe og spørge dem om hvad de siger.
    Bilturen skal hunden nok klare, det er noget mildere end en evt. blærebetændelse.

• #6   1. jul 2017 3 uger?

• #7   1. jul 2017 Måneder

• #8   1. jul 2017 #6 3 uger? ja 3 uger hos os på onsdag / 11 uger gmamel

• #9   1. jul 2017 Nå troede det var alderen på hunden, altså 3 måneder

• #10   1. jul 2017 ZoLm: du har ret i de også havde et akut nr, når hunden er virkelig akut syg. Er hun dybest set ikke, men ringede alligevel. De mener hun selv med antistoffer i blodet, og lige været blevet færdig med antibioka kan have scoret sig en ny omgang.

Vi kan ringe igen når hun hyler meget og udviser tegn på at nu gør det rigtig ondt på hende. Har bare svært med følelsen af jeg skal vente på det gør rigtig ondt på hende. smiley og så tage på hospitalet i morgen tidlig når de åbner.

• #11   1. jul 2017 Ok, jeg tror mere på blærebetændelsen ikke er slået ordentli ned i første omgang, og så er blusset op igen.

• #12   1. jul 2017 #11 har lige opdaget hvorfor vi misforstod hinanden med alder. Var mit opslag der gik stærkt og en hjerne der ikke fungerede helt.

Måske.. smiley Synes virkelig jeg har gjort alt for hun ikke skulle kunne smitte sig selv igen.

Og nu hyler hun og har smerte smiley åh mit stakkels lille pus. Og hun er for lille til hun må få smertestillende..

• #13   1. jul 2017 Jeg tror ikke hun er gensmittet, men at antibiotikaen ikke har virket godt nok/ længe nok..

Hvilken antibiotika har hun fået? Og gav du hele kuren færdig på trods af bedring efter nogle dage?

• #14   1. jul 2017 Hvis hunden skriger af smerte skal den til dyrlægen! Uanset hvad man tror der er galt, kan man se sig blind på dette og ikke få afklaret en ny diagnose.. Så er de nødt til at gøre et eller andet...

• #15   1. jul 2017 Gør hun ikke. Det var sådan noget klynk hyl. Hun fik et kødben og ligger i sin kurv nu og gnaver det og siger hverken noget eller hyler. Så det gør ikke meget ondt, i hvert fald ikke mere end at kødbenet overskygger enhver form for smerte og hun kommer med logrende hale når jeg kalder, og skynder sig retur til kurven så ikke jeg finder på at stjæle hendes ben.

• #16   1. jul 2017 hun fik clavubactin og fik hele kuren ud i 10 dage, med dosis pr 12 time.

• #18   2. jul 2017 Den slags gør skide ondt og kan ikke vente til hverdag .
    Det skal behandles straks.
    Bed om en anden kur.
    Du skal ikke bruge sprit i hjemmet. Det er mega giftigt.
    Brug den færdigblandede Rodalon.
    Den findes til både gulv, spray og vask.

• #19   2. jul 2017 Akutlægen og jeg mistænker lidt om hun måske er bange for flagermus. Når de er der sjattisser hun og piver mens hun tisser. Fordi hun ikke ville/turde/have tid til at tisse tissede hun også inden for. Jeg har bare ikke fundet ét eneste tegn på andet end nysgerrighed overfor dem, men vi var i hvert fald enige om at give hende lidt tid. Hvis det gør ondt på hende (og derfor piv/hyl) , burde det også gøre ondt inden for i tryghed.

Da vi lukkede døren tog jeg en madras og har sovet med hende på gulvet hvilket hun har fundet mega hyggeligt, selvom hun er lidt utilfreds med hun falder ned når hun prøver at sove på min mave og at jeg ikke gider have hende liggende på min hals. Vi fandt et kompromi med hun synes det var hyggeligt at ligge mellem mine ben hvis jeg ikke havde dyne på. Det har været lidt koldt i nat men hun var lykkelig smiley og så var jeg helt sikker på jeg ville høre hvis der var noget galt og der pludselig kom nye smerter eller andre symptomer.

Jeg har ikke hørt en lyd hele natten fra hende. Jeg var oppe jævnligt for at tisse, og var sidst oppe kl 04, for jeg har ikke hørt uret kl 06 fordi jeg var så træt og hun vækkede mig først 0730 (ny rekord) er der 0 tissetåre inden for. Hun nåede også kun at tisse på trappetrinet til havedøren og var stadig 10 meter fra glæsplænen, men det var rigtig flot holdt! Vor Herre skyller sikkert vores terasse grundigt igennem hele sommeren hvis jeg kender ham ret.

