{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Hvor lang vil du gå... {{forumTopicSubject}}

for at blive placeret ved en udstilling? Spørgsmålet har hængt ved mig siden vi kom hjem fra Polen for en uge siden. I Polen oplevede jeg at hunde blev smurt ind i farve for at deres maske skulle fremtræde bedre, en hund med pigment mangel på snuden fik lige en omgang med skosværte - kemikalier direkte ned i hunde, Hunde blev shinet up med hårspray/ lak som er beregnet til mennesker.
Ja hvis det er på den maner man konkurrere så mangler jeg vist det vinder gen. Hvad mener i - er det iorden?

/ Trine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor lang vil du gå...
  • #1   20. nov 2006 Jeg mener>> utoligt, det blir godkendt...hm... :o(

  • #2   20. nov 2006 Udstillinger er jo en skøndhedskonkurrence så man må forvente at de smukkeseres lidt - hvad gør du ved din hund? den vaskes og friseres vel - Det har da været meget værre på udstillinger sydpå hvad angår at hundene shines op - og lak bruges også herhjemme til især pudler - Er det første gang du har været udenlands på en udstilling ?
    Om det er i orden - tja ..... alt er relativt ...........


  • #3   20. nov 2006 Det er synd for hunden! Så langt ville jeg aldrig gå. Jeg ved mange bruger det også i newf klubben, for at dække over evt. eksem o.s.v. Jeg mener bare at hvis man er lidt seriøs, tænker man på sin hund først og fremmest!

  • #4   20. nov 2006 Ja jeg synes også det er mega sørgeligt at en udstilling går hen og udvikler sig på denne måde. Og jeg fatter slet ikke at man vil byde sin hund det for slet ikke at tale om at man ikke aner hvilke skader man påfører sin hund.

  • #7   20. nov 2006 Pia P normalt børster jeg min hund, men i Polen gik vi i ringen som vi var og jeg har selv fået tip om at blege min hunds marmelukker bagpå så den fremtræder mere hvid. Jeg har som sådan intet imod at man shiner sin hund op men jeg ville da forvente at man benytter sig at dertil udviklet ting og sager - du aner jo intet om hvad fx skocreme på din hunds snude kan fremkalde af allegi for slet ikke at tale om evt skader ved kommende forplantning.

  • #8   20. nov 2006 Christina W - hvad er det, der er synd for hunden? at få lidt farve på ?

    det er da mere synd, at man f.eks. i USA hiver knurhårene af hunden - eller hvad de nu finder på af narrestreger over there ............


  • #9   20. nov 2006 jeg synes også det er alt for meget.... man skal da stille op med hunden som den er, altså selvfølgelig rede den bade den osv hvad folk nu gør, men ikke dække ting på hunden som er uønsket, ting som hunden bare har.... Men dernede er forholdene måske også lidt anderledes for for dem er det foretning og endda en livsstil og måske er det af vigtig betydning om de vinder for resten af deres avl

  • #10   20. nov 2006 Polski Owczarek Podhalanski ! - er du sikker på at det var skocreme og ikke et hamrløst farvemiddel på vandbase ? jeg har været på mange udstillinger og se virkelig mange ting du ikke drømmer om for at hunden kunne vinde ......... så det du fortæller er ren barnemad i sammenligning med hvad der sker bag og før udstillingen! men jeg kan ikke forarges over lidt farvemiddel - jeg kan forarges når hunde dopes .......... !

  • #12   20. nov 2006 Pia, det med knurhårene har jeg da læst en debat om herinde.. Måske ikke at de HIVES ud, men barberes af for at få så strømlinet et look som muligt...

  • #13   20. nov 2006 Pia jeg mener ikke man kan gøre det op på den måde som du gør for det ene retfærdiggører da ikke det andet. der er udviklet en masse remedier til den slags som forhåbentlig er testet og det kunne man så benytte sig af. Og det er da irrelevant om det foregår over hele verden spørgsmålet er om du vil gå så langt for at vinde en titel? Ja jeg vil ikke og hensynet til min hund går til en hver tid forud for en placering.

