Vi skal ha hvalp igen :-)) {{forumTopicSubject}}
Heej alle :-))
Nu er beslutningen taget! Jeg vil have en dejlig chihuahua mere, en tæve - og jeg er på udkig og har muligvis fundet én :))
Jeg har faktisk i et helt år tænkt over, om Fie sku være ene hund eller have en søster.. Jeg besluttede mig i sidste uge, at vi skal have en søster til Fie
Tankerne er jo bare således..
Er der nogle som har oplevet at jeres hund bare er ene'barn'??
Eller kan alle, med alle - i vorres skøre race her?
Fie er jo meget MEGET morsyg, og det har hun jo egentlig også fået lov til at være - hun er meget jaloux hvis vi har besøg af gode chi-venner.. Jeg frygter hun vil blive gal på en hvalp?
Jeg vil rigtig gerne høre evt. erfaringer eller viden omkring det? og hvad jeg evt. kan gøre for at få en nem overgang, når hvalpen flytter ind
Jeg ved de hovedprincipper med at tage Fie først, for at vide hun er 'føreren' af dem.. Og jeg ved de er flokdyr, så de vil være deres lille flok før el. siden.. Det er bare mere om jeg kan undgå eventuelle problemer??
Jeg ved at Fie vil acceptere at jeg kommer hjem med en hvalp, hun er nemlig meget tillidsfuld overfor mig, så hvad jeg hiver hjem er jo ok.. Så på længere sigt, vil det gå i orden.. Men i starten er jeg bange for hun konstant vil merkere sig??
Rigtig god lørdag aften til jer alle :))
aug 2009
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 884
Jeg besluttede bare hvis jeg nogensinde skal ha nr 2 mens jeg har Fie skal det være nu!! Jeg har 4 måneder til at lære den at kende, opdrage og nyde den inden skolestart - så den får de bedste første 4måneder Jeg får sgu aldrig 4 måneders 'fritid' forærende igen Så nu er det NU!
Jeg er heller ikke i tvivl med Frk. Diva-Fie på længere sigt! Men det er her i starten jeg frygter hendes reaktion på at den er her 24/7 fordi det er en omvæltning for en lille diva som ALTID har haft sin mor i fred og ro ;))
Haha, jeg tror netop ikke den ville gå om 4,5år når hun så er 6år! Der tror jeg hun ville være for alene-inkarneret til noget som helst Så tidspunktet er bare perfekt! Mette, jeg GLÆDER mig meget! Men den lille ny vil jo også komme med på træf til sommer, når jeg rigitg har lært hende at kende :))
aug 2009
Men ja, hun er nemlig mere tålmodig faktisk, end hun har været Men det bedste er, at hun faktisk er helt utrolig legesyg om aften - så jeg håber hun netop får glæde af hvalpen der
Men det bliver godt med tiden, uden tivlv
aug 2009
Jeg tror i hvert fald hun skal se vi tager hvalpen med hjem, anden gang.. Sådan at hun ved den er med, på vej hjem - i bilen
Hvad med Aimee, skal hun ikk ha en søs el. brormand?
aug 2009
Ih, det er da også bare irriterende hva, at der er regler mod to vovse .. :
ØV hva.. Hihi, jamen Aimee er meget lige på, og det er jo skønt! Det er også med vilje at jeg denne gang kigger efter hvalpe med gå-på-mod!! Det er sindet der tæller denne gang, fremfor tavler osv.. De skal bare have den rette personlighed !! At ende med at have to lettere nervøse vil være for hårdt.. Så hellere én lettere nervøs og én med et godt gå-på.mod så der sker lidt..
Men Fie elsker jo også at lege med Jayla, Thilde og blobs.. (3 chi venner) ;)) Og der udover er hun begyndt så småt at lege med en blanding som er lignende Paya så håber efter et par møder med Ann-Sophie at Fie ville bløde op mht Paya.. Synes i hvert fald at der er fremskridt til de små privat møder med hunde
Ja, I må da komme ud en dag - uden tvivl
aug 2009
apr 2007
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 128 Svar: 1.103
Er der nogle som har oplevet at jeres hund bare er ene'barn'??
Eller kan alle, med alle - i vorres skøre race her?"
Ja, Toffi var typisk enebarn, hun havde ressourceforsvar og gad kun andre hunde, hvis de var rolige. Hun var faktisk gladere for mennesker end for andre hunde. Når vi mødtes med de få hundevenner vi havde, var det menneskene hun hilste kærligt på først.
