1.955 visninger
|
Oprettet:
Min hvalp gider ikke spise sin mad {{forumTopicSubject}}
Hej vi har en Golden på 17 uger hun gider ikke spise sin mad, hun får noget der hedder kromix. Hun får godbidder når vi træner med hende, men ikke i stort omfang hun har aldrig fået menneske mad.
Vi har købt noget nyt fodder som hun gerne vil spise men det hjælper ikke at blande det gamle i for det ligger bare tilbage bagefter.
Vi kunne bare godt tænke os at hun spiser det gamle fodder da vi har meget af det, og man kan vel ikke være hård og bare lade vær at give hende andet ? For så får hun jo ikke den næring hun har brug for. Eller hvad? Har i nogen forslag?
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 8
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
dec 2012
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Og en hvalp lader man ikke bare være med at give noget andet, det er så vigtigt, at de får hvad de har behov for i den vigtige vokseperiode.
Og held og lykke med en lille ny!
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Man finder det foder der virker og holder sig til det.
For jer virker Kromix ikke.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Mine får WB=675kr pr 15kg og TOTW =56?kr pr 13,6kg blandet sammen, men self. ligger der WB bidder overalt når de går efter det 100kr billigere TOTW foder, som beviseligt er deres favorit foder men som jeg ikke syntes dufter nær så lækkert som WB`s foder.. Hihihi..
Smag og behag kan ikke diskuteres. Men de SKAL sgu ha det bedste, når jeg ikke har en fryser så jeg kan BARF´e 100%
mar 2008
Fjerkræprotein, ris, brødhvede, majs, byg, fjerkræfedt, fiskeprotein, roetrævler, vegatabilsk protein, vegatabilsk olie, fiske olie, øl gær, mælke produkter, lecithin, L-Carnitin, vitaminer og mineraler.
Hvor meget kød mon der er i, når der både er ris. hvede, majs og byg i?
dec 2013
De hunde vores opdrætter har spiser kun kromix og de var altså rigtig flotte.
Jeg havde en forståelse af at det var et godt fodder. Vi må kører videre med det nye og Bide i det sure æble
dec 2007
I "gamle dage" fik hunde enten det iblandet kallun el.fisk eller også fik de rester fra familiens middagsbord el.leverpostejs madder, og de havde det da OK.
Men det er op til én selv hvad man prioritere, at spare lidt på smøgerne, slikket "what ever" og så købe et foder der er lavet specielt til vapser, eller at gi dem leverpostejs madder som kun mætter men ingen næring giver dem.
Think about it. I LOVE my dogs so they get the best i can give them.
dec 2013
Hvor tit skifter man egentlig fodder tænker bare det må være kedeligt at få det samme hele tiden
mar 2008
Der er så mange meninger omkring hundefoder, og man kan diskutere det fra nu af og til dommedag. Det vigtigste her er, at jeres hvalp trives, og det gør hun på det nye foder.
Dog ville jeg ikke købe foder hos dyrlægen, det er det dyreste sted i kan købe, og Hills er desværre også et kornfoder - og et dyrt af slagsen.
Jeg ville anbefale Essentials eller Kingsmoor, begge gode fodermærker, begge har hvalpefoder og forskellige varianter af voksenfoder. Vi fodrer med forskellige slags Essentials og skifter uden problemer mellem varianterne.
jul 2006
En ting er hvad vores foderlærdom fortæller os, en helt anden ting er hvad der virker for det enkelte individ.
dec 2007
Jeg er bare "LIDT" ovverrasket over at man har råd til MC, men syntes at hundemaden er dyr. eller er det bare mig der er ved at blive FOR "gammel" sikkert det sidste...
Jeg har ikke tjekket priser, for som skrevet før så er det vist den eneste ting jeg gladelig betaler dyrt for, altså hundenes mad.
Men se som en anden også skrev, så se efter et foder med masser af kød i, så kan du/I ikke gå helt galt i byen, de fleste mærker har flere smage, så find ud af om vapsen kan li fugl, fisk eller bison som mine er vilde med dvs. bison og Oksekød, også hold dig/ jer til det, så skal hunden nok spise op.
Mine har maden stående 24/7 for de æder kun ved 4tiden om "natten/morgenen og så se om ikke maden forsvinder.
Ikke alle hunde vil have nysgerrige øjne hængende på dem når de spiser.
Good Luck.
mar 2008
Og fordi det enkelte individ trives på skodfoder en periode, fortæller os jo ikke om det over en længere periode får problemer netop pga. af den valgte fodertyper. Og at det trives på en uhensigtsmæssig type foder betyder jo ikke, at det KUN kan trives på denne fodertype. Ergo har jeg det bedre med at mine hunde får et sundt og godt foder.
Og så får mine hunde iøvrigt både leverpostej og alt muligt andet, givet med god samvittighed fordi jeg ved, at grundfoderet udgør den største andel og kvalitetsmæssigt er i orden.
dec 2013
Men kunne jeg finde noget der er billigt og samtidig godt vil jeg da foretrække det:)
jul 2006
må hellere forkaste alt hvad jeg lærte på dyrepasseruddannelsen..
mar 2008
dec 2007
jul 2006
dec 2012
Hvis producenten ikke fant fjollede hundeflokken som betalte for hans affald, ja så skulle han betale for at få det destrueret
Nix det vil jeg bare ikke betale for;)
dec 2012
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
http://www.drhoelter.de/Hunde/Diaetfutter/Hills-Prescription-Diet/
dec 2007
Men bruger Mette Hill`s til sine vapser, så stoler jeg på at det er OK
Jeg vil nok bare altid foretrække WolfBlut og Taste of The wild, eller mine hunde vil.. Hvis jeg bare ikke gir dem det sammenblandet.
Deres pelse er nu flottest kun på WB, men da de jo helst vil ha TOTW så må vi gå på kompromis.
Ja, det sgu mig der betaler så ÆD tøser eller SULT
dec 2007
Det oz dig IGEN minion.. Fanden stå i dig Hahaha Haps i popkorn
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Lotus SKAL have J/D reduced efter hendes korsbåndsoperation sidste år. Og Kaido reagerer med kløe på kornfrit, så hun er på Z/D.
Og selvom det er skide besværligt at skulle fodre med 2 forskellige slags foder (har aldrig haft hunde som spiste det samme), så må jeg bruge det som tøserne har brug for. Korn eller ej.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 77 Svar: 7.928
Mine whipper trives ikke på kornfrit foder, er stoppet med at eksperimentere efter at have afprøvet 3 forskellige slags.
Ifølge mange skal de jo have mindre af det kornfrie, fordi de skulle udnytte fodret bedre. Det har mine whipper så ikke læst, de skal have dobbelt mængde af det anbefalede, for ikke at tabe vægt, typisk 500-600 gram, mod 250-300 gram af et kornholdigt foder.
Min gravhund fodres kornfrit og trives fint på det.
Så har jeg forøvrigt haft en gravhund der blev 16 år på Pedigree.
Jeg fik hende som omplaceringshund og kunne ikke få hende til at spise andet ikke engang lækkerier fra middagsbordet.
Hun så kun dyrlægen, når hun skulle vaccineres
dec 2007
I hvert fald nægtede han at indtage alt andet end det og GUFFER. skør hund.
Min hvalp gider ikke spise sin mad