Hun har tisset 1 gang på et kvarter, og er i gang med at finde morgenmad på glæsplænen, og udover at hun snakker en del om morgenen fordi hun er psycho morgenentusiastisk har jeg ikke hørt noget og ingen tegn på noget gør ondt.

Hmm, venter lige et par timer med at gøre mere.

#17 hun har tid hos dyrelægen mandag morgen hvor der skal afleveres urinprøve for at se hvordan urin/blære/urinvejene har det efter kuren. Ja ved godt renlighedstræning har sendt os lidt bagud, men vi ligger på ca 1-2 uheld om dagen så synes det er ret flot for en hvalp der ikke er ældre, selvom jeg havde håber lidt vi var i mål nu.
    Hun har aldrig været sløv. Træt igår aftes, men intet udover hvad jeg forventer af hendes gennemsnits træthed.
    Nej men tror måske også mennesker har nemmere ved det når de forstår hvorfor det gør ondt.

#18 Jeg forstår ikke hvorfor det er sådan, men tak! smiley Jeg skifter med det samme.

• #20   2. jul 2017 Sidder på sygehuset nu. smiley

• #23   2. jul 2017 1 dl til 1 liter vand tør tis op og vask efter med sæbevand med rodalon. smiley men tak

• #24   2. jul 2017 Akutlægen og jeg mistænker lidt om hun måske er bange for flagermus. Når de er der sjattisser hun og piver mens hun tisser.

Der fik jeg godt nok kaffen i den gale hals.
    Det vil sige, at det vrimler med flagermus hos jer både dag og nat, samt at der flyver flagermus rundt i jeres hjem og at det er derfor at hunden tisser på gulvet ?
    Undskyld mig, men den er da godt nok langt ude og total til grin.................

• #25   2. jul 2017 24 nej men problemet har jo ikke været der i et par uger men igår på et tidspunkt jeg ikke kan huske hvor der var flagermus. Hun er hvalp hun piver ind i mellem for at fortælle mig noget der betyder noget fpr hende at jeg ved det. Fx at far kommer hjem eller at maden dufter eller der er flagermus eller vaskemaskinen er færdig.

Ret jævnligt går tisseture galt for hende for hun koncentrerer sig om alt muligt andet.

Bemærkede du egentlig at der stod 'når de er der' og ikke 'de er her 24 timer i døgnet både inde og udenfor'?

• #26   2. jul 2017 Birgitta hun opførte sig normalt igår eftee vi kom ind og hele natten. 1 uheld hele natten så tilbage til normal hvalpe adfærd.

Vi gik tur i morges og alt var normalt og perfekt. Mens hun sov kørte jeg ud og købte fødselsdagsgave men blev ringet hjem at hun udviste tegn på smerte og denne gang uden tvivl.

Hun fik en sprøjtesmertestillende af lægen og urinprøce til dyrkning og hjem igen. 3200 kr. Hun må godt snart blive rask. Har snart brugt 20000 forsikringen hjælper ikke og er træt og fattig og magtesløs. Om et par timer holder den smertestillende op og så er der bare lang tid til læge i morgen.. smiley stakkels lillr Ziva.

• #27   2. jul 2017 Har du haft hende i 3 uger på onsdag og har allerede snart brugt 20.000? Hvilket forsikringsselskab har du?

• #30   2. jul 2017 Hvis du har brugt 20.000,- på 3 uger på dyrlæge, så synes jeg du skal skynde dig at tage kontakt til opdrætter, da det kunne tyde på at din hund ikke var rask da du fik den.
    God bedring til det lille pus

• #31   2. jul 2017 #27 nej 20.000 i alt med køb af alt som hund, forsikring, udstyr fra halsbånd, til navneskilte, senge, tæpper. sæbe, bamser, mad, dentastix etc og dyrlægerne.

7000 på dyrlægeregninger og medicin. Og der kommer en regning mere i morgen.

Har Agria men de vil ikke dække hende fordi hun er i karens periode smiley Den udløber i morgen men har en dårlig smag i munden med folk og tjene penge. Jeg tror heller ikke på at de vil hjælpe os i morgen, men jeg krydser sådan fingre smiley

28# svar i morgen, og så begynder vi at medicinere. Sådan så vi kan få bakterietallet ned, for lige nu stiger det jo bare for hver time. Manden har givet op med tissetåre, og har bygget en hule på terassen til dem begge to de ligger og sover i smiley Han opgav at tørre tis op alle steder i stuen. Ja hun fik én sprøjte af dyrlægen, men hun er så lille, så de vil ikke ret gerne give hende noget smertestillende. Og så ordinerede de vandmelon fordi det er en labrador så den har noget at lave uden at blive tyk, og får ekstra væske.

