{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skat køber lækkede skattely-data- Hvad er jeres mening ?
  • #1   8. sep 2016 Altså, hvis det de køber er troværdigt materiale så har jeg intet imod det.
    Jeg synes det er på tide, man finder frem til, hvem det er der snyder os allesammen og undgår skattebetaling.

• #2   8. sep 2016 Jeg ved faktisk ikke rigtigt hvad jeg skal mene om det. På den ene side er det jo potentielt mange penge i statskassen. På den anden side risikere de jo at det rent faktisk er spild af penge fordi det enten er penge det vil være umuligt at få inddrevet eller fordi der måske ikke rigtigt er noget i det alligevel. Synes også det er lidt sært at købe den slags af anonyme kilder.

• #3   8. sep 2016 Jeg er HELT enig i at det skal opklares hvem der har snydt.

Jeg ved bare ikke helt hvad jeg syntes om at skat går ud og køber oplysninger, og især når det er fra en de ikke aner hvem er.

Mine tanker er bla. hvordan ved de personen taler sandt, hvordan kan de vide de ikke ender med at give penge til kriminelle, hvordan vil de sikre at den person så betaler skat at de penge hna/hun får.

Ja jeg ved virkelig ikke helt hvad jeg skal mene om det.

• #4   8. sep 2016 Mette Marie : Det er præcis også nogle af de tanker jeg sidder med. Som skrevet ved jeg heller ikke rigtig hvad jeg skal mene.

• #5   8. sep 2016 For det første kan man jo trække skatten fra ... INDEN man udbetaler beløbet , så er man sikker på at der er betalt skat.

For det andet ... mon ikke man har en anelse om , hvem den anonyme er ?
    Det siger man måske bare ikke noget om ... fordi man ikke synes det rager os .

• #7   8. sep 2016 Isabelle: Også hvis det viser at de bare spilder nogle millioner på ingenting ?

• #9   8. sep 2016 Hvad betyder et par millioner ... hvis der en chance for , at der kommer mange milliarder IND ..... Der bruges millioner på så meget andet , der ikke virker ...

• #10   8. sep 2016 #8 .... der er jo ingen , der ved hvor de oplysninger kommer fra .... det er jo ikke sikkert de er stjålet.
    Og man kan vel ikke melde nogen for hælere , når man ikke ved en skid om , hvad der sker ...

• #12   8. sep 2016 Min tanke er netop også, hvad hvis et eller andet går galt, så har vi bare endnu flere penge der er væk fra statskassen.

Jeg tror vi alle kan blive enige om at vi gerne ser de penge der er snydt med, komme tilbage i kassen.

• #13   8. sep 2016 Hvis det er dokumenter der ikke er endt lovligt i sælgers hænder, så er det møg forkert at skat køber dem, hæleri gælder også for skat, eller det burde det gøre, skat lever jo lidt sit eget liv.

• #17   8. sep 2016 Mon ikke de inde på Borgen / Skat allerede har en mistanke om , hvem der er skattesnydere ? .... de vil sikkert bare have det sort på hvidt.... ( underbygget )

De er nok klar over , det ikke mig ... dig ? ... eller kassedamen i Netto ?

• #18   8. sep 2016 I princippet er der jo ikke forskel på en stor og en lille snyder smiley Begge gør noget ulovligt og skider højt og flot på os, der pænt betaler vores høje skat til vores alle sammens fælles kasse.

• #19   8. sep 2016 #18 ... det har du da ret i ..... men jeg er nu sikker på , at kassedamen i Netto ikke har så stort et overskud på budgettet , at det ligefrem kan betale sig , at sætte overskuddet i Skattely.... smiley

Så hun bliver vist fundet uden at det er nødvendigt at købe hemmelige oplysninger. ... smiley

• #20   8. sep 2016 Jeg tror bare jeg er lidt dum for jeg forstår slet ikke, hvad de vil gøre med oplysninger de har fået fra nogen, de ikke aner hvem er?
    Er der en eller anden smart teknisk måde hvor man kan se, at oplysningerne er troværdige? Jeg forstår det ikke?

• #22   8. sep 2016 Lenschow : Jeg så ham nemlig også i go morgen danmark, og det gjorde altså ikke at jeg følte mig overbevist på nogen måder.

Og det gør bare at jeg stadig ikke rigtig ved hvad jeg skal mene om det. Som skrevet er jeg helt enig i at de penge skal findes, men ja jeg ved ikke om jeg tror på det her nummer, jeg håber at mine bekymringer viser sig ikke at holde stik, og pengene bliver fundet.

• #23   8. sep 2016 jeg synes det er fint ... mener jeg hørte et sted at skat havde fået en "smagsprøve" der var efterprøvet og havde vist sig sand ..... hvad det indebar ved jeg ikke ....
    Jeg vil da håbe der kommer penge ind .... for det er noget svineri ikke at ville bidrage men godt profitere ....

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 479
    #24   8. sep 2016 Efter min mening skal SKAT bare pakke sammen og få styr på deres eget først, for dét har de satme ikke.

Fik et smæk for moms sidste år på et, for en selvstændig enkeltmandsforretning ganske betragteligt beløb, på trods af at jeg ikke havde haft nogen omsætning...som i overhovedet....

De (SKAT) mente så at det var op til mig at bevise at jeg ikke havde haft nogen omsætning....

bumbumbum...hvordan gør man så dét??
    Jeg kan til hver en tid bevise hvad jeg HAR haft, men at bevise noget man IKKE har haft...hvordan gør man dét?

Min helt klare holdning til SKAT: Pak sammen og koncentrer jer om det helt nære og få styr på dét først.

• #27   8. sep 2016 Jeg synes simpelthen ikke folks personlige dårlige erfaringer med skat skal være en undskyldning for at undlade at lade alt forsøgt for at hente nogle penge ... det er da et enormt dårligt signal at sende at det skal kunne betale sig at snyde statskassen ....

”Forskning peger på, at der i Danmark sker skatteunddragelse gennem skattely for godt 3-5 mia. kr. årligt, opgjort som manglende beskatning af afkast af finansielle formuer, der er ført i skattely."

kunne bare en brøkdel af disse penge komme i den kasse hvor de hører hjemme, så er midlet for mig inderligt ligegyldigt .....

• #29   8. sep 2016 det er vilde metoder og trist det skal komme dertil, men de der vil snyde gør jo også alle mulige mærkelige rumspring for det, så når man ikke kan ramme dem med traditionelle metoder så må man jo prøve noget andet ...

• #31   8. sep 2016 Hvis det KUN er 8 mill det koster, så tror jeg det er peanuts i det store spil, jeg tror de kan hente enorme summer hjem - også derfor de gerne betaler det.

• #32   8. sep 2016 synes det er ok de i det mindste prøver ... alt andet er jo at give op....

Kommentér på:
Skat køber lækkede skattely-data- Hvad er jeres mening ?

Annonce