  • #14   20. nov 2006 Pia&Per - I gør jo også noget før I tager på udstilling - bare det at I vasker jeres hund ............ og pelsen skal skinne, så hvad bruger I for at den skinner ? olie, spray eller ?

    og een ting til: der hang ingen hunde i træerne efter denne udstilling som for nogle år siden i Spanien fordi hundene tabte ?


  • #15   20. nov 2006 Ja Pia det er jeg eftersom det var en af mine bekendte der gjorde det og jeg blev rasende på hende.

  • #16   20. nov 2006 Mette J - er en hund ængstelig får den noget beroligende - er den sløv får den lige noget opkvikkende ! ligesom en cyklerytter ...... ooppss ! :-))

  • #17   20. nov 2006 Ja Trine det var lidt af værd vi oplevede i Polen, og det er ikke i orden hunden bliver smurt ind i sværte og det kan heller ikke være lovligt. Det er noget svinderi for pigmentfejl er arvelig og bør ikke dækkes til.

    Og nej mine hunde skal hverken smøres ind i sværte eller sprøjtes ind i lak, de bliver fremvist nybørstet og rene, og er det ikke nok for at vinde så er det bare ærgeligt.


  • #18   20. nov 2006 Mie * med grækeren *
    jeg har importeret en del hunde fra USA, der var UsAChampions og havde ingen knurhår eller ulvekløer - på forespørgsel fik jeg at vide, at knurhårene var rykket ud og ulvekløerne fjernet, da det gjorde man i USA .................... det fik jeg det da dårligt med - det gør da ondt bare at få rykket et hår ud af hovedbunden .................


  • #19   20. nov 2006 Hvordan kan du være så skråsikker - du ved da intet om nogle har valgt af skille sig af med sin hund fordi den ikke vandt - fordi vi ikke hører om det betyder det jo ikke at det ikke sker.
    Spørgsmålet er stadig ikke om det jeg har set er barnemad eller ej men om hvorlangt du selv vil gå for at vinde en udstilling.


  • #20   20. nov 2006 Else dejlig at der var en som svarede mig på det jeg spurgte om. Tak

  • #21   20. nov 2006 Pia det er en god ting at tro men det er langt bedre at vide...

  • #22   20. nov 2006 Polski Owczarek Podhalanski ! - jo, man kan gøre det op på den måde ......... at du så lige har lidt svært ved at kapere det forstår jeg udmærket - hundeudstillinger er en sport og alt, der har med professionelt sport at gøre har en bagside - en bagside du lige har fået en lille fært af - Personlig har jeg aldrig brugt extreme ting med mine hunde for der er ikke så meget at pynte på med en korthårs race -

  • #23   20. nov 2006 er du tilfreds med det sidste svar ? beklager jeg blev grebet lidt af øjeblikket men har selv så svært ved nogle gange at acceptere al det der skal gøres ved hunde på en udstilling .......... hader alt det hår, der flyder rundt alle vegne, hader alt det lak, der sprøjetes ind på en hund (og os andre og vore hunde) og synes en kam og børste ikke hører til i en udstillingsring ............. men sådan er der så meget ...........

  • #24   20. nov 2006 tja i kampens hede gælder alle knep og det er sgu rystende. Hunde der i realiteten ikke lever op til deres standard får gode placeringer og så avler man videre på dem. Netop derfor er en stamtavle ikke en garanti, for fejlen slår jo mange gange igennem på hvalpene.

    Jeg vil dog sige pyt med at man evt. plukker nogle enkelte hvide hår af eller farver en blis sort der er hvid, men når man begynder at farve store dele af en hund så krakelere facaden sgu og det gælder også dem som putter kontaktlinser i øjnene på en hund



  • #25   20. nov 2006 kontaktlinser på en hund? den er ny ................

