{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.148 visninger | Oprettet:

Hvornår bliver man gift? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger: hvornår bliver man gift?
Bare en lille træt tanke, jeg har nemlig hørt mange historier fra alle aldre. Så nu tænkte jeg at jeg ville spørge alle de kloge hoveder herinde smiley
Hvornår synes I er for tidligt eller lige tilpas?
Og hvis I er - hvornår og efter hvor lang tid blev I gift? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår bliver man gift?
  • #1   13. feb 2014 vi blev gift efter 6 års forhold i år 2010 jeg var 25 år og min kone var 21 år

syntes det er for tidligt inden man er 18 år, men heldigvis kan man heller ikke det i dk.
    syntes det er ok efter man er fyldt 18 år da det derefter er en selv som er herre over sig selv. dog vil jeg ikke råde nogen til det...

syntes det er utroligt vigtigt at unge mennesker oplever og lever deres ungdom og ikke binder sig for tidligt.

jeg elsker mine børn det er der ingen som skal tvivle, men kunne jeg have ventet med at få de samme børn bare 3 år senere tror jeg, jeg ville have gjort det. men nu har jeg mine engle og elsker dem.

• #2   13. feb 2014 når man vil? smiley
    altså det kræver jo at der er en der frier, og en der siger ja. Så når de to ting kan opnås samtidig går jeg ud fra?

• #4   13. feb 2014 Når begge parter har lyst

• #5   13. feb 2014 Jeg blev da gift da jeg var 16 år ...... men jeg har også altid været hurtig..... smiley ..... og er stadig hurtig....men på en mere langsom måde..... smiley

• #6   13. feb 2014 Når det føles rigtigt, og man ved man vil bruge resten af sit liv på partneren smiley
    Og man kan altså godt blive gift før man er 18, det hedder vist på kongebrev eller sådan noget? Det blev min oldemor smiley

• #8   13. feb 2014 Skulle tråden ikke have været under off-topic?

• #9   13. feb 2014 Når man har lysten smiley
    Min kæreste og jeg f.eks, startede med at være kærester for 10 år siden, og har da siden hen holdt lidt pauser, nu har vi været fast sammen i snart 5 1/2 år. Vi er stadig ikke gift, vi er 24 og 25, jeg vil gerne giftes, men det kræver ligesom at min kæreste er med på ideen, det er ikke fordi han ikke har lyst, han skal bare turde tage springet, ligesom han skal turde tage springet med børn og være klar. Han er indbegrebet af drengerøv og selvom han har sagt vi altid skal være sammen, så er det at blive gift for overvældende for ham lige nu smiley

• #10   13. feb 2014 Når man er klar til at binde sig for resten af livet.
    Vi blev gift efter 6 års samliv.

• #11   13. feb 2014 Min kæreste og jeg har været sammen i 8 år og skal giftes til sommer.

Jeg synes det er vigtigt at man kender sit partner 100 % når man bliver gift også de "dårlige" sider og ikke bare gifter sig efter man har været sammen et par måneder og er stormende nyforelsket.
    Men det kan selvfølgelig gå godt selvom man kun har kendt hinanden i kort tid (heldigvis)

• #14   13. feb 2014 Jeg har været sammen med min forlovede i snart 6 år, vi blev forlovet for ca1½ år siden og går alt efter planen skulle vi gerne splejses til næste år.
    SÅ passer det nemlig godt med at mine forældre have sølvbryllup sidste år mine bedste forældre guldbryllup i år og til næste år nybryllup XD

• #15   13. feb 2014 Når det her giver mening: smiley

“Some people don't understand the promises they're making when they make them," I said.

"Right, of course. But you keep the promise anyway. That's what love is. Love is keeping the promise anyway.”
    ? John Green, The Fault in Our Stars

• #16   13. feb 2014 Jeg vidste allerede efter få måneder med min kæreste at det var ham jeg ville leve med resten af livet. Så for min skyld kunne vi sagtens have giftet os efter 6 måneder. Men her efter 6½ år er der stadig hverken forlovelse eller bryllup i sigte. Men det er også fint nok, for vi har ikke råd til det bryllup jeg gerne vil have, og min kæreste er lidt gammeldags med hensyn til forlovelse, så der skal ikke gå flere år fra han frier og til vi bliver gift.

Vores parforhold har i det hele taget foregået meget stille, roligt og velovervejet. Vi flyttede sammen efter 2½ år, købte hus efter 6 år og venter nu barn som bliver født kort før vores 7 års dag.

Man skal ikke føle sig presset til at blive gift, så hvis det først er efter man er fyldt 30 at det rette tidspunkt er kommet, så er det også helt fint.
    Og omvendt, er man klar som 20 årig, jamen så er man jo bare heldig med at have fundet kærligheden i en ung alder.

• #19   13. feb 2014 Vi blev gift efter 6 år, og der var vi begge to 28 år og havde 2 børn sammen. min mand havde overhovedet ikke tænkt tanken, "det gik jo meget godt uden", så ingen frieri, og jeg var lidt praktisk, der var ikke den vilde bryllups feber, men vi fik stablet en god fest på benene.

