Den svære ventetid - Mumrikken er syg :( {{forumTopicSubject}}
I går eftermiddag begyndte vi at lægge mærke til at Mumrikken ikke opførte sig som han plejer, han var temmelig stille, holdte ret mange pauser fra leg og ville aller helst putte med mig hvis jeg lagde mig på madressen i stuen.. og pludselig slog det os at han faktisk kun havde gøet meget få gange i løbet af dagen (normalt har han ikke nogle problemer med at finde på noget at sige hele tiden) men vi talte så om at vi lige ville give det til i morgen (altså i dag) og se om han ikke ville blive lidt mere sig selv igen, da han spiste og drak helt fint, og de gange han havde haft afføring så det også helt fint og normalt ud..
Jeg besluttede mig så for at give dem aftensmad og så måtte William lige holde øje med dem imens jeg gik ned i kiosken for at købe lidt frugt og sådan som vi begge havde haft lyst til hele dagen.. Kiosken ligger ca. 1 minut fra hvor vi bor og så var det meget hurtigt at gå ind finde det jeg skulle have og så ud igen, havde vel været væk i ca. 10 minutter.. og da jeg kommer hjem er William i fuld gang med at prøve at tørrer op efter Mumrikken som havde haft dårlig mave, det var helt flydende.. og efter der begyndte han ikke at ville drikke, lege eller noget som helst andet, og hans mave blev værrer og værrer, det var kun vand til sidst der kom ud..
så vi ringede til dyrlægen som sagde at vi skulle sørge for at give ham væske og så måtte vi komme ind med ham her til morgen.. så jeg har siddet og givet ham vand med oral sprøjte, efter som han intet ville drikke,hele natten, og så i morges kastede han også op et par gange, og havde blod i afføringen, så vi hastede afsted ligeså snart lægen åbnede.
Lægen var meget hurtig til at konstatere at han skal have drop og holdes til opservation til, muligvis i aften, men det bliver nok helt til i morgen
Øv jeg synes det er hårdt at skulle efterlade sin lille hvalp hos dyrlægen, og kan slev slet ikke finde ro.. Så må gøre hovedrent her i eftermiddag og så ellers se om jeg ikke kan få sovet lidt så jeg er klar til at kunne være frisk osv. hvis han kommer hjem i aften...
William er heldigvis også blevet hjemme fra arbejde så han kan gå nogle laange ture med Sylvie..
Hvad skal i ellers få dagen til at gå med i dag?
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Håber det lille pus kommer sig hurtigt og kan komme hjem snart igen
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 135
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
Det lyder dog til, at det har været den bedste løsning, da den lille vapse åbenbart var meget medtaget.
Håber at han snart bliver frisk og rask igen, så han kan komme hjem og putte med jer på madrassen
maj 2011
Pia- Tak den sygdom havde jeg ikke lige hørt om før, men det kunne godt lyde som det umildbart (det som jeg lige hurtigt fik læst mig til) Vil prøve at læse lidt mere.. Det har virkelig også lugtet meget fælt, så meget at da jeg skulle tørrer op selv kastede op af det så William pludselig stod med et værre rod som var 10 gange værrer end lige først.. og normalt er jeg ikke så snart, har aldrig kastet op af sådan noget før..
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
maj 2011
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 30
maj 2011
maj 2008
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
maj 2008
Har du snakket med dyrlægen?
Hvordan har den lille Mumrik det?
Kram herfra...
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 836
maj 2011
jan 2007
maj 2011
jan 2007
maj 2011
maj 2011
maj 2008
Håber du giver en update om, hvad han fejlede - men hvor er det bare dejligt, at I nu får ham hjem, så I kan kramme og nusse ham igen
maj 2011
Vi fik Mumrikken hjem tirsdag aften, og han blev SÅ glad for at se os da vi kom ind i det rum hvor vi kunne hente ham.. han havde virkelig meget at fortælle så han gøede og gøede og pev med logrerne hale.. Jeg synes at han var blevet højere og noget størrer at se til, men hvis man løftede ham var han let som en fjer og man kunne mærke alle ribben og rygsøjle, så nu må han fedes lidt op, så han kan blive stor og stærk.. Vi skal give ham 3 piller om dagen, zoolac og så noget specielt foder, men fra i morgen begynder vi ligeså stille at blande hans eget fodder i, så han vender sig til det i maven
De ved ikke hvad det er endnu, og jeg ved at det bliver noget af en kamp med dem, det er ret Irsk mentalitet at så længe han er fin så behøver vi ikke gøre mere for at finde en årsag.. De havde jo lovet at de ville tage tests og sende dem til et andet laboritorie osv. men hende som så gav os ham sagde at så vidt hun ved var der ikke blevet sendt nogle prøver ud.. så blev jeg noget knotten da jeg meget gerne vil vide HVAD der gik galt.. Det er dog stadig en af de bedste dyrelæger i Dublin (Den er blevet vuderet op et flere gange) Men jeg opgiver ikke før jeg har snakket med den dyrlæge som vi afleverede Mumrikken til
Dog er det vigtigste at han er kommet hjem, er ved godt mod og meget frisk og er allerede begyndt at tage lidt på.. langsomt men sikkert og i hans eget tempo
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
men der er vel også den mulighed at det var en "once in a lifetime" omgang forårsaget af noget man aldrig finder ud af hvad var ...
som når vi fanger en virus, eller får dårlig mad osv ..
maj 2008
Håber også at du får nogle svar. Om ikke andet så må de jo sige, at det var en mavevirus som de ikke ved hvad kom af.
Vil så lige sige, at Viktor havde en ordentlig omgang med maven i marts måned - dog absolut ikke så slemt som den Mumrikken var igennem - men her fandt vi heller aldrig ud af, hvad det skyldtes.
maj 2011
meeeen jeg kan muligvis også bare være super pylret Det er i hvertfald bare dejligt at han er hjemme igen og laver så mange ulykker, så kan man kende ham igen hehe..
Den svære ventetid - Mumrikken er syg :(