  • #28   20. nov 2006 Pia
    om jeg kan kapere det eller ej er sagen irrelevant. Fordi nogle i USA hiver knurrehår af deres hund gør det hverken værre eller bedre at man også gør det i Danmakr eller Polen. Sådan kan man bere ikke stille det op. Det er da lige slemt uanset hvor det foregår henne i verden.
    Du skriver at du ikke har brugt ekstreme ting når du har udstillet fordi du har en korthåret hund betyder det så at du ville gøre det hvis du haved en langhåret


  • #29   20. nov 2006 Jamen så fik jeg endelig mit svar TAK Pia thi hi

  • #30   20. nov 2006 det er jo ris til egen røv hvis man har shinet sin hund op til næsten ukendelighed for når den så evt får hvalpe og de ikke er særlig gode, ja, så er den hund da færdig med "at se godt ud" ............. men mange vil jo bedrages - se blot hvor mange, der stadig køber hunde uden stamtavler ......... og nu er jeg vist uden for emnet af denne tråd ...................

  • #31   20. nov 2006 pia p. Det bliver brugt på dem hvor det ene øje f.eks er blå.....

  • #32   20. nov 2006
    Polski Owczarek Podhalanski ! - ja, endelig fik jeg ud af systemet hvad jeg synes om at shine en hund op - men det kom måske til at stå lidt firkantet - håber nu du forstår at jeg ikke ville gøre noget for at mine hunde skulle lide overlast ........ har ellers fået "gode råd" fra flere prof folk - men jeg klarer mig nok endda og vinder vi er det fint - og gør vi det ikke er det også fint ......

    jeg har også haft afghanske mynder hvor der dog ikke skulle gøres meget andet end vask og føn .........

    forresten jeg så engang for mange år siden på en udstilling i Tyskland en komodor, der fik smidt 2 kg hvidt mel over sig (og mig for jeg stod ved siden af !) - ejeren fortalte at det gjorde han altid fordi hans hunde gik ude i skoven det meste af tiden (?) og melet gjorde at de blev hvide her og nu .......... har du prøvet det ? for det er da harmløst bortset fra man nyser en del .......... :-)))))


  • #33   20. nov 2006 jeg elsker at udstille, jeg gør det for hyggens skyld, for at møde nye mennesker.
    Og så er det jo utrolig spændende at se hvor godt min hund klare sig;o)
    Jeg bruger et produkt for at Tyson skal få lidt bedre pigmentering, MEN det er godkendt til hunde... Det er det jeg har prøvet indtil videre... men om jeg ville kalde det at gå langt det ved jeg ikke...

    Jeg vil sige at jeg synes det godt kan blive i overkantet, det der med at shine sin hund op før en udstilling!!!

    til sidst vil jeg gi Pia P ret i det hun siger med at i sidste ende er det jo ens egen røv det kan gå ud over....


  • #34   20. nov 2006 Anna
    Jeg er så bare af den opfattelse at hvis man ønsker at dyrke en sport på elite plan så bør det være en selv, der skal mærke smerten for at nå til tops hverken vores børn eller dyr fordi de skal leve op til vores forventninger. Men sådan er vi så forskellige


  • #35   20. nov 2006 Linda A - det kan man da ikke ............. og det er inden for jeres race ? ja så har man hørt det med .........


  • #36   20. nov 2006 Polski Owczarek Podhalanski !
    Jeg vil bestemt heller ikke gøre noget som får min hund til at lide overlast, men lidt shine må der gerne være til...


  • #38   20. nov 2006 Hvordan kan man synes at det er ok at klippe knurhårene af, bare fordi det ser pænt ud? De er der for en grund, og der er følelse i dem altså!!

  • #39   20. nov 2006 Mette, kom mig så i forkøbet...

  • #40   20. nov 2006 Pia den bedste måde vi forbereder os til udstilllinger er en tur i åen hvorefter Athene bliver børstet når hun er tør og nej jeg kunne aldrig drømme om at benytte ting og sager for at få min hund til at fremstå bedre end hun er. Od det ville da også være synd og skam med al det gode mel!

