Kemikalier på hund?! {{forumTopicSubject}}
Okay, det var måske en meget overdrevet emne, men jeg ville gerne tiltrække lidt opmærksomhed.
Jeg har prøvet at google mig frem, uden nogen held, så nu spørger jeg jer, i håb om, at nogle af jer ved det.
Kort fortalt kløede vores labrador sig meget, så vi tog hende til dyrelægen. Dyrelægen mente, at det var skab, så hun og min anden hund skulle hurtig pipette-behandling med det der hedder Stronghold. Stronghold hjælper mod en helt masse, bl.a. skab, øremider, lopper og forebygger mod hjerteorm. Men det hjælper ikke imod flåtangreb.
Da det er flåt-sæson, synes jeg det er vigtigt, at hun også får noget mod det. Derfor har jeg købt Frontline Pour-on vet. Men nu har jeg lige læst derpå, at der står "må ikke anvendes sammen med andre midler til loppe- eller flåtangreb".
Stronghold jo også er et middel til loppeangreb, må jeg ikke anvende det sammen.
Men er der nogle der ved, hvor lang tid der skal gå mellem pipetterne, før det ikke regnes som "anvendes sammen"? Hun skal have Stronghold her den 8. maj.
Tak på forhånd, og undskyld det lange indlæg.
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 450
maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Øv, det var godt nok lang tid, når man bor omringet af marker, som 100% har en masse flået og/eller tæger. Havde håbet, at det måske var 48 timer
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
IMO ville jeg påføre med et par dages mellemrum
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.598
maj 2015
Det kunne jo være, at nogle herinde var uddannet, eller måske havde stået med det samme spørgsmål førhen. Jeg kan ikke ringe til dyrelægen i dag, så derfor spørger jeg her først
Et par dage? Så med sådan ca. 48 timers mellemrum?
maj 2015
Jeg har hørt meget dårligt om de halsbånd du snakker om. De kan ødelægge pelsen og forstyrre hundens hormoner og sådan noget. Så vil jeg hellere give en pipette i nakken engang om måneden, end at hun skal rende rundt med det konstant
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.598
maj 2015
Kemikalier på hund?!