2.624 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

3 retters menu? :) 3 retters menu? :)

Hej HG smiley
I plejer jo at ku hjælpe med AAAALT! Og da mit hovedet har været i blød i 14 dage nu, og uden held, satser jeg nu på JER smiley

Jeg skal holde fødselsdag på fredag. Vi bliver 7 piger til spisning.
Har self lovet dem det helt store, med 3 retters menu. - dumt, når jeg ingen ideer har smiley

Har tænkte om I har nogle gode forslag? Drømmer lidt om lakseruller til forret, men har I bedre ideer så tager jeg GERNE imod smiley

Det skal ikke være alt for dyrt, og helst heller ikke være for besværligt, så ikke noget kød der skal i ovnen, da jeg ikke ejer et termometer smiley
- men kan det fikses uden, så slå jer løs..

Håber på forslag.

Skal lige ud med bæstet, men vender tilbage og læser svarene..
På forhånd tak !!!

Jennifer smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3 retters menu? :)
  • #1   5. jul 2013 Årh Lakseruller til forret er en mega god ide, det smager SÅ lækkert! smiley

Så måske mørbrad med pesto, champignon, løg og andet lækkert fyldt i og viklet ind i bacon til hovedret, med halvebagte kartofler, tzatziki, salat osv? smiley

Og måske hjemmelavet is til dessert?..

Uhmm blir møg sulten nu jo smiley

• #2   5. jul 2013 Herhjemme ville det blive noget med fisk til forret, altså lakseruller, tunmousse, rejecocktail eller sådan.
    Til hovedret ville det højst sansynligt blive noget godt kød i ovn, kartofler, bearnaisesovs, lidt salat/grønsager og flute.
    Til dessert sikkert frugtsalat, eller frugter med råcreme og chokolade eller sådan.

• #3   5. jul 2013 Mia : vi fik mørbrad sidste år smiley - det skal jo ikke ende med, at de tror jeg ikke kan lave andet smiley
    Havde overvejet at lave en djævlekage til dessert, med friske jordbær og is til smiley

Nu som :
    Lyder lækkert !! smiley hvilket kød smider du i ovnen? Har sådan lyst til roastbeef, men den får jeg aldrig lavet ordenligt smiley

Overvejer forlorren Harre, den passer jo sig selv, men så i stedet for kartofler og sovs, så lave hjemmelavet kartoffelsalat, taziki, salat og flutes.
    - men synes det er for meget "hverdag" smiley

• #4   5. jul 2013 Jamen feks. roastbeef, eller oksecuvette/culotte eller noget i den retning smiley Det er et sikkert hit herhjemme smiley

• #5   5. jul 2013 Jeg ville lave græsk farsbrød med ovnstegte kartofler og cheesecake til dessert smiley

• #6   5. jul 2013 du kan også lave pulled pork. (du kan jo bare købe det fra tulip) Det smager SÅ godt. og det er nemt og lave. skal have en halv time i ovnen smiley - altså hvis det er det fra Tulip. smiley
    Måske chokolade mousse til dessert.

• #7   5. jul 2013 var i en slagter forretning forleden, der havde de forstegt Pulled Pork, så er det nemt ...

• #8   5. jul 2013 Uhh græsk farsbrød lyder lækkert, det må jeg lige se nærmere på, Naja smiley
    Tak !

Annizette: det har jeg faktisk aldrig hørt om før smiley
    - jeg er jo typen der kun kan lave danske gammeldaws retter smiley så det vil jeg også lige li kigge nærmere på ! Tak..

Nu som: sådan noget kød, tænker jeg, skal have en bestemt temp før den er færdig, så der er det termometer vel vigtigt? smiley

• #9   5. jul 2013 Jeg ville lave vietnamesiske forårsruller (rå) til hovedret, det er hyggeligt at sidde med ved bordet, og det er billigt og nemt at lave.. smiley

• #10   5. jul 2013 Hanne: tak ! smiley

• #11   5. jul 2013 Monica: det lyder indviklet at lave smiley
    Jeg er godt nok hooked på de lakseruller, det er undlingsspise herhjemme. Men vil lige Google det. For lakseruller tager lidt tid, og penge smiley

• #12   5. jul 2013 Nu er jeg ikke mester til at lave mad, men jeg syntes ikke det er svært. Overhovedet smiley

• #13   5. jul 2013 Du ska bare snitte nogle grøntsager, kylling og rejer også købe rispapir, så sidder man selv og ruller dem ved bordet :D..

