årh den svære ventetid :) {{forumTopicSubject}}
Som nogen måske ved, mistede jeg min dejlig dreng for 3 mdr siden, en tid der har været svær at komme igennem.
Men nu er det sådan at jeg nu har fundet den kennel jeg gerne vil ha hund fra, opdrætteren har lige skrevet til mig at nu sker det snart, nu går hun snart i fødsel, har haft en dag hvor hun ikke har spist, været urolig og temperaturen nede.
Jamen det er jo bare så skønt, så skal hun bare lige føde også skal min hvalp jo bare lige være i mellem.
Jeg har desværre, vil nogen mene, nogle krav.
1: det skal være en hanhund
2: den skal være langhåret
og det er jo nogle ting opdrætteren ikke kan garantere, det ved jeg, men for en i h.... også hvor er det bare svært at vente på at ens kommende nye guldklump kommer til verden
For nok en nat hvor jeg ikke sover meget, så rigtig god aften/nat til jer der gør
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
aug 2006
Men det bliver jo rigtig spændende. Man kan faktisk godt se på hvalpene lige når de er født, om de bliver langhårede, jeg har jo selv lavet nogle kuld.
sep 2008
Jeg vidste ikke man kunne se det allerede når de bliver født, synes alle siger omkring 3 ugers tiden, det var også hvad de sagde ved den gamle jeg havde. men jeg håber da virkelig at min han bare lige ligner en hund der er kommet ud af en tøøretromler:) (ment på den gode måde)
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det er også omkring tre måneder siden Cassius sagde farvel til verden og vi skal faktisk om bare en uges tid have en lille ny.
Vi bestilte ham tre uger før han blev født og nu er de gået (hvor man krydser fingre for at hvalpe overhovedet ER i kuldet), og de andre otte uger er næsten forsvundet som dug for solen.
Jeg sidder her - omgivet af nyt legetøj der er købt ind til vapsen. Et par træningsgenstande, der passer i størrelsen og så massive sommerfugle i maven ;o)
Det bliver SÅ dejligt at få hund i huset igen.
Jeg håber meget for dig, at DIN hund er i det kuld. Det er jo naturligvis lidt sværere når der er det ekstra krav til pelsen. Men jeg krydser fingre for dig. Det er virkelig en ventetid, der trækker tænder ud, den der før kuldet er født.
sep 2008
Ja tiden er helt ulidlig...jeg har holdt min stakkels mand vågen i nat, fordi jeg i søvne har vækket ham for at sige, nu sker det:)
Åh ja er vildt rastløs, viger ikke fra min telefon for sæt nu hun skrev....
Dejligt at I har fundet jeres nye hvalp, det må være så skønt at få ham hjem, hvor er han fra?
aug 2006
Jeg genkender SÅ meget det du skriver. Jeg tjekkede Facebook hele tiden fordi der der kom lidt opdateringer på drægtigheden en gang i mellem. Jeg var så spændt så spændt - så jeg ved HELT hvordan du har det ;o)
Men ja - da han VAR blevet født blev vi lettede og kunne begynde at se fremad. Vi har kun set kuldet en gang og vi fik spottet to hanner, der tiltalte os ud af de tre der var. Der er så en, der skal vælge før os.
Det endelig valg sker i weekenden, hvor kuldet skal chippes.
SÅ spændende!
Vi glæder os SÅ meget til at få kræet hjem, selvom jeg også ved, at det bliver noget af en udfordring ;o)
Han er fra Kennel Froulund :o)
sep 2008
uha det må også været svært at vente på at man endligt få afvide hvilken en der er jeres.
Ja det bliver hårdt at komme igennem den første hvalpetid igen, tror man lykkeligt glemmer hvor tit man render ud og ind med de små kræ:) og alt det ballade de kan finde på
aug 2006
Så det er med en anelse ambivalens at jeg glæder mig til næste uge ;o)
sep 2008
Nu var min faktisk en rigtig nem hvalp, hurtig renlig, nem at opdrage og kun et enkelt stue gulvtæppe der blev spist Nå nej det var ikke godt griner. men altså han kunne jo ikke gøre for det.
Er sikker på det skete fordi han havde leget også fået fat i en maske i tæppet også var det jo bare sjovt at pille mere op....
Ja men jeg havde jo også ønsket mig et nyt gulvtæppe... LOL
aug 2006
Men held og lykke til jer begge to med de nye hvalpe.
sep 2008
aug 2006
Jeg glemmer aldrig hans udtryk i øjnene de første dage jeg tag af sted og når jeg kom hjem og han ikke havde været med mig.
Nu er han en hundehund ligesom de andre. Det er den resiko man tager når men har flere hunde på een gang og er væk hjemmefra i 9 timer ad gangen.
Men heldigvis går jeg nu på pension.
sep 2008
årh den svære ventetid :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside