{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Den svære ventetid - Mumrikken er syg :( {{forumTopicSubject}}

I går eftermiddag begyndte vi at lægge mærke til at Mumrikken ikke opførte sig som han plejer, han var temmelig stille, holdte ret mange pauser fra leg og ville aller helst putte med mig hvis jeg lagde mig på madressen i stuen.. og pludselig slog det os at han faktisk kun havde gøet meget få gange i løbet af dagen (normalt har han ikke nogle problemer med at finde på noget at sige hele tiden) men vi talte så om at vi lige ville give det til i morgen (altså i dag) og se om han ikke ville blive lidt mere sig selv igen, da han spiste og drak helt fint, og de gange han havde haft afføring så det også helt fint og normalt ud..

Jeg besluttede mig så for at give dem aftensmad og så måtte William lige holde øje med dem imens jeg gik ned i kiosken for at købe lidt frugt og sådan som vi begge havde haft lyst til hele dagen.. Kiosken ligger ca. 1 minut fra hvor vi bor og så var det meget hurtigt at gå ind finde det jeg skulle have og så ud igen, havde vel været væk i ca. 10 minutter.. og da jeg kommer hjem er William i fuld gang med at prøve at tørrer op efter Mumrikken som havde haft dårlig mave, det var helt flydende.. og efter der begyndte han ikke at ville drikke, lege eller noget som helst andet, og hans mave blev værrer og værrer, det var kun vand til sidst der kom ud..

så vi ringede til dyrlægen som sagde at vi skulle sørge for at give ham væske og så måtte vi komme ind med ham her til morgen.. så jeg har siddet og givet ham vand med oral sprøjte, efter som han intet ville drikke,hele natten, og så i morges kastede han også op et par gange, og havde blod i afføringen, så vi hastede afsted ligeså snart lægen åbnede.

Lægen var meget hurtig til at konstatere at han skal have drop og holdes til opservation til, muligvis i aften, men det bliver nok helt til i morgen smiley

Øv jeg synes det er hårdt at skulle efterlade sin lille hvalp hos dyrlægen, og kan slev slet ikke finde ro.. Så må gøre hovedrent her i eftermiddag og så ellers se om jeg ikke kan få sovet lidt så jeg er klar til at kunne være frisk osv. hvis han kommer hjem i aften...
William er heldigvis også blevet hjemme fra arbejde så han kan gå nogle laange ture med Sylvie..

Hvad skal i ellers få dagen til at gå med i dag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den svære ventetid - Mumrikken er syg :(
  • #1   29. apr 2013 Øv, det lyder da bestemt ikke så godt. Og nej, det er rædselsfuldt at lade sin hunde blive indlagt- man vil jo helst have dem hos sig, især når de har det skidt.
    Håber det lille pus kommer sig hurtigt og kan komme hjem snart igen

• #2   29. apr 2013 Tusind tak, ja vil aller helst have ham hos mig og putte med ham osv. men trøster mig selv med at det jo selvfølgelig er aller bedst at han er os nogle som ved hvad de gør og han får den helt rette behandling, som jeg jo ikke ville kunne give ham.. Men håber bare at det "bare" er noget han har spist og de ikke behøver at scanne ham, de sagde de muligvis ville gøre det, og sagde jo selvfølgelig at det skulle de bare gøre hvis de synes det er nødvendigt.. men håber ikke det bliver nødvendigt..

• #4   29. apr 2013 Puha, det er frygteligt at efterlade et sygt dyr hos dyrlægen smiley
    Det lyder dog til, at det har været den bedste løsning, da den lille vapse åbenbart var meget medtaget.
    Håber at han snart bliver frisk og rask igen, så han kan komme hjem og putte med jer på madrassen smiley

• #5   29. apr 2013 Ja jeg håber også snart at han kan komme hjem..

Pia- Tak den sygdom havde jeg ikke lige hørt om før, men det kunne godt lyde som det umildbart (det som jeg lige hurtigt fik læst mig til) Vil prøve at læse lidt mere.. Det har virkelig også lugtet meget fælt, så meget at da jeg skulle tørrer op selv kastede op af det så William pludselig stod med et værre rod som var 10 gange værrer end lige først.. og normalt er jeg ikke så snart, har aldrig kastet op af sådan noget før..