Jeg fik en dejlig DKK-hanhund tilbudt ganske gratis af en bekendt pga skilsmisse, men takkede nej. Jeg kunne ikke se hvordan det skulle kunne blive en succes. Det var i hvert fald ikke hendes behov at få en medhund i familien.
Guincho vil sagtens kunne have en medhund i hjemmet, faktisk så er han så glad for hundeselskab, og så sød ved de hundevenner han har, at det næsten er synd at han er enebarn.
Så jeg har prøvet begge dele. Men jeg har ingen som helst erfaringer i sammenføring af hunde.
Men det siges jo at en hun og han har endnu større chancer for at blive glade for hinanden, end 2 af samme køn. Fordi de ville danne naturligt par i naturen.
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 526
Nå, nu er du også nået dertil, hvor du synes, at din legelyst ikke "rækker" til Din lille energibombes behov?
Da Buddy var ca. 1år, synes vi nemlig også, at han havde nogle stunder, hvor han så ud til at kede sig lidt, selv om vi her i familien, har været meget ihærdige med at lege med ham, så er der jo også andre ting, der skal laves ind imellem.
Så der skulle jo ikke søges længe, før jeg faldt for Balder i G&G. Jeg blev øjeblikkelig forelsket i hans billede. Men jeg var alligevel betænkelig, den dag, da han skulle introduceres for Buddy. Og ganske som vi havde frygtet, så var Buddy meget ophidset og gik knurrende rundt om Balder, der jo til at begynde med, var lidt trykket over den velkomst.
Men man må jo også være klar over, at dette var Buddys domæne og så komme sådan en HVALP der tror noget, pyh.
Men så bare efter et par timer, hvor vi næsten havde siddet på gulvet med dem, det meste af tiden og bare ladet dem futte rundt og "snuse" hinanden an, ja så blev lillebitte Balder, altså træt af den knurren og så vendte han lige front mon Buddy og med et meget bestemt VAFF og et spring fremad, så var alle barrierer nedlagt. Og siden har de bare leget og tumlet og haft brydekampe (for sjov). Hele tiden må man jo bare vide hvem der er lederen. Da det er to hanhunde, har vi fået dem kastereret i en tidlig alder. Vi skal heller ikke bruge dem til avl.
Det har været al ulejligheden værd, for Buddy fik nøjagtig den lille kammerat, som vi ønskede for ham. De er bare buddies nu. Jeg skriver al besværet, for jeg havde glemt hvor meget natteroderi, der er med dem i renlighedsfasen. Saftsusemig ud kl. bæ om natten i natkjole og sutsko i 4 graders frost huh og en lille søvnig hundebasse, der lige lå så dejligt under dynen (det gjorde jeg også).
De er utroligt jævnbyrdige af størrelse. De vejer lige ved 4kg begge to (ja, nogle flotte fyre). Men den yngste, Balder er faktisk den største nu og den tungeste og kraftigste, så nogle gange, kan man godt se, at Buddy må helt op på dupperne og markere lidt brysk overfor "den lille", at det altså er ham der bestemmer. Men de er meget tæt knyttet til hinanden og jeg kan kun anbefale jer at få en kammerat til jeres lille hund, når nu I har mulighed og tid til det. Held og lykke. Vh. Tina.
aug 2009
Jeg tror bestemt også Fie lære at ELSKE en søster... Hende og Jayla hyggede sig jo enormt da vi havde hende i 18dage!!
Hehe, Linnea : Jeg tror egentlig godt at Fie ku 'fratræde' pladsen ;P
nu må vi se.. Jeg kan i hvert fald hører, at der ikke er noget jeg specifikt skal gøre eller IKKE gøre
Glæder mig MEGET, til at vi får en søster til hende.!