• #22   13. feb 2014 Min mor og far blev gift på min mors 18 års fødselsdag i 1989.. De blev separeret i 1991 og er siden hen blevet skilt..

De har absolut ingen kontakt med hinanden den dag idag..

Min far blev gift igen for snart 2 år siden..

Min mor og min stedfar har været kærester siden september 1998 og ringforlovet siden november samme år.. De har intet behov for at blive gift, og hvis de gifter sig, så bliver det først når de begge er pensioneret.. smiley

• #23   13. feb 2014 Jeg har personligt den holdning at gift er noget man tager for ikke at blive det..

Men som man siger, man har et standpunkt indtil man tager et nyt.. Så min holdning kan sagtens nå at ændre sig.. smiley

• #24   13. feb 2014 Min mand og jeg blev viet efter vi havde kendt hinanden i 6 år. Det er d. 15/5 i år, 10 år siden smiley
    Vi har valgt at "binde" os på den måde, da det i hverdagen kan gøre mange ting nemmere, også i forholdet til vores 3 vidunderlige drenge og ejerskab på alt.
    Jeg ville personligt ikke gøre det anderledes og det kommer sig nok også af, at det er det man gør i min familie - ja og min mands ligeså. Jeg har intet behov for at gå mod strømmen og har det fint med at have papir på manden.

• #25   13. feb 2014 Når man ved at det er den man skal dele resten af livet med smiley
    Vi blev gift efter 2½ år sammen.

• #27   13. feb 2014 Vi havde været sammen i 13 år, da vi blev gift.

Jeg synes nu ikke det er nødvendigt at vente SÅ længe, men jeg tror bestemt der er en ide i at vente til man er på den anden side af den store forelskelse så man lige har set hinanden "rigtigt" inden man juridisk binder sig.

• #28   13. feb 2014 Vi blev gift efter 4½ års forhold - og vi havde boet sammen i knap 3 år, da vi blev gift.

Ingen af os ville giftes - hvorfor skulle vi det?
    MEN da min mand har to børn fra to tidligere forhold, så valgte vi at blive gift og lave testamente, da det var det nemmeste.

• #29   13. feb 2014 Når man ikke har mere at tale om smiley så snakker man om brylluppet frem til sølv brylluppet osv osv smiley

• #30   13. feb 2014 Mine forældre mødte hinanden som 18-19 årlige og blev gift efter ti års forlovelse smiley det samme med min kærestes forældre. Der er mange som skriver at de ikke kan se meningen med at gifte sig, men hvad med arveret og alt det der? Der er jo også en masse praktiske ting ved det, når man virkelig elsker den anden person smiley

• #33   13. feb 2014 Ultimative kærlighedserklæring - Det er grunden smiley

• #35   13. feb 2014 Når man har brug for at den ene bruger den andens fradrag ?

• #37   13. feb 2014 Gør det når du møder den rigtige!.
    Vi blev gift efter 22 måneder. Hun var 18, jeg var 22. Idag har vi været gift i over 11 år og nyder hver eneste dag. smiley

• #38   13. feb 2014 Jeg flyttede sammen med min mand, da vi havde været kærester 1 uge, ½ år senere blev vi gift, et meget stille bryllup, vi var kun os to smiley
    Sidste sommer fejrede vi sølvbryllup, denne gang med fest for familie og venner.

Vi er som mennesker meget forskellige og er slet ikke færdige med hinanden, hvilket jeg i høj grad tror, er fordi vi altid har givet hinanden plads og samtidig har sørget for at finde tid og rum til fælles oplevelser.

• #39   13. feb 2014 Vi blev gift november 2013, jeg var/er 22 og min mand 34. Vi har været kærester i 2,5 år og blev gift fordi vi havde lyst! Vi synes det er romantisk og i vores optik den ultimative kærlighedserklæring smiley Så for os handler det ikke om det praktiske, selvom det selvf. er dejligt at vi sikre hinanden nu.

• #40   13. feb 2014 Vi har været sammen 7 år nu..
    Og det er faktisk ikke engang sikkert endnu om vi vil giftes..
    Selvfølgelig har jeg den her pigedrøm, med kirkebryllup og fest (dog knap så stor fest som man normalt ser), men den har min kæreste ikke. Han er mere til rådhus, kun ham og mig og 2 vidner, og så er det det! , men det går jeg ikke med til, og jeg får ham ALDRIG med i kirke, hører nok brok om niecer/nevøer skal døbes osv. Hehe....
    Tror krompomiet ender på Rådhus - Nærmeste familie (han ser kun forældre og søskende som nærmeste, men jeg har lige en moster, faster og onkel jeg ser som min nærmeste), ingen brudekjole. Og så er det det.. Min ønskedato er 30.06 , det er mine bedsteforældres bryllupsdag (58 år næste gang) og mine forældres forlovelsesdag (33 år, og gift d. 03.06.89, da de ikke turde blive gift d. 30.06.89, da de havde termin med mig d. 01.07.89) ..

Kommentér på:
Hvornår bliver man gift?

Annonce