{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

hund unden stamtavle {{forumTopicSubject}}

hejs syns det er ved og for vidt her inde for vi man sætte en hund tilsalg så skal det være stamtavle på hund for dem der ikke ha stam tavle de å ikke sælge der hunde og der er nogen der styge siden af avler den er ikke go siden er til os alle i danmark føler at jeg skal væmmel ud af siden det kan ku da helle ikke passe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund unden stamtavle
  • #2   26. dec 2014 Langt de fleste hunde i markedet, er uden stamtavle.. Så det er da noget værre vrøvl?

  • #4   26. dec 2014 Tror han mener at der er mange kommentarer til hvalpe uden tavle (:

  • #5   26. dec 2014 Der skal da ikke være stamtavle på hunde, man sætter til salg herinde? Det er vist kun en brøkdel af hundene til salg herinde, som har tavle

  • #7   26. dec 2014 Pas på med julebryggen smiley
    De fleste hunde der bliver handlet på diverse online medier inkl. denne er uden stambog.
    At det ikke burde være sådan er en anden ting


  • #8   26. dec 2014 Der er da mange hunde tilsalg herinde uden tavle
    Men ja det er helt tosset at avle uden at teste forældrene ordentligt
    Og det er der desværre ikke mange tavleløse hunde der er


  • #9   26. dec 2014 Prisen er alt for høj smiley der er ikke mange der vil give så meget for en tavleløs hund uden nogen som helst dokumentation for forældrenes sundhed;) da slet ikke af en race med så forholdsvis mange sygdomsproblemer

  • #10   26. dec 2014 Der er mange hunde uden stamtavle til salg herinde?

  • #11   26. dec 2014 jeg er nu heller ikke helt sikker på at jeg forstår indlægget. og umiddelbart ser jeg da ikke mange negative kommentar på annoncen smiley

    mon ikke det bare er blevet nævnt at prisen måske ligger i den høje ende for hvalpe uden stamtavle..


  • #12   26. dec 2014 Har du fået grimme kommentarer på dine hvalpe, du sælger? Jeg synes nemlig heller ikke jeg lige kan se noget på annoncen. Jeg tror du overreagerer - måske du skulle tænke på, om de manglende henvendelser har noget at gøre med det, du tilbyder; eller dvs. det, du ikke tilbyder. Mange købere vælger en boxer med stamtavle idet boxeren er disponeret for en del sygdomme smiley

  • #13   26. dec 2014 Så lang tid hunden har en Bog med Vac i så er da intet problem vores hund Puk er der osse blanding race så hun har heller ikke stambog men vi ved hvad moren og faren hedder smiley

  • #14   26. dec 2014 hmmmmmmmmm sure mine er der nok af her inde og dig der skive 10.000 med stam passe nu helle ikke og jeg har fåret min hunde trækket ved dyrlæge og det er valpe osse været så stop med det her og bare fordi jeg er ord fare i sku hen over og banke i mig i jorden flot og tak med forståle er der sku ikke meget af i danmark mere dem der er ordblind er for domme ser det ud til tak for kaffe folt til os der er ordblind er der åben bart ikke plas tril folt en gang til


  • #15   26. dec 2014 Jan, mon ikke det er dig, der lægger ud med den sure mine smiley

  • #17   26. dec 2014 Jan

    Folk kan jo ikke vide på forhånd at du er ordblind smiley


  • #18   26. dec 2014 så kan man spør pænt ikke smiley

  • #19   26. dec 2014 flot at lave det om til at folk er efter dig fordi du er ordblind.. det ser jeg nu ingen der er .. men det er altså en ærlig sag at have svært ved at forstå hvad der menes alligevel..

    den eneste der trækker de sure miner på her er da vist dig.. hvad er det præcist du vil med indlægget??


  • #21   26. dec 2014 Du kunne nu også selv have skrevet det smiley

  • #22   26. dec 2014 Hvori ligger det onde og fordomsfulde, at folk skriver, at de ikke kan forstå, hvad du skriver? Det er jo ganske tydeligt, at du er ordblind- men derfor bliver det ikke mere forståeligt, hvad du vil sige.

  • #23   26. dec 2014 jeg var nu ikke særligt meget i tvivl om at han er ordblind.. jeg har sgu mange venner der er ordblind og deres beskeder osv. læser jeg nu normalt fint.. men at du forsøger at pålægge mig og andre at vi skulle syntes ordblinde er dumme fordi jeg har svært ved at forstå dit indlæg er intet mindre end idiotisk, og det vil jeg ihvertfald ikke havde siddende på mig..

    jeg syntes ikke du er dum fordi du har svært ved at stave.. men jeg syntes du er dum fordi du skriver at jeg skulle have antydet at du er det pga, din ordblindhed..



  • #24   26. dec 2014 Der er da ingen, der taler ned til dig, bare fordi du er ordblind?
    - At sidde og tale så grimt om folk herinde er altså unødvendigt. Ordblind eller ej, det gør dig ikke berettiget til at tale ned til andre.


  • #25   26. dec 2014 og for at vende tilbage til emnet, så kan et eftersyn ved en dyrlæge nu ikke afsløre arvelige tendenser fra forældre dyrene, eller forældre dyrenes linier. så sådan et kan man stikke skråt op, ihvertfald som argument for at de er af gode forældre..

  • #26   26. dec 2014 Jeg vil rigtig gerne have en boxer en dag, men jeg kunne aldrig finde på at købe en uden tavle. Netop pga. de sygdomme som Krumme nævner.

