2.691 visninger
|
Oprettet:
Blærebetændelse Hjælp {{forumTopicSubject}}
Vi har en Jack Russel hvalp på 16 uger, hun skal nu for 4 gang på pencelinkur for blærebetændelse, efter et par dage begynder medicinen at virke og lige så snart kuren er slut starter det forfra , dagen efter sidste pille starter tisseriet igen blandet med lidt blod, er der nogen der har prøvet noget lignende eller har gode råd om hvad man kan gøre.
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
Og også samme forløb - penicillien hjalp, men efter 4-5 dage startede blærebetændelsen op igen:-(
Jeg er så til naturmedicin:-) og vidste at tranebærtabletter er god mod sådanne betændelser, så jeg begyndte at give hende sådan én hver dag - og hun blev rask:-)
Talte med min dyrlæge da vi var til kontrol og han målte på hendes urin og kunne se, at den pga af tranebærrene var blevet så sur, at bakterierne ikke kunne sætte sig fast i urinlederne.
Han fortalte endvidere at samme resultat kan man få med sort kaffe og stærk lakrids - hvilket han dog ikke ville anbefale:-)
Få en snak med din dyrlæge ang. tranebær - synes det er synd for din hund, at den skal have det sådan.
Udover at blærebetændelse kan gøre ondt i sig selv, så kan hun også begynde at forbinde tisseture med ubehag.
Senere støttede jeg min boxers immunforsvar med Bio Strath til børn samt hvidløg.
God bedring med hende.
maj 2005
Følger: 26 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 11
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
man kan også få det i dråbeform.
god bedring med den bette :o)
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
En anden ting er, at hvalpe-tæver der i sagens natur som regel ikke er så langbenet endnu og derfor tisser lavt - kan få dyppet de nederste sager:-) i f.eks jord eller andet, der kan føre baktierier op i tæven, så vær også opmærksom på hvor hun sætter sig.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 57 Hunde: 4 Emner: 133 Svar: 6.410
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.424
Vi fik afvide, at det ville være en god ide, at tage sådan en vattut og gøre den lidt våd og så tørre hendes muff', med den hver gang hun har tisset..
Så slipper du for, at hun selv slikker dernede og fører flere bakterier til
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 12
Har brugt pencilin til tøsen og det her er da meget bedre måde at forbygge med tranebær end at ende på kur igen.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 57 Hunde: 4 Emner: 133 Svar: 6.410
Jeg må nok understrege, at tranebær er forebyggende og ikke helbredende, har vapsen været så uheldig at få en blærebetændelse skal dr. dyr indover og ordinere en penicillinkur...bare så det er på det rene:))... Men det er genialt forebyggende:) Det ved jeg godt, at I er helt klar over, men just in case, ik':))
Blærebetændelse Hjælp