{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.691 visninger | Oprettet:

No name
No name
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321

Tålmodighed med andre mennesker {{forumTopicSubject}}

Jeg er et super utålmodigt menneske, jeg har ret svært ved at finde ro i kroppen hvis jeg har en aftale med folk, og kommer ret punktligt til ting jeg aftaler/skal

Min kæreste er helt modsat, han har et mere en almindeligt afslappet forhold til det der med andre venter, især hvis det er mig der venter på ham.

I dag har vi faktisk skændes så taget lettede for jeg er så gal at jeg næsten ikke kan være i min krop, han har det med at skulle gå, ordne alle mulige mærkelige ting på alle tider af døgnet og når han er sammen med bestemte mennesker så ved jeg bare hvad klokken er slået, så kommer han stang vissen hjem midt om natten, dette ved jeg selv om vi måske snakker sammen kl 13 fordi det er historien med ham/os

Han siger hver gang, jeg kommer snart, jeg er hjemme lige om lidt, og når han så kommer dumpende midt om natten så er det altid alle andres skyld, så er der nogen der var uvenner, han skulle lige hjælpe med noget osv, det her sker flere gange om ugen vel at mærke..

I dag skete det igen, han kom hjem, så skulle han bare lige hurtig ordne noget ude foran med en kammerat, mens jeg vel at mærke sad og ventede på han kom ind og så den film vi skulle se, han sagde flere gange, jeg kommer lige om lidt, der går kun lige 5 min, men efter 2 1/2 time så sprang min hjerne i luften, vi kom vildt op og skændes fordi jeg er træt af at vente på ham hver og hver anden dag.

Men er det mig der er helt urimelig??
Ville i andre gide bruge tiden på bare at sidde og vente på jeres kæreste kom hjem?

Selvfølgelig ser jeg tv osv men i og med vi har 2 børn så kan jeg ikke bare gå om aftenen hvis jeg ikke bare gider holde mig selv med selskab. Og når han så endelig er hjemme så kan han ikke forstå at alt ikke kan foregå som han vil have det?? For nu er han jo hjemme så skal vi jo rigtig hygge, og ærligt. Så er jeg ofte overhoved ikke i humør til det, for føler det som om at det kun er når der ikke er andre der kan bruges så er jeg god nok.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tålmodighed med andre mennesker
  • #2   30. dec 2013 Det at komme for sent (uden at give besked eller uden en meget god grund) er virkelig på min top 5 liste over respektløse og nederen ting.
    Min kæreste er også vældig afslappet omkring det med tid, dog ikke så slem som din.
    Var jeg dig havde jeg taget en meget alvorlig snak med ham, og ændrede tingene sig ikke ville der ske et eller andet drastisk. Jo især fordi har børn, som han uden at blinke tørre af på dig.

• #3   30. dec 2013 Lige præcis det der er nok det største tillidsbrud man kan byde mig. Det var en stor del af min barndom og årsagen til, at jeg dybest set ikke stoler på folk, så snart de har drukket bare en smule.

Jeg VIL ikke acceptere sådan en behandling nu, hvor jeg er voksen. Jeg synes det er noget forbandet svineri at byde et andet menneske og det har større konsekvenser end man tror.

Det store spørgsmål, som I måske bør overveje er, om der dybest set er et alkohol/misbrugsproblem, der bør adresseres?

Pas på dig selv - og pas på ikke at gøre det muligt at han kan udvikle et misbrug.

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#4   30. dec 2013 Jeg er vokset op i et misbrugshjem, med en mor der var på helt samme måde.

Jeg er ret tydelig på alle andre områder men her er det bare som om jeg ikke kan trække strengen i sandet. For han er så respektløs så jeg som sagt ikke kan være i min krop af raseri, og alligevel så lusker han sig ind og for gjort så vi bliver venner igen og så sker det her endnu engang.

Vi har søndag i dag, det var fredag han gjorde det her sidst, igår var vi bragede uvenner og jeg stod med et ben ude af døren, alligevel er han så fræk at han gør det igen i dag.
    Og igen siger han at han ikke lige havde set hvad klokken var og det er han ked af men hans ven havde lige nogen problemer, og jeg tænker bare:
    HVAD RAGER DET MIG!!!

Jeg mener han har et problem med at drikke, det mener han ikke selv, og at snakke med ham om det her er som at råbe i modvind.

