{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Et liv uden stoffer... {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der føler dybt med de unge, og måske græder sammen med dem når de har op-og ned ture??
Den rører mig dybt den dokumentar, og jeg har fulgt med fra starten, og jeg kan i den grad identificere mig med de selvværdsproblemer de går og slås med, og om det med at være ung og skulle finde sig selv. Og jeg synes det er stort af DR at igangsætte sådan et projekt, og belyse hvor mange der sidder derude og har brug for hjælp.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et liv uden stoffer...
  • #2   13. okt 2011 det smukt hvis de kan komme ud af det, de har virkelig brug for nogle der vil hjælpe dem, kommunerne gær desværre ikke nok i de sager her smiley

• #3   13. okt 2011 Dr 1.

Og jeg syntes det er så fint det kommer frem i lyset hvor grotesk en behandling de unge får, og det er mig en gåde hvordan kommunerne "sparer" på menneskeliv på den måde. Og det er ikke sagsbehandlernes skyld, for de har simpelthen så travlt, men at mennesker skal nedprioriteres på den måde er mig en evig gåde. Og jeg har kun været pædagog i lidt over et år og der gik ikke lang tid for at se hvor slemt det står til med mennesker der brug for hjælp, men ikke får den. Sørgeligt!

• #4   13. okt 2011 Jeg har haft en person tæt på livet der har været på stoffer fra han var 9 år og stadig nu som over 30 årig stadig er narkoman,.. trods flere gange på behandlingshjem- men først som voksen desværre ..
    Han fik ikke hjælp som barn.. Det sørgeligt... Hans liv er ødelagt..

Jeg så programmerne første gang.. vidste ikk der var kommet nye så de skal klart ses igennem .. Godt man kan det online smiley

Der er desværre ALT for lidt hjælp og opmærksomhed på unge der har det skidt.. og ofte starter det fordi de har problemer hjemme og hverdagen og når det ikke bliver afhjulpet så har man problemerne smiley

Ville ønske skolerne gik mere ind i det.. At der var mere opmærksomhed på det i skolerne, at man brugte en dag om året fra 7-9 klasse på foredrag af en der selv har levet på den måde, information osv... Det tror jeg ville være godt...
    og at der blev snakket mere åbent om det at have psykiske problemer, at tage stoffer osv.. for så tror jeg ikke det blev lige så slemt...

• #5   13. okt 2011 ja struer kommune har fandme jord i hovedet undskyld mig....

jeg har en bror der skreg på hjælp.... nu sidder han og er handicappet fordi han har fået en blodprop i hjernen pga stoffer smiley

• #6   13. okt 2011 Mopsejer - En dag om året? Jeg tror vi havde TYVE dage om året der handlede om druk og stoffer.... Det var virkelig en pestilens til sidst..

• #7   13. okt 2011 Vi havde også nærmere de 20 dage om året i folkeskolen, der handlede om drug og stoffer =)

• #8   13. okt 2011 Henrik Rindom er superdygtig og nok den dygtigste vi har her til lands. Og han har fuldstændig ret i, at der er et problem (mange problemer) bag stofproblemet. Det er min erfaring, at der altid er en grund til stofmisbrug. Det er ikke selve stofmisbruget, der skal behandles, men det bagvedliggende..

Som det også blev nævnt i udsendelsen i aften, så har kommunerne ikke en konto, hvor de kan kontere fx ishockey på - for det handler jo netop om at give dem noget andet at sætte i stedet for. Små og store glæder - små succes'er. Disse unge har aldrig haft andet end nederlag og tumler med store bagvedliggende psykiske/psykiatriske ting.

• #9   13. okt 2011 Jeg tror såmænd ikke, der mangler oplysning - de unge ved meget om stoffer. Men der mangler tværfagligt samarbejde og nogle bedre kvalificerede folk i kommunerne, der kan løfte opgaven. En større forståelse for denne gruppe - og som tidligere nævnt, hvad der ligger bag. Større økonomisk mulighed for at støtte det enkelte individ i succes-oplevelser.

• #10   13. okt 2011 Suzy: Ja, det kunne måske være rart nok - men det er desværre et faktum, at hjælpen som oftest er mangelfuld..

Desværre er det jo også sådan, at de som virkelig har brug for det ikke lærer det hjemme, hvorimod de som ikke har brug for det, lærer det hjemme. Jeg har altid talt meget med mine unger om sådanne ting.

• #11   13. okt 2011 Vi må erkende, at det sikkerhedsnet vi alle forlader os på, når vi står i situationer, vi ikke selv kan klare, er så stormasket at rigtig mange mennesker falder igennem og bliver overladt til sig selv.

Sårbarheden udstilles og vores samfunds forsøg på at fortrænge at der er danskere, der ikke passer med ønskeprofilen udstilles....

• #12   13. okt 2011 Jeg tror ikke på, at man kan undervise børn i at tackle de dybe personlige problemstillinger, som ligger til grund for et misbrug som det vi ser hos de fire unge her.

Misbruget er et symptom - eller en copingstrategi, og er et udtryk for, at noget andet er fuldstændig galt.

Problemet ligger i, at der ikke er kompetente voksne, der tør/kan/vil tage fat i det, når de ser de spirende tegn. Dertil kommer, at vi ikke har et system, der med sikkerhed griber fat, når disse voksne henvender sig og beskriver de problemer, mens de er i deres gry.

• #13   13. okt 2011 CH: Lige præcis. Og kun at fokusere på stofbehandling/afvænning er og bliver symptombehandling.

• #15   14. okt 2011 Et liv uden stoffer...

Kommentér på:
Et liv uden stoffer...

Annonce