{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.432 visninger | Oprettet:

Naboens lorte kat!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen ved at få spat og alt muligt andet grimt over den skide pissehammerende irriterende lorte hankat! Det er nu fjerde gang jeg må jage katten ud af lejligheden på trods af lukket dør! smiley

.. Ja den har simpelthen lært at hoppe op på min altan, der er ca. to meter oppe i "luften" (ved ikke hvordan!?) og så videre ind af vinduet .. Lige nu ser det sådan ud at jeg SLET IKKE KAN LUFTE UD! uden jeg har en møg kat til at strente i hele min lejlighed!

Jeg har prøvet med vand, "gå væk kat" spray osv. og INTET virker! - Har i andre haft et lignende problem og hvad gjorde i?

.. Jeg er snart parat til at tage ud og få katten aflivet! Hele min lejlighed stinker og jeg laver efterhånden ikke andet end at gøre rent efter det møgkræg. - Derudover kan Mocca lugte den og hun nægter at spise sin mad efter den har været ude og æde hendes! (har jo heller ikke råd til også at fodre en kat med luksus hundefoder!)

Naboen har jeg også taget en snak med, men han er sådan en hashhoved, så det hjalp ligesom ikke rigtig smiley

Ja undskyld, lige et surt opstød herfra. Håber i andre har en god dag :O)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naboens lorte kat!!!
  • #1   30. apr 2011 * Det skal lige siges at det er fjerde gang i dag .. Tør slet ikke tælle alle de andre dage med!! smiley

• #2   30. apr 2011 kontakt boligselskabet

• #3   30. apr 2011 Indlevere den på internat og lad ejeren betale for at få katten udleveret ...

Når ejeren bliver træt nok af dette så holder denne forhåbentlig katten inde.

Hvis ikke katten har chip kan den aflives på kommunen regning (i hvert fald hvor jeg bor).

• #4   30. apr 2011 Christina

Super fed ide, hvis jeg havde fået den geniale ide, havde jeg også gjort det smiley

• #5   30. apr 2011 Boligselskabet har jeg kontaktet og de siger bare, at det er tilladt at have to husdyr (han har både katten og en hund), så de vil ikke gøre noget. Derudover fik jeg pænt besked på at alt den ødelagde (som jeg kommer til at skulle betale for, når jeg flytter), skulle jeg betale, da jeg selv "lukker den ind", ved at åbne vinduer/døre smiley - så de var ikke just nogen hjælp ..

• #6   30. apr 2011 Jeg tvivler på katten har chip, hans hund er heller ikke registreret .. - Stod lige og fik en "sludder for en sladder" med ham for et par uger siden, hvor han oplyste det ..

• #7   30. apr 2011 ja, sæt den på internat, så er det nok knap så sjovt at have strjefende kat når man skal betale for at få den igen....

• #8   30. apr 2011 Internat lyder som en god idé. Sørger de for den bliver aflivet/andet, hvis han ikke henvender sig og den ikke har chip?

• #9   30. apr 2011 troede man skulle opgive nummr på de dyr man har. det sku jeg da jeg boede i lejlighed. tato nr. skrives ned på kontrakten.
    og har hans dyr ikek numre, er de ikke lovlige.

• #10   30. apr 2011 Doggymom - Hmm, det ved jeg så ikke. Min udlever er klar over jeg har min hund og han har sagt god for det, men han har ikke spurgt om chip nummer eller noget? .. Så tror heller ikke naboknægten har skulle oplyse dette, men nej hans dyr er ikke lovlige (hvad kan man forvente, han har travlt med at stoppe en masse op i næsen i stedet for alt muligt andet).
    - Jeg har dog ikke set tegn på hans dyr ikke "har det godt" altså får mad osv., så jeg har ikke meldt ham.

• #11   30. apr 2011 Sikke da en hjælp du fik af boligforeningen.....Det må jeg nok sige, de er da ik for kvikke!!
    Det kan godt være det er tilladt at ha to husdyr....Men ingen, og absolut ingen er tjent med, at ha naboens husdyr....
    Og det fremgår med 100% garanti også af deres regler, at man ska sørge for det er en selv der har husdyret, og IKKE naboerne........
    Gør dem opmærksom på det......Ellers tag sagen i egnen hånd, der er ikke andet at gøre smiley

• #12   30. apr 2011 Karin - Nej det var ikke en særlig stor hjælp. - Jeps der står i kontrakten (reglerne for leje), at skal man have en kat SKAL det være en INDEkat. Og alle dyr, der kommer udenfor lejligheden skal være iført snor (på boligforeningens grunde). - Dette oplyste jeg dem også om, men der fik jeg bare afvide "det er der jo alligevel ikke nogen, der tager alvorligt". smiley

• #13   30. apr 2011 Christina K- det skriver jeg heller ikke noget om.