Jeg er simpelthen nød til at slutte det her forhold, men han har fået mig hjernevasket til det er mig som overreagere på det her, så derfor oprettede jeg det her emne og jeg er SÅ glad for jeres svar

• #5   30. dec 2013 Held og lykke med det!! smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#6   30. dec 2013 Det værste er nok at det har været så slemt her i 3 år, men de sidste 6-7 år har været mindre sjove i forhold til det.

Tingene startede da jeg blev gravid med vores ældste datter og da vi fik nr 2, så er det kun gået stejlt ned af bakke.

Jeg har flere gange prøvet at slutte det, men er virkelig usikker fordi jeg ikke har egne venner eller netværk så jeg er super bange for at blive alene, og det er helt ærligt snak, derfor har nok gået længere en hvad alle andre ville finde sig i smiley

• #7   30. dec 2013 Du overreagerer ikke overhovedet - ikke i forhold til det, du beskriver her.

Det han gør er respektløst, netop fordi det betyder noget og han VED du har det skidt med det.

Der er dog to ting i det - også noget jeg for mig eget vedkommende har måttet se i øjnene - at det også er MIT problem og det må jeg selv arbejde med.
    Slippe kontrollen.

Men tilliden skal være der - og den kan ikke eksistere hvis han siger et og gør noget andet.

• #8   30. dec 2013 Så er det klart det bedste at gå sin vej.

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#9   30. dec 2013 CH det er præcis sådan jeg har det.

Jeg prøver virkelig at arbejde med mit eget behov for kontrol men når han opføre sig som han gør, er det virkelig svært at slippe det syntes jeg.

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#10   30. dec 2013 Min ældste pige er lige vågnet så jeg smutter lige

• #11   30. dec 2013 Ne jeg havde ikke gidet at vente på ham 2½ time... og havde nok heller ikke ghort det (ingen tvinger dig vel til at vente -gad vide hvad HAN ville sige til hvis det var dig der ikke var der når han kom hjem smiley )

Jeg er ikke selv så fantastisk til det der med tid -men jeg kommer dælme ikke flere timer for sent uden at give besked, eller for den sags skyld, bliver ude til midt om natten når jeg ved nogen venter på mig.

Og det mindste man kan gøre, er da at ringe og give besked om at man er rendt på nogen kammerater og derfor kommer sent hjem -men sker dette ofte når ma har aftale om noget, ville det så heller ikke være en løsning jeg ville finde helt acceptabel. Jeg ville da i hvert fald ikke føle mig videre værdsat, hvis det sådan er gang på gang han fravælger en aftale med mig, for at gå ud med kammeraterne, og så endda uden at give besked om det.
    -han kan vel hygge med kammeratere når i ikke har aftaler.

Nå, det korte af det lange er, at jeg bestemt synes du er i din gode ret til at være gal -og til at stille nogen krav om at få besked, at overholde aftaler mm... Som nævnt er jeg ikke selv hysterisk med tid, men det der synes jeg er respektløst

• #12   30. dec 2013 hov, havde overset i har børn -ja så kan du self ikke bare smutte afsted, og så se hvad HAN siger til at vende hjem til et tomt hus.

Hvad siger han i øvrigt selv, når du siger hvordan du har det?

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#13   30. dec 2013 Det bliver lige et kort svar for vores store er stadig vågen og lidt ked over far ikke er her.

Han siger det samme hver gang, han kan godt forstå jeg er sur, det ville han slev blive han er meget ked af det, det kommer ikke til at ske igen, og jeg kan bare gå ud med mine venner/veninder.

Når jeg så laver en aftale så kommer han heller ikke hjem som aftalt, så sidder han også og drikker og ofte er jeg nød til at aflyse mine aftaler eller altså sørger for det er ting mine piger kan være med til.
    Hvis jeg skal noget skal det være spontant og der ringer han så konstant og spørger om jeg ikke snart kommer hjem.

Men jeg vil logge af for i dag, jeg er meget glad for jeres svar og kigger ind igen i morgen og svare igen smiley
    Men tak fordi i fik løftet mit hoved lidt og gjort at jeg faktisk kan mene uden tvivl at det ikke er okay at blive behandlet sådan

• #14   30. dec 2013 Det er slet ikke okay at blive behandlet sådan.

Jeg er ikke altid selv god til at overholde tiden - det er min familie bare generelt ikke. Men vi snakker altså minutter, ikke timer. Jeg kunne aldrig finde på at komme flere timer for sent, uden at give besked i ordentlig tid. Jeg giver som udgangspunkt altid besked, hvis jeg kan se at jeg bliver mere end et par minutter forsinket.

