{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.451 visninger | Oprettet:

Erfaring ang. livmoderbetændelse {{forumTopicSubject}}

Nu må I hjælpe mig. Har en veninde med en tæve der i dag er blevet skannet og konstateret livmoderbetændelse. Hun har fået en sprøjte i dag og skal ha´ en igen i morgen.
Min veninde blev spurgt om hun var gravid for så kunne hun risikere at få en abort.
Er der nogen af jer der ved noget konkret om dette

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring ang. livmoderbetændelse
  • #1   9. jul 2010 Alizin er det middel man bruger til at give hunden abort, samtidig er det det man bruger i forbindelse med en livmoderbetændelse... Som jeg har forstået så afbryder det al hormondannelse og afslutter drægtigheden ved groft sagt at få livmoderen til at trække sig samme ...

• #2   9. jul 2010 Det er fordi det middel der bliver brugt netop er en abortsprøjte. Hunden får vel penicilin samtidig med ik? Dette er vigtig for at slå betændelsen ned!

• #3   9. jul 2010 Hunden var ikke drægtig og jeg har læst mig til at behandlingen er fjernelse af livmoderen.
    Begrundelsen for de 2 sprøjter var at de skulle fjerne betændelsen.

• #4   9. jul 2010 For nogle måneder siden fik Jana på 13 år her hjemme livmoderbetændelse. Vi prøvede først kombien med abortsprøjte (alizin) og antibiotika. Men endte med at få hende steriliseret til sidst alligevel.
    Er der en grund til dyrlægen ikke har anbefalet sterilisering i første omgang?

• #5   9. jul 2010 det skulle ejeren tænke over til på mandag, for de havde ikke tid til at operere i dag

• #6   9. jul 2010 Så vidt jeg fik af vide så kan man kun behandle medicinsk hvis det er en åben ivmoderbetændelse..

Alizin samtidig med penicilin skulle give hunden gode chancer for at komme over det (Dharma har været turen igennem og hun kom over det uden men)

• #7   9. jul 2010 Aborten tømmer kun livmoderen - men slår ikke evt. små mængder af betændelsen, som kan sidde tilbage, ned...
    Vi var meget i tvivl om hvilken behandling vi skulle vælge - men er super glad for vi fik det hele fjernet til sidst. Det var cyster på æggestokkene som gav betændelse i livmoderen her. Det ville antibiotika og alizin aldrig have kunne kurerer..

• #8   9. jul 2010 HVis det ikke er akut, så se da om ikke behandlingen hjælper.
    Og gør den ikke det, så synes jeg man skal tage stilling til steriliseringen.

Er det akut, så havde jeg bare fået fjernet moteren hurtigst muligt!

• #9   9. jul 2010 Hvor lang tid skal man så vente for at se om det virker? Min veninde er meget bekymret for hunden og selvfølgelig bange for at det går helt galt.

• #10   9. jul 2010 Ikke tid til at operere ? Jeg havde konsekvent fundet en anden dyrlæge, ja undskyld mig men det er altså det de får deres penge for !

Vores gamle lab Mille fik det os og blev opereret lige efter, hun var MEGET dårlig og kastede op og kunne næsten ikke gå.

• #11   9. jul 2010 Ja, jeg skal da ærlig indrømme at jeg er også bekymret for My. Hun har kastet op siden i forgårs nat, men det skal så også tilføjes at der kommer noget udflod, så man må jo gå ud fra at livmoderen er åben

• #12   9. jul 2010 Britta udfra din sidste udtagelse vil jeg sige AFSTED med det samme, den kan sprænge i hende og det kan være dødeligt !

Mille havde "kun" kastet op et par timer og allerede efter det var hendes tilstand alvorlig.

Jeg er af den overbevisning at de først får det bedre efter at være blevet opereret, alt andet er at trække pinen ud og lade hunden lide.

Ikke negativt mod din veninde, men se for guds skyld og komme af sted.

Jeg krydser hvad krydses kan.

• #13   9. jul 2010 Håber da godt nok også at din veninde tager afsted med hunden asap. Den dyrlæge jeg arbejder ved, vi kunne aldrig finde på at afvise SÅ vigtig en operation pga tidsmangel, SÅ TAGER VI OS TID TIL DET. Det lyder til at hunden er dårlig, har kastet op og der kommer flåd, jeg havde heller ikke accepteret en dyrlæge som ikke lige havde tid, det er noget andet hvis han vurderer at hunden ikke er så langt henne i forløbet at den godt kan vente til dagen efter, men nu er det jo weekend?!?!
    Desuden bruger vi sjældent den medicinske løsning, da vi har dårlige erfaringer med dette. Vi anbefaler altid sterilisering! Men det er nok individuelt fra dyrlæge til dyrlæge...