• #14   30. apr 2011 Ja så har de jo tydelige regler, kan jeg høre.....
    Det er godt nok en rådden boligforening, når de tager sådan noget på den måde....
    Så er der heller ingen der kan klante dig for noget, hvis du evt griber til egne metoder.

• #15   30. apr 2011 Jeg ville først og fremmest snakke med kattens ejer, og sige lige ud at næste gang du ser deres kat i din lejlighed, bliver den indleveret på et internat.
    Synes det ville være synd at aflive katten, det er jo ikke dens skyld at ejererne ikke tager ansvaret og kastrere den eller holder den inde, eller indhegnet i deres have.

• #16   30. apr 2011 Karin - Ja det er fantastisk, men blev nødt til at tage imod tilbuddet om dette lejlighed, da jeg ellers ikke havde noget sted af bo, så egentlig er den bare midlertidig. - Men det er stadig ærgeligt at de ikke tager reglerne mere alvorligt end det - går ud fra de selv har lavet dem (de fleste) i første omgang!? men ja .. smiley

Tine - Det har jeg prøvet, men det hjælper INTET. - Ellers var det helt klart også den løsning jeg ville foretrække.

• #17   30. apr 2011 Yasmin - Ja jeg går bestemt heller ikke ind for at aflive ellers sunde og raske dyr, men JEG skal ikke stå for regningen af kasteration af hans kat, det har jeg simpelthen ikke råd til. Jeg synes jeg har henvendt mig på en både pæn og bestemt måde, men han er aldeles ikke interesseret i at bruge penge på dyrene udover mad osv. og holde den inde kan jo være svært, når den er opdraget til at være udekat - (har han selv sagt).

• #18   30. apr 2011 Mette F:
    Nej selvfølgelig skal du ikke betale for kastration af katten smiley
    Tja, hvis han er ligeglad så synes jeg bare du skal aflevere den på et internat, og hvis han ikke henter den igen får den forhåbentligt et nyt og bedre hjem med folk der gider bruge penge på den.

• #19   30. apr 2011 Yasmin - Jeg ved godt, du ikke mente, jeg skulle betale for det, men jeg nægter simpelthen at tro, han selv betaler for det. - Udfra hvad jeg har set og hørt fra ham selv.
    Jeg vil mene katten er meget bedre tjent med et hjem, hvor der der nogen, der tager sig af den og hvor den kan gå ude uden at irriterer hele nabolaget. - Men jeg ved ikke om ældre katte bliver aflivet i stedet? .. Hvis han holder at katten vil han jo kontakte dem for at få den igen ..

• #20   30. apr 2011 har du prøvet loppespray?

hvis der noget mine katte hader så det loppespray tager jeg den frem og de kommer til at lugte til den så fiser de væk. Jeg vil ik ha kattene på mit værelse men ville gerne ha døren åben, så jeg sprayede med loppespray ved dørkanten, døren og ja lidt indenfor og i en hel dag holdte de sig væk.

når vi skal lære kattene noget vigtigt såsom ikke at spise mad på bordet så stiller jeg mig på lur med sprayen og når den første kat hopper op får at stjæle, sprøjter jeg på den med loppespray... det virker måske lidt ondt, men den første kat lærte det ved at vi sprøjtede vand, numer to er ligeglad med vi sprøjter vand på hende så gik vi til loppespray og det virkede, man skal bare passe på ikke at ramme dem i øjnene,

• #21   30. apr 2011 Lea og banditterne M - Nej det har jeg faktisk ikke prøvet. Det kan jeg da lige tage at prøve på mandag, når jeg kan få fat i noget. - Er det ligegyldigt hvilken loppespray man bruger?

