{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Muffin
Muffin
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38

Nytårs menu {{forumTopicSubject}}

Jeg er SÅ meget i tvivl, om hvad vores hovedret skal bestå af.
Noget oksekød tænker jeg.

Vil super gerne lave noget lækkert tilbehør, men aaarh fantasien er bare slet ikke i omdrejninger smiley

Hvad skal I have, og har i nogle gode forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytårs menu
  • #1   29. dec 2014 Flødestuvede kartofler og salat står den på her, kødet ved jeg ikke lige endnu - lammekølle måske

• #4   29. dec 2014 vi plejer altid at få noget lækkert oksekød..

men i år skal der forandring til vi skal have porchetta ... en slags rullesteg med diverse lækkerier indeni, og svær som på en flæskesteg ... den er efter anbefaling bestilt ved en slagter og så skal den langtidssteges og lige have en gang grill tilsidst..

dertil nogle kartoffeltårne med røsti top og bund og så en krydret mos i midten ... også bestilt ved samme slagter...

dertil en salat af en friske bønner, eller meget fintsnittet grønkål (købt skyllet og hakket i pose i Føtex) .... æbler, tranebær og ristede pinjekerner ... dressing af en meget mild sennep, honning og en koldpresset olie...

forret og dessert er der andre der står for så aner ikke hvad det er ...

• #5   29. dec 2014 Rejer og avocado til forret smiley

Ribeye-steg, asparges omviklet med bacon, bagte krydrede tomater og flødekartofler...måske laver jeg lidt grillede peberfrugter og squash smiley

Vi er kun to...meeeen gider ikke lave mad 1/1 så reglen er, at der skal være rester, der bare kan varmes smiley

• Muffin
    Muffin Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38
    #6   29. dec 2014 Kender godt porchetta smiley Det smager så lækkert med en masse grønt i

• #7   29. dec 2014 Fondue smiley

• #8   29. dec 2014 Ja her bliver det så Raclette, jeg er nedstemt smiley

• #9   29. dec 2014 Vi skal have oksemørbrad med pommes Anna.

Forretten er noget krebsehalløj, men jeg skal have tunmousse.

Desserten er frugtsalat med råcreme.

Tror det bliver lækkert smiley

• #10   29. dec 2014 @ muffin, det er jeg glad for du siger, for jeg har aldrig smagt det men tænkte det skulle prøves da andre anbefalede

• #11   29. dec 2014 Vi starter med en Gold and Ginger fizz og manchegogougères til Dronningens tale.

Derefter skal vi til forret ha' hummer på grillen med aioli af langtidsbagte hvidløg, brød og smør. Hertil hvidvin.

Til mellemret skal vi ha' en skummende jordskoksuppe med lynstegte kammuslinger og stenbidderrogn. Hertil hvidvin.

Til hovedret skal vi ha' Beef Wellington med rødvinsglace, grillet polenta samt apargesbuket i bacon, grillet på grillen.

Til dessert laver vi en hindbær napoleone og drikker dessertvin til.

Klokken 24:00, skal vi drikke en MOËT Nectar Impérial og self. ha' kransekage.

Og ja, vi laver det hele selv... fra bunden (bortset fra champagnen, ha ha ha!) ! smiley

• #12   29. dec 2014 Her står den på en masse små retter, som en slags tapas smiley Vi skal bla. have hvidløgsrejer, blinis med varmrøget laksemousse, røget laks , seranoskinke, lækkert brød, mojosauce, og så lidt mere jeg ikke har bestemt endnu.

Og så snupper vi hjemmebagt kransekage og chips senere.

Jeg skal som altid drikke cola og vand, og gætter på min mand drikker faxe kondi. Hvis min mand er vild, tager han et glas vin eller to smiley Vi drikker stort set aldrig alkohol , så gætter på at det bare bliver sodavand og vand.

• #13   29. dec 2014 Forret: Blinis med rygeost creme og røget laks

Hovedret: Svinekæber med jordskokker, puré af pærer, marinerede tyttebær, jordskokke chips

Dessert: Citrongræs panna cotta med skyr. Pyntet med mango kompot med Chili, hvid chokolade ganache og sprøde honning kiks

• #14   29. dec 2014 Er der nogen af jer der har nogle gode ideer til nemme, lækre og totalt usunde snacks? smiley

• #15   29. dec 2014 Anne Julie: saltmandler (eller med krydderi på for den sags skyld!). Især gode til øl smiley
    Ellers er Martha Stewarts Parmesan Straws også altid et hit - og nemme at lave. Det kommer jo lidt an på hvad det skal serveres til, hvad jeg kan anbefale... små canapéer med annemousse er også virkelig lækkert, men ikke noget man får til cola og chips m. dip smiley
    Desudne er det mega lækkert og nemt at lave nachoschips ud af tortillapandekager og det smager virkelig af MEGET mere end alm. chips og så kan man jo selv bestemme krydderierne. smiley

• #16   29. dec 2014 Butterdej med fetaost og persille
    Dadler med gedeost og bacon bagt i ovnen

• #17   29. dec 2014 Vi skal have tykstegsbøffer med hjemmelavede pomfritter/kartoffelbåde, salat af en art og bearnaise sovs.

vi får ikke forret og dessert, men jeg laver tunmousse m. flutes til kl 24 smiley

• #18   30. dec 2014 Her står den på oksemørbrad skåret ud til peber bøffer, bagte kartofler, hjemmelavet rødvins sovs og Waldorff salat. Til natmad er der bestilt højt belagt smørrebrød hos slagteren. Og igennem aftenen/natten en masse kulørte drinks smiley

• #19   30. dec 2014 No'viki: Det skal bruges ved 22 tiden, når vi er kommet hjem fra nogle venner. Pt. er planen mozzerella stiks og chiliecheese tops der bliver smidt i friture. Så det er noget i den stil jeg tænker, friture er dog ikke et must. smiley

• #20   30. dec 2014 Ah okay, så ville jeg synes at især Parmesan cheese sticks var gode. De smager også mega godt hvis man dypper dem i noget. Køb gerne nogle lidt spændende dip - vi køber fx altid artiskokcreme fra Irma smiley

Hvad med Nachos? Gerne lidt mere end bare chips, du kan jo putte noget kød på, jalapeños, salsa, løg og/eller oliven? Det er jeg helt vild med!

Alternativt tænker jeg, hvis I har overskud til det, at I kan lave små sliders? Det er bare SÅ lækkert og virkelig godt med en god øl til! smiley

• #21   30. dec 2014 Her står den på følgende: tunmousse, så en roastbeef, forhåbentlig god sovs og hvidekartofler, vi ved ikke helt endnu om man spiser chips til sådan en ret, ligesom til flæskesteg, men det finder vi vel ud af smiley Til dessert er der hjemmelavet is med chokolade og marcipan. Det er mig der står for den smiley Skal lige have undersøgt om man kan lave den på halv fløde og halv skyr, for jeg synes det bliver for fed i munden, hvis den udelukkende er lavet på fløde smiley

Kommentér på:
Nytårs menu

Annonce