SÅ hævede jeg alligevel stemmen :( {{forumTopicSubject}}
På min og Mollys gåtur igår, var vi vidne til en lille ting, der altså fik en reaktion frem i mig..
På en af de veje vi ofte går på, bor en dejlig Sankt Bernhard tæve, som Molly er venner med.
Da vi drejede ned af vejen igår kom to børn (dreng og pige 12-13 år) gående ud fra carporten med hunden.
Molly fik straks øje på hende ovre på modsatte fortov og troede vi skulle hilse og hunden så også Molly og var meget interesseret.
Drengen blev ved med at vende hundens hoved og fortælle den, at den skulle kigge den anden vej, så jeg gik lidt langsommere, så de kunne komme lidt foran os, så hunden blev mindre interesseret i at komme hen til Molly.
Så vi endte med at gå 30-40 meter bag dem på modsatte fortov..
Da jeg helt tilfældigt lige kigger op lidt senere, ser jeg ham kaste en snebold (der ikke går helt i stykker,da sneen er hård nu) lige i hovedet på hunden, der på daværende tispunkt er igang med at koncentrere sig om Molly. Hun trækker sig væk fra ham og kigger op på ham - med hvad jeg vil tolke som usikkerhed.
Molly og jeg kommer samtidig tættere på og er 20-30 meter fra dem.
10 meter senere bukker han sig ned og samler endnu en snebold og kaster i hovedet (inkl øjne) på hunden, der også dér står og fokuserer over på Molly. Hunden bliver forskrækket og reagerer på samme måde som før.
Begge kast var desuden overhåndskast og ikke bløde kast som sådan.
Ja så var det altså at jeg ikke kunne tie stille!..og det røg bare ud af mig, uden jeg nåede at tænke.
Men jeg synes bare ikke, det var i orden..
Det er jo noget andet, hvis man leger med sne sammen med sin hund, men det her var intet ala det.
Hvad tænker I ? ..kan man godt henvende sig til andre folks børn, hvis man synes, de går over stregen..(ja altså i forhold til hunde) ?
Jeg synes det... men vil da gerne høre jeres mening også..
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
vi voksne er forbilleder,derfor mener jeg at vi skal tale pænt til børn og andre...
men man kan godt sige...det var da ikke pænt gjort,det bryder hun sig da ikke om.så er jeg sikker på de fleste børn vil blive flove og stoppe, og de andre børn, ville ikke stoppe uanset hvad...efter min mening
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 135
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 30
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
dec 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 237
Det var også det jeg gjorde
Jeg råbte bare lige " HallO! " først..skulle jo have deres opmærksomhed..
Derefter sagde jeg, at han skulle være ordentlig ved sin hund og lade være med at kaste sne i hovedet på hende.
Hvortil han svarede :Jamen jeg er jo ikke ond ved hende"
Så sagde jeg: Hvordan ved hun det. Hun forstår jo ikke, hvorfor du kaster sne i hovedet på hende lige pludselig..
Og derefter prøvede jeg at forklare ham - på en pæn og rolig måde selvfølgelig at han skulle kigge på hende og se hvordan hendes udtryk i hovedet ændrede sig og hvordan hun gjorde med kroppen..
Derefter sagde jeg " * hundens navn* er SÅ dejlig en hund og hun fortjener ikke at blive behandlet på den måde"..
Jeg tror det kom bag på ham, at jeg kendte til hans hund..men om ikke andet håber jeg da bare, at han vil tænke over mødet og over hvordan han generelt er overfor hende..jeg håber, jeg fik proppet bare en tand empati ind i ham
Men han så nu mest af alt lidt flov ud, så det leder mig til at tro, at han fremover vil tænke sig om..
dec 2011
Det lignede mest af alt, at han gerne ville "underholde" sin veninde..
Du ved 12- 13 drenge gør tossede ting for at imponere..fejlagtigt imponere er måske den rette betegnelse
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 149 Svar: 2.516
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 836
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 99
Flot at du sagde noget. Men mon ikke forældrene også skal vide hvordan deres yngel piner hunden? Også selvom ungen måske fattede din hentydning?
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
dec 2011
Så pånær én gang - hilser Molly og den anden hund gennem trådhegnet.
Og den ene gang vi har hilst på den i snor, der lagde den sig ned på jorden..heelt ned selv med hovedet, indtil Molly var kommet helt hen og snuste den på snuden..
Og så ville de ellers lege!
Åh den er nu så sød den store milde kæmpe
Apropo at være "for sød" overfor drengen
Mit indtryk var en han var en sød dreng..ikke en af de vilde i klassen og han blev med det samme lidt flov, da jeg henvendte mig.
Hans svar om, at han jo ikke var ond, blev sagt i et lidt spørgende tonefald og ikke provokerende eller lign.
Derfor ændrede jeg også lynhurtigt tonefald og gik over til den lidt mere pædagogiske tilgang
Jeg vil hellere prøve at forklare ham det, når jeg kan se, at han kunne være modtagelig, end at blive rigtig gal og højtråbende og så misse muligheden for at gøre ham klogere på hunde..
Men ser jeg det igen, så er det en helt anden snak. Det tror jeg dog ikke.
Og da jeg nævnte hunden navn, kunne jeg godt se, han blev overrasket over at jeg kendte til hans hund..
Så han har nok brugt aftenen i skræk over, om hans forældre nu ville blive ringet op.
Det kan være en lige så fin lærestreg som at blive hevet i øret tror jeg
dec 2012
Følger: 16 Følgere: 69 Hunde: 3 Svar: 47
Men hva sagde du enlig?
Jeg er selv 12 år.. Men sådan noget ville jeg ALDRIG gøre mod andre
dec 2011
Hvis du kigger lidt længere oppe..der har jeg skrevet, hvad jeg sagde
Og dejligt at høre, at du også synes, det var okay
Nej drenge finder på nogle mæærkelige ting nogle gange..der er piger vist lidt klogere
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
Jeg havde gjort det samme og råbt meget højt af dem og havde nok fulgt dem hjem, når nu de rendte stortudende hjem for at sladre. Når så de sure forældre kom ud, ville de få at vide hvad jeg havde set.
Og så fik de at vide, at hvis deres snotunger nogensinde gjorde sådan noget igen, så ville jeg melde dem for dyremishandling.
Og ellers håbe at den stakkels hund en dag skambed de uvorne unger.
Det ville være min svada.
Kald mig et dumt svin, jeg bliver noget så arrig over sådan noget.
Magen til snotunger..... gggrrrrrrrr.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
hvis vi skal ha nogle ordenlige børn og unge,skal vi voksne ski da tale ordenligt til dem, og ikke alt det i skriver her.
bliv voksne, og opfør jer sådan....man skulle tro at det er børne hadere,eller folk uden børn,der svarer....
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
nov 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 460
feb 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
SÅ hævede jeg alligevel stemmen :(