1.694 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Puh ha en dag Puh ha en dag

Wow et helvede af en dag!

Two Face ville i går aftes ikke spise op - det er flere år siden jeg har været udsat for at hun ikke ville spise. Var dog ikke voldsomt bekymret.
I nat var hun så ude og kaste op, og fy for den hvor det lugtede.
Igen her til morgen kastede hun op, og igen omkring middag.
Og så gik det ellers stærkt.
Hun var utilpas, og havde ondt i maven, det var jeg ikke i tvivl om. Ringede til dyrlægen, der desværre først havde en tid kl 16.

Så gik jeg ud med hende - og fy for den... Hun kunne næsten ikke holde balancen, og jeg ringede igen til dyrlægen, og kunne heldigvis komme med hende akut!

Ved dyrlægen blev der taget blodprøve, som viste at hun sandsynligvis havde en tumor i enten milt eller lever.
Med milten har de stor succes med at fjerne den hvis ikke det har spredt sig, hvor leveren ikke kan fjernes.

Vi valgte at de skulle åbne og se, og hvis de troede på et positivt udfald, skulle de operere,

Dyrlægen ringer efter under ½time - og ja, der er tumor i milten. Det er bare ikke den der er problemet!

Et stykke ben har perforeret mavesækken, og der er sevet diverse væsker derfra med bughulebetændelse til følge. Om de skal prøve at redde hende? Succesraten er 6-7 ud af 10 der overlever, da infektionen kan være svær at slå ned. Vi bliver enige om at prøve.

De har nu ringet, hun er ude af narkosen, og det er forløbet succesfuldt. Benstykket er fjernet, hun er skyllet, milten er fjernet - og så må de næste 14dage vise om hun overlever det.

Fy for satan hvor er det hårdt - vi har fået lov til at komme ud og kigge til hende i aften, og så kan vi forhåbentlig få lov at få hende med hjem i morgen til middag.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puh ha en dag
  • #3   18. jun 2013 Ja, alt er oss krydset herfra!

Hornbæk dyrehospital

• #4   18. jun 2013 Puha, sikke et mareridt smiley
    Så sjal jeg ikke pive over en vovse der er indlagt med "kun" forstoppelse smiley

• #5   18. jun 2013 Det var så grimt at vente på at høre nyt!
    Og det var vildt så stærkt det gik lige pludselig - hun var formentlig på vej i chok grundet bughulebetændelsen...

God bedring til din vovse Louise smiley

• #6   18. jun 2013 Godt de kunne nå at prøve at redde hende... Krydser fingre for hun kommer sig...

• #7   18. jun 2013 Puha for pokker da smiley
    Krydser alt hvad jeg overhovedet kan, og håber på at alt går som det skal !!
    God bedring med hende smiley

Også god bedring til din vovse Louise smiley

• #8   18. jun 2013 Hold da op . Krydsede poter herfra at det nu kun går fremad

• #9   18. jun 2013 Hold da op . Krydsede poter herfra at det nu kun går fremad

• #10   18. jun 2013 God bedring herfra !!! sikke en oplevelse !

• #11   18. jun 2013 God bedring!

• #13   18. jun 2013 Tak for det alle sammen smiley
    Håber virkelig vi nåede det i tide! Ikke noget under at hun var så dårlig

Mors smukke pige, jeg er slet, slet ikke klar til at slippe hende, og SLET ikke under disse omstændigheder!

• #14   18. jun 2013 Det var da godt de tog imod jer akut, ellers tør man slet ikke tænke på hvordan det var gået smiley

Jo tak smiley

• #15   18. jun 2013 God bedre med hende. Husk at holde os opdateret.

• #16   18. jun 2013 Jeg er ikke pylleret med at tage til dyrlæge, de fleste ting kan jeg selv fikse, og det ved de derude... Jeg har endnu ikke været derude hvor det ikke har været nødvendigt...
    Så når jeg ringer og er mega bekymret, så tar de det oss seriøst!
    Den ene dyrlæge var egentlig gået hjem, men de kaldte hende ind igen.

• #17   18. jun 2013 Åhh du godeste sikke en omgang. Jeg ville være panikket totalt.

Jeg krydser alt der krydses kan for at alt herfra går glidende og hun hurtigt kommer sig.

• #18   18. jun 2013 Jeg stortudede derude - hvor var det grimt at gå derfra uden at vide hvad det var!
    Jeg har aldrig set en hund blive SÅ dårlig SÅ hurtigt!

Min lillebror kom en times tid før, hvor hun var ned af sofaen og hilse på ham, logrende som altid.
    Så var hun ude og kaste op, og stod bare og stenede (der ringede jeg til dyrlægen første gang, for det var mystisk!)
    Da hun var ude kunne hun knap holde balancen - hun var så "slinger", og det bare i løbet af 1 time! Så ringede jeg igen, og de tog hende med det samme.
    Puh ha, de næste 14 dage bliver nervepirrende.

Jeg kan slet, slet ikke overskue tanken om at miste hende smiley

• #19   18. jun 2013 Hold da op, det er jo enhver hundeejers skrækscenarie smiley

Krydser fingre alt jeg kan for at hun kommer rigtig godt ud på den anden side - og mange tanker til dig, jeg kan godt forstå, du er helt ude af den.