Synes nu godt nok snart ikke jeg gider poste flere penge i den kat for puha hvor kan den da godt nok æde ens overskud i budgettet op! ;O)

• #22   30. apr 2011 tja mine katte har hadet alle de loppespray vi har brugt, husker ikke mærker, men ved dengang vores hankat var udekat vi brugte det som stod i føtex dyreafdeling/hylder. lugten har en virkning men det er også det med at sprøjte på dem der har stor effekt, selvom det måske ikke er så sødt at gøre.

frontline combo har fin sprøjte effekt men lugten er de lidt ligeglad med.
    vi havde engang en loppespray hvis lugt de hadede så meget at de løb bare de kunne lugte at vi havde åbnet for låget, men kan ikke huske hvad den hedder

• #24   30. apr 2011 Du må stå på lur med en vandsprøjte - vis den først er blevet dyngvåd et par gange så skal den nok lære det *GG*

• #25   30. apr 2011 Nu ved jeg godt det er skide irriterende at du skal investere i noget for at holde katten ude, men i sidste ende kan det jo være at det spare dig for en masse penge.

Man kan høbe sådan nogle net man kan sætte for vinduer og døre, så kan du stadig lufte ud, men uden uindbudte gæster. Bonus er det også holder katten ude smiley

• #26   30. apr 2011 Jeg har kroge på alle døre og vinduer for at holde min kat inde og indbrydstyve og bonus naboens katte ude :o)

De er altså praktiske :o)

Så kan alle døre og vinduer stå åbne men katten kan ikke komme ind i din lejlighed :o)

De er ikke så dyre og kan købes i Bilka eller Harald Nyborg eller lign. :o)

• #27   1. maj 2011 Enig med Henriette, køb en kæmpe vandpistol! Og hvis det heller ikke hjælper, så sig til naboen at katten bliver afleveret på internatet næste gang den pisser hjemme hos dig!

• #28   1. maj 2011 Katte kan heller ikke fordrage citrus lugte. Ville nok prøve i at spraye det der hvor den kommer ind!!! Det er et forsøg værd, og et billigt forsøg.

• #30   1. maj 2011 Det er nu ikke alle katte, der lærer af en gang vand. Eller mange gange vand.

Jeg har ramt naboens hankat med et vandgevær, der kan skyde 15 m adskillige gange. Alligevel kommer den ofte i min have og slikker sol, jager fugle, angriber min hund og skider smiley

Det er en udekat og hun siger at jeg bare skal jage den væk, når jeg ser den.

Den kan ikke lide mig nu og skynder sig væk, når den ser mig. Men den færdes stadig i min have og er fortsat ude med riven efter Buddy smiley

• #31   1. maj 2011 Den går også ind i kælderen og skuret, når jeg ordner have. På et eller andet tidspunkt ser jeg den måske ikke og så er den låst inde på ubestemt tid smiley

Nøj hvor er jeg blevet træt af andre folks katte!!

Håber du har bedre held end mig med at få løst din kattepine smiley

• #32   1. maj 2011 Jeg havde puttet den i papkasse og afleveret den hos det nærmeste Internat eller hos falck. (mener det koster 600 kroner, dog)
    Eller fået den aflivet hvis jeg havde pengene til det.

Hvis jeg allerede havde meldt problemet hos ejer (og boligforening) uden hjælp, så havde jeg taget sagen i egen hånd. Det kan ikke være rigtig at du skal finde dig i at havde sådan en møgkat gående.

• #33   1. maj 2011 Har du ikke nogle venner med en stor hund der har problemer med katte?
    Du kunne tilbyde at passe den en weekend......

• #34   1. maj 2011 Stine: det jo ikke kattens skyld at ejeren er uansvarlig... Og hvos hunden nu fik fat i den kat, ville den nok lide en ret pinefuld død, så det synes jeg er en rigtig dårlig løsning.

• #35   1. maj 2011 Tusind tak for alle jeres råd, jeg vil prøve de forskellige af og håbe på et af dem fungere. - Ellers kunne en løsning selvfølgelig være net for døre og vinduer, men synes godt nok det ville være lidt træls. Ellers kan der selvfølgelig også komme børnesikring på, men nogle gange er det altså bare rart at kunne åbne vinduerne på vid gab uden der to sek efter står en fed hankat inde i lejligheden.

Haha tror den største hund jeg kender lige i nærheden er mine forældres dansk/svenske gårdhund, men den er mega bange for katte smiley

Men i skal alle sammen have mange tak for alle de gode råd :O)

• #37   2. maj 2011 Haha du siger bare til, hvis du skulle komme forbi grenaa ;O) - Jeg giver mad, hvis jeg må låne hundene en time.

• #39   3. maj 2011 Årh ja puha ikke en særlig smart kat ;D .. Kan godt se, du har nok at se til med alle de skønne vovser og små vapser der er lige nu ;O)

Kommentér på:
Naboens lorte kat!!!

Annonce