• #6   29. apr 2013 Puha ja min første tanke var også parvo.. det håber jeg IKKe det er for jer smiley

• #7   29. apr 2013 nu fik jeg lige læst lidt mere om det, og der er flere ting som slår mig, for fredag var vi nede ved kanalen som vi plejer og der gravede han i noget jord og små spiste af det, vi stoppede ham selvfølgelig men han kan jo stadig godt have slugt noget, og de skriver jo også at det kan komme af bare at slikke på jord som er infeceret.. plus at han jo startede med bare at være stille og så vandet afførring, og i morges opkast.. vi tog heldigvis 2 forskellige prøver med til dyrlægen, en tidligt i morges hvor det var en farve og så en da der var blod i som havde en hel anden farve lige inden vi tog afsted.. Har ringet til dyrlægen og sagt at han skal tjekke for det også smiley håber bare ikke at det er det.. dødligen er alt for høj i forhold til hvad gør mig tryk.. men de skriver det mest er af dehydrering og hvis de ikke får den behandling de skal have hurtigt.. og vi var heldigvis meget hurtige, eller i hvertfald hurtige til at få ham afsted.. åh nej hvor bliver man bare ked af det ..

• #8   29. apr 2013 Håber det bedste for ham.. smiley

• #9   29. apr 2013 Tak smiley Det er rart at andre også håber lidt for den lille fyr.. Jeg har snakket med dyrelægen nu, og han er ikke rigtig i bedring så de vil scanne ham.. han indtager stadig heller ikke væske selv så de har ham stadig i drop og ellers ligger han bare i sit bur og kigger og sover lidt ind imellem.. Han sagde jeg skulle ringe i morgen eftermiddag, men jeg tror ikke jeg kan vente så længe smiley Så det bliver nok endnu en dag uden arbejde og så ellers bare vente på at jeg må hente ham.. jeg vil i hvertfald være ved min telefon hele tiden..

• #10   30. apr 2013 Krydser alt hvad der krydses kan for den lille fyr smiley

• #11   30. apr 2013 hvordan går det med ham ?

• #12   30. apr 2013 Update?
    Har du snakket med dyrlægen?
    Hvordan har den lille Mumrik det?

Kram herfra...

• #13   30. apr 2013 Hørt noget ny? Krydser alt hvad krydses kan!

• #14   30. apr 2013 Hej undskyld jeg ikke lige har fået givet update.. er meget rørt over i gerne vil hører til ham, det betyder meget i en svær tid.. Vi har snakket med dyrlægen i dag, og de ved fortsat ikke hvad det er, de siger dog at de ikke tror at det er Parvovirus da han er vacinneret imod dette.. I morges gav de ham ikke mange chancer, da han fortsat havde feber og meget dårlig mave og stadig skulle have drop.. Men i eftermiddag da jeg snakkede med dem sagde de at han ret pludseligt var begyndt at live op og ville spise og sådan, de beholder ham dog stadig til minimum i morgen og vil fortsat tage tests på ham.. men de skal sende de prøver som vi selv havde med af hans afførring til et andet lab. så det kan tage lidt tid.. De ville også tage X-rays af ham, men efter han er livet op vil de ikke da han så skulle bedøves og det vil de vidst ikke risikere.. så synes godt nok ikke det er meget man får at vide, men de lyder nu heller ikke til de selv ved hvad der foregår smiley

• #15   30. apr 2013 en hund kan godt få parvo selvom de er vaccineret mod det. ligesom en hund kan få andre sygdomme de også er vaccineret mod, det er bare sjældent og så bliver de ikke ligeså syge som de ellers ville ha blevet.. men håber han snart blir frisk !!

• #16   30. apr 2013 Okay, så må jeg altså være mere insisterende (ved ikke lige hvordan det staves) på at få det undersøgt.. Eller i hvertfald få et mere klart svar på om de har undersøgt det.. Det er rart at andre ved så meget mere end mig smiley Ellers er man jo tilbøjelig til at ikke stille for mange spørgsmål til lægen.. især når man ikke lige taler samme sprog (godt nok er det engelsk men det er stadig ikke helt det samme)

• #17   30. apr 2013 Min blev også indlagt da han var ca 6 måneder, med meget dårlig mave, opkast, blod og ja komplet dehydrering mm. han havde helt opgivet livet sagde dyrlægen og han lå i drop osv i flere dage. han kom sig hedigvis 100 % dog tog det LANg tid at få maven å højkant igen. han blev testet for forskellige parasitter og sygdomme via afføring, det var lidt pebret(det blev sendt til england) men heldigvis var det ikke noget af det de mistænkte. De testede ihvertfald for giardia, som det heldigvis ikke var.

