{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.942 visninger | Oprettet:

Min hvalp gider ikke spise sin mad {{forumTopicSubject}}

Hej vi har en Golden på 17 uger hun gider ikke spise sin mad, hun får noget der hedder kromix. Hun får godbidder når vi træner med hende, men ikke i stort omfang hun har aldrig fået menneske mad.

Vi har købt noget nyt fodder som hun gerne vil spise men det hjælper ikke at blande det gamle i for det ligger bare tilbage bagefter.

Vi kunne bare godt tænke os at hun spiser det gamle fodder da vi har meget af det, og man kan vel ikke være hård og bare lade vær at give hende andet ? For så får hun jo ikke den næring hun har brug for. Eller hvad? Har i nogen forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp gider ikke spise sin mad
  • #2   21. apr 2014 Det kan godt vært det bliver løsningen det bare dyrt.

  • #4   21. apr 2014 Syntes du kromix hundefoder er dyrt??

  • #5   21. apr 2014 Kromix er korn og affald så det var nok bedre at smide det ud;(

  • #8   21. apr 2014 Selvfølgelig er det ærgerligt, at I har købt en masse af det gamle foder, men helt ærligt, så er det et ret elendigt foder, primært bestående af forskellige kornprodukter, så smid det ud/giv det væk og giv så jeres hvalp et godt hvalpefoder, hvor kød er den største bestanddel.
    Og en hvalp lader man ikke bare være med at give noget andet, det er så vigtigt, at de får hvad de har behov for i den vigtige vokseperiode.
    Og held og lykke med en lille ny!


  • #9   21. apr 2014 Kromix er ikke et dyrt foder. og det kan godt være det er "korn og affald" (ja bevares at det ikke er kornfrit smiley ) men kender en del brugshunde der kører rigtig godt på det foder, har fin blank pels, fine tænder og pæn hud.

    Man finder det foder der virker og holder sig til det.

    For jer virker Kromix ikke.


  • #10   21. apr 2014 LOL Bodil smiley

    Mine får WB=675kr pr 15kg og TOTW =56?kr pr 13,6kg blandet sammen, men self. ligger der WB bidder overalt når de går efter det 100kr billigere TOTW foder, som beviseligt er deres favorit foder men som jeg ikke syntes dufter nær så lækkert som WB`s foder.. Hihihi..
    Smag og behag kan ikke diskuteres. smiley Men de SKAL sgu ha det bedste, når jeg ikke har en fryser så jeg kan BARF´e 100% smiley


  • #12   21. apr 2014 Sarah, en ting er at det ikke er kornfrit, men der er overdrevent meget korn i, f.eks. er indholdlisten i deres Favoritmix her:
    Fjerkræprotein, ris, brødhvede, majs, byg, fjerkræfedt, fiskeprotein, roetrævler, vegatabilsk protein, vegatabilsk olie, fiske olie, øl gær, mælke produkter, lecithin, L-Carnitin, vitaminer og mineraler.
    Hvor meget kød mon der er i, når der både er ris. hvede, majs og byg i?


  • #13   21. apr 2014 Nej det var ikke sådan ment, kromix er skam rigtig billigt det var det vores opdrætter brugte så vi købte rigeligt af det, også fordi det billigt. Jeg mente det var dyrt fordi vi skal smide så mange sække ud. Nu får hun noget dyrt noget Til 500 kr. Jeg synes iverfald det mange penge.

    De hunde vores opdrætter har spiser kun kromix og de var altså rigtig flotte.

    Jeg havde en forståelse af at det var et godt fodder. Vi må kører videre med det nye og Bide i det sure æble


  • #14   21. apr 2014 Enig Sarah. Royal Canine er også super godt på trods af det er fuldt med havregryn og corn flakes osv.

    I "gamle dage" fik hunde enten det iblandet kallun el.fisk eller også fik de rester fra familiens middagsbord el.leverpostejs madder, og de havde det da OK.

    Men det er op til én selv hvad man prioritere, at spare lidt på smøgerne, slikket "what ever" og så købe et foder der er lavet specielt til vapser, eller at gi dem leverpostejs madder som kun mætter men ingen næring giver dem.

    Think about it. I LOVE my dogs so they get the best i can give them. smiley


  • #15   21. apr 2014 Hun får noget der hedder science plan Hills som vi har købt hos dyrelægen er det ikke godt ?

