{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Min elskede hund farvel. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg mistede min hund Cent D 26-01-14. smiley Jeg har levet med han siden jeg var 7, og er i stor sorg nu. Jeg græder flere gange om dagen, og bliver nok ved i meget lang tid endnu. smiley

Jeg tænkte bare på om i havde noget der kunne få mig til at blive gladere, jeg har gjort alt hvad jeg elsker, men kan jo ikke det jeg elskede med ham. smiley Han døde sjovt nok dagen inden sneen kom, og hans ynglings vejr var sne.. smiley Så jeg kan ikke engang pjatte med ham i sneen. smiley

Please hjælp, tiden er bare så hård for mig nu. smiley

Hvil i fred verdens bedste hund. smiley Billedet er fra da vi var på vej hjem med ham. :') smiley 15-12-08 26-01-14 De bedste år i mit liv. smiley :')

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min elskede hund farvel.
  • #2   28. jan 2014 Frederikke Jeg ved snart ikke hvad jeg skal skrive Jeg forstår godt at du er ked af det og du skal bare græde det hjælper selv om det tar tid Han var syg ikke ? så tænk på at nu har han det godt og det havde han ikke før og det er synd

Så er det godt at han har fået fred Jeg græder også når jeg er kommet af med en af mine hunde men det hjælper altid at han havde det godt den tid han var hos dig Du skal nok blive glad igen men det vil nok tage nogen tid smiley

• #3   28. jan 2014 Giv dig selv lov og tid til at være ked af det. Det er et sundhedstegn. Et eller andet gammelt ordsprog siger sådan cirka: Det er bedre at ha' elsket og mistet, end ikke at ha' elsket. Måske nogle mere litterære personer evt vil korrigere.
    mvh søren

• #4   28. jan 2014 som de andre skriver skal du have lov til at være ked af det. jeg måtte desværre aflive min tibbepige på 4 år, d. 19/7-13 og selv om det er over 6 mdr siden. tuder jeg stadigvæk. Det der har givet mig lidt ro er hun står i hendes urne i stuen. men nøj det gør ondt når jeg finder nogen af hendes ting. min nye hund Manfred (De var sammen i en mdr inden hun blev aflivet) og min kæreste har været en stor støtte. find en og snak med det om som du føler lytter.

• #5   28. jan 2014 Tak alle sammen. smiley Bare det at i siger man skal have lov til at sørge, gør mig faktisk også lidt gladere. smiley Jeg må desværre opgive at blive hundefører med ham, vi skulle lige til at træne til det. smiley
    Men min far er ved at kigge efter ny hund til mig, pga han har hørt at det måske kunne hjælpe hvis jeg fik en ny at træne med og det. Så vi skal måske have ny hund om nogle få måneder, når vi har råd igen.
    Men jeg ved selv og har fået det at vide af rigtig mange mennesker, at Cent og mig var hinandens bedste venner. Og hvis det passer, så ved jeg at han kun ønsker at jeg bliver glad igen, og får mig en ny vuf at gøre de ting jeg elsker med. smiley
    Men jeg ved at jeg aldrig kommer til at glemme min lille Centus, og hver vinter de næste mange år hvis ikke for evigt, vil jeg huske de tider Cent og jeg havde der ude, og jeg kommer nok aldrig til at få en lige så god og dejlig hund som Cent var, men jeg ved at jeg en dag vil få en hund der kan gøre mig næsten lige så glad som han gjorde. :')

Sov sødt min lille vovse og jag alle de små rådyr i himlen du kan, vi ses en dag. smiley

• #6   28. jan 2014 Hvor er det godt at du tænker sådan Jeg håber også at du får en anden hund en dag for mig at høre elsker du jo hunde Nej du vil aldrig glemme Cent men det skal du heller ikke Men tænke tilbage på den gode tid i havde sammen med ham smiley

• #7   28. jan 2014 Nej du vil ALDRIG glemme ham og det i havde sammen. Men med tiden så bliver sorgen og savnet mindre. Men selv om mange år kan du sikkert fælde en tåre ved tanken om ham. Og sådan er det. Det er jo "bare" fordi du holdt/holder så meget af ham. Græd du bare alt det du har brug for. Vær vred og sur over at du har mistet ham. Det er HELT naturligt og går over igen.

