{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Tænk hvis alle betalte hvad de skulle hvor de skulle {{forumTopicSubject}}

For det første kan jeg faktisk ikke forstå hvad de der allerrigeste skal med så mange penge ... for det andet kan jeg slet ikke forestille mig hvad det kunne ende med at betyde på både de menneskelige plan for de fattige, men så sandelig også på det globale plan hvis disse penge blev brugt fremfor at ligge ulovligt i skjul....

http://ibis.dk/articles/ny-rapport-tid-til-saette-en-stopper-skattely/

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænk hvis alle betalte hvad de skulle hvor de skulle
  • #1   18. jan 2016 Har man en formue på over 500.000 kr så hører man til blandt verdens 10% rigeste. Dvs. et ret stor del af danskerne hører til i den kategori, da formue jo også er fx. fast ejendom.......
    Omfordeling af gode handler ikke kun om at sørge for at nogle rige mennesker betaler skat og lader være med at stoppe deres penge i skattely. Det handler i langt højere grad om uddannelse, uddannelse og atter uddannelse: Mennesker med uddannelse har lettere ved at spotte hvis de eller deres samfund bliver udnyttet og/eller udbyttet og de kan bedre selv være med til at skabe værdi i det samfund de er en del af.

• #4   18. jan 2016 For mig handler det først og fremmest om moral ... hvad man har og ikke har er betyder i den sammenhæng ikke noget, men at man ikke følger reglerne der er i det samfund man er en del af og dermed unddrager sig det man egentlig skulle bidrage med, og når det så endda er i en størrelsesorden hvor de penge kunne gøre en stor forskel for samfundet, hvor i verden den en er, det synes jeg er problematisk

@ Birgitta ... uh jeg ville på ingen måde have problem med at bruge en million

• #5   18. jan 2016 Man skal bare huske at man kun bliver millionær ved ikke at bruge pågældende million smiley
    Men ja, skatteunddragelse er at pis** på os der betaler vores skat.

• #7   18. jan 2016 @AT ... der er jeg så bare af en hel anden opfattelse, man følger de regler der er i det samfund man lever i .... og man bidrager efter de regler der nu en gang er ... ofte er det jo det samfund der har skabt rammerne for at man kan skabe sig formuer.... med mindre det er arvede penge.

Kommentér på:
Tænk hvis alle betalte hvad de skulle hvor de skulle

Annonce