{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Fest en torsdag? {{forumTopicSubject}}

Hej alle ! Jeg fester med en god ven her en torsdag, og vi hygger og hører god musik. Forholdvis lavt, med bas. (Vi kunne tale sammen og hører hinanden tydeligt i rummet)

Min nabo banker så på væggen dernæst på døren og råber lidt af mig og synes det er uhensynsmæssigt en torsdag.

jeg har ferie pt. sammen med masser af andre.

Er det virkeligt så hensyntløst? Vi har lukket døre og vinduer?

Ville i stoppe eller forsætte? Humøret er kinda down, hvis musikken skal slukkes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fest en torsdag?
  • #2   13. feb 2015 Vi har slukket bassen so far, og skruet meget ned, synes bare det ødelægger hele stemningen smiley

  • #3   13. feb 2015 Hvis det er til chikane er det uhensigtsmæssigt ja smiley

  • #4   13. feb 2015 Nu er jeg selv ekstrem "large" hvad sådan noget angår. Det er sjældent min nabo holder fest, så når han endelig gør det, er jeg ligeglad. Også selvom jeg skal op klokken 5 - hvis han gjorde det tit, ville jeg nok stadig ikke blande mig. Bare blive irriteret for mig selv. Hvis du stortset aldrig fester, så forstår jeg ikke, at han ikke kan bærer over med det. Sker det ofte, så kan jeg godt følge ham smiley

  • #6   13. feb 2015 Igen, jeg hører stort set aldrig musik ud over i mit headset. Holder aldrig fest. vi havde lidt bas kørende. Ok den kan være irriterende. Men så er det da bare at banke på min dør og spørge pænt og ikke overfalde mig som han gjorde. Han nærmest råbte "Hvad fanden er det du laver" og jeg svarede pænt jeg fester. "Jamen det er jo torsdag og jeg skal op og på arbejde": .. men jeg har ferie og har en god kammerat på besøg.Vi hører lidt musik, igen ikke højere end at vi kan tale sammen i samme rum, vi har spillet et spil på nettet hvor vi læste op for hinanden uden problemer..
    Igen det har bare ødelagt hele mit humør smiley Og min ven prøver at få mig til at skrue lidt op for musikken, da jeg nærmest har slukket. Gider ikke være uvenner med nogen. synes dog heller ikke det er fair at jeg ikke engang imellem må have sjov, bare fordi han skal på arbejde..


  • #7   13. feb 2015 Håber ikke det er for forvirrende, har indtaget lidt alkohol LOL

  • #8   13. feb 2015 Hvis musikken genere din nabo, så skal der skrues ned. Klokken er mange og det er ikke weekend eller ferie for alle.
    Der er vel også regler for musik der hvor du bor?


  • #9   13. feb 2015 Efter 22 skal det være for lukket vinduer og døre. Det er overholdt..

  • #10   13. feb 2015 At man selv har ferie, kan man i hvert fald ikke bruge som undskyldning. Tror sgu mine naboer ville være pænt træt af jeg fyrede op for den højre musik i tide og utide, fordi jeg jo alligevel går hjemme på pension smiley

    Er det hverdag, så sørger man for ikke at genere sine naboer når de skal sove, også selvom man normalt ikke plejer at larme. Holder man fest er det i weekenderne, og så advare man naboerne med en seddel i opgangen eller postkassen, så de har en chance for f.eks at sove et andet sted, hvis nu søvnen er vigtig den nat.

    Selvfølgelig skal alle kunne være der, og der vil altid være visse støjgener når man bor tæt, det kan ikke undgåes. Men man skal altså også tage hensyn til sine naboer. En bas er desuden noget der virkelig kan banke igennem vægge/gulve/loft, også selvom den ikke er skruet vanvittig meget op.

    Og altså hvis nu naboen er blevet vækket af støjen, eller har lagt og vendet og drejet sig og ikke kunne falde i søvn for det, så er det måske derfor han var lidt cranky smiley Dermed ikke sagt at den gode tone ikke er den mest rigtige vej frem.