  • #27   26. dec 2014 det går jeg helle ikke men det er bare den oplevelse jeg har på visse folk her inde fra og jeg sælge ikke syge hunde men den her tåd er stoppet tak for jers ind læg

  • #28   26. dec 2014 Ja, men det er altså ikke okay at skære alle over en kam.
    Derudover har ingen sagt, at dine hunde er syge. Men hverken du eller dyrlægen har røntgensyn. HD kan fx kun tjekkes ved røntgen. HD kan ofte være en skjult sygdom, og mange hunde lever fint med det. Men det er altså arveligt og i en aktiv race som boxer er det ikke særlig smart at avle på.


  • #29   26. dec 2014 Jeg fatter hat. Hvad gik den her tråd ud på? Hvad var formålet?

  • #32   26. dec 2014 Handler tråden om ordblindhed eller om dine hvalpe? Der er ingen der antyder, at du sælger syge hunde, men hvis man er ordentligt informeret som køber, så man går altså uden om boxere uden stamtavle, også selvom de som dine har fået et sundhedstjek hos dyrlægen smiley

  • #33   26. dec 2014 ja det er sku da men tåden er stoppet her


  • #35   26. dec 2014 Hvad er pointen i at lave sådan en tråd bare for at stoppe den, når folk ikke forstår, hvad man vil? Jeg forstår det ikke.

  • #37   26. dec 2014 og du kan røngtenfotografere de hvalpe fra nu af til juleaften. de er ikke gamle nok til at man villle kunne se HD endnu.. sådan noget kan man kun FORSØGE at gardere sig imod ved at benytte tavlehunde.. og der er det heller ingen garanti..

    og jeg er nu ikke snobbet. Pixie er skam heller ikke ren..

    jeg ved ikke lige hvor du læser at nu skriver eller antyder at du sælger syge hunde.. men du læser vist kun det du vil læse.. og hvis det stadig ikke er skidt nok tolker du for resten.. det er altså ikke vores skyld hvis du kun har fået bløde pakker smiley


  • #38   26. dec 2014 Og der bliver lige vist en typisk reaktion på, at folk hentyder at det er fornuftigt med stamtavle som redskab, ved lige netop at komme med dén med, at "i siger jeg sælger syge hunde, men mine hvalpe er sundhedstjekkede hos dyrlægen, så de er 100% raske" smiley

  • #39   26. dec 2014 Selvom du er ordblind, så behøver du ikke selv at fare i hovedet på folk. Det er en ærlig sag, at du er ordblind OG det er en ærlig sag, at andre har svært ved at tyde hvad du skriver.
    Hvis du satte punktummer op engang imellem, så ville det være meget lettere at læse dine indlæg, men pga det er i én lang smøre, så skal man virkelig koncentrere sig om at læse det. Nøjagtigt som du skal, når du skal skrive det.
    Tilbage til emnet - med eller uden stambog... Nu er jeg selv 100% til stambog og vil ikke have uden. Men hvis dem uden bare ville bruge sunde dyr, der er testet med godkendte test og ikke kun 2 min ved dyrlægen, så ville jeg have meget mere respekt for folk, der har hunde uden stambog.
    Desværre er nogen racer blot offer for modedille, så ALLE vil have hvalpe på deres "søde og dejlige hund, og den er godkendt af dyrlægen".
    Det er ikke alle hunde, der bør bruges - uanset hvor sød eller rar den er..heller ikke selvom dyrlægen siger det, dyrlægen skal også tjene penge smiley


  • #40   26. dec 2014 Med hensyn til at være ordblind, hvorfor bruger du ikke en stavekontrol? Det gør jeg, jeg er også ordblind, men ærlig talt, med stavekontrol er der ikke mange der kan se det;) bare et godt råd, jeg har i alt fald stor fornøjelse af det;)

  • #46   26. dec 2014 Hvis kostprisen er på ca 2300, så ville jeg nok forvente liiiiiiiiiiiiiidt flere specifikke dyrlægeting andet end chippet og et diffust 'tjekket af dylle' for de ekstra 3-4000 kr.

  • #48   26. dec 2014 Mon ikke bare man sponsorere sælgers vinterferie....

  • #50   26. dec 2014 Jinx - hvis kostprisen reelt er lavere (jeg aner det ikke), så bliver det jo kuns værre smiley

  • #51   26. dec 2014 Aftenens hovedkamp
    Ren i trussen med hvid hat vs Lortebuks med sort hat.
    Kampen bokses over 12 omg. i wba-regi.
    Stadig masser af ledige ringsidebilletter.


  • #57   26. dec 2014 Nu er kostprisen jo sat ud fra scenariet at en DKK opdrætter ved et uheld får uplanlagte hvalpe.
    Jeg kan ikke forestille mig en seriøs opdrætter ikke ville give et sådant kuld præcist de samme vilkår ( undtaget forarbejdet i avlen, paringsudgift og stambogsførringen), som med deres andre hvalpe. Og det kan i mine øjne ikke gøres for 2300kr.
    Et dyrlægetjek af tæve og hvalpe efter fødsel, vac, ormekur og dhr af hvalpene, og ordentligt foder. Diverse små udgifter til hvalpekassen, osv..
    Og du betaler stadig skat, og skal leve op til købelov..
    Jeg tror på det er sat i et fornuftigt prisleje..


  • #60   26. dec 2014 Minion - det er noget helt andet ja.
    Men det opdager sælger jo nok, når hvalpene ikke bliver solgt..


  • #61   27. dec 2014 Åh. Ville så gerne have en boxer.

    Men aldrig om jeg ville give 6500 for en uden tavle. Og forældrene ikke er tjekket.

    Så hellere lige spare det sidste sammen og få fra en seriøs opdrætter og med tavle


Kommentér på:
hund unden stamtavle

Annonce