  • #41   20. nov 2006 Til Polski.

    Uha... kan ikk læse alle de svar der kommer, så når jeg ikk at svarer selv.

    Jeg har været med min kæreste på udstilling og må nok sige at blive mere gal på de mennesker der rendte rundt og kaldte sig seriøse opdrættere. For de får samme tur alle steder.... Nu har jeg kun været på Dansk kannel klubs udstillinger. ( men det siges jo os at være DANMARKS klub. ) ( Kan ikke skrive i kursiv? )
    Jeg var rystet. At man "pynter" så meget på farve øre omm.
    Det ville svare til jeg fyldte rusthullerne ud på min bil med Polyfilla. Så kan man skjule mange fejl.
    Problemet er bare at dette er levende væsner og ikke bare en billig spand der skal kører to år endnu.


  • #42   20. nov 2006 Vi elsker at gå på udstilling så lang tid det er hyggeligt og hundene syntes det er sjovt... jeg går total i baglås når jeg ser hvordan folk behandler deres hunde for at vinde, og i Polen hvor vi så så mange højrøvede snopper så er jeg stået af...... det var en oplevelse at være til en verdensudstilling men bestemt ikke noget der var videre hyggeligt.

  • #43   20. nov 2006 Til Mie og Mette.

    Folk klipper øre og hale af fordi de syntes det er pænt. Knurrehår er der vel ikke flere nerver i end øre og hale.
    (igen er ikke så hurtig herinde, så ved ikk hvad der ellers er skrevet om det *smiler* )


  • #44   20. nov 2006 Mr Blacksmith ja se det var jo lige det som var min pointe, men fordi folk benytter sig af afprøvet midler som er uskadelig for hunden kan ikke hidse mig op men stadig synes jeg at hunden bør vises frem som den nu engang er skabt. Med plus og minus. Så således en Podhalanski med ulveklo hvilket er en fejl for min race, men den havde sgu så mange andre kvaliteter og var en smuk hund alligevel - den fik dog ingen placering men blev vist frem som den smukke hund den var.

  • #45   20. nov 2006 Til Pia P.
    Du skriver at det er ris til egen røv hvis man pynter på hunden og den så ikke får gode hvalpe.

    Jeg har igennem min kæreste svigerfar og svigermor lært en masse om hunde og sådan en uvidende peson som mig selv ( da jeg før ikk viste noget som helst om hunde )
    Folk der køber hund idag, stoler meget på sælger... hunden (mor eller far ) kan vise rigtig gode udstillings papire så de hopper i, for hvalpen MÅ da blive til "noget" stort.?

    Håber folk forstår. Er ikk hurtig til at skrive og skal osse lige finde rundt herinde. * smiler*


  • #46   20. nov 2006 Else ja det primære for os er også at vi begge har det sjovt og oplever den samhørighed der er når vi er i ringen - ikke at forstå at der ikke er det uden for ringen hi hi - men når man præstere noget man ikke kunne have gjort bedre og man gør det uden andre virkemidler end det man er født med ja så er det sørme en kæmpe tilfredsstillelse også selvom vi ikke har opnået placeringer.

  • #47   20. nov 2006 Jeg forstår dig godt MR...

  • #48   20. nov 2006 Til Polski.
    Jeg er af den personlige mening. At er man nød til at farve sin hund (næse eller paryk ) så er det fordi den har nogle fejl som ikke ville gå igennem ved dommeren. Så vil man osse både snyde sig selv og eventuelle købere til de hvalpe der nu må komme med tiden fra disse forældredyr.
    Er jeg helt tabt bag en vogn?


  • #49   20. nov 2006 Mr Blacksmith, ja, det ved jeg godt at folk gør, og det bifalder jeg heller ikke just, men knurhår har da intet at sige, så derfor burde der ikke være behov for at klippe dem af!

