{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Hvornår bliver man betragtet som værende et barn? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvornår man bliver betragtet som værende barn?

Det er noget jeg har tænkt på, fordi teknisk set er jeg et barn, også selvom jeg går ind under kategorien teenager. Jeg synes bare det vil værende spændende at vide hvordan andre så på det.

Jeg ved mine forældre ikke længere betragter mig som værende et barn, fordi jeg har fået et større ansvar, der bliver stillet nogle krav til at jeg kan gøre ting selv (fx. at vaske tøj og gøre rent) og de stoler på at jeg kan passe hus og hund.

Så ud af min egen nysgerrighed, hvornår bliver man betragtet som værende et barn og hvornår ikke. Og kan det være delt, så det kommer an på hvad der er tale om?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår bliver man betragtet som værende et barn?
  • #1   1. jun 2012 alle under 15 år er børn i mine øjne smiley

• #2   1. jun 2012 Den er svær - ligeså svær som hvornår bliver man betegnet som voksen?

Men for at svare på dit spørgsmål så tror jeg at jeg vil sige at under 15 er man barn... over så er man "ung"... indtil man er voksen smiley

• #4   1. jun 2012 Hehe har jeg ikke lige tænkt nærmere over. Kommer vel an på hvor i teenageårene man er. Som 12-årig synes jeg stadig man er barn og op til 15. her synes jeg det begynder at hælde over mod ung.

Det at være voksen er ikke noget jeg har tænkt på at definere. Jeg er som jeg er og om jeg er mere moden end min alder eller ej lader jeg andre om at vurdere hvis de har lyst. Jeg er jo bare mig smiley

Når vi er i forlystelsesparker og på restaurenter bliver jeg med jævne mellemrum taget som et barn, og jeg er knapt 23 år smiley Men jeg er en lille lort på blot en halvanden meter.
    Havde jeg nissehue på og det var vinter ville folk tro de slæbte rundt på deres havnisse XD

Min kæreste kan godt føle sig lidt flov (han er 26) når jeg bliver taget som en på 12, for så er han jo pædofil haha XD

• #5   1. jun 2012 0-15 = børn
    15-20 = ung
    20+ voksen smiley

• #6   1. jun 2012 Under 15-16 år vil jeg mene

• #7   1. jun 2012 Dejligt med nogle meninger smiley

Nete: Det er jo rigtigt smiley

• #8   1. jun 2012 Loven siger man er myndig når man er 18 år, så der er man vel i princippet voksen. Men det er vel forskelligt hvornår man føler sig voksen smiley

• #9   1. jun 2012 børn er under 18... kom engang til at sige "hun er et barn" til en der var 18..den tog hun ikke så pænt hehe... man er teenager og ikke voksen..og teenager er i mine øjne et barn... så må de blive så fornærmede de vil smiley

• #10   1. jun 2012 Vil sige under 15

• #11   1. jun 2012 Skal man nu ta det fra den lidt gammeldags og "kristne" side så går man jo ind i de voksnes rækker ved konfirmationen=14år.

Derud over er jeg nok tilbøjelig til at være enig med Irene. ;-))

Men det er godt nok et svært spørgsmål, nu man tænker over det. ;-)))

• #12   1. jun 2012 Hm det er jo forskelligt, synes stadig jeg kender mange mennesker på omkring de 25-30 jeg næsten ville kalde for børn smiley

Men spøg til side, jeg vil sige at man er ung fra man er ca. 15 år men altså ikke noget nært voksen... At blive voksen er der ikke en alder på, det er noget man selv bestemmer jo smiley

• #13   1. jun 2012 Det kommer an på sammenhængen.

Jeg synes ikke at teenagere er voksne, men jeg ved heller ikke hvor meget barn man er, når man er over 16.. skal ejg dog vælge, ville jeg kalde dem for børn, og ikke voksne.

• #15   1. jun 2012 det er joi forskelligt fra hvor barnlig man er, men jeg ville sige at man er barn som 12årig og derunder. for så kommer teenage, og så er man tekniskset voksen som 20 årig. så altså barn fra 12 år og under efter min mening.:)

• #16   1. jun 2012 Synes den er svær...

Man er jo myndig og dermed voksen og skal forsørge sig selv når man er 18.
    Der slutter børnepengene også så der er man ikke barn mere..

Er det i bussen er man barn op til 12 år. sådan er det også mange madsteder med børnemenuer...

Jeg synes så lidt man er barn til man bliver konfirmeret og " går ind i de voksnes rækker" og bliver derefter teenager indtil man er voksen men man kan godt være voksen og umoden jo...

Men det her minder mig jo lidt om denne her sang som beskriver det meget godt :

http://www.youtube.com/watch?v=0OtODQtb1cs

• #17   2. jun 2012 Indtil man holder op med at opføre sig som et........

Har selv 3 børn, på 20 - 23 - 28 , kun den yngste bor stadig hjemme, og for mig har skiftet i opfattelelsen kommet i den periode hvor de forlader reden og selv tager ansvaret for deres liv.

• #18   2. jun 2012 må også sige der virkelig er stor forskel på det smiley

en pige jeg kender på 18 - overhoved ikke ansvarlig og hvis man beskrev hende ville man nok tænke at hun var 12-13 år.
    En anden jeg kender på 16 , hun opføre sig mere som en på 19 - og det har hun gjord længe.

migselv svingede det meget med i mine unge dage - fra 13-15 var jeg ret moden - 15-18 uhumsk og ustyrlig - 18 - til nu er jeg præcis som jeg har lyst til at være, migselv ;))

Kommentér på:
Hvornår bliver man betragtet som værende et barn?

Annonce