1.212 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Et liv uden sukker??? Et liv uden sukker???

Er der mon nogen her på HG der lever et liv uden sukker? Og med det mener jeg nul sodavand, kage, slik og chips??
De sidste par år har jeg forsøgt at stoppe med sodavandet, og dette er fordi at min krop ikke kan tåle det. Mine ankler hæver op ligeså snart jeg indtager det, og det er lige meget om det er sodavand, kage, chips og lignende. Det har været en hård negl at sluge, for jeg ELSKER jo disse søde ting. Men jeg er nødt til at gøre noget for min krop.
Synes bare, at det er svært at skære fra, for når jeg prøver, bliver jeg hundesulten. Suk. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et liv uden sukker???
  • #1   12. mar 2013 Jeg gør. Har vænnet mig til ikke at spise/drikke det, så nu får jeg faktisk dårlig mave hvis jeg får for meget af det smiley
    Tager selvfølgelig et stykke fødselsdagskage hvis jeg er til fødselsdag osv. men i hverdagen er det nul sukker smiley

• #2   12. mar 2013 Hvad gjorde du i starten da du skulle vænne dig til ikke at have det?

• mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 105
    #3   12. mar 2013 Følger lige lidt med her;)

• #4   12. mar 2013 Det skal du være velkommen til Mathilde B smiley

• #5   12. mar 2013 Jeg fandt en motivationsfaktor smiley

F.eks. får jeg så grim og uren hud af sodavand at det blev min motivationsfaktor - og så er det efterhånden bare blevet en bonus at jeg har mindst dobbelt så meget energi som jeg havde før smiley

• #6   12. mar 2013 Jeg lever uden smiley
    Jeg erstattede det med andre "hygge" ting, såsom nødder, rosiner, frugt osv. ..

Jeg er ikke hysterisk med det længere, jeg har været .. Jeg spiser det, når jeg er til fødselsdag osv. .. Men det er ikke et must for mig smiley

Tilgengæld elsker jeg nu en blanding af rosiner og mandler, mmh smiley
    Jeg tror det gælder om at finde sin rigtige motivation .. Min er at jeg får det bedre, både ift. mit energiniveau, men også min hud osv. smiley

• #8   12. mar 2013 Her lever vi også efte nul sukker. Spiser frugt, nødder som guf. Da vi indførte det for et halvt år siden, tog det et par dage med hovedpine og småirritation. Det var faktisk mere ubehageligt en et rygestop. Her var vi sukker afhængige. Har klart fået mere energi i hverdagen samt stort vægttab

• #10   12. mar 2013 her i huset er det kun mig der kan undvære sukker..men klare mig fint uden. skal jeg lave en kage så bruger jeg sødemiddel i stedet for..til fødselsdag osv får ungerne da også lov men kan jeg putte sødestof i dem i stedet for sukkeret så er jeg glad. min mand kan ikke leve uden sin cola det er fint med mig. jeg drikker kun kaffe og vand selv.
    de første par dage uden var strenge ja værre end et rygestop men som andre skriver energien bliver bedre og man får det bedre også.

• #12   13. mar 2013 Hvis i læser bogen Hvorfor er sukker farligt.. så er man kurreret for et stykke tid. Jeg læste den dengang jeg skulle smide 30 kg og den var en stor hjælp. Efterhånden har jeg genindført en del igen -da det er for uholdbart i længden i vores samfund at undgå 100% men f.eks sukkerholdig sodavand får jeg kvalme af her 4 år senere..

profilbillede
  • #13   13. mar 2013 Irina - jeg har heller ikke haft ubehag ved et stop, men det var nu heller ike fordi jeg fik så meget sukker før smiley

• #14   13. mar 2013 Jeg prøver så vidt det er mig muligt, at leve uden sukker, slik, chips, sodavand, saftevand, osv osv osv smiley
    Jeg har også fjernet sødemiddel fra kosten, idet det ikke ligefrem gør noget super fantastisk for kroppen - og jeg prøver faktisk også at undgå tørret frugt som erstatning, idet sukkerindholdet er ret højt, og heller ikke gør noget super godt for kroppen smiley

I starten var det hårdt, og jeg fik det man så populært kalder for "Carb-flu". Jeg var virkelig dårlig, men det gik over efter fem dage.

Er jeg til fødselsdag eller lignende, kan jeg godt spise et stykke kage, men det kan også være at jeg lader vær, fordi jeg får så frygtelig hovedpine og tømmermændsagtige symptomer, når jeg så endelig spiser det.

Og så sørger jeg for at få rigeligt med godt fedt i min kost (fx avocado, nødder, æg) - det minimerer de sukkercravings man nu engang kan få smiley

Kommentér på:
Et liv uden sukker???

Annonce