    Hvor tit skifter man egentlig fodder tænker bare det må være kedeligt at få det samme hele tiden


  • #16   21. apr 2014 Martin, måske jeres opdrætter vil købe det af jer, med lidt rabat, men så får i ikke så stort et tab - de bruger det jo alligevel.

    Der er så mange meninger omkring hundefoder, og man kan diskutere det fra nu af og til dommedag. Det vigtigste her er, at jeres hvalp trives, og det gør hun på det nye foder.

    Dog ville jeg ikke købe foder hos dyrlægen, det er det dyreste sted i kan købe, og Hills er desværre også et kornfoder - og et dyrt af slagsen.

    Jeg ville anbefale Essentials eller Kingsmoor, begge gode fodermærker, begge har hvalpefoder og forskellige varianter af voksenfoder. Vi fodrer med forskellige slags Essentials og skifter uden problemer mellem varianterne.


  • #17   21. apr 2014 Kirsten: jamen det er da meget muligt at det er lavet af "affald" det er hundemad jo generelt. Men det er jo så her vi kommer ud i debatten om hunden er carnivore eller omnivore og jeg må indrømme at hvis hunden kan arbejde i 8 timer og ser fit for fight ud og ikke skranter så er jeg sådan set græsk katolsk om den så levede af leverpostejs happer og Marabou. Noget er jo rigtigt for præcis det individ.

    En ting er hvad vores foderlærdom fortæller os, en helt anden ting er hvad der virker for det enkelte individ.


  • #19   21. apr 2014 Hunde æder det de syntes lugter godt, de smager ikke på det de æder. for det andet er at det fra dyrlægen hverken det værste eller bedste men sikkert noget af det dyreste. smiley dr.dyr skal jo også tjene på fodret Husk lige på det. smiley

    Jeg er bare "LIDT" ovverrasket over at man har råd til MC, men syntes at hundemaden er dyr. eller er det bare mig der er ved at blive FOR "gammel" smiley sikkert det sidste...

    Jeg har ikke tjekket priser, for som skrevet før så er det vist den eneste ting jeg gladelig betaler dyrt for, altså hundenes mad.

    Men se som en anden også skrev, så se efter et foder med masser af kød i, så kan du/I ikke gå helt galt i byen, de fleste mærker har flere smage, så find ud af om vapsen kan li fugl, fisk eller bison som mine er vilde med dvs. bison og Oksekød, også hold dig/ jer til det, så skal hunden nok spise op.
    Mine har maden stående 24/7 for de æder kun ved 4tiden om "natten/morgenen smiley og så se om ikke maden forsvinder.
    Ikke alle hunde vil have nysgerrige øjne hængende på dem når de spiser.

    Good Luck.


  • #20   21. apr 2014 Sarah, jamen så kan man jo ligeså godt købe et par sække blandet ris/kornaffald og så smide lidt middagrester i - så når vi nok ned på en anden kg-pris. Jeg nægter at give den alligevel forholdsvis høje foder-kg-pris for ris/kornaffald med en forsvindende lille mængde kød/benmel i.

    Og fordi det enkelte individ trives på skodfoder en periode, fortæller os jo ikke om det over en længere periode får problemer netop pga. af den valgte fodertyper. Og at det trives på en uhensigtsmæssig type foder betyder jo ikke, at det KUN kan trives på denne fodertype. Ergo har jeg det bedre med at mine hunde får et sundt og godt foder.

    Og så får mine hunde iøvrigt både leverpostej og alt muligt andet, givet med god samvittighed fordi jeg ved, at grundfoderet udgør den største andel og kvalitetsmæssigt er i orden.


  • #21   21. apr 2014 Selvfølgelig skal min hvalp have det bedste
    Men kunne jeg finde noget der er billigt og samtidig godt vil jeg da foretrække det:)


  • #22   21. apr 2014 synes nu alligevel at en periode på et helt hundeliv fortæller en del men hvad ved jeg åbenbart..

    må hellere forkaste alt hvad jeg lærte på dyrepasseruddannelsen..


  • #23   21. apr 2014 Det der har du i hvert fald ikke lært på dyrepasseruddannelsen.....