  • #11   13. feb 2015 Hov og vil lige sige at jeg på ingen måder er en emsig nabo smiley Vores ene nabo spiller cello, og det kan jeg høre nærmest dagligt, men fordi det er om dagen er det ikke noget der genere mig, var straks noget andet hvis det var om natten, så ville jeg nok blive pænt cranky smiley

  • #12   13. feb 2015 Hvis det forstyrrer naboen så han ikke kan sove, så ville jeg klart skrue ned
    Jeg ville selv være irriteret hvis jeg skulle op på job


  • #13   13. feb 2015 Vend den lige om, ik

    Du skal op og i skole/på arbejde, naboen har ferie og spiller Keld Heich fordi han har fri - ville du synes det var fedt?

    Det kan godt være at dit humør fik en på låget, men jeg er ret sikker på at naboens humør dykkede først.... pga dig.

    Det er simpelthen dårlig stil at larme på en hverdag - uanset hvor lidt du normalt støjer.


  • #14   13. feb 2015 Nåeh ja, at du har lukket vinduer hjælper kun til dels - lyd forplanter sig altså igennem vægge smiley

    Og normalt hedder det ingen larm imellem 22 og 8, uanset hvor lukkede vinduerne er.


  • #16   13. feb 2015 Når jeg holder fest. Tager jeg altid at skuer ned for bassen og musikken kl 12-1 stykker af hensyn til min naboer, da jeg ikke selv altid har ferie som dem. Eller omvendt. Når man bor i lejlighed skal man vise hensyn

  • #18   13. feb 2015 Kan se at opslaget er skrevet klokken 1. Så kan man måske godt slukke musikken, når det nu er en torsdag.

  • #22   13. feb 2015 Jeg ville ærlig talt også blive pissesur, hvis min nabo holdt fest en torsdag nat og jeg skulle op kl. 6 morgenen efter, og denne nabo ikke engang havde advaret mig. Men det er svært at bedømme ud fra dit indlæg, hvor meget i larmede - en bas kan jo godt føles gennem væggene, selvom man måske ikke larmer helt vildt højt. Som udgangspunkt ville jeg sige ingen fester i hverdagene, også selvom min nabo har ferie smiley

  • #23   13. feb 2015 Jeg synes ikke, det er i orden.

    JA der er mere støj i en lejlighed, men det er torsdag, og at du har ferie og en kammerat på besøg, er ikke rigtigt nogen undskyldning. Var det fredag/lørdag kunne jeg se pointen i det, men en torsdag, hvor andre ikke har ferie - det synes jeg faktisk ikke er i orden. Og slet ikke så sent.


  • #24   13. feb 2015 smiley tak for indput.

    Det gik lidt i sig selv. Vi endte med at spille lidt mario kart. Uden musik.
    Min lejlighed er ikke særligt lydt. Langt fra. Det er nok bassen som har gjort hele udslaget smiley og helt ærligt havde vi slet ikke set at klokken var blevet så meget anyway.



  • #25   13. feb 2015 Bas og evt musiksmag smiley

    Man kommer ofte til at være lidt mere large hvis muzakken er i ens egen smag.


  • #27   13. feb 2015 Hvis det havde forstyrret mig, havde jeg også bedt om, at der blev skruet ned smiley det er ikke altid, at der er særlig lydisoleret.. Eller hvis man bare har den mindste smule søvnproblemer, kan det være umuligt at falde i søvn til smiley

  • #28   13. feb 2015 Det er jo ikke alle der har ferie i denne her uge smiley

    Så ja, selvom jeg er arbejdsløs ville jeg blive pænt træt af en torsdagsfest..


  • #30   13. feb 2015 Jeg forstår han ville have ro smiley Vi skruede også pænt ned.
    Men man kan også sige det på en pænt måde end at buldre på min dør og overfuse mig. Havde han nu spurgt allerede ved 12 tiden eller ved 11 tiden om vi ikke ville skrue lidt ned da han skulle på arbejde eller noget, så havde det været noget helt andet.


  • #32   13. feb 2015 Nu er det jo svært at afgøre hvor generende det er, uden at kunne høre det.
    Jeg er rimelig sippet med støj, og hos os er der så lydt at jeg kan høre overboens telefon vibrere, hvis jeg ligger i min seng og skal til at sove. Og deres alarm om morgenen, kan sagtens vække mig.
    Så ud fra egne erfaringer, ville jeg synes det var røv irriterende, når man selv skulle op på arbejde kl 6 dagen efter smiley


Kommentér på:
Fest en torsdag?

Annonce