slankekur og god motion... hjælp.. {{forumTopicSubject}}
Tja, det er sådan lidt et emne man helst gerne vil undgå.. i hvert fald for min side.. for er ikke overvægtigt, men man har da lidt til skoven og til gaden.. og jeg er bare ikke tilfreds, og tager mig mange gange i at suge maven ind når jeg står og tager tøj på eller ligger make up... SÅ... nu vil jeg prøve en slankekur, har aldrig prøvet en før.. har dyrket en masse motion, men efter en skulder skade og operation, har det ikke blevet til meget sport ud over gå ture og ridning...
Er der nogen der kender en god slankekur, og evt. nogle gode øvelser man kan lave hjemme...
Jeg tænker 4-5 kg jeg gerne vil tabe..
Der er måske andre der vil med på vognen?
Så kunne vi lave noget teamwork
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.448
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
- Desuden findes der en app til IPhone hvor der er en masse forskellige trænings muligheder man kan lave i hjemmet
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 137 Svar: 496
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 137 Svar: 496
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.448
apr 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
Hvis du bare lægger din kost lidt om, skifter ris/kartofler/pasta ud med grøntsager evt., skipper smør på brød, drikker saftevand eller juice frem for cola og prøver at gå hvor du normalt ville cykle eller køre, så ser du hurtigt resultater, men du ser resultater der i holder i længden hvis du holder den nye livsstil
Jeg har indtil videre smidt 15 kilo udelukkende ved at skære lidt ned hist og her, gå lidt mere der og skifte ting ud med et bedre alternativ. Og det er gået overraskende hurtigt
feb 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 78
apr 2009
Alt der hedder ris, kartofler, pasta, bulgur osv. er skiftet ud med tilbehør der er knapt så meget stivelse i, blandt andet linser og bønner (Det er der dog også stivelse i så det er med moderation), kogte/sauterede grøntsager, man kan self. også vælge rugbrød hvis man har lyst.
Når den står på middagssmad spiser jeg som oftest meget groft rugbrød eller groft knækbrød. Gerne med f.eks. et stykke kogt tunge (Eller andet magert pålæg) og lidt hytteost på til at give lidt fugt (Ja istedet for smør), eller ren hytteost med lidt honning. Nu jeg så kæmpe fan af hytteost så det er ikke så svært for mig, man kan også bruge fedt fattigt creme fraiche eller lignende.
Morgenmaden er som oftest en skål müsli (Ikke det honningristede knas), jeg kan godt lide lidt ekstra crunch så jeg putter gerne lidt nødder eller frisk frugt i. Også mini eller skummetmælk.
Til snacks og mellemmåltider står den gerne på frugt, nødder, en skål salat med lidt dressing eller knækbrød.
Drikkelse er det vand med isterninger (Jeg elsker iskoldt vand men er ikke så god til direkte fra hanen), saftevand (Rynkeby eller den billige fra fakta, er ikke så god til Fun og lignende), eller juice.
Dog synder jeg også fra tid til anden, men der prøver jeg at holde mig til mørk chokolade, zero sodavand og stærk lakrids
Jeg har som sådan ikke en go eller nogo liste, men de ting jeg ved feder prøver jeg så vidt og holde mig fra. Hvis jeg skal ud og spise bestiller jeg det samme som alle andre uden dårlig samvittighed
Motion dyrker jeg ikke så voldsomt meget af, men istedet for at tage rulletrapper og elevator tager jeg trapperne, hvis jeg skal ned og handle går jeg fremfor at cykle eller tage bussen
feb 2013
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Hvor lang tid har det taget.....og supergodt gået iøvrigt:-)
apr 2009
Jeg spiser ikke så jeg føler jeg går og er sulten eller føler jeg får kedeligt mad, og hvis jeg lige en aften får lyst til en ordentlig omgang sovs og kartofler så nægter jeg heller ikke mig selv det. Så tror jeg nemlig man hurtigt kører død i det
Og btw så er kylling et kæmpe hit herhjemme! Det kan laves i så mange forskellige afskygninger og tilberedes i næsten alt, så det er en af de ting jeg aldrig kører død i
apr 2009
Og mange tak
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.038
Jeg vil anbefale masser af grønt og magert kød. Jeg bruger fx squash til at lave pasta samt nudler af, for at undgå for meget stivelse
feb 2013
apr 2009
Og du kan heldigvis nøjes med at tage lidt af gangen. Har oplevet mange gå i hardcore sundhedstilstand og alt skal bare være super sundt og masser af motion, ditten og datten, så går der en måneds tid eller to også er de fluks tilbage i gamle vaner.
Bare følg dit eget tempo så skal det nok gå
Og en god ting her om sommeren er saftevandsis. Jeg plejer at lave min egen saftevand også smide i nogle silikone forme jeg har købt i kop og kande, de er altså gode når det er rigtig lummert i vejret. Også er de knapt så kradse som mange af de der sun lolly osv. er
feb 2013
sep 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 107
At fylde sin tallerkan ½ med grøntsager/salat ved hvert måltid hjælper en del. Og så lave store portioner (så man altid har noget i køleskabet) GOD grov salat ex. så det ikke er "kur" eller "øv, det her skidt skal bare ned hurtigt".
Der er dette, du kan lave hjemme men det er med håndvægte:
http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_oevelser/komplet_traening_med_haandvaegte/
Men ellers, er der rimelig meget at vælge mellem... Sqauts, armbøjninger, mavebøjninger og rygbøjninger, tager vel nogenlunde hele kroppen.....
Og så bare en god gåtur/løb til opvarmning
slankekur og god motion... hjælp..