Hun er faktisk UTROLIGT legeglad om aftenen, og tit er det dér man ikke har energien til at kaste legetøj osv, 47 gange - fordi hun er legesyg der ;P
Men Tina, super med den historie Det er jo hørt MANGE gange f'ør, at de liiige skal markere sig, også er den hjemme ;P
Men jeg var da små nervøs, over at min skøre Fie, er SÅ mor-skør at det ku være farligt.. Igen, så er jeg ikke utryg ved at få hvalp, men jeg tænkte meget over hvor længe hun mon ku finde på at være fornærmet ;P Men det må jeg lære at leve med
Mon ikk de kan dufte, at det er en lille bitte baby egentlig???? ;))
Jeg har i en KORT periode overvejet en han, men da det var fra Fies forældre sku hun sterilliseres INDEN han blev moden.. Men da Fies vægt er meget svingende, er jeg ked af at sku sterellisere nu (jeg gør det, i tilfælde af en til indbildsk drægtighed) - men ellers får hun lov at slippe de næste to løbetider.. Så en han, er ikke mig.. Vil ikk ku undvære hverken den ene eller anden, i dén periode.. Så er helt klart bare mest tryg ved tanken om to tæver.. og Fies bedsteste venner er jo tæver, HELDIGVIS ;)) Så er sikker på det går godt :))
jul 2007
Følger: 68 Følgere: 63 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 407
Ja jeg har jo fortalt dig om mine erfaringer med at have flere hunde. De elsker hinanden så højt. Og Silke var også utrolig mor syg, men hun ville ikke undvære hverken Soya eller Selma, så kan hun godt dele hendes mor med de andre 2 ... smiler.
Held og lykke med det hele.
apr 2007
Hvorimod Guincho er SÅ glad for vores kat.
Men måske havde det hele noget at gøre med Toffi´s sygdom, meningitis er en sygdom der ligger og lurer inde bagved og nlot kræver en trigger for at bryde ud. Så mpske har hun gået rundt med hovedpine eller hvad ved jeg.
Så Stine, det skal nok gå.
Men spørgsmålet er hvad du skal gøre helt konkret, hvis hun bliver en bisse overfor den lille i starten og f.eks. siger "Det er MIN mor" For på den ens side skal hun jo have privilegier fordi hun er den ældste.
men på den anden side skal man vel også stoppe urimelig adfærd.
Jeg tror jeg ville ringe og spørge en garvet hundetræner eller en adfærdsbehandler om råd. Har Fie gået til hundetræning på et tiidspunkt? For så kan du jo ringe og spørge den pågældende hundetræner, som jo ovenikøbet har mødt Fie.
aug 2009
Men skal nok opdatere selvf :))
Vivian: Jeg har faktisk læst om det, på din side - frygteligt altså
Men ja, det kan jo egentlig godt have været andre årsager - men jeg tror da også at der er chijhuaua'er som er alene hunde - men det er nok også nogle der er så priviligerede at have evt. pensionister som ejere, så de er meget i centrum? :))
Nu, at du nævner det - Fie er jo så glad for min mors katte og min søsters.. De får kys og det hele når hun ser dem.. Og dem elsker hun at lege med (hun bestemmer stort over dem alle), så hun styre leges begyndelse og slutning ;P Så når hun siger fra er det også slut
Jeg har gået til træning ja, og det var nu en god ide at ringe til hende Tak :-))
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 505
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.433
Jeg har altid kun haft en hund af gangen.... og nu med Cody, der er tanken om nr. 2 lidt skræmmende... For han er virkelig en mor-hund... og jeg er hjemme ved ham 24/7 og han er med alle de steder, hvor det kan lade sig gøre.
Så er jeg sgu også lidt nervøs ved tanken om nr. 2, for vil han føle sig tilsidesat? vil det gå godt? Vil der opstå problemer? og hvis der opstår problemer, hvad kan man så gøre? osv osv.
Han fungerer rigtig godt sammen med andre hunde - men det er jo ikke hverdag.
men jeg kender mange, som har flere sammen og de har bare sååå meget glæde af hinanden.
Nu må jeg kun have en her, hvor jeg bor... men regner heller ikk lige med at skulle blive boende her for evigt. Så når tiden kommer til det, så vil jeg nok også gerne have en nr. 2
Og synes det er dejligt med sådan en tråd her, hvor man lige hører folks erfaringer.
tillykke med den store beslutning Bliver spændende hvad for en lille pige du finder
apr 2007
Men praktiske hensyn gør at jeg stadig kun har en. Det er noget nemmere at komme rundt omkring med kun 1 hund, og jeg har det med at tage Guincho med altid, også på heldagsture, hvor han så bruger sin transporttaske som soveværelse, når han bliver træt.
Og det er unægteligt lettere (også bogstaveligt talt) med kun 1 hund i transporttasken, også fordi jeg bruger cykel og offentlige transportmidler.
For mig er det vigtigt at jeg har min friihed, og ikke skal kigge på uret hele tiden. Min newf havde barnepige på hvis han skulle være alene mere end 4 timer, jeg er en værre hønemor hvad det angår. Så jeg nyder at kunne tage Guincho med næsten allevegne i stedet for.
Også fordi jeg bor "langt væk" fra meget.
