{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

Giftigt hundelegetøj? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har været inde på diverse hjemmeside og kigge efter et hundeben som piver når hvalpen tygger på det, eller et tyggedyr i plastik, men problemet er at der ikke står hvilket materiale det er fremstillet i og om det er giftigt, hvilke kemikalier der er brugt etc.
Jeg vil ikke købe noget hvor der er Phatalater ligesom DEHP og BBP i eller chlorerede paraffiner. Da de kan være hormonforstyrrende og kræft fremkaldende hos mennesker så tror ikke de ville være mindre giftige for en hund.
Så nogle der kender en kæde eller mærke som producerer miljø venligt legetøj hvor man ved de ikke har brugt kemikalier. For jeg har kun fundet noget stofagtigt på loppetjansen hvor hvalpe tænder let kan tygge det i stykker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giftigt hundelegetøj?
  • #1   5. jun 2008 Dyrlægen hos DKK havde en artikkel for nogle år siden, netop omkring giftigheden i blødt plast altså omkring thalater. jeg var lige inde og se om den stadig var der, det var den desværre ikke.
    men thalater er lige så giftig for hunde som for mennesker.

    så mine får aldrig plastik legetøj



  • #2   5. jun 2008 ja, det er trist det skal være sådan.
    Men jeg ved at Danisco faktisk har fremstillet et miljørigtigt stof som erstatter PVC og derfor ikke er giftigt, men om det er kommet på markedet endnu ved jeg ikke.
    Jeg ved at de fleste producenter ikke vil bruge det, da det koster flere penge.
    Det syntes jeg er skammeligt, hvis et bedre alternativ er på markedet, så skal man skisme bruge det og ikke forsætte med det giftige.


  • #3   5. jun 2008 Fandt lige her (link fjernet) - Naturgummi? hvad er det helt nøjagtigt. Fordi der står ikke nogle steder det ikke er giftigt....

    Kamila K - takker, kigge lige på trenddog smiley


  • #4   5. jun 2008 når jeg har været på udstilling, har jeg spurgt til i boderne omkring giftstoffer. jeg må indrømme jeg mest har spurgt til thalater. men der er da en del af dem der sælger legetøj, der siger at deres ikke er giftig.

    prøv evt Tholo.


  • #5   5. jun 2008 Canis får plastic fra netto og alle mulige andre steder. Han tygger det ikke i stykker, men bider da i det. Jeg er ikke så hys med det, for en hund skal nu ikke leve så længe, som mennesker og hvis det tager 15-20 år for kræften at udvikles, er han nok død af noget andet inden da.

    Jeg ville dog nok være mere påpasselig med en tæve, som skulle have hvalpe.


  • #6   5. jun 2008 netop Maj-Britt og det skal mine jo

  • #7   5. jun 2008 vores hunde får ikke plastic legetøj netop af de årsager du nævner Kamila og det er da rigtigt at det er det samme for hanhunde.
    jeg giver heller ikke vores hvalpe legetøj af plast/gummi.

    og ja stoffer som phalater frigives hvis hunden slikker på legetøjet

    du er ikke den eneste der er "hellig" omkring det, det er jeg også


  • #8   5. jun 2008 forhåbentlig da

  • Carlo K
    Carlo K Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 160
    #9   6. jun 2008 Jeg tror nok at det mest elegetøj hos Porcani www.porcani.dk er uden ftalaer.

Kommentér på:
Giftigt hundelegetøj?

Annonce