• #14   5. jul 2013 Nu som : jamen så kan jeg sikkert også.. Hehe smiley

Monica: det vil jeg lige kigge nærmere på i aften smiley
    - har lige fået laks på brød til aftensmad, og der var så mange ben i, selvom laksen kostede en arm. Og dét ka jeg bare ikke samarbejde med, så nu har jeg IKKE lyst til at servere laks ;-)!!!

Rikke: jeg vil også gerne lave alt selv, så turen går til slagteren, hvis det er det, vi skal have smiley

• #15   5. jul 2013 Held og lykke med det ihvertfald smiley

• #16   5. jul 2013 Tak Monica smiley

• #18   5. jul 2013 Amen winnie. smiley jeg kender jo ikk 80 % af det du skriver smiley
    Godt Google er blevet min ven. Når min bedre halvdel slipper iPaden må jeg Google alle navnene smiley
    Men det lyder lækkert. Og pigerne ville være STOLTE, hvis jeg biksede det sammen. Mon jeg kan bytte tigereejerne ud med jomfru hummerhaler? Tilberedt i ovn med hvidløg og hvidvin? smiley

• #20   5. jul 2013 Uhh de lyder gode de championer !! smiley
    Det vil jeg uden tvivl servere smiley
    - de går jo i princippet til alt, som tilbehør..
    Tak for tippet !! smiley

• #22   5. jul 2013 Du behøver såmænd ikke gå til slagterier efter kød til pulled pork. Det laves af en nakkesteg som skal have en marinade. Har lige smidt en i køleren til i morgen. Blandede ketchup, soya, sennep, peber, brun farin, hp sauce, røget paprika og løgpulver...men du kan sagtens nøjes med ketchup, brun farin, peber, sennep og paprika smiley Det smager fantastisk og er så nemt. Den skal bare i ovnen ved 120 grader i så lang tid som muligt. Jeg steger den i en stegepose smiley Den kan serveres lige præcis med det tilbehør du lyster...burger boller og cole slaw, med tomatsalat og tzatziki, blandet grøn salat, dressing og båd kartofler...kun fantasien sætter grænsen smiley

Og de der lakseruller...du kan smøre en tortilla med flødeost, lidt røget laks i midten, hakket grønt (evt agurk eller peberfrugt) lidt salat og så rulle dem sammen og skæres ud i 5-6 happere smiley Serveres som en antipasti sammen med et glas boble vand smiley De kan sagtens spises som små happere og er ikke ligeså dyre som en reel lakserulle smiley

• #23   5. jul 2013 Stavefejl er gratis smiley

• #24   5. jul 2013 Linda : tak fordi du skar det med pork'en ud smiley så virker det ikke helt så uoverskueligt smiley

Havde faktisk overvejet det med at lave rullerne sådan, for at spare penge.. Og så er det ikke bare "fisk" smiley

Det er skisme en jungle at finde id af hvad man skal ha..
    Men tænker at tilbehøret er det vigtigste, det er ihvertfald det, som får det til at se "overskuds-agtigt" ud smiley

• #25   5. jul 2013 Vi laver ligende ruller på arbejdet...bare med tunsalat smiley Og den anden dag med karry mayo kalkun, bacon og salat smiley Alt kan jo puttes i og så bliver de pludselig ikke så dyre smiley

Det er virkelig nemt at lave sådan en pulled pork smiley Og mht tilbehøret kunne du evt lave to slags salater, bage kartofler, små bagte kartofler, marineret kartoffelsalat, krydret cous cous salat (a la tabouleh), bagte grøntsager...du kan lave lige det du lyster smiley Ingen regler!

Jeg serverer det med hjemmelavet cole slaw (spidskål, gulerod, rødløg og persille) og hjemmelavet rødkål og agurkesalat...så kan de selv vælge om de vil have den ene eller den anden udgave smiley

• #26   5. jul 2013 Og burger boller selvfølgelig smiley

• #27   5. jul 2013 Ej hvor lækkert smiley
    Det er næsten også federe at lave noget, som jeg ikke har serveret før.. Og det lyder jo SÅ lækkert..

Og med alt det tilbehør der kan laves, er der også noget til enhver smag smiley
    1000 tak smiley - nu vil jeg igang med at Google smiley

• #28   5. jul 2013 Selvfølgelig kan du det smiley

Kommentér på:
3 retters menu? :)

Annonce