{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Løbe træning med nakkeskade? {{forumTopicSubject}}

God aften smiley

Jeg overvejer at begynde at løbe, da jeg har meldt mig ud af fitness for et halvt år siden pga jeg synes det var for dyrt og tog for lang tid pr træning. Så nu tænker jeg at løb vil være godt, fordi der kan man nøjes med en halv time..

Men mit problem er så lidt at jeg ikke ejer et par løbesko overhovedet. Så for at komme igang, skal jeg have købt et par.. Men jeg har dårlig knæ, fod plus en nakkeskade og det er den jeg er mest bekymret for.

Så er der nogen her der har erfaring med at løbe med skade i nakke/ryg ? Hvordan har det reageret på de stød man får op gennem kroppen?
Jeg ville nemlig være træt sf og bruge penge på løbesko også opdage min nakke ikke kan holde til det..

Andre råd til at komme igang med løb helt fra bunden modtages gerne!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbe træning med nakkeskade?
  • #2   15. jan 2014 Løb er en af de mest usunde sportsarter overhovedet.

    Prøv cykling eller svømning i stedet.


  • #3   15. jan 2014 Min mor har "lidt af hvert" med nakken - bl.a. piskesmæld, og hun kan ikke så godt holde til løb.

    Mere skånsomme sportsgrene kunne, udover de allerede foreslåede være ridning (snak evt. med læge/fys først - i mange tilfælde er ridning og nakke-/rygskader i orden, og måske ligefrem gavnlige, men der er også tilfælde, hvor ridning er no-go) Aqua Fitness. smiley


  • #4   15. jan 2014 Hvad mener du med det usundt Malene? Det må du meget gerne uddybe smiley

    Jeg har gået til svømning i mange år, og det har jeg ikke lyst til lige nu, selvom det ellers er et fint forslag.

    Så vidt jeg kan forstå på min kammerat der har cyklet MTB i mange år, skal man gerne afsted en time eller to før det giver noget. Jeg søger en sport der er billig og korte træning pr gang smiley


  • #5   15. jan 2014 Ryg- og nakkeproblemer er ikke godt at kombinere med løb. Jeg er selv gammel håndboldspiller, og har døjet med min ryg siden jeg var 12. De sidste par år jeg spillede håndbold var jeg tvunget til at spille med en rygstøtte, og selvom jeg gjorde det, havde jeg stadig smerter og tog meget smertestillende.
    Man får alt for mange stød op gennem kroppen når man løber - tror også det er det som malene mener med, at det er usundt. Det er generelt meget hårdt for led, sener og muskler, og har man så i forvejen en skade, gør det absolut ikke sagen bedre.


  • #6   15. jan 2014 Med nakkeskade kan jeg også kun komme i tanke om svømning som jeg vil anbefale, men det kan jeg se at du ikke vil.
    Så kan du selvfølgelig cykle ja,men som du selv er inde på, giver det ikke ret meget.
    Måske du kunne rådføre dig med en personlig træner, eller en fysioterapeut? De må da vide hvad det bedste er.


  • #7   16. jan 2014 Jeg har en nakkeskade efter trafikuheld. Før det løb jeg meget, men nu må jeg ikke løbe længere.
    Måske kan du prøve at lunte en tur og mærke hvordan det føles.. Ellers er det bedste sted at spørge nok hos din læge eller fysioterapeut..


  • #8   16. jan 2014 Øv at i ikke har gode erfaringer med løb ift nakkeskade, så er det nok ikke det jeg skal kaste mig ud i. Har ellers læst nogle steder på nettet at små korte ture skulle være godt for ryggen, selvom man havde problemer.


    Christina, problemet er at jeg ikke ejer noget som helst der minder om løbesko og jeg tænker hvis jeg løber i et par sneakers uden stødabsorbering og støtte er jeg nervøs for at det vil gå udover min sølle krop og alle dens skader i fødder, knæ og nakke først, også bliver det er dårlig oplevelse om mindre lyst til at løbe rigtigt :o)


  • #9   16. jan 2014 Jeg tænker også at med de skavanker du nævner er løb en virkelig dårlig ide.. Hvad med noget i stil med step osv.?

  • #10   16. jan 2014 Det har du nok ret i. Det virker bare så nemt og lige til, uden man er afhængig af nogen eller noget, eller har brugt en masse penge.

    Når du siger step, tænker du så med sådan en bænk? Det gjorde jeg en del dengang jeg gik i fitness - vældig sjovt smiley det kunne også være en mulighed.


  • #12   16. jan 2014 Går i forvejen een time om eftermiddagen med hunden, så rører mig lidt i forvejen smiley

    Mtb er et fint forslag, men inden man får købt cykle, sko og hjelm løber det jo hurtigt op selvom man købe brugt, og det er min økonomi ikke til lige forløbeligt. Derudover bruger man gerne en time eller to på sådan en tur, kan jeg læse mig til og den nærmeste rute ligger 30 min på cykle fra mit hjem. Engang når jeg tjener flere penge og har lidt mere tid i hverdagen kunne det dog helt sikkert godt være en mulighed smiley kender flere der kører fra tid til anden og synes det vildt fedt.


  • #14   16. jan 2014 Det er lige præcis sådan en jeg mener ja. Så Kan du træne hjemme når det passer dig... smiley

  • #15   16. jan 2014 Min mand kom hjem med et andet forslag efter og ha tænkt over det hele dagen; rulleskøjter! Det næsten som løb, bare meget mere skånsomt :o) også kan vi løbe sammen (han er rutineret løber), så det tænker jeg er en rigtig god ide.

Kommentér på:
Løbe træning med nakkeskade?

Annonce