29# Opdrætter og dyrlæge er helt enige om at små hvalpetæver i flere racer generelt er uheldige med at få blærebetændelse fordi de er så tæt med det åbne urinrør lige over jorden.

Dyrlæge er helt overbevist om at det er den første blærebetændelse der ikke blev slået rigtigt ned, fordi den første dyrlæge var lidt forsigtig med hvor længe han ville give hende antibiotika så nu går vi fra 10 til 21 dages behandling og også fordi vi ikke kunne samle tis nok til dyrkning, så han tog et kvalificeret gæt. Og det var rigtigt, den var desværre bare ikke længe nok.

Vejet til 5 kg i dag. En anden jeg ikke lige kan huske hvor, skrev noget om dværgevækst. Dyrlæge på hospitalet sagde ikke noget til det men havde ikke lige tid til at undersøge det. Vi var på akutliste på en søndag, med rigtig mange syge dyr. Vi blev enige om at tage det med egen dyrlæge. Sygeplejersken tilføjede dog at Ziva lige pt bruger så meget energi på at bekæmpe infektionstal frem for vækst, så da hun tager stille og roligt på og vokser stille og roligt, ville det ikke bekymre dem. Hun bliver aldrig den største, men det vidste vi fra start - hun har små forældre, og var den lille i kuldet.

30# inkl hund, udstyr, mad, medicin, snacks, dyrlægeregninger. Var mig der formulerede lidt dårligt, men jeg vidste godt der kom dyrlægeregninger med køb af hund. havde bare ikke lige budgetteret 3 inden for den første måned smiley så nu har hun brugt sin kvote for de næste par år.

• #32   2. jul 2017 5 kg er altså for lidt for en Labrador på 11 uger?
    Nu kan jeg ikke huske om der er stamtavle på hende, for ellers kan der jo være blandet noget andet ind i, altså en mindre race.

• #33   2. jul 2017 32# hun er med stamtavle. Jeg ved ikke hvor nemme de er at fuske, men jeg tror meget på opdrætter. Vi snakker sammen, hun er meget sød og behjælpelig og vi skal gå til jagttræning sammen. Var hende der kendte det bedste sted til vores kommende lille jæger.

• #34   2. jul 2017 Det kan være noget dværgvækst så.
    Men det kan da også være hun kommer efter det, måske var hun bare den mindste hvalp?
    Jeg synes bare det lyder af meget lidt, det med de 5 kg som 11 ugers.
    Hun har jo også kun taget 500 gram på, på en uge?
    Til sammenligning tager en Schæferhvalp rundt regnet 1 kg på om ugen som hvalp.

• #35   2. jul 2017 34# jeg har nogle papire på nogle sygdomstest, men forstår helt ærligt ingen ting af dem. men tror kun de er baseret på kræft, og øjensygdomme samt led/hofte sygdomme.

Jeg ved ikke hvor du har dit sammenligningstal med 4950 g på, for en uge siden? Vi tager i gennemsnit 100 g, på om dagen dvs 700 g. om ugen og lyder egentlig meget passende for en tæve der er lidt lille og kæmper lidt med sit immunforsvar.

• #36   2. jul 2017 Skriver du ikke at hun vejer 5 kg i dag?

• #37   2. jul 2017 Jo?

• #38   2. jul 2017 Baseret på hun vejede 3.2 ved afhentning for 18 dage siden, = 100 g pr dag

• #39   2. jul 2017 Hov min fejl, jeg ville have skrevet at hun jo også kun havde taget 500 gram på, på 3 uger.
    Men jeg læste måske forkert?

• #40   2. jul 2017 Jeg synes jeg læste hun vejede 4,5 kg som 8 ugers og nu 5 kg. som 11 ugers.
    Min fejl så.
    Men lidt over 3 kg som 8 ugers er altså meget meget lidt.

• #42   2. jul 2017 Hvis du er bekymret for dværgvækst kan du tjekke tavlen for det som hedder SD2 den ene af forældredyrene skal være fri, så må den anden godt være carrier.

