{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

Single med med hund....? {{forumTopicSubject}}

Aften HG.

Sidder lige og tænker lidt her til aften.

Står desværre pt. I en super kedelig og trist situation, på den private front. Vi ved ikke helt hvilken vej vinden blæser pt. Og så en længere forklaring om private forhold og bla bla bla....
Men denne situation har fået mig til at tænke lidt generelt her til aften.

Ville du kunne finde på at lade en kommende kæreste, blive bedømt på hans måde og have hund? Her tænker jeg på hvad han vil med hunden. Om det er en alm. Hygge hund, eller som jeg selv, en der gerne vil have IPO prøver på min hund. Og det er jo langt fra alle som syntes godt om at hunden også skal lære og bide. Og at det er at overdrive, når hunden skal kunne alt det, når den går lydighed.

Men hvad siger i? Både hun og han køn smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Single med med hund....?
  • #1   20. jan 2013 Bestemt! Hunden SKAL være der, kæresten MÅ være der smiley

• #2   20. jan 2013 Jeg droppede en kæreste i oktober i sidste år.. Én af årsagerne var hans måde at holde hund.. Vi har begge en hund hver, så opdragelsen var meget forskellig, samtidig med en masse andre ting smiley

• #3   20. jan 2013 Min kæreste skulle ALDRIG have hund.. Vi skal have nr 2 sammen til sommer. Han vil bare ikke have stor hund. I starten måtte hun værker være i sofaen eller seng og nu kan jeg komme hjem og så putter de sammen smiley

Har dog date en med hund, men stolede ikke på hans trænings metoder, så droppede forholdet..

Tror det handler om, om man virkelig holder af hinanden og respekter hinanden og så er hunden ikke noget problem.

• #4   20. jan 2013 Hej Jeppe.

Jeg er single, to hunde og dertilhørende lille opdræt. smiley
    Ja, det er ekstremt vigtigt for mig hvilket syn en kommende kæreste har på hunde.
    Dermed ikke sagt at vi skal være enige om alting, men det generelle skal være på plads og vi skal, så at sige, opdrage med samme principper.

Jeg har to cavalierer, og mit hundetræning har været almindelig lydighed, rally og vil gerne noget agility.
    Men ville da absolut ikke have noget problem med f.eks. en kæreste der havde schæfer som var IPO trænet, en kæreste der dyrkede det der hvor hunden trækker noget "weight pull" mener jeg... eller hvad man nu dyrker.
    Jeg dyrker ikke selv udstilling, men det betyder ikke at en kommende kæreste f.eks. ikke kunne interessere sig helt vildt for det.

Igen: så længe grundholdningen for etik og opdragelse omkring hundene er nogenlunde ens.

Jeg ville ikke kunne være sammen med én der var en Cesar Millan i forklædning, som gik ind for hård og kontakt opdragelse så hundene ikke overtager hjemmet eller sådan noget.
    Jeg ville heller ikke kunne være sammen med en som synes stamtavle er noget bras eller lignende, det fylder simpelt hen for meget i mit liv til at have en partner der ikke ligesom sidder i den samme båd som mig på dette punkt.

Ved ikke om det var sådan et svar du mente til dine spørgsmål? smiley

• #5   20. jan 2013 Ved ikke helt om jeg har forstået dit spørgsmål korrekt,. så prøver bare lige smiley Hvis du tænker på hvordan personen er/opfører sig omkring eller overfor hunden, så ja... Jeg ville aldrig kunne være sammen med en der brugte ufine metoder til at træne hunden (læs vold, straf osv), sådan kan jeg ikke godtage, og der er ved gud aldrig nogen der skulle i nærheden af mine hunde, hvis de har den indstilling til hunde...

MEN hvis du mener aktivering, så er jeg ligeglad smiley Jeg synes personligt at A-B-C træning er meget fascinerende... Og jeg kan jo sagtens ha mine hyggehunde selvom partneren træner IPO, vil bare gerne ha lov til at kigge på engang imellem smiley

• #6   20. jan 2013 Jeg er single og har to hunde, og de følger altså med i købet -kan han ikke leve med dem, jamen så er det ikke os to.
    Det er osse farvel og tak, hvis han behandler dem dårligt (her snakker vi self ikke almen uvidenhed, men en der ond/grov ved hundene) -både fordi hundene self skal behandles ordentligt, men osse fordi jeg egentligt mener det siger meget om en person, hvis denne er grim ved dyr... og sådan et mennesker vil jeg ikke bruge min tid på.

Tilgengæld har jeg slet ingen forventning om at en evt kommende kæreste skal være hundeinteresseret -det er MINE hunde. Skulle han have lyst til at gå med dem (eller os), lave noget med dem osv, så fint, men det er osse helt ok hvis ikke han er det mindste interesseret og overlader dem 100% til mig.

• #7   20. jan 2013 Og ja, hvis det var vigtigt for mig at dyrke en eller anden bestemt sport med hunden, og det, selv efter måske at have lært lidt om sporten, er helt og aldeles no go for manden, jamen så kan det jo betyde at det var farvel og tak til forholdet. Det afhænger vel af hvor vigtigt lige DEN sport er for dig.
    -men jeg nu endnu tilgode at rende på folk der sådan lige fra forholdets start nedlægger den slags veto'er, og mon ikke han ville få øjnene op for at sporten faktisk ikke gør hunden farligere når han lærer dig (og hunden) at kende smiley

• #8   20. jan 2013 Ham jeg var sammen med delte ALTID sin mini-seng med sin hund, så når vi lå sammen i min seng, mente han det var i orden at den lå i midten og grinte hver gang jeg prøve at smide den ned, for min lå altså på gulvet.. Nægter HVER nat at ligge 2 hunde og 2 mennesker i sengen.. Det er OK engang imellem, men IKKE hver nat..

