{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.881 visninger | Oprettet:

Lykkelig -
Lykkelig -
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22

Forskrækket - hævede lymfeknuder {{forumTopicSubject}}

Hej og god søndag til jer smiley

Jeg ved ikke hvor jeg vil hen med indlægget, men har bare brug for at lufte lidt bekymring, og måske er der nogen herinde som har oplevet noget lignende?

Jeg har haft en hævet lymfeknude lige over det højre kraveben/nederst på højre side af halsen.. Har været til lægen et par gange, og blev sidste gang henvist til en ultralydsscanning, da knuden ikke gik væk af sig selv. Jeg var så til scanning i går, og regnede bare med at han ville afkræfte at det kunne være noget alvorligt. Først sagde han at det bare var en halscyste, men så scannede han videre og fandt en del flere hævede lymfeknuder op ad højre side af halsen.. Så nu skal jeg til en MR-scanning i morgen, og det er ikke sikkert at knuderne er ufarlige alligvel.. Så det var lidt et chok, men det er selvfølgelig ikke sikkert at der er tale om kræft, men det er skræmmende at skulle til udredning, og måske få dårlige nyheder smiley

Jeg prøver at tænkte positivt, og selv hvis de finder noget, er det jo godt at det blive opdaget så hurtigt som muligt, og mange mennesker overlever kræft i dag smiley men er stadig ret nervøs

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskrækket - hævede lymfeknuder
  • #1   15. nov 2020 Jeg har også 2 store lymfeknuder i halsen - den ene kan man altid se, fordi den er så hævet. Men det er åbenbart bare sådan den er - den er tjekket, og der er ikke noget galt.

Jeg havnede i kræftpakken for nogle år siden, og det er et ret vanvittigt forløb. Det hele går så stærkt, og der bliver sagt ord som kræft, tidligere kræftdiagnoser, operation, tolerance for bedøvelse og medicin. Det var ikke noget dengang heller, men forløbet var bare så hæsblæsende, at det var svært at bevare roen.

Mit bedste råd er, at du giver udtryk for din bekymring, både til dine nærmeste og til lægerne ved undersøgelserne.

Pøj pøj med dit forløb - jeg håber virkelig at det viser sig ikke at være noget. Træk vejret og pas på dig selv i det smiley

•  Lykkelig -
    Lykkelig - Tilmeldt:
    jul 2020

#2   15. nov 2020 Tak for kommentaren, det er helt rart at hører om din lignende oplevelse, hvor det heldigvis ikke har betydet, at noget var alvorligt galt smiley Hvor store er de lymfeknuder ca? Den største jeg har er 3 cm (det er den jeg selv havde opdaget ved kravebenet).
    Ja det er jo rigtigt godt og vigtigt at der bliver handlet hurtigt ved mistanke om kræft, men samtidig er det også skræmmende at det pludselig føles alvorligt, siden det skal gå så hurtigt smiley

• #3   15. nov 2020 Jeg havde en hævet lymfekirtel på min hals i mange år - ihvertfald i 20 år - aner ikke, hvornår, den forsvandt smiley
    Det var helt fredeligt. Det er aldrig blevet undersøgt nærmere, blot konstateret mange gange.

• #4   15. nov 2020 Husk at man som regel sender folk i kræftforløb/udredning som noget af det første for at enten at konstatere og kunne handle på det -men også for at udelukke så hurtigt som muligt smiley

Så det er "bare" den første ting, af alle de ting det kan være, som bliver undersøgt smiley

•  Lykkelig -
    Lykkelig - Tilmeldt:
    jul 2020

#5   15. nov 2020 Tak for jeres beskeder, de er meget beroligende smiley
    Jeg har også vendt bekymringer osv med familie og venner, men herinde er det rart at kunne "tale" om ting, og samtidig føle at jeg kan holde det lidt på en distance, fordi det er på skrift og ikke face to face.

• #6   15. nov 2020 Pøj pøj.

• #7   15. nov 2020 Pøj pøj i morgen.
    Jeg krydser alt hvad krydses kan for at det er falsk alarm.

•  Lykkelig -
    Lykkelig - Tilmeldt:
    jul 2020

#8   15. nov 2020 Mange tak smiley

Kommentér på:
Forskrækket - hævede lymfeknuder

Annonce