{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

SÅ hævede jeg alligevel stemmen :( {{forumTopicSubject}}

På min og Mollys gåtur igår, var vi vidne til en lille ting, der altså fik en reaktion frem i mig.. smiley

På en af de veje vi ofte går på, bor en dejlig Sankt Bernhard tæve, som Molly er venner med.

Da vi drejede ned af vejen igår kom to børn (dreng og pige 12-13 år) gående ud fra carporten med hunden.

Molly fik straks øje på hende ovre på modsatte fortov og troede vi skulle hilse og hunden så også Molly og var meget interesseret.
Drengen blev ved med at vende hundens hoved og fortælle den, at den skulle kigge den anden vej, så jeg gik lidt langsommere, så de kunne komme lidt foran os, så hunden blev mindre interesseret i at komme hen til Molly.

Så vi endte med at gå 30-40 meter bag dem på modsatte fortov..

Da jeg helt tilfældigt lige kigger op lidt senere, ser jeg ham kaste en snebold (der ikke går helt i stykker,da sneen er hård nu) lige i hovedet på hunden, der på daværende tispunkt er igang med at koncentrere sig om Molly. Hun trækker sig væk fra ham og kigger op på ham - med hvad jeg vil tolke som usikkerhed.

Molly og jeg kommer samtidig tættere på og er 20-30 meter fra dem.
10 meter senere bukker han sig ned og samler endnu en snebold og kaster i hovedet (inkl øjne) på hunden, der også dér står og fokuserer over på Molly. Hunden bliver forskrækket og reagerer på samme måde som før.

Begge kast var desuden overhåndskast og ikke bløde kast som sådan.

Ja så var det altså at jeg ikke kunne tie stille!..og det røg bare ud af mig, uden jeg nåede at tænke.

Men jeg synes bare ikke, det var i orden..
Det er jo noget andet, hvis man leger med sne sammen med sin hund, men det her var intet ala det.

Hvad tænker I ? ..kan man godt henvende sig til andre folks børn, hvis man synes, de går over stregen..(ja altså i forhold til hunde) ?

Jeg synes det... men vil da gerne høre jeres mening også.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÅ hævede jeg alligevel stemmen :(
  • #1   26. feb 2013 på en pæn måde,ja,så syntes jeg godt man kan.
    vi voksne er forbilleder,derfor mener jeg at vi skal tale pænt til børn og andre...
    men man kan godt sige...det var da ikke pænt gjort,det bryder hun sig da ikke om.så er jeg sikker på de fleste børn vil blive flove og stoppe, og de andre børn, ville ikke stoppe uanset hvad...efter min mening

• #2   26. feb 2013 Ja!! Det der havde jeg også reageret på!! Det er bestemt ikke i orden og hvis jeg nu ligesom du kender hunden. Ville jeg næste gang jeg så hundens ejer fortælle dem at deres børn kastede is i hovedet på hunden. Det et bestemt ikke i orden!

• #3   26. feb 2013 Stakkels hund, jeg var blevet tosset !! Så selvfølgelig synes jeg man kan sige at det på ingen måde er en god idé og er ondt ved hunden

• #4   26. feb 2013 Er enig med Stephanie ! Ville også henvende mig til forældrene ! enten pr post eller personligt alt efter om man kender dem godt eller ej ! Og så ville jeg desuden sige pænt til børnene at det ikke er okay smiley

• #6   26. feb 2013 Jeg ser det sådan, drengen ved godt, at han vil have meget svært ved at holde fast på en sanktb. hvis den vil noget andet end han...Og den skal jo ikke løbe over vejen, så jeg ser det lidt som desperation....fra drengens side.

• #7   26. feb 2013 Joan
    Det var også det jeg gjorde smiley
    Jeg råbte bare lige " HallO! " først..skulle jo have deres opmærksomhed..
    Derefter sagde jeg, at han skulle være ordentlig ved sin hund og lade være med at kaste sne i hovedet på hende.
    Hvortil han svarede :Jamen jeg er jo ikke ond ved hende"
    Så sagde jeg: Hvordan ved hun det. Hun forstår jo ikke, hvorfor du kaster sne i hovedet på hende lige pludselig..

Og derefter prøvede jeg at forklare ham - på en pæn og rolig måde selvfølgelig smiley at han skulle kigge på hende og se hvordan hendes udtryk i hovedet ændrede sig og hvordan hun gjorde med kroppen..
    Derefter sagde jeg " * hundens navn* er SÅ dejlig en hund og hun fortjener ikke at blive behandlet på den måde"..

Jeg tror det kom bag på ham, at jeg kendte til hans hund..men om ikke andet håber jeg da bare, at han vil tænke over mødet og over hvordan han generelt er overfor hende..jeg håber, jeg fik proppet bare en tand empati ind i ham smiley

Men han så nu mest af alt lidt flov ud, så det leder mig til at tro, at han fremover vil tænke sig om..