Jeg ville give min kæreste en kæmpe skideballe, hvis han opførte sig sådan. En enkelt gang eller to er ok, men gentagende gange, flere gange om ugen - nej, det havde han nok ikke overlevet. Jeg tror slet ikke han turde, han ved godt at det er som at vække en sovende løve - det er bare no go.

Jeg ved ikke hvordan du skal få banket det ind i hovedet på din kæreste. Måske tage skridtet og sige, at næste gang han gør det, så må I holde en pause, indtil han har lært at overholde tiden og/eller give ordentlig besked. Og så må du også føre det ud i livet og flytte ud. Måske bare et par dage eller en uge, men så han forstår, at det her er alvor. Hvis han stadig ikke ændrer sig, så må du overveje om det er noget du kan leve med, for så har han tydeligvis ikke tænkt sig at ændre det.

Held og lykke med det, jeg håber virkelig for dig/jer det løser sig!

• #16   30. dec 2013 Ens grænser rykker sig stille og roligt med mennesker,der er sådan der. Man gider jo hellere ikke være "hende den sure". Men det er dine følelser, du føler bliver overskredet og så er det lige meget om andre mener det er overdrevent.

Og lad vær med at være bange for at blive ladt alene. Du sidder jo alligevel alene nu med to børn og har ingen mulighed for at pleje nuværende eller kommende venskaber pga. en kæreste, der mener han er verdens centrum.

Jeg håber du kommer væk før dine grænser bliver ikke-eksisterende.

• #18   30. dec 2013 Det, der er fuldstændig åndsvagt ved det han gør er, at han faktisk gør tingene værre for sig selv - han stopper en positiv udvikling, som kunne give et fornuftigt afkast hos ham selv.

Han vælger ganske givet ikke at sige sandheden ("jeg bliver her nogle timer endnu" fremfor "jeg kommer nu") fordi han derved undgår den umiddelbare konfrontation.
    Det kan man jo godt forstå, det gider ingen - og konfrontationen kommer, når man skejer ud med kammeraterne mens konen må sidde hjemme og passe børn uden at have fået valget.

Problemet er bare, at løgnen forstærker kontroltrangen hos dig, der sidder hjemme. Det vil sige at konfrontationen bliver så meget desto større og motivet for at holde fast i kontrollen øget.

Hvis han nu skruede ned for charmen, kun gjorde hvad han sagde han ville gøre, så ville du langsomt lære at stole på ham (og andre) og få provokeret det der med ikke at kunne styre, hvad der sker på en positiv måde.
    Det er i øvrigt en hård proces, men som voksen må man igennem det når misbrug har påvirket ens fortid og man har lært at der kun er EN man kan stole på og det er en selv smiley

Og jeg takker hermed min tålmodige mand for netop at give plads til mine angstprægede og umiddelbart urimelige reaktioner og dermed lære både at give ham og mig selv plads til at være individer.

• #19   30. dec 2013 Med 2 børn i huset havde jeg aldrig accepteret at min mand kom hjem midt om natten, evt. småberuset flere gange om ugen, faktisk end ikke flere gange om året ...

Kan man ikke i et forhold rette ind efter hinandens og familiens behov, så kører man et ego-trip og det kan man ikke byde en partner... og slet ikke børn som jo ikke kan vælge at tage deres gode tj og gå og sige nu er det nok .....

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#20   30. dec 2013 Jeg er ret storsindet, han kan gøre lige som han har lyst til, så længe vi lige snakker om det, uden det skal være planlagt i flere uger i forvejen dvs hvis han vil ud og fiske, køre mc eller hvad ved jeg, så er det okay.
    For i den ideelle verden vil jeg gerne kunne have samme mulighed og jeg går ikke ind for man skal begrænse hinanden med sådanne ting.

Der hvor jeg stejler er når han drikker, fordi det ofte er forbundet med at han lyver, ikke kun om hvornår han kommer hjem, hvilket er list indirekte at han lyver, men også fordi jeg flere gange har taget ham i en løgn hvor han siger han er et sted og det viser sig han er et andet.

Som CH skriver så er det er med tillid en mangelvare herhjemme, og det er da i høj grad noget som jeg prøver at arbejde med, det er bare super svært når han gentagne gange svigter min i forvejen ikke eksisterende tillid.
    Jeg har sagt det til ham et hav af gange at jeg ikke stoler på ham og derfor ikke bryder mig om at han drikker.
    Jeg tænker det er jo noget vi begge to skal arbejde med, det hjælper jo ikke at jeg kæmper med at prøve og stole på ham og han så fortsætter med at lyve?