Det tror jeg dog ikke du skal bekymre dig om, da jeg ikke tror det kan måles så tidligt i hvalpens vægt.
    Til gengæld skal du virkelig være obs på at din hvalp ikke vokser for hurtigt når der kommer styr på immunsystemet. Det kan skade hundens led. Så allierer dig med en der ved noget om ernæring når I er ude af sygdomsperioden, så du kan give hvalpen de bedste betingelser for at vokse korrekt, især nu hvor hun er lille smiley

• #43   2. jul 2017 Det er meget lidt, men udover herinde, virker det ikke til at bekymre hverken egen dyrlæge/dyrehospital eller opdrætter (som jeg godt ved kan have en årsag til at tie stille, men tror oprigtigt på hun vil mig det bedste)

• #44   2. jul 2017 Nej nej siger ikke du skal bekymre dig.
    Vent og se smiley
    Men ja, det er meget lidt.

• #45   2. jul 2017 Ja, men man bekymrer sig alligevel lidt. Vil så gerne gøre det fantastisk, og synes der er så meget selvmodsigende. Troede først det var fordi jeg spurgte for mange forskellige mennesker, med hver deres erfaringer og ingen af dem egentlig vidste hvad der var bedst. Men det gør hvalpebøgerne på biblioteket jo hellere ikke?

Dyrlægerne i dag var uenige om tranebær er godt for så lille en hvalp og om det hjælper hende. De er også uenige om hun må få smertestillende eller ej, men jeg syntes det var synd for hende og stemte for, men jeg ved ikke om det skader hende? Årh jeg glæder mig til jeg bliver 50, og har haft flere hunde selv, så jeg ved at det jeg gør er perfekt.

Nå, vil skynde mig i seng og sove inden det smertestillende holder op med at virke da vi ikke fået noget med hjem men kun et skud hos dyrlægen i formiddags. Hvis jeg er heldig får jeg lige to timers sammenhængende søvn! smiley

• #47   2. jul 2017 #42 tak! smiley har kigget alle papire nu, og kan intet finde. Kan det være noget andet da hun ikke er en dkk hund men en djr, da tanken er hun skal med på jagt om nogle år?

• #48   2. jul 2017 øv lille pus så ondt havde min ikke ... håber hun kommer i behandling snarest og det denne gang bliver slået ordentlig ned ....

• #49   2. jul 2017 #41 Lå mellem 3.2-4.5

• Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Tilmeldt:
    apr 2012

Emner: 1 Svar: 161
    #50   2. jul 2017 Zysto pro er lavet til lige netop til at understøtte hvalpens nyrefunktion ved at forsure urinen. Tranebærpiller indeholder mange gange kalcium eller magnesium phosfat der modvirker forsuring. Det samme med C-vitamin. Der skal det være ren ascorbinsyre man giver.

• #51   3. jul 2017 Tror det er CystoPro? Ja dyrelægen har igår givet tilladelse til at vi giver det til hvalpen. Så vi prøver at se om det hjælper hende

• Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Tilmeldt:
    apr 2012

Emner: 1 Svar: 161
    #52   3. jul 2017 Ja det er Cysto pro. smiley

• #54   3. jul 2017 Jeg hører vores normale dyrlæge ad når de ringer i eftermiddag. Kunne virkelig godt snart tænke mig at de ringede med den dyrkning så vi kan starte behandling. smiley det smertestillende er væk og fra første pille går der 12 timer inden hun begynder at reagere positivt på at infektionstallet er på vej ned.

Note til mig selv. Næste gang ta' en stor hvalp i kuldet i stedet for kun at kigge på personlighed. Syntes ellers jeg var så snedig at være på besøg hver evig eneste uge så jeg kunne følge alle hvalpenes udvikling af deres personlighed

• #57   3. jul 2017 Må høre dyrelægen. Havde ikke lige regnet med at hun statistisk set skulle risikere kun at blive 3 år. Det var mange år for tidligt. Vi må se tiden an, jeg regner med hun overrasker os

• #59   3. jul 2017 Selv med hormonbehandling bliver de sjældent mere end 3 år gamle. smiley men nej vil ikke skånes.

Hvad der taler imod "Jeg har altid spurgt lidt ind til de hunde jeg er stødt på gennem tiden, og et fælles træk hos dem alle - har været at hunden var den eneste i sit kuld der var dværg. "

Og hvad der taler for ". Der er DNA testet en del labrador og det er ganske tydligt at denne defekt er knyttet til labrador af jagtlinier. Ved gennemgang af de hunde der er testet, viser det sig at en del af de mest brugte avlshanner af jagtlinier er carrier af SD2. "

Den næste labrador bliver ikke købt som jagthund, og så træner jeg den til det alligevel så den kan få glæden af at komme med på arbejde. Ved alligevel ikke hvor stor en fordel det er, at de er avlet til det. Og er også irrelevant, den skal mest med som hobby og fordi den ville elske det!

