{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Hævede lymgekirtler {{forumTopicSubject}}

Nu har Baby's massør påpeget flere gange, at Baby har hævede lymfekirtler i halsen, men ikke noget hun syntes var kritisk.
Hun har bedt mig holde øje med dem, og ellers få dem tjekket, ved Baby's næste rutine tjek ved dyrlægen...

Men jeg syntes de er hævet yderligere!
Massøren kommer igen sidst på måneden, så får hende lige til at mærke efter, om hun også syntes de er hævet mere.....

Hvad kan det være?

Netter siger, det evt. Kan være tegn på kennelhoste. Men Baby er vaccineret mod kennelhoste og hoster ikke.

Han er frisk, glad, pelsen er fin, øjnene klare.. Intet tyder på sygdom smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævede lymgekirtler
  • #1   14. aug 2015 Nettet siger*

• #2   14. aug 2015 må jeg spørge om hans "angst" eller hvad du kaldte det i foråret er helt gået i sig selv igen ?? det var der noget om hvis jeg husker rigtigt, ikke ??

• #3   14. aug 2015 Ja helt sikkert Hanne!
    Hans angst er gået næsten helt i sig selv smiley Han er stadig lidt mere pylret, end han var før, han fik de anfald. Men slet ikke noget, der er synderligt forstyrrende for hverken ham, eller familien smiley

Vi har jævnligt kontakt til adfærdsbehandleren, som syntes Baby gør store fremskridt smiley

• #4   14. aug 2015 ok ... men så vil jeg vende tilbage til det jeg også skrev dengang, så vidt jeg ved fik du aldrig konstateret om det var fx Anaplasmose, Ipsen´s angst er jo også trænet væk, men Anaplasmosen er jo for evigt hvilende i kroppen, det gør (tror jeg) at immunforsvaret kan være lidt oftere ned = småinfektioner som igen = hævede lymfer ... ikke noget man nødvendigvis kan mærke på hunden , men stadig kan det være en del af forklaringen ...
    så jeg må sige, som jeg skrev dengang, der er så mange ting du fortæller som er meget lig det jeg har været igennem med Ipsen, og som får mig til at tænke at han har haft en Anaplasmose hvor aktiviteten så at sige er bekæmpet, men hvor der er nogle reaktioner i kroppen der viser at parasitten er der.

• #5   14. aug 2015 Hvordan hjælper du Ipsen?
    Vil høre min dyrlæge igen! Det er da værd at få tjekket ordentlig op på!

• #6   14. aug 2015 jamen jeg kan jo ikke gøre andet for Ipsen end sørge for hun lever godt, får ordentlig mad, god motion osv .... kommer der noget akut sygdom så må jeg tage det som det kommer, ligesom når andres hunde bliver syge ....
    Som skrevet så ligger anaplasmosen i kroppen når først den er der, men det betyder ikke at den nogensinde bliver aktiv igen, man ved det bare ikke.
    Ipsen har fx lige haft en ordentlig allergisk reaktion som jeg måtte til vagtdyrlæge med onsdag aften ... måske hun fik det fordi hun er lidt mere modtagelig, men måske hun havde fået den alligevel, man ved det bare ikke ... det er lidt træls ...

det eneste med Ipsen ellers, lige nu íhvertfald er at hun af og til bliver lidt bekymret for mærkelig ting ud af det blå, men så arbejder jeg lidt med det, opbygger hendes tryghed i forhold til det hun evt er lidt bange for ...og ja så lever jeg med den viden at ryger hendes immunforsvar en dag virkelig i bund og hun bliver syg, så er noget af det første der skal testes på er om anaplasmosen er blevet aktiv igen ...

Kommentér på:
Hævede lymgekirtler

Annonce