Alle der kender os siger at ved at jeg er meget large med om han er ude eller ej, forstærker hans opførsel og de har nok ret, jeg kan bare ikke være som en bestemmende mor der skal sige hvad han må og ikke må.

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#21   30. dec 2013 Og så er der mennesker hvor jeg ved at når han er sammen med dem, så ender det i druk, og der erkender jeg blankt at jeg bliver en muggen numse om klokken så er 11 om formiddagen eller 19 om aftenen.
    For så er det han kommer med sine små løgne om sit druk.

• #22   30. dec 2013 Tænker du slet ikke over hvilke signal værdier om druk, forhold, respekt og tillid dette viser dine børn ....

Nu ved jeg ikke om du har en datter, men hvis du har ønsker du så hun får et lignende forhold til en mand som voksen ?? at hun skal finde sig i lige så meget, ikke at blive behandlet med respekt .... for det er det du/I viser hende er ok og det skal man finde sig i ...

Og ja, må give dine venner ret der siger at det at du er så large forstærker hans opførsel, han hygger sig har det sjovt osv, og det har ingen konsekvenser, der er ingen straf og begrænsninger tilfølge for alle hans brudte aftaler, så hvorfor skulle han ændre adfærd ..

Tværtimod har han vel et hjem med der fungerer som et voksent hjem, mens han stadig fortsætter livet som ung på den anden side ......

du skriver han siger han er et sted men er taget i at være andre steder .... har du mistanke om utroskab, eller er det "bare" druk og venner ....

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#23   30. dec 2013 Vi har to piger og alt det som du skriver Hanne, er jeg så bevist om, jeg er nok bare indtil nu for handlingslammet til at gøre noget aktivt ved det smiley

Jeg lever som om jeg er alene og derfor så fungere hverdagen jo som en normal hverdag for andre ville, men det er hårdt og endnu mere fordi jeg oven i også "slås" med deres far

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#24   30. dec 2013 Jeg tror det er en blanding, han lyver om hvem han er sammen med, og har før oplevet at han har løjet når der har været piger involveret.

• #25   30. dec 2013 Jeg vil lige sig jeg forstår dig jeg lever på samme måde som dig ,det der at de siger at de aldrig gør det igen det har de jo sagt 100 gange ,nu har vi ingen små børn
    Men det gør ikke sagen bedre Hvem er det som er dum det er os at vi finder os i det den ene gang efter den anden

• #26   30. dec 2013 Vi havde det på samme måde som dig og din mand... Men vi har fundet en løsning, eller jeg har fundet en løsning.
    Lyder måske lidt barskt, men har du tænkt på at han måske ikke har lyst til at komme hjem når han ved du er sur? Så er det altså sjovere at stå med kammeraterne og drikke. Han ved han får ballade uanset hvad, så han strækker den nok lidt længere...
    Jeg begyndte at være sød og ikke sende bebrejdende sms osv, skulle jeg ud og han ikke var kommet som aftalt, fik jeg fat i en barnepige. Der gik ikke længe før han begyndte at komme tidligt hjem... Hvis jeg skriver håber du hygger dig skat, holder dynen varm osv, så er han tidligt hjemme. Men skriver jeg hvor bliver du af!? Og alt muligt brok, ja så kan jeg altså kigge langt efter ham.
    Jeg er selv blevet et meget gladere menneske og har fået lyst til at gøre alle mulige ting hver for sig også.

Så selvom din mand har en del han skal ændre, så skal vi nogengange kigge på os selv først. Man kommer langt med smil og kærlighed istedet for brok og sure miner. Det virkede her ihvertfald

• #27   30. dec 2013 Du har nok rat Katrine Men jeg skælder ikke ud mere ,er egentlig blevet bedøvende ligeglad .Jeg syntes så stadig væk at en aftale er en aftale ,og i guder sikken balade der ville blive hvis det var mig som opførte mig sådanSå alt ialt syntes jeg stadig at det er os som finder os i det der er dumme

• #28   30. dec 2013 Men hvis man er SÅ utilfreds og det går udover alt sammenliv og man bare er ligeglad, er det så ikke bedre at gå ud og finde en der gør en glad?

Har det generelt svært med den der offerrolle som vi kvinder er så gode til i forhold... Jeg gjorde det der virkede her. Jeg er blevet meget mere glad og har en mand der er blevet meget kærlig og som virkelig ønsket at være her.

