{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

Kristoffer N
Kristoffer N
Tilmeldt:
27. aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Hund stikker af {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en hund som er 3 år det er en hun hund.
Hun er nu løbet væk 4 gange de 3 gange har været inde for den her uge. ( Hun er ikke i løbetid )
Efter 3 gang fik jeg at vide af tidligere ejer at hun var løbet væk fra dem da de havde hende.

Vi har fået nyt hegn som er stærkere og højere men hun bliver ved med at finde nye steder hun kan smutte ud af.


Mit spørgsmål til jer er: er der en måde jeg kan få hende til at stoppe med at stikke af?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund stikker af
  • #4   27. aug 2015 Nu kan jeg ikke svare 100% rigtigt på dit spørgsmål ( jeg har ikke noget at måle med ) men jeg vil skyde på hun er lige omkring 40-50 cm lige ved skulderen.
    Hun er en blandning af en gravhund og en Golden retriver ( mærkelig blandning ) så hun er ikke endt ud som en høj hund.


  • #5   27. aug 2015 Hvorfor stikker hunden af? Keder den sig fx? Hvad laver du med den?

  • #6   27. aug 2015 Tænker også du skal finde ud af hvorfor den stikker af. Men jeg ville sikre hegnet bedre (det er jo åbenbart ikke sikret nok), og så ALTID snor på i haven og gå med hende ud i haven.

  • #7   27. aug 2015 At sikre haven bedre er en åbenlys løsning, jeg tænker du er ude efter noget som giver hunden lyst til at blive frem for at tage på springtur?

    Ronja var 20 mdr. da vi overtog hende. Tidligere ejer sagde, at vi aldrig måtte slippe hende, for så så vi hende ikke igen ..
    Ronja går nu tur, stort set, uden line og vi kan have døre og porte åbne, hun smutter ingen steder.

    For os var løsningen faste rutiner, samt en hverdag så fuld af fede hundeoplevelser, at det er meget sjovere at være her, fremfor at udforske verden på egen pote.
    Ronja VED hun får mindst to ture om dagen og hun ved ca. hvornår det sker. Faktisk er det der med de faste rutiner "kur" mod en del uønsket adfærd smiley


  • #9   27. aug 2015 Isabelle, -sådan en Boxer havde jeg engang, Houdini kunne godt pakke sammen! Der var bare heller ikke andre løsninger end to-meters hegn og selv det kravlede han over.

  • #10   27. aug 2015 Fx. er der jo også mange huskyer der er kendt for at være nogle udbrydere, og der tror jeg heller ikke det (jo i nogle tilfælde) handler om at hunden er understimuleret. Men det er jo en god ting at krydse af, så man i hvert fald ved at det ikke er dérfor smiley

  • #11   27. aug 2015 Det med hegnet det bliver ordnet med at jeg prøver at sætte en træ låge op og ser om hun vil blive inde nu.

    Jeg tænker bare at hvis hun skal være ude i en snor hele tiden så bliver det sgu et trist hundeliv.

    Jeg vil prøve på det med faste rutiner at gå en tur hver morgen og hver aften.


  • #12   27. aug 2015 Nu er det jo en blanding melle 2 jagthunde, du har fået. Den kan sjældent nøjes med 2 gåture om dagen. Så hvis du ikke laver andet, kan jeg godt fortælle dig hvorfor den smutter.

  • #14   27. aug 2015 Mine kan nu sagtens nøjes med 1 længere tur. Men så laver de en del hjernearbejde herhjemme også. Og så fri adgang til 3000 kvm have 24/7.

  • #15   27. aug 2015 Nu er det bare sådan er når man ikke er hjemme hele dagen så kan man ikke gå mere end 2 ture.
    Men dog er det jo ikke små ture der bliver gået de er på omkring 2 timer hver hvor hun kan snuse og lugte nye dufte.


  • #16   27. aug 2015 Men der skal noget arbejde for hovedet til .
    Gåture er for kroppen. Mentalt arbejde er for hovedet og det det DET der trætter.


  • #17   27. aug 2015 Lad os lige slå den der tur-snak ihjel. Vi er ikke hjemme hele dagen og vi kan stadig godt gå tre ture hver eneste dag: 30 minutter om morgenen før arbejde/skole, 30 minutter når man kommer hjem, og 30 minutter efter aftensmad. Men det er ikke antallet af ture, det handler om.

    Hvad laver du af hjernearbejde med hende? smiley


  • #18   27. aug 2015 Altså vi har prøvet med hvor vi gemmer godbidder i haven og så hun skal snuse sig frem til dem og det med bolden med godbidder i altså hvor hun bliver nød til at vende den på en bestemt måde før hun kan få nogle.
    Men det virker som om du syntes det er kedeligt efter 30 times tid.


  • #19   27. aug 2015 Har i prøvet at gemme godbidder/leverpostejsklatter i træer, så hun skal strække sig for at få det? Lave et spor (altså ikke bare gemme godbidderne)? Få hende til at klatre på ting, udfordre hendes krop? Fodrer du med tørfoder så kan du stille skålen på hylden og giv hende AL sin mad spredt ud i haven.
    Altså det behøves jo ikke være en masse hver dag, men det kan være det hjælper dig til at få en mere velstimuleret hund, men det er selvfølgelig bare bedømt ud fra hvad du skriver.


