{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Skattely {{forumTopicSubject}}

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/mobil/avis-en-million-danskeres-teleselskab-bruger-skattely/5405792

Hvor kunne jeg godt tænke mig det blev en trend at boykotte de selskaber der ene og alene fokuserer på at skatteunddrage mest muligt, som gerne vil tjene penge på de danske forbrugere og i det danske samfund, men som ikke vil bidrage....

Ligeledes at vi i det hele taget snart fik lukket nogle skattehuller af de der til stadighed gør det muligt både for store selskaber, samt fx ejendomsspekulanter osv at føre penge udenom det danske skattevæsen....

Jeg kan til stadighed undres over den meget fokus der kan komme på de, efter min mening få, almene mennesker der måske får lidt for meget fx kontanthjælp, eller får det i en periode af forkerte årsager, ikke at det er etisk korrekt at snyde i den ende af systemet, men det er småpenge i forhold til de penge der er i de sager der er oppe om de store firmaer og rige enkeltpersoner, ejendomsspekulanter osv ,og de beløb de unddrager samfundet ved deres skattetænkning og kreative forretningsførelser.

I går var der en udsendelse om en ejendomsspekulant, der udover at være smutter fra gæld til diverse kreditorer efter et par konkurser, mega gæld til skat, så også efter ny spekulation var smuttet med 20 mill til skattely på Cypern ... det svarer vil til, det svarer vel til en kontanthjælpsmodtager der snyder i hvad 25 år ....

Jeg forstår simpelthen ikke balancen af folks harme ....

Nå nu smutter jeg på arbejde, så håber på at de der interesserer sig for emner som dette, får en god debat ....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skattely
  • #2   20. jan 2015 Og det gør Nestle heller ikke smiley

Så skal vi boykotte både cola, burger, brændstof og telefoni ??? smiley

Ej der er så mange af den slags, og det der er værre, og verden vil IKKE reddes smiley
    Så det der for ikke mig til at skifte teleselskab, selv om jeg faktisk står hos 3.

Vi havde cbb, blev snydt af telenor, til at skifte til dem, ved en påstand om de lukkede cbb ( telenor ejer cbb )
    Det viste sig at være løgn, og da de ville have os til at skrive under på en kontrakt om at vi fik en 3 årig aftale, fik de fingeren. smiley
    Ved et tilfælde ringede 3 og spurgte om vi ville skifte til dem, så fik vi en gratis mobil med i handlen hver.
    Vi sagde ja tak, og flyttede, og det hele fungere bare som det skal, skattely eller ej.

• #4   20. jan 2015 Åh ha... her kunne jeg godt komme med en meget lang smørre.

Vil bare nøjes med at sige : tror du de andre er bedre ?? for det er de bestemt ikke !!

Og så lige en anden ting, vi skal boykotte fordi de ikke betaler skat, hvad med andre ting ? de store selskaber der tvinger de små ud eller opkøber dem ?
    eller staten der sælger ud af arvesølvet så vi mister massevis af arbejdspladser ?

Der er noget skævt i danmark, toppen trænger til at blive skiftet ud !!

problemet er bare at dem der så kommer til at sidde der, ikke er et hår bedre !!

• #6   20. jan 2015 De andre selskaber du så bør vælge i stedet for, de er nemlig ikke bedre selv.

Lige pt godter de sig bare over at det er 3 det går ud over, så burde de ikke selv være i søgelyset !

• #7   20. jan 2015 I skal også lægge fx IKEA, Pepsi, Apple og Skype til listen smiley Til gengæld synes jeg nu altså ikke at Coca Cola stod på den ????
    Men i virkeligheden er det jo ikke selskaberne der skal have popo'en på komedie, men de lovgiver, der gør det muligt ikke at bidrage til fællesskabet. Selskaberne agere jo blot inden for de rammer der er givet.

• #8   20. jan 2015 Ja ja - vi kan også bare slå ud med begge hænder og lade stå til, købe vores hunde hos nærmeste hundehandler med direkte import fra hvalpefabrikker - hvor du selv kan vælge om det skal være en designerhund eller en "ægte" gadehund.

Eller man KAN, selv om det er lidt mere krævende, begynde at tænke over hvor man handler. Det er ikke let for os almindelige forbrugere at tjekke alt, men kan man bare få største delen af forbruget kanaliseret til de virksomheder der handler fornuftigt, så er det trods alt en lille bid af vejen.

• #11   20. jan 2015 Selvfølgelig har forbrugerne i sidste ende magten - vil ingen købe produktet, så går firmaet jo nedenom og hjem.

Det der så kan være svært er at nå de forskellige folk og det at man har forskellige synspunkter på de forskellige ting. - bare se f.eks. økologi også.

Jeg synes ikke altid det er til at gennemskue, hvilke firmaer er gode - og hvilke ikke er - og så ud fra hvilke grundlag.

Synes selvfølgelig ikke at det er tiltalende at vores land mister en hel del skattekroner på den måde, der er nogle huller som burde lukkes - og måske nogle mere attraktive skatte-aftaler kunne indgåes med diverse firmaer rent generelt, for at gøre det attraktivt at betale skat i Danmark - og/eller noget, som gør det knap så attraktivt IKKE at betale til fælles kassen.

Men hvor er det også underligt at tænke på at et mobilfirma herhjemme er ejet af en eller anden i et helt andet land som sikkert ikke har særlig meget idé om hvad "3" er i Danmark - eller altså, jo, men der sidder jo sikkert 117 direktører og vicedirektører mv og styrer slagets gang og øverst sidder en og indkasserer pengene. Ved godt mange firmaer kører sådan, men det er sgu mærkeligt.

• #13   20. jan 2015 "...og øverst sidder en og indkasserer pengene." Som regel er det nu aktionærene der indkasserer pengene smiley Og dem kan der være temmelig mange af og nogen gange er du måske endda selv indirekte aktionær i et af firmaerne gennem en pensionsopsparing eller et lån du har. Det er et stort og meget ugennemskueligt marked.

Kommentér på:
Skattely

Annonce