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#29   30. dec 2013 Jeg sender ingen sure SMS eller andet, og siger han at han er "faldet i vandet" og at han ikke ved hvornår han er hjemme er der heller ingen brok.

Men ellers så vil jeg give dig ret, selvfølelig er det sjovere at drikke med vennerne en at komme hjem til en sur skinke derhjemme.

Jeg har prøvet at sørger for andre passer hvis jeg skal ud men det tager han så som et fripas til at så også skal drikke.

Jeg ved godt at det er lige så meget mig som ham der er problemet her, mit problem er bare at han ikke er ærlig, og hans er at han føler at han ikke må noget for når han drikker er det forbundet med druk.

Selv om vi har snakket det her igennem og prøvet alverdens løsnings muligheder så ender vi samme sted hvergang

• #30   30. dec 2013 Jeg forstår ikke hvorfor du skal tage på din kappe, at du er en del af problemet? Jaja, man er selvfølgelig 2 i et forhold og jeg kan kun forholde mig til det du skriver her, men det lyder som om du HAR forsøgt at løse det..,Og han fortsætter med at lyve og være tvær over, at hans liv ikke længere er, som da han var 20.

Og det er sjovt, som det altid er kvinden, der bliver den sure skinke. Ja, gu' bliver kvinden altid den sure skinke, når det automatisk ses som hendes job, og nydelse, at passe BEGGES afkom. Mens manden skal bibeholde sin frihed fordi det ligger i hans natur at ta på druk med drengerrrrn. Høhø.
    Lige lidt sort/hvidt men det er den sædvanelige fremstilling af "den sure kæreste derhjemme" også.

Man skal ikke begrænse hinanden i et forhold og udfra hvad du skriver begrænser du ikke ham, men han begrænser dig. Det er ikke den fordrukne, der bliver sindsyg i et parforhold, det bliver den person, der skal stå model til et liv i en rutsjebane.

Og hvis det har stået på i 3 + år .......

• #31   30. dec 2013 "Og det er sjovt, som det altid er kvinden, der bliver den sure skinke. Ja, gu' bliver kvinden altid den sure skinke, når det automatisk ses som hendes job, og nydelse, at passe BEGGES afkom. Mens manden skal bibeholde sin frihed fordi det ligger i hans natur at ta på druk med drengerrrrn. Høhø."

Det er da noget være vås !

• #32   30. dec 2013 Tror man bør se ind til sagens kerne her og ikke fokusere så meget på symptomer som på årsag.

Misbrug.

• #33   30. dec 2013 Hvis man er 2 der har valgt at indgå et forhold, samt ikke mindst stifte familie, så er man også 2 der skal indrette livet efter dette, samt vise forholdet og familielivet den respekt der skal til for at det fungerer.... Ikke om jeg på nogen måde vil blive ekstra sød og slet ikke holde dynen varm til en tølper der tror teenage livet fortsætter i det uendelige ... og som man ikke ved om kommer lige fra en anden varm dyne ... så ville vedkommende komme ud med 5 tæer et vist sted, og jeg ville arbejde på at finde en der var mig værdig .... kunne jeg ikke det så hellere fortsætte alene .... forholdet her har jo tilsyneladende 3 og ikke kun 2 børn.

. Grow up ... der er børn indblandet...

• #34   30. dec 2013 Hanne, er det mig du mener der skal " grow up"? Og med det mener du så at man bare skal smide faren til sine børn ud hvis han opfører sig sådan? Jeg startede med at kigge ind af og selv ændre nogle ting, som så ændrede nogle ting hos min mand. Det synes jeg faktisk var meget " grown uped" smiley

Der er jo nok flere aspekter af det, og istedet for at stemme i, og skrive at man ikke skal finde sig i ditten og datten, valgte jeg at fortælle hvad der har virket her hos os. Er jo ikke alle der bare lige rejser sig og går, og nogen gange hjælper det faktisk at kigge ind ad. Siger ikke at det er det ts skal gøre...

• #35   30. dec 2013 @ Katrine, næe jeg synes det er mændene der skal grow up og tage det ansvar på sig det er at indgå i fast forhold og specielt hvis de er med til at sætte børn i verden ....

Både du og TS virker voksne og ansvarlige, ts i en sådan grad at det næsten er en mor der tilgiver alt ... for mig ligger der en MEGET stor forskel i at der er børn i ts forhold, ikke alene svigter han hende, han svigter også børnene som vågner og er kede af at far igen ikke er hjemme, og ts fortsatte accept af måden forholdet fungerer (eller ikke) giver børnene et dårligt eksempler på interaktion mellem voksne mennesker....