• #8   28. jan 2014 Ja jeg elsker hunde virkelig meget, jeg er vokset op med hunde fra da jeg blev født, jeg har kun en gang levet uden hund, og det var da min første hund Rasmus døde, selv nu kan jeg stadig fælde tårer for ham, selvom jeg kun var seks da han døde.
    Jeg har dog stadig min lille hund Bølle, men han er en fælles hund, og jeg har bare ikke det samme forhold med ham som jeg havde med Cent, for hos min mor (der hvor bølle er) er vi fem børn og en voksen til at passe ham, så jeg har aldrig haft et så godt forhold med en hund før. (Er ene barn hos min far)
    Og jeg ved at jeg nok kommer til at fælle mange tåre for ham i mange år, pga han var bare en helt speciel hund. smiley
    Men ja min far er jæger, og det vil jeg også være når jeg bliver gammel nok, så jeg vil altid huske Cent, som min første HELT egen jagt hund, selvom vi ikke nåede at komme igang med vores træning, til vi var klar om 2 år til at hjælpe jægerne med at jage vildtet hen. smiley Men jeg ved Cent ønskede det rigtig meget, så jeg håber han kan gøre det sammen med mig om nogle år, bare hvor jeg er på jorden, og han er i himlen til at jage dem videre. :')

Allerede da vi var små elskede vi begge at lege vi jagede rådyrene som i kan se på billedet. :')

profilbillede
  • #9   28. jan 2014 Måske det lyder skørt, men nogle gange kan jeg stadig høre ham gø på mig ude i bryggerset hvis jeg kommer gående der ned mod, og jeg kan stadig høre ham lægge sig og tøffe rundt i stuen. Måske jeg bare bilder mig det ind, men det gør mig gladere og mere tryk at stadig have lydene med mig.

• #10   28. jan 2014 Min hund homer døde for over 3 år siden. Når jeg ser billeder af ham, eller vi snakker om ham, ja så får jeg altid "noget i øjet". smiley
    Skal du så ha' en hund af samme race igen eller bare en jagthund af samme type?
    nvh søren

• #11   28. jan 2014 Enden skal jeg have en Ruehåret (hans race) eller en fomel labrador, ser det ud til lige nu, men hvis jeg skal være ærlig vil jeg helst have en Ruehåret igen, for det er faktisk dem race jeg er vokset op med, og selvom de ikke er så nemme at træne, så kender jeg nogle træningsmåder til dem, som er nemmere, og jeg selv har trænet med Cent meget. smiley

Mvh Frederikke.

• #12   28. jan 2014 Jeg er ikke jæger, men har hørt meget godt om http://www.hundegalleri.dk/marked/Hund/97293-weimaraner-noget-med-n . Den er i al fald flot.
    mvh søren

• #13   28. jan 2014 Okay tak. smiley

• #16   28. jan 2014 Fik helt tåre i øjnene over at høre om det. Og ja kender godt regnbuebrogen. smiley
    Og jeg ved at når jeg kommer der op en dag vil jeg blive taget i mod af rigtig mange dejlige små venner, jeg har stadig 11 dyr tilbage her på jorden. Og nå jeg så kommer der op, så vil jeg får den bedste tid med alle mine kære venner og familie jeg har mistet. :') og jeg ved at nu kunne Cent endelig møde min gamle hund Rasmus. :') Cent's ene bror døde desværre også af samme sygdom, men nu ved jeg at de to endelig kan få lov at lege som de gjorde da de var hvalpe. :') Og jeg ved at han vil følge med mig i livet indtil vi mødes igen, og kan være sammen igen. :')

• #18   28. jan 2014 Ja. smiley Jeg glæder mig til at få en ny ven at blive trøstet af. smiley Og jeg vil sørge for at Cent får at se, at jeg vil blive glad igen, men at jeg ALDRIG glemmer min bedste ven. smiley Men om en måneds tid ca. fik jeg at vide af min fat, vil jeg få mig en ny lille hund, for selvom det bliver min femte hund, og min anden helt egen hund, ved jeg at alle der kendte Cent og mig, ved at vi nok aldrig finder nogle lige så gode. smiley Og jeg vil huske Cent som den tossede hund han var, og som min aller bedste ven. :') Og jeg glæder mig til vi en dag mødes ugen, efter jeg har levet mit liv færdigt. smiley

• #19   28. jan 2014 Jeg kan allerede sige nu, at i morgen leder min far og jeg efter en ny hund til mig. smiley Men det kan tage lang tid med at finde en, for jeg skal til meget seriøs træning med den, som kræver nogle gode opdrættere.

Men jeg vil nok aldrig lade være med at sørge over min bedste ven. smiley
    Men han ønsker mig kun at jeg bliver glad, det er jeg hundrede på.

Men kender i nogle med Ruehåret hønsehund, som sælger hvalpe opdrættet af meget gode og prof mennesker, med jagt hunde som er meget trænet? smiley For så send gerne et link. smiley

• #20   28. jan 2014 Og man tror at det er en hjernefejl på dem. smiley som minder meget om epilepsi, bare meget værre. smiley

• #21   29. jan 2014 Gud hvor jeg savner ham. Tiden går bare så langsom uden ham. smiley smiley

profilbillede
Kommentér på:
Min elskede hund farvel.

Annonce