Men vi nyder til gengæld godt af den lille chihuahuablanding længere ned på vejen, som Guincho leger med 1-2 gange om ugen, og derudover er vi velkommen til at komme og låne hende med hjem, når det passer os. Ejer er 83 og har ikke lige så meget energi som hunden, så hun er lykkelig for den ordning vi nu har indgået, med at vi bare kan låne hende med hjem.
Og det er Guincho uden tvivl også.
Så sent som i går lånte vi hende spontant med her hjem, og det er en fornøjelse at se hvordan deres forhold udvikler sig, de bliver mere og mere glade for hinanden, man kan se at de kender hinandens små tegn rigtigt godt nu, så det er en sand fornøjelse.
Og det er nok også det man oftest vil opleve når man får sin nr. 2 hund, i hvert fald efter et stykke tid. At de kommer til at kende hinanden så godt at de kender ethvert lille tegn, og derfor er 100% trygge ved hinanden.
Mht. "underholdningsværdien", så må jeg indrømme at jeg tænker at hvis den ene har en off-dag, og ikke rigtigt gider noget, mens den anden har krudt i røven, så må det kunne give noget skævhed der? Jeg ved det ikke, men det er jeg i hvert fald ikke ude for med den ordning jeg har fået lavet med Guincho´s ven. De kommer nok ikke til at ses på dage hvor den ene har en "store-dase-dag".
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.272
Nu har jeg 2 stk. Og for mig sætter det absolut ingen begrænsninger at have 2 hunde... Jeg har dem med lige så mange steder som da jeg kun har Micki.... Og de er SÅ lette at have med....
Jeg har aldrig haft problemer med mine hunde de forstår hinanden de acceptere hinanden... De har aldrig været opp at slås... De er SÅ gode sammen.. Jeg må ærlig indrømme det kan tælles på 1 hånd hvor mange gange jeg har haft en finger med i spillet mellem de 2... Jeg tror også det meget gælder om de får lov til at udleve deres naturlige adfærd overfor hinanden.... Og når man ikke blander sig i det, ja så forstår de jo hinandens signaler osv...
Ellers har jeg bare 2 utrolig lette drenge, men for mig har det altid været lige så let med 2 hunde som 1 hund... Du skal bare lige ha en dobbelt så stor taske når man skal rundt omkring, så spiller klaveret:o)
Det kan være en hund får en anelse mere opmærksomhed når den er alenehund, da man jo kun har en man skal fokusere på selvfølgelig.. Men nej når man så ser de andre glæder de har af at have hinanden så er det hvis ligemeget....
Jeg får ihvertfald aldrig kun 1 hund igen:o)
aug 2009
MEN, jeg vil klart anbefale hund nr2 :)))) Jeg fik Felia hjem i søndags - jeg har bevidst kigget efter en hund som har krudt i rumpetten, og mod på det hele, og det har jeg bestemt fået!!
Alle der kender Fie og jeg, kan skrie under på at Fie er den mest morsyge hund nogensinde!! Hun gider ikk rigtig lege længere tid med nogle andre hunde udefra ;P
Felia føler sig allerede nu hundrede procent hjemme, Fie og Felia leger som aldrig set før.. Fie er overraksende glad for Felia allerede nu, efter fire dage!! Så jeg er så lettet over beslutningen!!
Jeg valgte at få nr2 nu, da jeg har 4mdr hjemme, inden jeg starter skole, så jeg har alt tid nu til at gøre hende renlig, være alene hjemme med Fie, opdrage, kalde til osv osv osv :)) Så det er perfekt tidspunkt for mig at få hende, og hun er det bedste der er sket mig længe!!!! Ih, hvor de bare hygger sig enormt!! Så det kan klart anbefales.. Fie er allerede nu livet helt op :)) Så dejligt..
Vivian: Jeg tror også, og gjort tanker om at det bliver sværere nu at få begge med rundt - før i tiden ku jeg godt ha Fie med på udendørs café hvor hun fik lang gåtr osså ku hun sove i sin taske mens jeg hyggede på cafe, eller hvis jeg lige sku rundt og shoppe, var hun med i sit 'soveværelse' osv osv.. Hvor imod at jeg for fremtiden vil lade de to hygge sig herhjemme alene, mens jeg lige er væk de timer Fordi de har hiinanden.. Altså, ikke at jeg vil være væk flere timer.. Fie har aldrig været alene mere end 7-8 timer, da jeg arbejdede.. Der var jeg altd hjemme.. Men alle steder hvor jeg kommer fast hos venner og familie er de mere end velkommen, pigerne og det er dejligt for så kan jeg tag dem med
apr 2007
Er der iøvrigt nogen af jer der har erfaringer med at have 2 hunde i samme taske, og de ikke kan falde til ro? eller lærer de bare det lynhurtigt?
