{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.975 visninger | Oprettet:

overanstrengelse - tis - puh ha {{forumTopicSubject}}

Vi skulle til påskefrokost hos mine svigerforældre, så jeg havde gået en god lang tur med Cody inden, så han var luftet godt igennem inden.
Vi havde også været på et grønt område og lege med bold.

Han skulle selvf. med ud til svigerforældrene... og det var bare så godt vejr den dag.
Så Cody, Søren, hans nevøer og jeg gik i haven og legede med Cody.

Derefter skulle vi spise frokost. Det tog vel et par timer.
Så valgte vi at vi skulle gå en tur i det gode vejr allesammen.

Det var smadder hyggeligt.
Cody kom selvf. med ud og gå tur. Vi gik en god tur.

Da vi så næsten var tilbage, sagde jeg til Søren "puh tror godt nok ikk Cody gider mere nu"

Så lettede han ben op ad en sten... Og det undrede mig at der kom tis ud... for nu havde han gået så meget og så plejer han ikk ha mere at tisse af...

Nå men vi kom tilbage og han sad oppe ved min svigermor.
Pludselig siger hun "jeg går lige ind og skifter tøj tror jeg"
Så havde Cody tisset på hendes bukser, mens han sad der.

Jeg blev helt flov. Har han aldrig nogensinde gjort før,
Jeg blev sgu også urolig, for det var da en mærkelig adfæd.

Nå men så kom han over til mig. Han så lidt træt ud og puttede sig ind til mig på armen...
Et kvarter senere skulle jeg lige rejse mig.
Så havde han sgu over tisset min bluse. Jeg løftede ham op og kunne bare se, at det løb ud af tissegøjen...

Jeg skyndte mig ud med ham og bad dem finde nummeret på dyrehospitalet. (jeg havde glemt min egen tlf, hvor det står).

Ude tissede han en ordentlig tår.
Men hvordan fanden kunne han blive ved?

Jeg snakkede med dyrlægen og hun prøvede at berolige mig.
Hun sagde så, at det kunne være blærebetændelse, men hun synes jeg skulle se det an et par timer.. og skete det igen, så skulle jeg komme.

Fordi hun sagde, at det rent faktisk kunne være overanstrengelse der havde gjort, at han simpelthen var så træt at han ikk kunne holde på vandet. (havde fortalt alt hvad vi havde lavet)
Hun sagde at man ser det ikk så tit, men det kan forekomme, hvis hunden virkelig er træt.

nøøøøj jeg fik dårlig samvittighed!
For jeg var godt klar over, at jeg så havde udsat ham for alt for meget den dag.
Da han kom ind, efter vi havde været ude et stykke tid, tissede han ikke mere.
Og der gik det op for mig, at det var min skyld.

Ej jeg var helt ulykkelig indeni.
Der har ingenting været siden...

men tænk at gøre sin hund så træt, at den ikk engang kan holde på vandet. ud af 5-6 timer, havde vi sammenlagt gået 2 timer og leget ca. 1 time.
Ej jeg følte mig som en mishandler!
Da jeg sådan talte det sammen kunne jeg godt se, at det var aaalt for meget!

Jeg var bare så glad for at Cody kunne være med og fik så meget opmærksomhed og han nød at lege og gå...
men altså jeg skulle ha taget ham på armen den sidste tur.
Og så var det også ret varmt den dag i forhold til, hvad det ellers har været.

Så med meget dårlig smag i munden bringer jeg min erfaring videre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overanstrengelse - tis - puh ha
  • #1   13. apr 2010 Oveni i det, så var der jo "mange" mennesker omkring ham de timer... og han havde travlt med at hilse og små-lege indenfor.
    Så et stk fuldstændig smadret hund.

    Sorry det blev langt, men synes det hele skulle med.


  • #2   13. apr 2010 Dejligt at du vil dele med os, Christina:)
    Jeg synes også det kan være svært at se på Guincho hvornår han er træt, men jeg har efterhånden lært at jeg kan teste det, ved enten at tage ham på arm, eller ved at nusse ham på brystet. Begge dele får øjnene til at klappe i, selvom han ½ minut før har spændet rundt. Men selvfølgelig kun hvis han er træt nok.

    Det dummeste jeg har gjort var at tage ham med på togtur på shopping-tur til en by 1 time herfra, for han virkede jo enormt frisk der kl. ingenting om formiddagen.
    Men det var snyd, og kors hvor var han smadret af indtryk bagefter:(

    Sommetider skal hundene hjælpes til at slappe af.

    Med Toffi var det sådan at havde jeg haft hende med på heldagstur til dyrlægen vi gik hos i Århus, includeret gåtur med faste hundevenner derovre, så var der dømt afslapning hele den næste dag. Og det samme gjaldt de andre hunde der var med på turen her fra Sjælland.

    Det var også noget jeg skulle lære, for hvis jeg ikke bød hende den afslapning, men derimod præsenterede hende for en aktiv dag, så ville hun jo ikke sige nej, men det havde ikke været godt for hende.



  • #3   13. apr 2010 Ja dejligt du skriver det Christina, altid godt at dele erfaringer som vi andre kan lære af:o).... Men Christina DU ER IKKE EN DÅRLIG HUNDEEJER..... Du har jo bare ville gøre det bedste for Cody, du er derimod en god hundeejer fordi du er opmærksom på lille Cody:o).....

    Selvom mine er med rigtig meget omkring har jeg aldrig oplevet sådan noget.... Jeg synes det formår at slappe af når vi er ude, og det tror jeg er et stort plus, for var de nu oppe og kører hele tiden, kan jeg jo godt se hvor det ville bære hen...

    Men det er de heldigvis ikke, det er som om bare jeg er ved dem fungere de optimal.... Og hviler i sig selv... Mine har fra de var hvalpe været med overalt... Og de har heldigvis sindet til det:o)... Og det tror jeg nu også Cody har, sådan som jeg kender ham:o)

    Men ja der skete jo virkelig også meget den dag som du selv siger... Og nu ved jeg jo at kaste bold er en stressende aktivitet for dem(ikke at man ikke skal gøre det, for de elsker det jo) men stessende aktivitet+ lege med børn(kan også være stresende) + lang gåtur+masser af nye mennesker. Pyha og hvis han så måske har en anelse svært ved at falde ned igen, kan jeg godt se det kan give lidt overanstrengelse:o(

    Overstimulering kan være lige så dårligt som understimulering...


  • #4   13. apr 2010 du har intet at have dårlig samvittighed over Christina! I har jo hygget jer samtidig med al det der er sket... det er hvad der kan ske *ss*

    Min mors venindes nabo skulle passe 2 pekingesere (tror jeg nok det var) Hun er enlig og har aldrig haft hund. Så hun glædet sig til at nu skulle hun rigtig ud og gå en laaaang tur. Så hun tog dem med i skoven og før hun fik set sig om havde de gået i over 2 timer. Da hun kommer hjem begynder den ene geser at krampe - så hun skynder sig til dyrlægen. Begge hunde døde af overanstrengelse smiley


  • #5   13. apr 2010 Hvor godt, du deler det, trods smavittighedskvaler - men det skal du nu ikke have!! Det kan nemt ske for enhver!! Har prøvet noget lign. hvor min hund bare ikke reagere på at jeg banker på hos min bror for at hente hende, dét var sgu skræmmende eftersom hun er en faarlig vagthund, jeg var sikker på hun sku være hammer syg, men næh nej - hun var også over over OVERTRÆT efter lange gå ture, og den nyankomne varme - så hun var banket helt ude af sig selv - jeg snakkede med dyrlæge to gange den aften, for det var så underligt!! - Igen, en overanstrengelse, og der sagde dyrlægen også at det simpelthent havde været for meget af det gode i løbet af dagen, og for mange mennesker..

    Jeg har også lært noget af det - men vi skal lærer af det og ikke bebrejde :(( Selvom det svært til tider..

    Men godt at høre endnu en erfaring, af den slags ;)))


Kommentér på:
overanstrengelse - tis - puh ha

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce