21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
"..fordi han er en hund" :) {{forumTopicSubject}}
Jeg har ikke selv børn, men min veninde har 2 piger på nu 5 og 3 år.
De er begge vokset op med Kaoz, og jeg går meget ind for at børn er deltagende, men min hund skal ikke nøjes eller på anden måde plages af, at hans mor til tider passer et barn eller to
Så her lærer børn at deltage med hunden (hvis de har lyst), respektere hundens grænser og rum - og tage hensyn til at den er netop hvad den er - en hund!
Når vi har været forbi legepladsen på vores ture har Kaoz altid fået smidt kiks så han har noget at lave mens vi venter til pigerne har leget med det hele; han gider nemlig ikke ligge i mere end 5 min hvis han ikke får tilbudt aktivitet.
- Men vil han ikke prøve at gynge Moster Nina? "Nej piger, han er en hund, og hunde gynger ikke. Hunde kan bedre lide at snuse efter kiks i græsset"
Forestil jer spørgsmål og forklaring til rutsjebanen, lave sandslot, cykle, tegne tegninger, hoppe på trampolin og hvad de piger ellers laver sammen med mig - Kaoz ved de godt er vigtig for mig, så han bliver altid inviteret til at være med - de mener det jo af hjertet godt, og de får altid en forklaring på hvorfor hunden min ikke kan være med.
De har fuldt ud lært hvordan jeg gerne vil have de behandler min hund, de aer ham på hovedet hvis han kommer hen og siger goddag. De råber aldrig i samme rum som han er (de ved jo godt at hunden både hører bedre, og kan tro den får skældud.. Den ved jo ikke bedre, den er en hund!).
- Næstekærligheden vil ingen ende tage, lægger en bamse uden for kurven, så bliver den lagt op til ham. Får de frugt eller andet, så henter den store altid en kiks til Kaoz; hun ved både at hunde ikke automatisk må få hvad mennesker får, men tænker også eftermiddagssnack til en hund når børnene får
Alt er skønt og sikke en lang beretning
Hvad der nu er meget sjovt er, at pigerne selv bruger begrundelsen "du er jo en hund" når han (igen) blander sig i deres gøremål eller leg..
"uha nej Kaoz, du kan ikke være med i sandkassen, du er jo en HUND" - "Du kan ikke stå lige der hvor vi cykler, du er jo en HUND og kan ikke være med!" - "ej Kaoz, du kan slet ikke bruge hårbøjlerne, du er jo en HUND!"
Altid med mild stemme, altid åh så overbærende for hans møven sig ind; han er jo en HUND og ved ikke bedre end at stille sig i vejen, at tage hårbøjlerne i munden, at kede sig bravt selvom legepladsen jo er SÅ sjov for dem..
Der er nu noget hjertevarmt med børn og hunde; specielt når børnene har forståelse for forskelligheder og anderledeshed
På billedet ses Hanna på 5 år der aer, taler bildt til en søvnig hund i sommervarmen.. Tilde sørger for at hendes nye kjole ikke bliver savlet på
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 171
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Kaoz kan rigtig godt lide at ligge i døråbningerne, og skal de forbi spørger de så pænt "hej Kaoz, ligger du lige der? Må jeg have lov at komme forbi?"
Langt sætninger, men hunden rykker sig høfligt, siger man "flyt dig" sker der intet - Kaoz er vant til man spørger ham PÆNT *GG*
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1232 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.838
jun 2005
Naturligvis har de været prøvende da de var små og kravlede rundt, men aldrig aldrig uden opsyn og altid med dybe samtaler om HVOR tæt hunden bryder sig om at man kommer på kurven. Jeg er forsynet med en hund der rejser sig i "sit" når nogen barn, voksen, hund kommer for tæt på kurven, så ret hurtigt har de små selv lært (med hjælp), at ligger hunden i kurven skal den ikke opsøges, de kan jo faktisk godt se at han ikke bryder sig om det..
Hunde og børn er en naturlig ting; gensidig respekt skal indlæres og vises
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Oplever tit at børn bliver så glade og over lykkelige når de ser mine hunde, men resultatet er ofte at hundene bliver meget bange for dem, fordi de er højrystede, voldsomme i kropssprog og vil løfte, kramme og kysse hundene.
Kun de børn der er stille og rolige og sætter tempoet og lydniveauet ned er mine hunde glade for at være sammen med
Familiens børn har næsten alle lært hvordan de skal omgås hundene på en god måde, men det er svære med fremmede.
jun 2005
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.008
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 741
Hos mig er det desværre ikke så heldigt, jeg har en plejesøster på 7 år nu, men hun har altid været meget voldsom ved min hund og har været rigtig dårlig til at lytte - nærmere ignoreret hvad vi har sagt. Det endte med at min hund, der som det eneste elsker børn højere end sin menneske-mor, snappede ud efter hende en dag hun ville løfte ham for 117. gang, hvor vi havde sagt at det måtte hun IKKE, men vi skal knap nok blinke med øjnene, så gør hun det. Og så gider vovse altså ikke mere.
Heldigvis er han så stærk i sind og velafbalanceret, at han stadig æææælsker børn og leger også fint med min søster. Og hun har heldigvis lært at lytte så en happy ending kan man godt sige
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.421
Her et billede af Josefine og Bailey i et sjældent kærligt øjeblik mellem de to..
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
En dag udbrød hun "Charlie altså dit store bøvle-hoved!!!"
Mig: Hvad er det da du kalder ham?
Hende: Jamen Moster. Han stiller sig hele tiden lige foran mig.
Mig: Det er da bare fordi han gerne vil kæles med søde skat.
Hende( med et kærligt smil og et blik på Charlie) Det ved jeg godt Moster. Det er også derfor jeg synes han er sådan en dejlig bøvle-hoved
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
jun 2005
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
jun 2005
elsker den sætning
jun 2005
Familien er ikke altid som man kunne ønske, men hunden er en kammerart uden lige
"..fordi han er en hund" :)