• #18   30. apr 2013 Åh nej smiley det lyder ikke sjovt, men rigtig godt at han kom sig 100% det er virkelig rart at få at vide, så er der i hvertfald en sucess historie man kan klamre sig lidt til hehe.. Men ja det bliver nok lidt dyrt, men sådan er det, vil hellere betale så de tester for alt end at der er noget de overser smiley

• #19   1. maj 2013 Endelig må vi få Mumrikken hjem igen.. Vi må hente ham i aften ved en 7 tiden, så det er bare så godt altså.. Vi vil få at vide i aften hvad det er der er galt med ham.. De ville ikke sige det over telefon da de også skal forklarer om noget medicin vi skal give ham.. Men det skal nok gå det hele, bare det at han endelig er frisk nok til at komme hjem til os og blive nusset om, og selvfølgelig passet med medicin osv.. Det er virkelig en lettelse

• #20   1. maj 2013 Hvor ER det bare en lettelse at læse! smiley
    Håber du giver en update om, hvad han fejlede - men hvor er det bare dejligt, at I nu får ham hjem, så I kan kramme og nusse ham igen smiley

• #21   4. maj 2013 Så, min opdaterimg var liige lovlig lang tid om at komme, men nu kommer den smiley

Vi fik Mumrikken hjem tirsdag aften, og han blev SÅ glad for at se os da vi kom ind i det rum hvor vi kunne hente ham.. han havde virkelig meget at fortælle så han gøede og gøede og pev med logrerne hale.. Jeg synes at han var blevet højere og noget størrer at se til, men hvis man løftede ham var han let som en fjer og man kunne mærke alle ribben og rygsøjle, så nu må han fedes lidt op, så han kan blive stor og stærk.. Vi skal give ham 3 piller om dagen, zoolac og så noget specielt foder, men fra i morgen begynder vi ligeså stille at blande hans eget fodder i, så han vender sig til det i maven smiley

De ved ikke hvad det er endnu, og jeg ved at det bliver noget af en kamp med dem, det er ret Irsk mentalitet at så længe han er fin så behøver vi ikke gøre mere for at finde en årsag.. De havde jo lovet at de ville tage tests og sende dem til et andet laboritorie osv. men hende som så gav os ham sagde at så vidt hun ved var der ikke blevet sendt nogle prøver ud.. så blev jeg noget knotten da jeg meget gerne vil vide HVAD der gik galt.. Det er dog stadig en af de bedste dyrelæger i Dublin (Den er blevet vuderet op et flere gange) Men jeg opgiver ikke før jeg har snakket med den dyrlæge som vi afleverede Mumrikken til smiley

Dog er det vigtigste at han er kommet hjem, er ved godt mod og meget frisk og er allerede begyndt at tage lidt på.. langsomt men sikkert og i hans eget tempo smiley

• #23   4. maj 2013 dejligt med en god update ... ja det er da dejligst at få svar, specielt hvis det er noget der kan vende tilbage ..

men der er vel også den mulighed at det var en "once in a lifetime" omgang forårsaget af noget man aldrig finder ud af hvad var ...

som når vi fanger en virus, eller får dårlig mad osv ..

• #24   4. maj 2013 Det var en dejlig update smiley Godt at han har det godt - I skal nok få ham fedet op smiley

Håber også at du får nogle svar. Om ikke andet så må de jo sige, at det var en mavevirus som de ikke ved hvad kom af.

Vil så lige sige, at Viktor havde en ordentlig omgang med maven i marts måned - dog absolut ikke så slemt som den Mumrikken var igennem - men her fandt vi heller aldrig ud af, hvad det skyldtes.

• #25   4. maj 2013 Ja det er rigtig nok, det kan jo sagtens være noget som de aldrig finder ud af hvad var,og det ikke kommer igen, men det er bare underligt at de ikke tog nogle tests, hvis jeg var dyrlæge ville jeg da være lidt nysgerrig over hvad det mon kunne være..
    meeeen jeg kan muligvis også bare være super pylret smiley Det er i hvertfald bare dejligt at han er hjemme igen og laver så mange ulykker, så kan man kende ham igen hehe..

Kommentér på:
Den svære ventetid - Mumrikken er syg :(

Annonce