naboens lorte kat. Gør man noget? {{forumTopicSubject}}
Vores nabo har en kat som render ude altid.
Den pisser og skider i vores have, løber ind i vores udstue og banker vores kat.
Vi har indtil nu accepterer det fordi vi også har kat der render ude, dog kun i vores have, og vi bor på landet hvor vi kun ligger 3;huse i nærheden.
Men den anden dag fik jeg fortalt at deres kat havde brudt ind i den sidste nabos kanin gård og dræbt og ædt en kanin.
Katten har de sidste dage stået og provokeret min kanin og har Været meget slem ved vores kat. Jeg har 2 gange måtte til dyrlægen med vores kat pga sår fra slås kamp.
Men så i dag har jeg altså fået nok. Min kæreste hørte underlige skrig ude i vores indkørsel og kiggede ud og så naboens kat stå og ruske en halv stor hare killing i munden.
Naboerne er ikke til at snakke med de gør sig uvenner med alle omkring dem, så hvad gør man så?
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.550
Så samler de kræget op
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 934
det er jo i deres natur og såls og finder fugle og mus
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Så du kan ikke skyde katten fordi den tager vildtet (er den i færd med at angribe ens egne dyr er det en anden sag, men det var den jo ikke)
Faktisk kan du heller ikke skyde den selvom du advarer på forhånd, det er nemlig ikke længere tilladt.
Så mit bud ville osse være indfangning
jan 2007
På landet kan jeg godt leve med at katte lever mere frit og strejfer lidt omkring, men hvis de bliver til gene for naboerne, så må man altså handle på det
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
De andre katte bruger et bestemt sted i vores forhave til at skide i.... Tja jeg lader det stykke være. Hvis de nu bruger det som toilet, så har jeg det ikke andre steder i baghaven, og ude skal de jo lave et sted...så det tar jeg ikke så tungt, slet ikke når min egen selv er ude og afleverer noget et sted...men jeg ved hun gør det her.
Nå men vi har også enkelt her, som jeg tror er blevet fodret her før. Den kommer helt op til vores terrasse selvom hunden jager den væk hver gang, for fulde gardiner gennem haven med gøen.
Den kommer altid igen.
Den skal hele tiden udfordre min kat, følger efter hende og går til angreb, så min har fået byld efter tænder....
Næsten hver dag kan jeg høre de går amok i haven, jeg lukker hunden ud, og min kat kommer forpjusket ind og nervøs..
Ved ikke hvor den bor, men det er så træls at den er sådan efter min kat, der endda er neutraliseret. Det er den sikkert ikke..
Får jeg en dag fat på den blir den afleveret et sted, tjekket for chip eller øremærke, og er der ik noget håber jeg at den ikke kommer tilbage til mit område igen ihvertfald.
dec 2010
jeg bor på landet og deres kat løber osse ind om
natten og spiser vores kat mad men som snak når vores hunde at for
deres kat ud ellers gør vores kat det men det er jo nomelt at de fanger
andre dyr og spiser det
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Haha
Jeg havde nu valgt en honning grævling
jan 2007
Der ER alternativer til at lade katten strejfe, og hvis katten er til stor gene for naboerne, kan man jo blive nødt til at benytte sig af dem.
dec 2010
jeg må da sige nogle af vores hunde har der spist et par fugle
gang i mellem men nej de får nomalt ikke lov til det hvis
vi ser det men når en hund første har spist og har den i munden
så er det så ikke alle hunde man får lov til at giver slip igen på fuglerne
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.066
Men som sagt har jeg indtil nu accepterer det fordi vi bor på landet og også selv har kat. Men når dem tager kaniner og harer så syntes jeg ikke rigtigt jeg vil se i gennem fingre med det længere.
dec 2010
skrive et brev til dem
jan 2010
De er gamle og min kæreste har 3 gange de sidste 14 dage Været over og hjælpe dem op fordi de på skift falder ude i deres have og ikke kan rejse sig selv. Dem ene gang midt om natten. Det kan vi godt bruges til, men ikke om de vil hører tale om at gøre noget til gengæld.
Puha, kan man ikke ringe til nogen i kommunen og sige de burde have hjælp. Det er så sørgeligt at se på. De sover hele dagen og vælter rundt om natten
jan 2010
jeg har to tæver i højløb så han vil helt sikkert meget gerne på en lille ferie her
dec 2010
her noget (link fjernet)
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
jan 2010
jan 2010
naboens lorte kat. Gør man noget?