683 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Nogen SU-kloge Nogen SU-kloge

Jeg startede på ny uddannelse i november. I den anledning har jeg søgt SU, og har osse fået mail om at det er gået igennem.
Men men, har osse modtaget mail om at de har forsøgt at udbetale, men at dette ikke var muligt, fordi jeg ikke har en NEM-.konto, så det bedes jeg få i orden og så vil de prøve igen.
-sagen er bare den at jeg HAR en NEM-konto, og har haft det i en hel del år, den har fungeret upåklageligt da jeg tidligere var på SU, kontoen er den samme, så intet har ændret sig.

I mailen står at man ikke skal kontakte dem, de prøver bare igen om ca 14 dage.

Jeg prøvede at ringe til det tlf nr der står i mailen -det er ikke muligt at ringe op.

Jeg gik på SU-hjemmesiden, men finder der at man kun kan kontakte dem om 3 emner (ingen af dem omhandler mit problem), og at alle andre spørgsmål skal stilles til uddannelsesstedet -mit uddannelsessted er jo selvsagt ikke dem der står for udbetalingen, så de kan ikke hjælpe mig.

Hvad fanden gør man så? Hvor henvender man sig?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen SU-kloge
  • #1   17. dec 2014 Er der ikke en SU-vejleder tilknyttet din skole?
    Det er der på min. Så er det nemlig ham/hende man kontakter ift. SU-spørgsmål smiley

• #2   17. dec 2014 jo det er der -men hun oplyser at det jo ikke er hende/skolen der har med selve udbetalingen at gøre, og derfor er det SU-styrelsen jeg skal have fat i... det er så ikke nemt, når de åbenbart ikke ønsker at blive kontaktet

• #4   17. dec 2014 Nå for søren. Ja så ved jeg det desværre ikke. Håber det løser sig for dig smiley

• #5   17. dec 2014 Trine -tak, det kigger jeg lige nærmere på.

Petra -det håber jeg dælme osse

• #6   17. dec 2014 Trine du er simpelthen dagens helt -af Gud ved hvilke årsager, stod en gammel konto som er lukket for adskillige år siden som værende min NEM-konto... hvordan den er kommet til det, aner jeg ikke -har jo fået SU mm siden på min "nye" konto. Men i hvert fald er det rette nu, så jeg satser på at det så fungerer smiley

• #8   17. dec 2014 Hvis du har fået rettet NEM-kontoen, så skulle det hele gerne gå af sig selv. smiley Jeg har selv lige været ude for det samme i forbindelse med skift af bank, og den nye bank glemte at rette min lønkonto til min NEM-konto. Desværre glemte SU-styrelsen at give mig besked, så jeg stod pludselig uden penge uden at vide hvorfor - det var særligt smart lige efter vi havde købt hus. smiley

• #9   17. dec 2014 Mille -jeg har så bare ikke skiftet bank eller noget. det er samme konto de udbetalte til sidst jeg var på SU, så ved ikke lige hvad der er gået galt.. men nå, i det mindste skulle det jo nu fungere smiley

Kommentér på:
Nogen SU-kloge

Annonce