{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

Min hvalp gider ikke spise? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der har nogle gode råd til hvordan jeg får min lille hvalp på 9 uger til at spise sin mad.
Den får tørkost men gider bare ikke spise det. Den vil hellere spise af den gamle hunds mad, men det går jeg ikke lige.
Den får sin mad ude i vores baggang hvor den kan være i fred og spise uden den bliver forstyret. Den får mad 2 gange om dagen, eller det vil sige jeg lader dens mad stå hele dagen så den kan spise når den bliver sulten. Men når dagen er omme har den ikke engang spist halvdelen af hvad den skulle.
Er der nogle som har nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp gider ikke spise?
  • #1   7. feb 2009 Ikke andet end at lade være med at lade maden stå fremme..
    Og så tilbyde den mad 3 gange dagligt. Hvis den ikke spiser, fjernes maden igen. Ville ikke bekymre mig så meget, hvis den ikke taber sig?


  • #2   7. feb 2009 ikke så mange godbiddder prøv osse det jeg har haft samme problem.

  • #3   7. feb 2009 Kom en smule A38 i det har hjulpet her

  • #4   7. feb 2009 Helle:
    Hvis ikke maden står der får den jo slet ikke noget at spise??

    Kevin:
    Jeg bruger desværre ikke rigtig godbider, så det kan ikke rigtig skæres ned på dem..:-(

    Sommerfugl:
    Snakkede jeg godt med min far om da han har en bror til min og den vil heller ikke rigtig spise, kun den store hunds mad. Men så er det jeg har hørt at en hund ikke må få mælkeprodukter???


  • #5   7. feb 2009 Ang om den taber dig. Jeg har kun haft hende i en uge så er lidt svært at sige om den taber sig, vægten er stadig de der ca. 4 kg. Men jeg kan bare ikke lade være med at bekymre mig når den ikke vil spise noget...

  • #6   7. feb 2009 Nogle hunde spiser mindre, hvis de har adgang til deres foder hele tiden, fordi de småspiser og ikke bliver rigtig sultne.
    Altså får de sammenlagt mindre at spise, end hvis maden bliver fjernet mellem måltiderne.


  • #7   7. feb 2009 Og mht. mælkeprodukter: Hunde har kun godt af A-38. Almindelig mælk kan de ikke tåle, da de ikke er syrnede.

  • #8   7. feb 2009 Jeg har osse kun foder til og stå fremme i 10min 3gang om dagen.

  • #9   7. feb 2009 Helle:
    Tror også jeg har fået skrevet det lidt forkert. Dens mad står i baggangen, hvor den ikke kan gå ud og ind som den vil. Men vi gør så det at vi lukker den der ud ind imellem både for at den måske spiser og så for at den vænner sig til at være derude også. Da det er der den er når vi er på arbejde.
    Og ved at det står der kan den gamle hund ikke komme ud og spise dens mad.
    Så på en måde har den ikke fri adgang til sin mad, emn bliver heller ikke stillet væk i den forstand.
    Ved ikke om det er til at forstå det jeg skriver...:-)


  • #10   7. feb 2009 Alle sammen:
    Takker, jeg vil nu prøve med lidt a-38...


  • #11   7. feb 2009 Joh surmælksprodukter må de gerne få. Vores har fået de fra de selv begyndte og spise på kennelen og er stadig som vokse meget glad for det. Så det kan du rolig give den. Men husk surmælkprodukter og helst A38

  • #12   7. feb 2009 skål han spiser af, står den så han skal bøje i nakke og ryg?

  • #14   7. feb 2009 Lige en ting mere. Hvordan fik den mad i kennelen var det opblødt eller tør. Vores fik opblødt i starten og det kunne jo tænkes at jeres også var vandt til det. Prøv evt og bløde foderet op i vand inden i severer det.

  • #16   7. feb 2009 Min hvalp på 4 md har sin mad stående hele tiden og så får den løbende lov til at spise og det har jeg snakket med opdrætter om ...
    Det får den lov til til den er ½ år
    Kommer A38 i maden og nu er hun begyndt at spise og jeg har oss prøvet med lidt kogt skinke i tern og så kan du tro den ville spise op.

    Hun ville dog ikke spise alene og måske du skulle prøve at give dem mad i samme rum i hver sin ende for kunne det være den ville.


  • #17   7. feb 2009 Vi delte hundens foder op i tre, da han var lille.

    Morgenmaden skulle han søge efter - dette stimulere også spisetrangen. Så gemte vi 1/3 af maden til belønninger for veludført arbejde og treats i løbet af dagen, og den sidste 1/3 fik han i en skål opblandet med vand.

    I bund og grund vil de fleste hunde helst spise noget, de har arbejdet for.


  • #18   7. feb 2009 fodermængden på pakken er altid vejledende og med max docis. det kan sagtens være din hund får nok mad.

    jeg ville give den af flere gange, når den er så ung.

    du lukker hunden ud i gangen, så den er væk fra jer, prøv at give dem mad i køkkenet og bliv der til den har spist.

    eller prøv at putte nogen i en plastikflaske, så er det lidt sjovt at få ud og det kan sætte gang i lysten til at spise.

    du kan også kaste en håndfuld ud i græsset. nogen gange skal der lidt sjov til for at få gang i spiseriet


  • #19   7. feb 2009 Alle sammen:

    Tak for jeres dejlige svar.. den fik hvalpe foder i tørkost da jeg hentede denne, det er nu dette den får samt halv af noget royal canin (staves) junior.
    Jeg vil prøve at få fat i noget A38 når ejg kører fra arbejde i dag. Dens skål står på gulvet.
    Problemet er at når den spiser i samme rum som den gamle så spiser den endnu mindre end den gør nu. For så kan den slet ikke koncentrere sig, så sidder den i den gamles madskål i stedet for.
    Jeg må ud og prøve at få noget andet foder til den, men den første dag jeg havde hende var vi ved min far hvor den og hendes bror spiste i samme rum og der spiste de begge helt fint, så maden burden jo godt kunne lide, eftersom det var det samme foder.
    Jeg har også sommetider kunnet få den til at spise ved at tage lidt i hånden, men den skal jo ikke vænne sig til at spise af min hånd kun, så det er ejg altså holdt med igen.
    Jeg må bare igang med at eksperimentere med at få den til at ville spise. så vil klart prøve med jeres forslag..:-)


  • #20   7. feb 2009 Det er det dyrlægen har anbefalet...
    og det er foder til hvalpe fra de er 2 til 10 mdr..


  • #21   7. feb 2009 (link fjernet)

    Det er dette foder hun får pt, er hvad dyrlægen havde anbefalet opdrætter om at købe til dem. Så vi fik sådan en pose med da vi købte vores hunde...


Kommentér på:
Min hvalp gider ikke spise?

Annonce