{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

vi skulle skamme os. {{forumTopicSubject}}

hvor kunne det være godt hvis enten en person eller en organisation ville prøve en sag hvor man nu en gang kan gøre det, for at finde ud af om det er brud på menneskeretskonventionen..... en syg person har næppe overskud til det , men nogle fagforbund burde prøve ...

http://www.avisen.dk/reform-i-haard-modvind_350198.aspx?redir=eniro&utm_campaign=eniro&utm_medium=Eniro&utm_source=eniro

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vi skulle skamme os.
  • #1   18. okt 2015 Det er simpelthen svineri af værste skuffe smiley
    Fint med arbejdsprøvning, der er med garanti masser der sagtens kan varetage et job i et eller andet omfang.
    Men det her er noget svineri smiley

• #2   18. okt 2015 @ MLA .. er fuldstændig enig, så længe det giver mening, og lægerne er med på det, så skal man da forsøge ... men når selv lægerne siger fra, som dog trods alt er fagfolk på området sygdom og lidelser, så burde de tages alvorligt, det er kassetænkning af værste skuffe ... regler over folks helbred, og en ting er helt sikkert, et sygt menneske kommer sig ikke hurtigere af at være jaget vildt, og af at presses på at skulle gå i skræk for næste brev fra sagsbehandler.

• #4   18. okt 2015 Min egen storbror døde i juli, midt i kommunens hetz på ham, trods lægens advarsel.
    Han var nedbrudt både fysisk og det seneste år også psykisk.
    dårligt hjerte, diabetes og dårlige nyrer.

Det er så skammeligt, og hvor ville jeg gerne have at han fik nogle gode år i fred.

• #5   18. okt 2015 jeg er på kontanthjælp og lige sat i aktivering et totalt fedt sted, dog er der et problem for mit vedkommende. Jeg har kronisk betændelse i alle mine sener i knæet, en revne i inderste menisk og det bagerste korsbånd er afrevet, dog skal jeg alligevel cykle eller gå 3.5km for at komme til mit aktiveringssted selvom jeg ikke kan holde til den tur, fordi kommunen ikke giver transportpenge til under 6 km.... det er godt nok op af bakke når man er glad for at komme igang igen også de gør sådan noget, jeg skal være der 4 dage om ugen men er der pt 2 fordi mit knæ driller så meget smiley

• #6   18. okt 2015 61 år gammel kom jeg på competancecentret for jeg kunne da trods alderen dårlige knæ og hjerte da sagtens klare et job mente min sagsbehandler.
    min "Chef" der mente man faktisk skulle være hospice-klar for at få førtidspension idag.
    I fire år levede vi af en folkepension sidste år fik jeg så min egen....jeg er lykkelig for at have mine egne penge!
    Det er faktisk sådan at man skal være MEGET syg for at få den f.p. og tre gange operation for diskusprolaps er da intet handikap i compet.cen. øjne.

• #7   19. okt 2015 Jeg vil tror at der nogle steder sidder nogle personer og fortolker lovgivningen på områder meget nidkært og stramt. Jeg kender da mennesker der - for nylig - har fået tilkendt fx førtidspension uden at være dødeligt syge og uden at skulle igennem en forbandet masse diverse prøvninger (lidt, men ikke sådan som de horrible beskrivelser man engang imellem hører om). Det er mennesker der umiddelbart ser OK ud om som altså ikke kan varetage et job. Så der må være forskelle fra sted til sted smiley hvilket jo absulot ikke er fair.

• #9   19. okt 2015 Ja, der er li'som nogle systemer der er lidt ude af trit ik' ? 22 uger kan hurtigt blive brugt på diverse ventelister.

• #10   19. okt 2015 http://www.dr.dk/nyheder/indland/overlaeger-slaar-alarm-ressourceforloeb-kan-vaere-sundhedsskadelige

Det er desværre ikke skrankepaver, det handler om, det her. Det er lovgivningen og det er en ankestyrelse, der understøtter den meget restriktive fortolkning af lovgivningen.
    Når ankestyrelsen laver deres praksisundersøgelser får de mere lempelige kommuner hug og skal rette ind.

Jeg fik pension lige før denne rigide lovgivning trådte i kraft og i den periode blev både jeg selv og andre jeg kendte i det netværk, jeg var en del af, tiltagende syge på grund af arbejdsprøvning efter arbejdsprøvning trods lægers advarsel.

Vi var i konktakt med sundhedsudvalg, beskæftigelsesordførere i lange baner, vi dokumenterede igen og igen hvad lovgivningen havde af konsekvenser. Og så strammede man endnu mere til.

Som min rådgiver sagde den dag jeg fik pension: De kunne have fået en frisk fleksjobber.... De fik en meget opslidt pensionist ud af det. (I øvrigt en af den slags, det ikke kan ses på og som lader som om alt er godt, når andre er til stede - sku ikke hunden på hårene smiley )

Når det er sådan at sandsynligheden er større for at dø når man er i ressourceforløb end at få job, så burde det være et vink med en vognstang. Jeg glæder mig MEGET til samråd med beskæftigelsesministeren om det spørgsmål her i morgen.
    Jeg forventer en sang fra de varme lande - men håber dælme på at se nogle indignerede oppositionspolitikere...!

Kommentér på:
vi skulle skamme os.

Annonce