{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Vi skal ha en Berner sennen!!! :) {{forumTopicSubject}}

Puh, de sidste 2 år har vi brugt på at gøre huset og os selv klar på at skulle have hund, og ikke mindst finde ud af HVILKEN race vi skal have!

Og nu er vi endelig klar pg har fundet den rigtige race for os smiley Vi har været omkring mange racer, lige fra Goldens, Border Collie, Islandsk fårehund, men nu har vi fundet den perkefte hund, en Berner! Mindre aktiv end de andre, men fysisk større.. Og den passer ind i alle de ting vi ønsker af en hund smiley

Ikke nok med det, har vi mødt de sødeste Berner opdrættere, hvilket har bekræftet os i at det er den rigtige for os.

VI glæder os!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi skal ha en Berner sennen!!! :)
  • #1   3. okt 2010 Ej, hvor dejligt for jer :o)

    Held og lykke


  • #2   3. okt 2010 Det kan jeg godt forstå, det er også en super lækker race. Jeg ville selv gerne have en, men jeg venter lige til der er kommet lidt mere vide om om cancer (som racen jo er disponeret for)

  • #3   3. okt 2010 Eeei hvor lækkert smiley

    Det er også en skøn process at kigge racer igennem !
    Jeg er også selv ved det, skal først have hund nummer 2 om laaaang tid - Men nyder alt den viden jeg får og alle de retninger jeg kigger nu smiley

    Held og lykke smiley


  • #4   3. okt 2010 tillykke, det er også en dejlig race

  • #5   3. okt 2010 Hvor dejligt smiley Tillykke og HVOR er jeg glad for at se at nogle faktisk forbereder sig smiley

  • #6   3. okt 2010 Det er bestemt også en dejlig race. Kig endelig linierne godt igennem da deres gennemsnits levealder ikke er ret høj p.g.a. kræft. Jeg har haft flere Berner ejere skrevet op hos mig fordi de har mistet deres hund alt for tidligt og ikke tør prøve igen.

  • #7   4. okt 2010 Tak alle sammen smiley
    Og ja, vi er MEGET forberedte! smiley

    Ja, jeg er meget opmærksom på deres arvlige sygdomme, især kræft!

    Landseergården, Vibeke: Jeg har også været inde over Landseeren, da den jo minder meget om Berneren. Dog havde jeg ikke held med at finde særlig mange opdrættere.. Hvordan er Landseeren i forhold til sygdomme?




  • #8   4. okt 2010 Vebeke E:
    Pudsigt nok er gennemsnits alderen for en berner der dør af kræft højre end den gennemsnitslige dødsalder !!! men ja ca. 40 % af vores hunde dør af kræft.!!! ikke et rart tal
    men de dør ogsså af andre ting eks.
    10 % af vores hunde dør af alderdom med en gennemsnits alder på næsten 11 år

    Louise O : må man spørger hvor i skal have hvalp fra?
    syndes jo det er et godt valg med en berner ;O)


  • #9   4. okt 2010 Erika:

    Ja, det er ikke et rart tal, men som dem jeg har snakket med siger, så er de gemmensnitslige tal taget ud fra dem som sender dødsårsag og alder ind til DKK. Og mange af dem, hvis hunde lever et langt og sygdomsfrit liv, sender ikke tallene ind, hvorimod de hunde der dør unge, blir tallene sendt ind. Derfor vælger jeg også at tro, at det ikke er SÅ slemt som statestikkerne siger..

    Det har vi ikke fundet ud af endnu, men vi har besøgt Kennel Gainits, og de har nogle skønne hunde, og Kim og Lilian er meget erfarne og søde mennesker. Så hvis det passer med os og hvornår de skal have hvalpe, så hælder jeg til dem.

    Hvor er dine fra? Og kan du ellers enbefale nogen? Gerne i jylland, så vi kan besøge dem smiley Vi bor i Bjerringbro, midtjylland. Send evt en pb hvis der til gengæld er nogen du IKKE vil anbefale smiley


Kommentér på:
Vi skal ha en Berner sennen!!! :)

Annonce