* Staffordshire Bull Terrier Mom *
Online Tilmeldt:
28. okt 2005 Følger: 59 Følgere: 246 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 147 Svar: 5.601
Online Tilmeldt:
28. okt 2005 Følger: 59 Følgere: 246 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 147 Svar: 5.601
Nytårs menu {{forumTopicSubject}}
Jeg er gået tør for ideer, så hvad skal i have til nytår? Primært hovedret
Vi har en del år fået svineskanker og sidste år var det ossobuco.
Det må meget gerne være noget simremad med en pokkers masse smag
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.509
Gammeldags oksesteg lavet på tykkammen
Langtidsstegt krydret nakkesteg
Vi ender selv nok med en bøf, pebersauce med portvin eller hjemmepisket bearnaise, stegte grøntsager, langtidsbagte tomater og små krydder kartofler.
Til sen frokost/tidlig forret: hjemmelavede indbagte rejer med aioli, forskellige bruchetta: en med tomat, mozzarella og basilikum, en med karameliserede løg og bacon og en med champignon a la creme og så måske en lille blinis med creme fraiche, løg og caviar og en med rejer og dildmayo
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.633
Jeg skal være alene med kattene, så det bliver nok ikke det store
Det er den lille kats første nytår
sep 2020
Følgere: 20 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 850
Herhjemme er vi i gang med et projekt, der hedder at alt skal kunne laves på gasblus, thermoblender og airfryer Så jeg følger spændt med og ser, hvad du får af forslag
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
aug 2008
Følgere: 1079 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.754
feb 2018
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 1.516
https://kitzchen.dk/
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 56 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.267
feb 2018
Men jeg føler SÅ meget for de hunde/dyr, der er bange denne aften.
Vi har bygget hus i et nybyggerkvarter med masser af børnefamilier, og ved et "vejmøde" for nogle uger siden formastede jeg mig til at foreslå, at man måske kunne holde en pause med fyrværkeriet på aftalte tidspunkter, så gadens (og områdets) hunde kunne blive luftet uden risiko for krudt tæt på. Dét medførte nærmest ramaskrig, og folk kom voldsomt op at diskutere, for hvis deres børn ville skyde af, skulle de ikke begrænses. Enden blev dog, at der er opfordret til, at man begrænser det mellem kl. 15-17, så må vi se, hvordan dét går.
Jeg håber, at når den "rigtige" grundeejerforening bliver stiftet, at vi så kan tage det op igen for alle de vænger, der hører til.
Idéen fik jeg faktisk herinde, hvor én havde fået lignende gennemført i den lille landsby, hvor hun bor, naiv som jeg er tænkte jeg, at dét ville gå glat igennem.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 246 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 147 Svar: 5.601
Jeg får kigget opskrifter igennem på de bud som er kommet.
Glæder mig til at se flere.
Det er desværre typisk børnefamilier. Deres børn må desværre ikke indskrænkes
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.491
Skrigehunden, den der med en pause i skyderiet så hundene kan luftes han man gjort i mange år på min vej. Også de nye der er kommet til på vejen hen ad årene er med på den.
feb 2018
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.633
Til gengæld har jeg altid syntes godt om de rundvisninger på Sønderjysk Kål i Haderslev vi altid var på som skoleelev op til jul
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.356
Vi skal have raclette nytårsaften. Gemalen fik åbenbart gevaldig lyst til at genoplive en gammel tradition med vores venner og købte en raclette (med kulfilter - så må vi se om det virker ).
Vi bor heldigvis ude på landet (både os og de venner vi er sammen med) så fyrværkeri er ikke noget issue.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.044
Kålpølser er jeg pjattet med. Ja grønla gkål ligeså, men jeg tåler ikke gluten, så det må bare blive lidt anderledes.
Fyrværkeri plejer der at være et minimum af i løbet af aftenen. Der er så brag og lysglimt fra midnat og 1-1,5 times tid ud på natten. Vi bor på la det, så det er alligevel begrænset.
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 466 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.618
Fra mørkets frembrud og til ca 23.30 går jeg til og fra hestene og 23.30 trækker jeg i termodragt og termokop med kaffe og er ude hos hestene til fyrværkeriet er overstået.
Manden er inde med hundene og katten.
Vi bor på grænsen mellem land og by og nabo-nabo er kolonihaveforeninger, hvor der plejer at være en del krudt.
7-9-13, heldigvis har der ikke været de store udfordringer ift heste og krudt i de 7 år vi har boet her, men i år har jeg to "nye", som jeg ikke helt ved hvordan reagerer (mit føl fra foråret og en hingst jeg fik i august). Håber de andres ro smitter.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.486
For mig er det bare en aften, der skal overstås. Jeg er alene med hundene, som har forskel holdning til fyrværkeri, en er ligeglad, en er usikker og en bliver vred og vil ud og jage det væk, så ikke nogen speciel hyggelig aften, så derfor gider jeg ikke gøre en masse ud af at lave god mad. Men jeg kan nok godt finde et roligt tidspunkt til en rejemad, en laksemad eller lidt andet lækkert.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 758
Kålpølser og Hamburgerryg (og frikadeller hvis 2 af ungerne er hjemme for de kan ikke lide nogen af de andre ting)
Hvide og brune kartofler og flødekartofler
Grønlangkål og gammeldaws hvidkål. (og jeg laver som regel en lille portion salat til mig og svigerdatteren for vi vil gerne have lidt let til også)
Og så en bearnaise sovs og nogen menu chips.
Desserten bliver også det vanlige
En citronfromage og en fløderand med frugt og kirsebærsovs.
For nogen år siden foreslog jeg at vi skulle ændre på menuen og prøve noget nyt, og lidt lækkert med en forret og hovedret og dessert....
Mænnerne gloede på mig som om jeg havde foreslået at kastrere dem med en sløv teske, så den idé blev hurtigt droppet.
Så nu laver jeg det samme som jeg altid har lavet.
Den eneste variation der er fra år til år, er antallet af munde at mætte... (det svinger fra 5 til 28)
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
PS. Inden nogen foreslår kransekage, så har jeg et ret intenst had til marcipan.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1422 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.446
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Snacks:
- Tataki laks m. ponzusauce og ristet sesam
- Tapioka chips m. svamperemoulade og frisésalat
- Vandbakkelse m. trøffelcreme, modnet skinke og sort trøffel
- Grillet Essanpølse m. cornichoner og stikkelsbærsalsa
4 Retter:
- Tatar på okse m. grov kimchicreme, syltet løg, æggeblomme, jordskokkechips og sprøde salater
- Bagt hvid fisk m. cremet hummerbisque, saltede mandler og urteolie
- Grillet okse m. kartoffelfondant, cremet puré på jordskokker, confiteret kejserhatte og fyldt trøffelsauce
- ”Bar” på chokolade m. puré på solbær, sprøde marengs, nøddeknas og skovsyre
Brød og smør
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.959
feb 2016
Emner: 8 Svar: 147
Havde ellers planlagt jeg godt gad lave creme brulee til dessert.
Nytår elsker jeg lige som med jul, maden og hyggen om bordet.
Fyrværkeri er uinteressant, så jeg fyre aldrig af, syndes også det er synd for de dyr der er bange, og så syndes jeg det er spild af penge, men det er bare min mening.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 246 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 147 Svar: 5.601
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1422 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.446
Vi har også før fået mørbrad til nytår. Hvad vi lige har lyst til.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.906
Vi er selvfølgelig hjemme og får besøg af den mellemste med kæreste og en kammerat + min gode veninde og hendes voksne sønner med kærester og deres tilsammen 3 whippets, så her er 8 ialt.
Det bliver ren afslapning, sidste år havde vi ni "flyvefærdige" whippethvalpe at underholde, de blev 8 uger den 31. og selv om der ikke er meget fyrværkeri her, fik de ikke lov til at komme ud i timerne før og efter midnat, så nytåret blev skålet ind med en gulvskrubbe i hånden
Nytårs menu