  • #50   20. nov 2006 Til Polski.
    Det var godt, da det er dig der satte min tankegang i sving. *smiler*

    Heidi ville blive STOLT af mig hvis hun læste dette.. * Griner*


  • #51   20. nov 2006 Mr...
    Næ jeg synes ikke du er tabt bag en vogn og kan da kun tilslutte mig dit synspunkt.


  • #52   20. nov 2006 Jamen det kan jeg godt forstå - hvor er Heidi for øvrigt ikke at det har noget med denne tråd at gøre er blot nysgerrig!

  • #53   20. nov 2006 Til Mie: Det burde en hale jo heller ikk, eller øre.
    Mine øre stritter meget, men jeg er da glad for jeg ikke skulle igennem en udstilling for at få lov til at lave børn ( for så var chancerne lig NUL ) *Griner*
    Mener bare at man som dommer bør vuderer hunden som en helhed ( passer sammen hoved og røv ) Og ikke diske en hund på et øre eller for mange hår på den dejlige lognere og altid visende glad hund kropsdel.
    *smiler*


  • #54   20. nov 2006 Dykkerhunden min bekendte som benyttede skosværte duppede efterfølgende hundens snude men køkkenrulle for at tage det værste overskydende farve men jeg forstår heller ikke at dommeren ikke gnider i masken på hunden eller dens snude.

  • #55   20. nov 2006 Til Polski.
    Heidi røg ud herinde fra. Men var hun ikke blevet smidt ud, var hun vist smuttet selv. (efter hvad jeg kan forstå på hende )
    Nu vil jeg så lige ind og tjekke stedet lidt mere ud. ( har skrevet et par gange fra Heidis konto, når jeg er blevet grebet af en situation )


  • #56   20. nov 2006 Øv det er da trist at høre for jeg har da nydt godt af mange af hendes indlæg. Men du må hilse hende mange gange!

  • #57   20. nov 2006 Til alle.
    Vil høre om der er nogen der ved hvorfor jeg er "logget ind" hver gang jeg kommer ind på siden?
    Jeg er slet ikke inde i det her, nu mangler jeg virkelig Heidi. *Griner*


  • #58   20. nov 2006 jeg synes bare at siden opfører sig lidt underligt i dag. Jeg er desværre nødsaget til at smutte da jeg skal lufte hund inden arbejdet kalder, men jeg takker da for en god udveksling af meninger og i kan frit benytte tråden som i lyster.

    God aften

    / Trine


  • #59   20. nov 2006 Til Polski.
    Det tror jeg hun bliver rigtig glad for at høre. *smiler*
    Der var vist ikke mange tilbage der brød sig meget om hende, men kender jeg hende ret (og det tror jeg at jeg gør ) så er hun ligeglad med om folk kan lide hende, hun får nu altid sagt hvad der skal siges. Desværre osse lidt for meget derhjemme. *Griner*
    Men jeg skal hilse hende, det kan du være sikker på. *smiler*


  • #60   20. nov 2006 Den bedste jeg har hørt er, at folk med hanhunde, der er krytocid(altså mangler den ene eller begge sten) har fået indopereret en protese, for at kunne udstille hunden. Fint nok, men nogel af dem har også været ude for, at stenen så efterfølgende er faldet ned. Resultat.....HUnden har så pludselig 3 sten i pungen.....Pinligt.

    Jeg har også hørt om folk, der tatoverer deres hunde i munden for at få mørk pigment, hvis hunden er pink. Det synes jeg også er at gå over stregen. Alt i alt, man skal bare regne med, at i sidste ende, er det en selv man snyder, for fejlen vil tit vende tilbage hvis hunden bruges i avl.


  • #61   21. nov 2006 Lykke jeg ved ikke lige om jeg synes det er pinligt, men nok nærmere dybt tragisk!!!!!

  • #62   21. nov 2006 Pia P. var logget af i går, så derfor det sene svar. Og nej det er ikke inden for min race jeg har hørt om det.

Kommentér på:
Hvor lang vil du gå...

Annonce