• #60   3. jul 2017 Nu har jeg fulgt din tråd uden at deltage, fordi jeg ville se hvordan det endte med den lille, men nu må jeg lige blande mig lidt alligevel. jeg ville altså slå koldt vand i blodet, indtil du har snakket med din dyrlæge.

3,2 kg er lavt for en 8 ugers lab, men så slemt er det heller ikke. Atlas vejede 4,4 kg, da han var 8 uger. Han var en af de mindste i kuldet, men vejer 25 kg i dag. Jeg har mødt flere af de små jagtlabber, som ligger omkring 20 kg i voksenvægt. Så lad være med at sammenligne med andre, men se på din egen hund. Hun var nok ikke taget så meget på, pga. sygdom. Atlas tog heller ikke 1 kg på om ugen som lille, det svingede imellem 500-800 gram, fordi han ikke var super madglad.

Jeg ville personligt ikke afskrive jagtlinjerne fuldstændig, men jeg er så også meget mere til deres temperament end udstillingsmodellernes.

• #62   3. jul 2017 Hun er kommet på en kraftigere antibiotikakur. Hun har en tid om 14 dage for undersøgelse af dværg, og gennemtjek af blære og urinveje.

Udover de korte forben, er hormonbehandlingerne rigtigt dyre og gennemsnitslevealderen er 3 år smiley

• #63   3. jul 2017 Tag det nu stille og roligt.
    At din hvalp er lille og ikke vejer så meget som gennemsnits Labben behøver ikke at betyde at der er noget galt med hende.

Min veninde er til Labradorer og hendes hunde har faktisk altid været mindre end gennemsnittet.
    Den sidste tæve hun fik, som nu er 3½ år vejede 4 kg som 8 ugers.
    I dag er hun en lille flot hund hvor vægten ligger mellem 22 og 23 kg.
    Hun er i virkelig god kondition og en fortrinlig jagthund.

Så nej, du skal ikke vælge den største hvalp næste gang. Bliv endelig ved med at vælge efter væsen.
    Hos DJR kigger man ikke så meget på udseendet inden avl, men mere om hunden er sund og rask, og om den kan arbejde.

Ønsker dig god bedring med den lille og masser af fornøjelser.

• #64   3. jul 2017 Anni tak smiley

• #65   4. jul 2017 Jeg ville altså heller ikke være så bekymret for hendes størrelse. Jeg kender massere af jagtmodel labber, der er temmelig små også som voksne. Nok også for små iflg standarden, men som er fortrinelige jagthunde. På billederne ligner din hvalp altså ikke en hund med dværgvækst bare en lille model og at hun er syg lige pt gør jo formegentlig også at hun ikke vokser så meget.
    Jeg ville ikke tænke så meget på hendes størrelse som på at få udredt hvad der er med det blærebetændelse.

• #66   4. jul 2017 #65 tak! smiley

Den nye antibiotika virker fortrinligt. Efter at være på smertestillende fra i forgårs og en effektiv antibiotika fra igår, har hun været som på stoffer siden kl 3.30 i morges. smiley Vi har ødelagt tæppet, løbet rundt, gøet af opvaskeren, sagt god morgen og slikket mange gange på os begge og hoppet op af overentusiasme. Hun har været ude og gå i de 10 minutter hun må, vi har trænet, vi har stimuleret med at lede efter morgenmad, og leget med tovværk, og bamser. hun er MEGA energifyldt smiley Jeg ved helt sikkert hun har det bedre nu. Nu tænker jeg at jeg vil gå ud og fjerne hegnet fra hvalpegården, så vi kan udforske de sidste 4/5 del af haven igen, og se om vi kan finde nogle spændende duftspor af naboens katte om de har turde være så frække om at komme ind på grunden. smiley Måske kan det brænde lidt energi af min lidt hvalp på speed, der har det fantastisk her til morgen smiley Længe leve dyrlægen der kunne udskrive de rigtige ting

• #67   4. jul 2017 lyder godt ... hvad hedder det nye ??

• #68   4. jul 2017 Hanne: Xeden

Kommentér på:
HJÆLP! :( Blærebetændelse / urinvejsinfektion

Annonce