{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

At løbe med vovsen :-) {{forumTopicSubject}}

Jeg har den sidste måneds tid løbet hver anden dag (efter en pause på nogle år grundet en alvorlig knæskade) og jeg har som oftest Fellow med når jeg løber - mest fordi jeg synes det er totalt hyggeligt at løbe sammen med ham istedet for at løbe alene..

Vores problem ligger i, at vi desværre ikke altid er helt enige om tempoet. Fellow vil helst (som de fleste hanhunde) gå og snuse og tisse op af alting og jeg synes vi skal løbe smiley Jeg prøver at lade ham tisse og besørge i starten af turen ligesom jeg tager hensyn til at han sommetider stopper op for at tisse, men jeg vil gerne at når vi løber så løber vi og hvis jeg af en eller anden grund skal gå lidt så kan han få lov at snuse og tisse dér..

Jeg ved det er en vanesag for hunden og mig at komme ind i en rytme, men jeg synes ikke jeg vil gå og hive i ham ustanseligt - tror I han med lidt videre træning lærer det??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At løbe med vovsen :-)
  • #1   15. jul 2010 Løber også hver anden dag med Rocky, sætter han's snor fast i et bælte. I starten havde ville han også standse for at snuse og tissi (han er jo hanhund og tisser selvom han ikke kan klemme flere dråber ud), Men gjorde det fast fra starten, at vi starter med at gå de første 4-5min. Og har gjort det til en vane, at hvis vi løber på en sti skal han løbe i midten af stien, er det på fortorv skal han løbe yderst, så er han ikke så tæt på "fristelsen". Heldigvis fattede han hurtigt pointen og er sikker på, at din hund vil gøre det samme.

    Så bid i med lidt træning, det er så skønt at løbe sammen og Rocky eeeeelsker det, han piver og hopper lige så snart han kan se jeg begynder at tage løbetøjet på.


  • #2   15. jul 2010 Tak for svar - så vil jeg bare klø på smiley

    laila, jeg kan ikke lade være at synes det er lidt fedt at din 13 år gamle vovse vil med ud og løbe, det synes jeg er temmeligt hardcore smiley


  • #3   15. jul 2010 Heidi: Skal så også lige siges at vi "kun" løber 3 km;-) men ja, han er i go' form og det vil jeg gerne han så vidt muligt bliver ved med at være. Vi jeg løber også på rulleskøjter sammen med ham for at få lidt fart på. Men det er kun ned til Netto, hvor han får en pause med vand i alt ca. 800 m ud og hjem.

  • #4   15. jul 2010 *pause imens jeg handler. Skulle der stå.

  • #5   15. jul 2010 Alligevel, min "gamle dreng" på 7 (som så iøvrigt også har nogle fysiske skavanker) ville sove i en uge hvis jeg tog ham med ud og løbe ha ha.. Han er mest til en rask gåtur smiley

  • #6   16. jul 2010 Det er et spørgsmål om at sætte grænser for din hund. Evt. en nej kommando. Min hund havde samme ide, men synes det er blevet bedre. Når først der er tisset af, så hedder det altså løb. Det samme er så småt ved at blive indført på gåturen. Der er forskel på tissetur og gåtur her i huset, og det må vovserne altså lære, for ellers bliver det bare for træls at have dem med en tur til købmand eller lignende.
    og ang. løb så har jeg den mest dovne kleiner munsterlander. Er der ikke et formål med det, så gider han altså ikke! og han er i god form osv, så det er slet ikke derfor - han er bare ret klog, og ikke løbe typen. Han bliver altså tvunget med - det er sundt for ham, og han har en tendens til at ligge til den tunge side, så det er med til at holde ham nede. Skal lige siges at han er undersøgt og har helt fine led osv. så det er ikke derfor - han GIDER bare ikke! pt er løbetræningen dog indstillet pga. han har lidt luftvejsproblemer.

    Held og lykke med træningen smiley


  • #8   16. jul 2010 Nu har jeg Bølle med når jeg er ude og Rulle mest for han os kommer af med noget mere energi.. Han startede os første dag med hele tiden bare at stoppe.. Men nu er det lige til vi når om på stien og så skal der bare løbes mener han... Og så når vi går fra stien af igen for han lov til at snuse og tisse..

  • #9   16. jul 2010 Jeg lader hundene tisse, besørge og evt. snuse 5 minutters tid inden jeg løber. Når vi så går igang, har jeg god samvittighed til at løbe, og jeg er fast besluttet på at han skal løbe med mig, og kun løbe. Ikke en enkelt tissetår eller snus, så lærer han sikkert rimelg hurtigt at sådan er det når man løber smiley

  • #10   16. jul 2010 Det er vel ikke anderledes end dem der cykler med hund. Der skal den jo heller ikke stoppe op for og snuse.

Kommentér på:
At løbe med vovsen :-)

Annonce