• #20   18. jun 2013 Jeg glæder mig bare til at komme derud i aften, og holde hendes skønne hovede i mine hænder og kigge ind i hendes fantastiske brune øjne og fortælle hende hvor højt jeg elsker hende, og at det nok skal gå alt sammen!

Puh ha, nu sidder jeg og græder igen.

• #21   18. jun 2013 Og jeg sidder med følelsen af at hun har ventet med at blive dårlig for min skyld...

Jeg var oppe og forsvare mit afsluttende bachelorprojekt i går eftermiddags, og er nu bioanalytiker.

I går aftes går hun fra maden, spiste fint i går morges. Hmm...

Hvis det er svineben (som jeg tror det er), så er det cirka 3 uger siden hun har spist det smiley

• #22   18. jun 2013 En lille update.
    Hun er vågen, interesseret i omgivelserne, og er ikke længere bleg. Hun løfter hovedet og er opmærksom når der bliver talt til hende.
    Så efter omstændighederne har hun det godt smiley

• #23   18. jun 2013 Godt at høre, at hun har det godt trods alt ! smiley

• #24   18. jun 2013 God bedring med hende.

• #25   18. jun 2013 God bedring med vuffen.

Skrækkelig historie, krydser for hun klarer den smiley

• #27   18. jun 2013 Endnu en lille update

Vi var ude og kigge til hende sammen med dyrlægen cirka 22.30.
    Hun havde det efter omstændighederne så godt, at vi kunne tage hende med hjem smiley

Vi skal selvfølgelig holde øje med hende, og har fået privatnummer på dyrlægen så vi kan ringe hvis der er det mindste. Det er rart at have hende herhjemme hvor vi kan holde hende under konstant opsyn smiley

Hun har det bedre nu, end da vi afleverede hende. Hun er ør efter narkosen, men drikker og tisser, og virker meget bedre smiley

De næste par dage er kritiske - men jeg tror på det sådan som hun har det nu smiley

Hvis jeg er lidt usammenhængende, så er det fordi det har været et par voldsomt hårde dage!

• #28   19. jun 2013 Det var da den dejligste morgen up-date længe ... puha, sidder sgu selv med tårer i øjnene ... din beskrivelse længere oppe med at kigge ind i hendes brune øjne, den var for meget .... det jo det man gør ....

Hvor er det godt I kom så hurtigt afsted og at det ikke var leveren ....

Nyd dagen og hyg om hende ...

• #29   19. jun 2013 Jeg er bare enig med Hanne ..

Rart at vågne op til hun har det godt smiley

• #30   19. jun 2013 Tak for det alle sammen.

Vi har haft en stille nat, jeg har haft alarm sat til et par gange for at tjekke op på hende. Har haft en madras på gulvet ved siden af hende så jeg ku holde øje med hende, og så hun ikke havde så langt til mig hvis der skulle være noget.

Hun virker ok. Jeg må helst ikke gå for langt væk, så vil hun med mig.
    Vi skal ud og ha hende tjekket her i eftermiddag, så håber vi at det ser lige så godt ud som det føles!!

• #32   19. jun 2013 Hun har lige været ude og tisse, fået lidt at spise - og spiste med STOR entusiasme smiley

Blendet lever med toastbrød og vand - yum yum *GG*
    Lever anbefalet af dyrlægen for at få blodprocenten op, og toastbrød så vi skåner mavsen.
    Indtil nu ser det rigtig positivt ud - men vi skal stadig passe lidt på med forhåbningerne, for det er infektionen der er farlig, ikke operationen. Nu må vi se. Jeg håber og tror på det!

• #33   19. jun 2013 god appetit er altid en positiv ting ved en hund .... det lyder vel nok godt ....

• #34   19. jun 2013 Stort tillykke med eksamen smiley

Og hvor er jeg dog glad for at hører at det går fremad med den dejlige pige smiley

• #35   19. jun 2013 Endnu en update smiley

Vi var ed dyrlægen med hende i eftermiddags for at få hende tjekket op. Hun ser stadig ud til at være i bedring, og vi er alle fortrøstningsfulde smiley

Hun er blevet mere stabilt gående, hun har en god farve, er frisk og nysgerrig, spiser godt. Ja, det er helt vildt godt smiley Det er imponerende så stærkt det er gået fremad smiley

Jeg fik instrukser i hvordan jeg giver hende smertestillende/antibiotika i sprøjte gennem huden i stedet for som piller, for så kan vi skåne hendes mave, og samtidig er det oftest mere effektivt. Er glad for at have fået den mulighed. Gav hende det under dyrlægens opsyn da vi var derude, og det var der heldigvis ingen problemer i.
    Min smukke pige er bare SÅ sej, så ingen problemer med at stikke i hende selv smiley

De næste dage ER stadig kritiske i forhold til bughulebetændelsen, men jeg tror mere på det som tiden går smiley

Og tak for lykønskningerne smiley

• #36   19. jun 2013 Super dejlig up date ....

• #37   21. jun 2013 En opdatering kan findes her: http://www.hundegalleri.dk/forum/Off-Topic/548670-update_two_face?status=1

Er heldigvis stadig positivt smiley

Kommentér på:
Puh ha en dag

Annonce