  • #20   27. aug 2015 Min Jack russell var heller ikke til at holde inde. Hun gravde sig under og klatrede over alle hegn. Hun var vant til at have et hjem med ca. To km.i radius og kunne slet ikke finde ud af at hendes have blev 1500 kvadratmeter når vi flyttede.
    Her var løsninger en lang snor hvis hun skulle være ude alene. Hvilket ikke var ret ofte.

    Kan du ikke holde din hund inde, så må det kommer snor på. Når dagen er omme er det mindre synd og bedre end hvis den ender med at blive kørt ned.


  • #21   27. aug 2015 Der er bare et minus ved den der snor sådan som hun løber rundt i vores have så går der ikke andet end 10 sekunder så hænger hun fast i grene med snoren. smiley

  • #22   28. aug 2015 Lyder som en god idé med et højere/mere sikkert hegn, så hun ikke render ud og bliver kørt ned.

    Mht. hjernegymnastik, så er det rigtigt effektivt at lade hende søge efter mad/godbider på græsplænen. Da hun skal bruge næsen for at finde godbiderne.


  • #24   28. aug 2015 Jo, det tager lidt tid inden de lærer at selv komme løs. Men jeg regner med at det ikke er så længe hun skal være ude alene?

    Skal hun det, vil jeg investere i en ordentlig hundegård, det er lidt nemmere at holde styr på end hele haven. Og så får hun lov til at være i haven løs sammen med dig.

    Jeg synes, at det var meget svært at vænne min hund af med at gå på tur selv. Det er ligesom at når de først har fundet ud af, at de kan gå en tur er det svært at vænne dem af med det igen. Selv om man laver masser med aktivering. Det lykkedes ikke for mig i vært fald. Men det er jo ikke ens med at det ikke lykkes for dig smiley

    Pøj pøj med det, og jeg håber at hun holder op med at gå tur alene!


  • #25   28. aug 2015 Lav et ordentligt hegn. Sikre det i både bund og top og fjern genstande hun kan bruge som afsæt. I mens i arbejder med den løsning må hunden have snor på i haven eller som minimum nogen med der kan stoppe hende i at bryde ud.

  • #26   28. aug 2015 Hunden skal ikke i haven med snor! Det er en potentiel dødsfælde og egentlig ikke andet end symptombehandling.
    Det eneste der i virkeligheden du'r er at finde en varig løsning, hvor hunden ikke længere har den samme udlængsel.

    Der er mange gode råd i tråden her, så det er bare at starte fra en ende af, hunden vil garanteret elske det meste smiley



  • #27   28. aug 2015 evt. køb en laaaaang snor (måske en longe-line) og sætte den fat midt i haven, så hun har adgang til hele haven, men forbliver bundet?


  • #28   28. aug 2015 Ida, det siger jeg heller ikke! smiley Skriver netop at det ikke kommer an på antallet af turene. Men at det er lidt noget vrøvl at det er umuligt at gå mere end 2 ture hvis ikke man har fri hele dagen. Så det var bestemt ikke for at sige at 3x30 minutter var bedre.

  • #31   28. aug 2015 Jeg er lidt nysgerrig Karena, hvordan mener du at det er dødsfælde at have hunden i snor når den er i haven?


  • #32   28. aug 2015 Ida - jamen jeg opponerede ikke imod 2 gåture, kun imod udtalelsen "når man ikke er hjemme hele dagen så kan man ikke gå mere end 2 ture."
    Jeg synes skam det er lige så fint at gå 2 ture som det er at gå 3-4-5 smiley


  • #33   28. aug 2015 Elin, -jeg har flere gange oplevet hunde som sad fast, gik i panik og derved gjorde skade på sig selv i forsøget på at komme fri.
    Af samme årsag har mine hunde aldrig halsbånd på, når de er uden opsyn.


  • #36   28. aug 2015 Ok så giver det mening, jeg vil hellere aldrig lade min hund side snor i halsbånd, men i en god sele. Det findes gode gummneklædte kæder i forskellige størrelser der gør at hunden ikke skal kunne sidde fast, men de kan selvfølgelig gå rundt om et træd og sidde fast på den måde.

    Jeg er ikke tilhænger af at have hund i snor i haven i længere tid af gangen. Men det fungerede udmærket hvis jeg fx skulle løbe meget ud og ind eller hvis jeg fx ville have dørren åben mens jeg laver mad... Men det er jo aldrig helt alene..


  • #37   28. aug 2015 Er det når i er hjemme eller kun når i er på arbejde den stikker af?

  • #38   28. aug 2015 Vi taler forbi hinanden, Ida smiley

  • #41   28. aug 2015 Det var mere det at han mente det var umuligt når man havde arbejde. Men det afhænger jo netop også af længden på turene. Men det er slet ikke det, det handler om, jeg kom ud på et sidespor smiley

  • #42   28. aug 2015 MaxiZoo har 35% på al Nina Ottosen aktiveringslegetøj fra søndag. Prøv at se om der ikek skulle være noget, som kan aktivere din hund. Iøvrigt har du den jo under opsyn når den lave søgeopgaver og så stikker den vel ikke af?

  • #43   28. aug 2015 Nej det eneste tidspunkt hun stikker er når hun er i haven alene.

  • #44   28. aug 2015 Så ville jeg ganske enkelt ikke lukke den derud alene

Kommentér på:
Hund stikker af

Annonce