{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Håbløs {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Har lige et spørgsmål til jer med hårløse.
Har min lille diva som er en blandings hårløs pige. Men hvad giver i jeres af foder? - hver foder butik jeg går ind i siger hun bare skal have hvalpefoder da det er det der egner sig bedst til den race. Men hun har prøvet stort set alt hvalpe foder , og intet gider hun æde. Så pt køre vi på vådfoder fra dyrelægen.
På forhånd tak for svar smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håbløs
  • #1   16. jan 2014 hmm hvor gammel er hun? vis hun er hvalp så skal hun jo have hvalpe foder. og alt har du prøvet. hvad er alt må man få navne smiley

• #2   16. jan 2014 Det har vel ikke så meget at gøre med hvad race hunden er, men hvad den gider æde -noget andet er så at man osse selv kan være med til a gøre hunden kræsen, ved tol hver en tid at tilbyde noget andet, hvis ikke den spiser det den får (lidt som at give et barn valget mellem slik eller spinat smiley )

Dermed ikke sagt at ale hunde uden undtagelse kan lære at spise hvad der serveres, men hvis det er så slemt at den slet ikke vil spise uanset hvad den bydes, ville jeg da nok overveje at skære alle guffer, vådfoder mm fra, og så se om ikke den spiser det almindelige foder, når den bliver sulten nok... det er trods alt de færreste hunde der sulter sig ihjel, så længe de får tilbudet om mad.

-eller alternativet affinder man sig med at man resten af hundens levetid kommer til at skulle hælde oget over foderet, give vådfoder e.l. Det kan såmænd osse være en løsning, og der er intet galt med at gøre det på den måde, men nu lyder det jo til at du gerne vil have at den spiser tørfoder.

• #3   16. jan 2014 Hun fylder 4 år.
    Det er ikke fordi jeg vil give hende tørkost. Tænker mere hun skal have noget med fedt osv da hun forbrænder sygt meget ved bare af holde sig varm i dagligdagen.. Selv om hun har trøje/jakke på ..

• #4   16. jan 2014 Skal os siges hun fik intet mad i 16 dage andet end det i hunde skålen , og hun spiste det ikke , dog begyndte hun af æde sin egen lort og hvad hun ellers fandt på vejen. Derfor vi er gået over til vådfoder . Men hun taber sig .

• #5   16. jan 2014 Hvis hun er 4 år gammel skal hun da ikke have hvalpefoder smiley

Prøv noget kornfrit, det plejer de fleste hunde at spise med velbehag eller put noget lakseolie over og se om det hjælper. Og så er du nød til at være hård.

• #6   16. jan 2014 Har prøvet kornfrit med lakseolie.. Som sagt har vi taget alt mad fra hende i længer perioder , og hun spiser det stadig ikke .. :s hun har kun fået hundemad(tør) i en måned uden noget ved siden af, hun spiste intet i en måned. Og vi gav hende mad i faste tidsrum. Derfor kunne vi følge hende

• #7   16. jan 2014 Har du prøvet ziwi peak? Ikke at jeg selvfodre med det, men det kunne være hun gad æde det. Køber du det i Maxi Zoo. kan du gå op med posen og få pengene igen hvis hun ikke vil spise det.

Jeg fodre med TOTW og fodre med hvalpe foder med bison nogen gang på ham, når vi er meget aktive, for så har han svært ved at holde vægten på voksen foder.

• #8   16. jan 2014 Jeg har også en, der er ekstremt kræsen. Han spiser dog lidt men længe ikke så meget, som han bør.

Han får et grundfoder, som her er Kingsmoor Pure, og så kommer vi forskellige slags tørfoder i hans mad af forskellige mærker. Vi må bare leve med, at han er til den tynde side.

Men hellere lidt til den tynde side end for tyk. Selvom han i mine øjne godt måtte tage 4 kg. på.

Og han spiser heller ikke godbidder, så det er ikke derfor, at han ikke spiser sin mad. De eneste godbidder han får, det er en dentastik, inden vi går i seng.

• #9   16. jan 2014 Der er forskellige kornfrie varianter. Så du kan prøve lidt forskelligt der. Silas er på Orijen som han elsker smiley

Du kunne jo også blande lidt vådfoder i. Vådfoder alene er ikke super godt, da de hårløse jo har noget med deres tænder og de skal jo helst bruges.

• #10   16. jan 2014 Hunden må nu have spist noget i den måned;) ellers ville den nok ikke lige klare det;)
    Hvis du vil have den til at spise tørfoder så fjern alle godbidder og giv et godt tørfoder gerne blandet op med et godt vådfoder hunden kan lide, server fx 3 gange dagligt og fjern efter en halv time;)
    Hunden kan fint leve af et godt vådfoder, suppleret med ben fx lammeribven eller rå kylling.

• #11   16. jan 2014 Kræver at hunden også vil spise disse ting Bodil smiley

• #12   16. jan 2014 Nu læser jeg da at hunden spiser vådfoder;) så mon ikke det går? Tørfoder er jo en menneskeskabt ting som hunde ikke nødvendigvis behøves;) et godt vådfoder eller hjemmelavet mad suppleret med gnaveting er så men lige så godt for hunden smiley

• #13   16. jan 2014 Jeg tænkte mere lammeribben og rå kylling. Ikke alle hunde vil have det. Min egen vil fx ikke. Jeg kæmpede samme kamp med hende da hun var yngre og alt der skulle tygges var slet ikke for hende. Idag gider hun stadig ikke rå kylling eller den slags med mindre det er skåret i små bidder smiley

• #14   17. jan 2014 Jeg havde nok valgt at fodre med det hunden gider spise. Er det vådt så fint. Evt. Blandet med tørt, rester, råt hvad den nu kan lide. Har den en god mave kan den fint tåle der blandes og skiftes fra dag til dag. Vådfoder fåes jo også med ekstra fedt og i god kvalitet.
    Og så begynd at børste tænder på hunden for at forebygge tandproblemer.

Kommentér på:
Håbløs

Annonce