Er spændt på at høre update fra jer!! Krydser fingre

• #14   9. jul 2010 Hej Alle
    Vi tager afsted med My nu. I får besked senere

• #15   9. jul 2010 Jeg kan se at Maja selv har skrevet at hun er på vej til dyrlægen. Jeg har i mellemtiden ringet til min egen dyrlæge og han mener at når livmoderen er åben er risikoen for at den springer minimal. Hun skal dog ha´ væske hvis hun ikke vil drikke selv og så ha´ abort sprøjte nr 2 i morgen, da det at få livmoderen til at arbejde vil mindste risikoen når livmoderen efterfølgende bliver fjernet.

• #16   9. jul 2010 Fifi har også haft livmoderbetændelse.
    Hun fik Alizin to gange med en dags mellemrum samt antibiotika. samt en gang mere Alizin efter en uge.
    Den ene dyrlæge ville operere med det samme og den anden ville godt behandle medicinsk.
    Hun klarede det fint uden men.
    Jeg kan se på regningen at der står Alizin, Norromox damt Clavubatin.
    Hun havde udflod men ingen opkastninger.
    Pøj pøj Maja, mange tanker til My.

• #17   9. jul 2010 Jeg har en gammel tæve som for 2 år siden fik livmoderbetændelse, det blev medicinsk behandlet, da min dyrlæge ikke ser grund til at opererer med mindre hun finder det højst nødvendigt.
    Men jeg fik hendes private nr hvis situationen skulle forværres, hvilket det ikke gjorde. Men hun fik også 2 sprøjter der skulle tømme livmoderen, samt noget penicilin. Og efter et par dage var hun frisk igen.

• #18   9. jul 2010 min venindes hund blev syg og kastede op hun tog til dyrlæge og han gav den en sprøjte for maveonde, og 3 dage efter døde den om natten den kunne ikke stå på sine ben og maven var udspilet, så jeg tog med til dyrlægen med sille der var død og bad dem obdusere(staves) hende og der ser dyrlægen at hun havde livmoder betændelse det var dødsårsagen og han behandlede den for maveonde, og vi så hvad han havde skrevet i journalen der stod mistanke om livmoder betændelse hva sker der for sådan en dyrlæge, vi har sendt klage brev.

• #19   10. jul 2010 Min tæve har lige været hele turen igennem og alt betændelse er nu væk.. 2 gange Alizin og store doser antibiotika..

Det i skal se på,er slimhinderne..

Ved en livmoderbetændelse der er ved at være akut,vil du,hvis du løfter øverste øjenlåg,se at det der er helt rødsprængt og så er det afsted i en fart.. Det var ordren,fra min dyrlæge.. God bedring med vapsen

• #20   10. jul 2010 Tak alle sammen. Maja ringede til mig i aftes efter hun havde været hos dyrlægen og My havde fået lagt et drop og hvis hendes tilstand ikke blev forværret skal hun ha´ sprøjte nr. 2 idag. Jeg har endnu ikke hørt fra Maja i dag, så ved derfor ikke hvordan natten er gået.

• #21   10. jul 2010 fik en sms fra Maja kl 9, My er på operationsbordet. Jeg krydser fingre for My og familien, den hund betyder bare alt.

• #22   10. jul 2010 Al mulig held og lykke!

• #23   10. jul 2010 Uhaa held og lykke med hende ! Krydsede fingre og poter herfra !

• #24   10. jul 2010 My er godt igennem operationen og er hjemme igen.

• #25   10. jul 2010 Skøøøøøøønt :0)

• #26   10. jul 2010 ja, ingen tvivl om at vi jubler, det havde bare været nemmere for My hvis det havde været i går.

• #27   10. jul 2010 Maja er lige kørt til dyrlæge med My igen. Hun har en helt sort og blodig tynd afføring.

• #28   11. jul 2010 ÅH, nej det lyder som indre blødning.
    Bare det nu går godt!
    Mange mange tanker herfra.

• #29   11. jul 2010 Dyrlægen mente, at det bare var en irriteret tarm, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det kan være et blødende mavesår og hvis det er tilfældet, skal hun altså i behandling.

• #30   11. jul 2010 Stakkels Maja og My.

• #31   11. jul 2010 My er meget urolig og har vist meget tydelig tegn på falsk drægtighed, hun piver,klager bygger rede.....og er i det hele taget meget urolig.
    Det er bare så synd for hende.Hun må ikke få gallastop da hendes tilstand kan forværres af det.Hendes afførring er stadig meget tynd men heldigvis uden blod. Imorgen skal hun til kontrol så jeg håber virkelig hun snart får det bedre.
    Endnu engang tusind tak for alle jeres søde svar herinde, og Britta du er en stor skat tusind tak for din hjælp
    knus fra Maja

• #32   11. jul 2010 Godt det ikke var "værre", rigtig god bedring med hende.
    Glæd dig over, at det er hendes sidste falske drægtighed..
    Jeg ved godt ,at det er nemmere sagt end gjort.

Kommentér på:
Erfaring ang. livmoderbetændelse

Annonce