• #36   30. dec 2013 Nåh på den måde... Så misforstod jeg! Sorry, det er sent for mig her når kl er over 23 smiley

• #37   31. dec 2013 Han lyder ikke særlig voksen smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#38   31. dec 2013 Jeg har læst den her tråd igen og igen, det der er siden tingene kan fortsætte sådan her, eller at de har gjort det.

Han er vildt god til at manipulere med mig, han for det til at virke som om det er min skyld tingene er som de er, helt som mine forældre gjorde da jeg var mindre, så jeg er og har været alt for dårlig til at sige rigtig tydelig fra.

Jeg er god til at sige min mening men derfra og til handling er et kæmpe og lige nu uoverskueligt skridt for mig at tage.

• #39   1. jan 2014 måske du kan få hjælp til at lære at sige fra ... men det lyder sandsynligt at er du opvokset med det, så tror din psyke at sådan skal det være og du fortsætter med at finde dig i det.... det er jo så også det der kommer "ind" i dine børn, så for deres skyld ikke mindst, men også for din egen så håber jeg du lærer det ...

Det er IKKE i orden at manipulere med andre mennesker, og efter det du har fortalt så er hans dårlige opførsel IKKE din skyld, det sgu ham der træffer valgene ....

• #41   1. jan 2014 Så står man mellem det største dilemma i verden.

At være alene eller leve med ekstreme kompromisser.

Hvis man virkelig virkelig er bange for at være alene så virker det mere komfortabelt at lade stå til.
    Man kan godt blive helt handlingslammet.

Det vigtigste er nok i virkeligeden at du får taget fat i dig selv og få arbejdet med de konsekvenser det har haft for dig at leve sammen med misbrugere hele dit liv.
    Det giver nogle handlemønstre, der bare får det til at gentage sig igen og igen og den adfærd man selv har er ligeså "syg" som misbrugerens.
    Når man har fået set de dæmoner i øjnene, så er det måske lettere at sætte grænser.

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#42   1. jan 2014 Når man læser det i skriver så burde det være så nemt at gå sin vej.
    Jeg ved jo godt selv at vores forhold er super usundt for os, jeg ved godt at de ting mine piger oplever er dårlige og at de ville have bedre af at vi var alene.

Men jeg har det omvendt som CH så godt skriver, jeg tænker at jeg ved hvad jeg har, og med min historie af dårlige forhold så vil jeg sikkert unægteligt endelig i et dårligt forhold igen og igen, derfor så er det måske egentlig vigtigere at prøve at arbejde med mit eget selvværd?

• #43   1. jan 2014 @ Ts, du har ret i at du nok eller for at sige det klart skal/bør have noget hjælp til at arbejde med nogle ting , MEN efter min mening og det er kun min, så vil du være bedre stillet med at få den hjælp som alene, jeg tror du kan få så meget hjlp det skal være fra psykologer, kvindegrupper, selvhjælpsgrupper og hvad der ellers findes, men kommer du hver gang tilbage i hverdagen med en manipulerende person, der som misbruger altid kun har egne behov for øje, så tror jeg desværre du bombes tilbage til start og dermed ikke rigtig får mulighden for at rykke dig .... hver gang du vil få lært noget hvor du tænker " nå ja det er rigtigt, det kan jeg bruge" vil dagligdagen som der foregår hos dig få dig til at tvivle så snart du kommer hjem ...

Jeg kender INTET til behandler verdenen, men tror hvis jeg stod i din situation ville jeg kontakte et kvindecenter, ikke fordi det er der du "hører" til, men for at få en vejledning i hvorledes du kan gribe tingene an, og hvor du evt. kan få hjælp/støtte ...
    Måske de har psykologer der egner sig, jeg ved det ikke, til gengæld er jeg meget sikker på de kender hele rumlen om kvinder der finder sig i for meget, og ofte netop fordi sådan har hele deres opvækst været .... det er jo en form for social arv du nu lever i og bærer videre ....

• #44   2. jan 2014 Jeg har været så flabet at lure dine tidligere tråde igennem og kan forstå at I gik fra hinanden i sommers - jeg ville løbe og ikke se mig tilbage..

Jeg blev alene i februar efter 11 års forhold - de sidste mange år i ulykke...

Jeg troede at det var sådan man skulle være kærester - og har først nu fundet ud af at man rent faktisk godt kan have et lykkeligt forhold..

Kommentér på:
Tålmodighed med andre mennesker

Annonce