  • #25   21. apr 2014 Så så piger, vi ved jo at foder tråde gør os "NUTS" smiley smiley smiley

  • #26   21. apr 2014 bare rolig anita. Jeg ved godt hvornår jeg skal trække mig fra en diskussion med folk der bare vil have ret..

  • #27   21. apr 2014 Sagen er vel hvad man vil betale for;) jeg nægter simpelthen at betale en krone for affald;) når foderet er lavet på animalske og vegetabilske bi-produkter så er det altså affald, det vil sige fjer, svinehår, oksehud m.m det har ikke set skyggen af kød;)
    Hvis producenten ikke fant fjollede hundeflokken som betalte for hans affald, ja så skulle han betale for at få det destrueret smiley
    Nix det vil jeg bare ikke betale for;)


  • #28   21. apr 2014 Og jeg er ikke korn forskrækket, mine hunde fungerer fint på foder med korn, faktisk bedre end på foder uden korn;) men affald det får de altså ikke;)

  • #29   21. apr 2014 Jeg fodrer også med Hills. Og jeg køber det her:

    http://www.drhoelter.de/Hunde/Diaetfutter/Hills-Prescription-Diet/


  • #32   21. apr 2014 Tror aldrig jeg har købt Hill`s så jeg aner intet om det, "andet end da min dalevende Chihuahua Chiki på 2.5kg. var syg og skulle ha skånekost", men der er jo enorm forskel på "et par små dåser til en kort periode", også et grundfoder til alle 3hunde hvor de 2 er "½ store" 25-30kg.

    Men bruger Mette Hill`s til sine vapser, så stoler jeg på at det er OK smiley
    Jeg vil nok bare altid foretrække WolfBlut og Taste of The wild, eller mine hunde vil.. Hvis jeg bare ikke gir dem det sammenblandet. smiley
    Deres pelse er nu flottest kun på WB, men da de jo helst vil ha TOTW så må vi gå på kompromis. smiley
    Ja, det sgu mig der betaler så ÆD tøser eller SULT smiley smiley smiley


  • #33   21. apr 2014 UPS. den sku jeg ha set INDEN jeg skrev den sidste kommentar. Hahaha smiley

    Det oz dig IGEN minion.. Fanden stå i dig Hahaha smiley smiley smiley Haps i popkorn smiley


  • #34   21. apr 2014 Jeg har også fodret med kornfrit. Og gjorde det egentlig gerne igen. Men mine hunde fungerer ikke på det smiley

    Lotus SKAL have J/D reduced efter hendes korsbåndsoperation sidste år. Og Kaido reagerer med kløe på kornfrit, så hun er på Z/D.

    Og selvom det er skide besværligt at skulle fodre med 2 forskellige slags foder (har aldrig haft hunde som spiste det samme), så må jeg bruge det som tøserne har brug for. Korn eller ej.


  • #35   21. apr 2014 Det er nærmest umuligt at rådgive om foder, det er forskelligt hvad den enkelte hund trives på og hvad der er ordentligt foder er ganske svært at blive enige om os hundeejere imellem.

    Mine whipper trives ikke på kornfrit foder, er stoppet med at eksperimentere efter at have afprøvet 3 forskellige slags.
    Ifølge mange skal de jo have mindre af det kornfrie, fordi de skulle udnytte fodret bedre. Det har mine whipper så ikke læst, de skal have dobbelt mængde af det anbefalede, for ikke at tabe vægt, typisk 500-600 gram, mod 250-300 gram af et kornholdigt foder.

    Min gravhund fodres kornfrit og trives fint på det.

    Så har jeg forøvrigt haft en gravhund der blev 16 år på Pedigree.
    Jeg fik hende som omplaceringshund og kunne ikke få hende til at spise andet ikke engang lækkerier fra middagsbordet.
    Hun så kun dyrlægen, når hun skulle vaccineres smiley


  • #36   21. apr 2014 Min ene "Rotte" ville kun æde en slags man kunne få i fakta i en sølvblå pose, de havde 2 slags men kun den ene duede, og han var af "eget opdræt," så jeg ved ikke hvor han fik lysten til det fra, andet end jeg en dag må ha været ved at løbe tør op til en weekend også har købt sådan en pose for ikke at skålene sku blive tomme.
    I hvert fald nægtede han at indtage alt andet end det og GUFFER. smiley skør hund. smiley


Kommentér på:
Min hvalp gider ikke spise sin mad

Annonce