• #8   26. feb 2013 Snow..han grinte imens, så jeg så det ikke som desperation..
    Det lignede mest af alt, at han gerne ville "underholde" sin veninde..
    Du ved 12- 13 drenge gør tossede ting for at imponere..fejlagtigt imponere er måske den rette betegnelse smiley

• #9   26. feb 2013 jeg mødte 2 piger på en 8-12 år der var ude og gå med en lille cairn terrier og de gik og hev og rev i snoren til den stakkels hund og de fik også et ord med på vejen og sidne da har de gået pænt med hunden (af hvad jeg har set)

• #10   26. feb 2013 Well synes du tager det en hel del pænere end jeg ville have gjort. Personligt havde jeg taget fat i hans øre og slæbt ham hjem til forældrene.

• #11   26. feb 2013 Jeg havde nok svaret på hundens vegne, med en snebold, leveret af et overhåndskast, lige i fjæset.!

Flot at du sagde noget. Men mon ikke forældrene også skal vide hvordan deres yngel piner hunden? Også selvom ungen måske fattede din hentydning?

• #12   26. feb 2013 Ja, man bør reagere når man ser børn opføre sig dårligt overfor dyr :o) Synes du skal nævne episoden for hans forældre, næste gang du ser dem med hunden.

• #13   26. feb 2013 Jeg ser ekstremt sjældent forældrene, så dem kender jeg ikke som sådan.
    Så pånær én gang - hilser Molly og den anden hund gennem trådhegnet.

Og den ene gang vi har hilst på den i snor, der lagde den sig ned på jorden..heelt ned selv med hovedet, indtil Molly var kommet helt hen og snuste den på snuden..
    Og så ville de ellers lege!
    Åh den er nu så sød den store milde kæmpe smiley

Apropo at være "for sød" overfor drengen smiley
    Mit indtryk var en han var en sød dreng..ikke en af de vilde i klassen og han blev med det samme lidt flov, da jeg henvendte mig.
    Hans svar om, at han jo ikke var ond, blev sagt i et lidt spørgende tonefald og ikke provokerende eller lign.

Derfor ændrede jeg også lynhurtigt tonefald og gik over til den lidt mere pædagogiske tilgang smiley
    Jeg vil hellere prøve at forklare ham det, når jeg kan se, at han kunne være modtagelig, end at blive rigtig gal og højtråbende og så misse muligheden for at gøre ham klogere på hunde.. smiley

Men ser jeg det igen, så er det en helt anden snak. Det tror jeg dog ikke.
    Og da jeg nævnte hunden navn, kunne jeg godt se, han blev overrasket over at jeg kendte til hans hund..
    Så han har nok brugt aftenen i skræk over, om hans forældre nu ville blive ringet op.
    Det kan være en lige så fin lærestreg som at blive hevet i øret tror jeg smiley

• #14   26. feb 2013 Jeg synes det var det rigtigte (o:
    Men hva sagde du enlig? smiley
    Jeg er selv 12 år.. Men sådan noget ville jeg ALDRIG gøre mod andre smiley

• #15   26. feb 2013 Maria
    Hvis du kigger lidt længere oppe..der har jeg skrevet, hvad jeg sagde smiley

Og dejligt at høre, at du også synes, det var okay smiley
    Nej drenge finder på nogle mæærkelige ting nogle gange..der er piger vist lidt klogere smiley

• #16   26. feb 2013 Godt du reagerede.
    Jeg havde gjort det samme og råbt meget højt af dem og havde nok fulgt dem hjem, når nu de rendte stortudende hjem for at sladre. Når så de sure forældre kom ud, ville de få at vide hvad jeg havde set.
    Og så fik de at vide, at hvis deres snotunger nogensinde gjorde sådan noget igen, så ville jeg melde dem for dyremishandling.
    Og ellers håbe at den stakkels hund en dag skambed de uvorne unger.
    Det ville være min svada.
    Kald mig et dumt svin, jeg bliver noget så arrig over sådan noget.

Magen til snotunger..... gggrrrrrrrr.

• #17   26. feb 2013 Det var både iorden og på sin plads det du gjorde .... hvis ikke han gør det når forældrene er med, og de ikke kan fortælle ham det ikke er iorden, hvordan skulle han ellers blive klogere....

• #18   26. feb 2013 syntes godt nok mange her,skulle tænke over deres opførelsel over for børn. svarene chokerer mig...børn behandler i gerne skidt,men hundene må ikke få en skramme før den står på dyrlæge...hold da nu op....
    hvis vi skal ha nogle ordenlige børn og unge,skal vi voksne ski da tale ordenligt til dem, og ikke alt det i skriver her.
    bliv voksne, og opfør jer sådan....man skulle tro at det er børne hadere,eller folk uden børn,der svarer....

• #20   26. feb 2013 Har 3 børn, og havde de gjort som drengen og mødt en som TS ville jeg synes det havde været helt ok at de var blevet "opdraget" lidt på af en anden voksen der oplever en konkret situation.... at påtale forkert opførsel overfor børn på den måde TSeskriver, det får børn nu ingen skramme af...

• #21   26. feb 2013 Jeg synes det er fint.. og jeg tror på det er sundt for børn at se en menneskelig reaktion fra andre end mor og far.

• #22   26. feb 2013 Tænker sådan lidt, hvorfor to børn går tur selv med sådan en stor hund?

• #23   4. mar 2013 det er helt ok!

profilbillede
Kommentér på:
SÅ hævede jeg alligevel stemmen :(

Annonce