Guincho har lært at taske=hvile , det er altså enormt praktisk at han har det sådan, når vi kører tog og flyver.
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.272
Vivian, synes faktisk ikke jeg har haft problemer med at mine ikke vil slappe af selvom jeg har 2...
aug 2009
Men jeg tror også det kommet automatisk hen af sommeren at de to fortsat kommet med rundt - Fie har jo altid været med, men hun ved også nu hvornår hun må gå og lege osv, og hvornår der netop er ro på i tasken :)) Men det skal Felia nok også lære, da jeg kører bil næsten hver dag, og der putter de sig jo i tasken (og det er hun rigtig god til) :))
vivian: ja, jeg tror bestemt jeg vil ha det bedre med at gå fremover - har tit været ovre hos min mor med Fie før i tiden, selvom jeg bare skulle handle, fordi jeg vidste hun var hjemme til at hygge om hende - man er jo pylret ikk ;p Hvor jeg tror at fremtiden vil være at de får lov at hygge sig herhjemme de timer jeg lige er væk :)) Jeg gik igår, i en tyve min. for at teste dem, og da jeg kom ind lå de ved siden af hinanden (hver deres kurv), så de havde bestemt ikke bekymringer Og så nemt gik det bestemt ikke da Fie sku lære det, dengang ;p
Der er jo altid fordele og ulemper.. Så hvis man indstiller sig 100% på hvalpe 'showet', så er der jo flere fordele.. Men orker man ikke liiiiige alt det der følger med en hvalp, så er der flere ulemper ;))
Haha, Nete - ja tak, Felia fik også en lille balle igår af Fie, fordi hun tog altså hendes taske.. gad vide hvor hun har lært det ;))) hehe..
maj 2007
Stort tillykke med hende
Og det er da fantastisk at det bare går så godt.
Ja jeg må indrømme, at jeg tager Cody med alle steder. Det eneste sted han ikk kommer med, er hvis jeg f.eks. skal lægen....
Men det er også fordi - nu har jeg mistet 2 skønne drenge... og det lyder måske mærkeligt, men man passer bare mere og mere på - eller det gør jeg i hvert fald. Man bliver sååå bange for at miste - og ja jeg er også en værre pylremor.
Min største skræk ville være, hvis jeg kom hjem og der havde været indbrud eller sket andet forfærdeligt.
Derfor har jeg ro, når jeg har ham med.
Og Cody nyder at være med.
siger bare "skal du med" og så flyver han over i tasken og bliver ellevild - og så ved han vi skal længere...
Skal vi bare gå en tur, siger jeg "skal Cody ud og gå tur" og så bliver han helt vimmer - lige indtil jeg finder selen frem hehe - så står han lidt trykket, indtil vi er ude for døren.
aug 2009
Men jeg er også pylre mor, så jeg har også været meget hjemme med Fie eller igem, at hun har været med.. Man kan ik lade være med at tænke på dem hvis de ikk er med
Hehe, den forstår Fie også fuldt ud - og det ser så sødt ud, for nogle gange får hun ikk sat sig rigtig ned i tasken, s´å sidder hun bare oven på den haha.. Tosse!!!
maj 2007
Det kan Cody heldigvis også uden problemer. Der har jeg mine faste ritualer, hvis man kan kalde det det. Så ved han at han ikk skal med.
Tænder for radioen, trækker gardinet ned på havedøren, finder godbidder frem. Allerede der går han ind i sin hule.
Så smider jeg lidt godbidder, lukker døren og sætter alarmen i gang...
Jeg synes det er dejligt han så selv er klar over han ikk skal med - der er nemlig ikk noget værre end, hvis man skal gå fra en hund som bare står "mooooar jeg viiiil meeed"
aug 2009
Christina: de er nu ret kloge!! Fie ved også når jeg går uden hende, hvis hun skal med, får hun halsbånd på før alt andet.. Og der udover forstår hun også når jeg siger hun ikk ska med elller når hun ska kloge dyr hva ;p
maj 2007
Linnea: hahahaha ja man kan sgu lære dem mange sjove kommandoer
og det er jo yderst praktisk
Vi skal ha hvalp igen :-))
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside