Et liv uden sukker??? Et liv uden sukker???
Er der mon nogen her på HG der lever et liv uden sukker? Og med det mener jeg nul sodavand, kage, slik og chips??
De sidste par år har jeg forsøgt at stoppe med sodavandet, og dette er fordi at min krop ikke kan tåle det. Mine ankler hæver op ligeså snart jeg indtager det, og det er lige meget om det er sodavand, kage, chips og lignende. Det har været en hård negl at sluge, for jeg ELSKER jo disse søde ting. Men jeg er nødt til at gøre noget for min krop.
Synes bare, at det er svært at skære fra, for når jeg prøver, bliver jeg hundesulten. Suk.
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 304 Svar: 2.896
Tager selvfølgelig et stykke fødselsdagskage hvis jeg er til fødselsdag osv. men i hverdagen er det nul sukker
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.448
jul 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 105
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.448
jul 2005
F.eks. får jeg så grim og uren hud af sodavand at det blev min motivationsfaktor - og så er det efterhånden bare blevet en bonus at jeg har mindst dobbelt så meget energi som jeg havde før
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.545
Jeg erstattede det med andre "hygge" ting, såsom nødder, rosiner, frugt osv. ..
Jeg er ikke hysterisk med det længere, jeg har været .. Jeg spiser det, når jeg er til fødselsdag osv. .. Men det er ikke et must for mig
Tilgengæld elsker jeg nu en blanding af rosiner og mandler, mmh
Jeg tror det gælder om at finde sin rigtige motivation .. Min er at jeg får det bedre, både ift. mit energiniveau, men også min hud osv.
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.244
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 4 Svar: 91
de første par dage uden var strenge ja værre end et rygestop men som andre skriver energien bliver bedre og man får det bedre også.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.467
jul 2005
feb 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 307
Jeg har også fjernet sødemiddel fra kosten, idet det ikke ligefrem gør noget super fantastisk for kroppen - og jeg prøver faktisk også at undgå tørret frugt som erstatning, idet sukkerindholdet er ret højt, og heller ikke gør noget super godt for kroppen
I starten var det hårdt, og jeg fik det man så populært kalder for "Carb-flu". Jeg var virkelig dårlig, men det gik over efter fem dage.
Er jeg til fødselsdag eller lignende, kan jeg godt spise et stykke kage, men det kan også være at jeg lader vær, fordi jeg får så frygtelig hovedpine og tømmermændsagtige symptomer, når jeg så endelig spiser det.
Og så sørger jeg for at få rigeligt med godt fedt i min kost (fx avocado, nødder, æg) - det minimerer de sukkercravings man nu engang kan få
Et liv uden sukker???