639 visninger
|
Oprettet:
Håbløs {{forumTopicSubject}}
Hej
Har lige et spørgsmål til jer med hårløse.
Har min lille diva som er en blandings hårløs pige. Men hvad giver i jeres af foder? - hver foder butik jeg går ind i siger hun bare skal have hvalpefoder da det er det der egner sig bedst til den race. Men hun har prøvet stort set alt hvalpe foder , og intet gider hun æde. Så pt køre vi på vådfoder fra dyrelægen.
På forhånd tak for svar
dec 2013
Følger: 37 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 132 Svar: 960
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Dermed ikke sagt at ale hunde uden undtagelse kan lære at spise hvad der serveres, men hvis det er så slemt at den slet ikke vil spise uanset hvad den bydes, ville jeg da nok overveje at skære alle guffer, vådfoder mm fra, og så se om ikke den spiser det almindelige foder, når den bliver sulten nok... det er trods alt de færreste hunde der sulter sig ihjel, så længe de får tilbudet om mad.
-eller alternativet affinder man sig med at man resten af hundens levetid kommer til at skulle hælde oget over foderet, give vådfoder e.l. Det kan såmænd osse være en løsning, og der er intet galt med at gøre det på den måde, men nu lyder det jo til at du gerne vil have at den spiser tørfoder.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 5
Det er ikke fordi jeg vil give hende tørkost. Tænker mere hun skal have noget med fedt osv da hun forbrænder sygt meget ved bare af holde sig varm i dagligdagen.. Selv om hun har trøje/jakke på ..
jan 2008
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Prøv noget kornfrit, det plejer de fleste hunde at spise med velbehag eller put noget lakseolie over og se om det hjælper. Og så er du nød til at være hård.
jan 2008
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 63 Svar: 1.079
Jeg fodre med TOTW og fodre med hvalpe foder med bison nogen gang på ham, når vi er meget aktive, for så har han svært ved at holde vægten på voksen foder.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.494
Han får et grundfoder, som her er Kingsmoor Pure, og så kommer vi forskellige slags tørfoder i hans mad af forskellige mærker. Vi må bare leve med, at han er til den tynde side.
Men hellere lidt til den tynde side end for tyk. Selvom han i mine øjne godt måtte tage 4 kg. på.
Og han spiser heller ikke godbidder, så det er ikke derfor, at han ikke spiser sin mad. De eneste godbidder han får, det er en dentastik, inden vi går i seng.
apr 2005
Du kunne jo også blande lidt vådfoder i. Vådfoder alene er ikke super godt, da de hårløse jo har noget med deres tænder og de skal jo helst bruges.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
Hvis du vil have den til at spise tørfoder så fjern alle godbidder og giv et godt tørfoder gerne blandet op med et godt vådfoder hunden kan lide, server fx 3 gange dagligt og fjern efter en halv time;)
Hunden kan fint leve af et godt vådfoder, suppleret med ben fx lammeribven eller rå kylling.
apr 2005
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
apr 2005
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Og så begynd at børste tænder på hunden for at forebygge tandproblemer.
Håbløs