suk.. den "kære" løbetid... (brokketråd) {{forumTopicSubject}}
Sally´s passer måtte pga. uventede begivenheder aflevere hende før løb var overstået, så går med en meeeget opmærksom hanhund og en højløbsk tæve i mit lille 70 m2 rækkehus...
Det er noget af et puslespil at altid have dem i seperate rum og alt arbejde ved at have hund, synes bare pludselig x4... Da de jo skiftes til at være alene i seperat rum, skal der gives dobbelt op og så lige en sjat til, på opmærksomheden, kyssene, træningen og kæleriet når de er i rum hos mig... Gåturene er næsten fordoblet og Sally som er vant til at løbe løs dagligt og bruge en god sjat fysisk energi, skal holdes i snor, så hun minder mere og mere om Tigerdyret der hopper rundt konstant, selvom jeg prøver at stimulere hendes hjerne ekstra som et ynkeligt erstatningsforsøg, for slet ikke at tale om fodertiderne eller når der kommer gæster.......
Der er mange glæder ved at have 2 hunde men lige nu ville jeg give hele min skosamling væk for en enkelt hundefri dag hvor jeg kan slænge den på sofaén og se bare et enkelt program eller film uden afbrydelser.... eller bare slet ikke komme ud fra under dynen og så indhente alt det søvn de har tyvstjålet fra mig
Otto skal dog kastereres her i foråret, så det er kun en engangsforestilling
- Nogle herinde med en kastrat og en tæve, som vil dele lidt viden om hvordan det fungerer i tævens løbetid?
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
- Gjorde det i hvert fald da vi havde, han var da stadig en smule interesseret men det gjorde ikke så meget
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Faktisk hang de sammen to gange
Så det var ikke vildt hyggeligt (for os)
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
Vi har siden da ikke haft sådan nogle aftener når vores piger er i løbe tid, da vi tænker at det bare stresser dem mere end det gavner. Kan dog sige at Oliva havde den bedste løbetid efterfølgende. Hun var helt afslappet og stille og rolig og hilste pænt på hunde, og lagde ikke op til hanhundene hun mødte, på samme måde som hun plejer : )
maj 2005
- Må nok bare krydse fingre, heldigvis har jeg da en god hundesitter der altid er klar til at tage Sally når han kan.
Otto og Sally gik forresten sammen den første uges tid af "løben" - under skarp opsyn - og der var ikke rigtig noget, hun ville ikke parres og han prøvede heller ikke at hoppe på hende, han ville dog til tider gerne slikke hende og ligge i hendes kurv men ellers var det ligesom normalt, skal godt nok sige det ændrede sig da hun kom i højløb.... men tænker bare når han tog det så pænt i starten af løbetiden om der så muligvis ikke er en chance for at han bliver en nem kastrat?... uhh det håber jeg altså...
jan 2013
Men lyder ikke som om at din tæve er så fremme i skoene som mine er, så måske er der håb ; )
maj 2005
- Det kom fra den ene dag til den anden med hende, og samme dag som hun gjorde det nummer var det slut med at de kunne gå sammen under opsyn.
Matilde: ahhh, synes nu hun er lidt af en tøjte for tiden *gg* Den første uge hvor hun var from, var vidst bare spil for galleriet
jan 2013
suk.. den "kære" løbetid... (brokketråd)