Samtidig så kunne jeg passe hans hund en dag hvor han var væk hjemmefra mange timer.. Så regner jeg da med at han kommer og henter hende når han kommer hjem.. Så kan jeg ringe til ham og høre hvornår han er hjemme, men han "har da været hjemme i mange timer".. Jamen - hvorfor har du så ikke hentet din hund?

At have en "lad" holdning omkring opdragelse af sin hund er ikke ok med mig.. Det var ALTID min der lagde op til ballede og min hun var altså bare en kælling..

Det kunne jeg ikke leve med, for sådan hænger min verden altså ikke sammen smiley

Men forskellige trænings interesser er helt fint med mig..

• #9   20. jan 2013 Det er bare sådan generelt. For personligt har jeg mødt hunde mennesker, som bliver sure når jeg forklare hvad min hund skal bruges til, udover hygge hund. Og når jeg så forklare at jeg træner på god bider og drifter (bold). Så for jeg jo afvide jeg er igang med at skabe en potens forlænger og en kamp hund.

Så i min nuværende situation, fik det mig blot til at tænke, hvis det rigtig skidte skulle ske at jeg blev single.

• #14   20. jan 2013 Jeg ville ønske stak jer en plade. Men har virkelig oplevet og få en skideballe over mit mål med Krumme.

Og jeg er bekymret om jeg ville blive vraget, da jeg ikke er single.. Ihvertfalde ikke endnu. Og håber heller ikke det sket. Men ja, man kommer jo til at tænke.

• #16   20. jan 2013 Okay bruger det samme til agility. Det folk der ikke er bedre vidende smiley tror ikke det noget problem.

• #17   21. jan 2013 Hvis en kommende kæreste vidste, hvor lang tid der går med IPO, når man for alvor er faldet pladask for det og gerne vil det, så tror jeg faktisk at rigtig mange ville betakke sig.
    Det er alligevel en del at sluge, det må jeg erkende.

Ikke på grund af bidearbejdet, men mere på grund af al den tid, der bruges på det, hvis man er seriøs med det.
    Vedkommende skal VIRKELIG være large eller være ligeså interesseret selv.

Nå - for mig er det vigtigt at en partner kan lide dyr og det er også vigtigt, at vedkommende behandler dem ordenligt og at vi har nogle værdier omkring det, der ikke ligger milevidt fra hinanden..
    Og det er jo ganske teoretisk smiley

• #18   21. jan 2013 Der er en grund til, at der er mange skilsmisser i klubberne rundt omkring smiley

Jeg er meget glad ved, at min mand og jeg deler interessen. Ellers ville det være dræbende.

• #19   21. jan 2013 True sagde det smiley

• #20   21. jan 2013 Det var ikke bare ment som en hentydning til. Bare en generel tanke, som bunder i min egen situation smiley

• #21   21. jan 2013 CH: tror det gælder generelt for ting man er virkelig seriøs omkring.

Jeg nævner også som det første på potentielle dates hvordan og hvorledes med mit hundehold, og ikke mindst opdræt; for det er virkelig tidskrævende, en økonomisk faktor og raver rigtig meget ind i ens liv generelt, da man meget, meget ofte har ens hjem fyldt med gæster (hvalpe-interesserede, race-interesserede, venner og familie der skal hvalpe-kigge og "bare" bekendte der skal hvalpe-kigge).
    Så ja, når man har et hundehold der er knyttet til en livsstil, som også f.eks. seriøs IPO, så kræver det noget af en partner. smiley

Det ved jeg som skrevet selv med mit hundehold.
    Det er desværre ikke nemt at finde en at dele hverdagen med, når hverdagen indeholder noget der fylder så meget.
    *suk*

• #22   21. jan 2013 Jeg ville klart fravælge en mand hvis han ikke, fra mit synspunkt, behandler hunde (og dyr i almindelighed) som jeg synes de fortjener.
    Derudover har jeg været i en forhold med en, som aldrig har interesseret sig for hunde eller andre dyr, og som ikke kunne lide dem særlig godt. Det var svært, og selvom jeg virkelig holdt af ham og havde kendt ham længe, endte vi med at gå fra hinanden, for det var simpelthen ikke foreneligt.

• #23   21. jan 2013 Karina - ja det kan godt være, det er generelt.. Jeg selv har ikke oplevet en mere tidskrævende hobby, der indebærer at man tager hjemmefra i det omfang, man gør. Og bruger så mange timer sammen med træningskammerater.

Jeg vil bestemt anbefale en IPO-enke(mand) at have egne hobbyer, hvis ikke denne deles.
    Og så må man leve med ikke at ses så meget.

• #25   21. jan 2013 True - generelt har jeg svært ved, at folk blander sig i mit hundehold. Det værende egen familie, venner eller en kæreste.
    Generelt falder jeg dog for fyre, som aldrig har haft hund, ikke aner noget om det, og det er faktisk noget skidt, for det betyder at vi ikke deler interessen, eller at jeg skal forklare mig helt vildt. Det gad jeg godt være foruden.

• #26   21. jan 2013 Hvis vi nu sagde at je var single, så ville det for mig kun være en dealbreaker hvis en kommende kæreste brugte tvang eller andre nasty metoder. Så længe det er på hundens præmisser, så er jeg faktisk ligeglad med hvad der trænes.. Angående det der IPO, så ved jeg ikke en flyvende dyt om det. Men jeg går ud fra at hunden godt er klar over hvornår den er i en træningssituation, og hvornår der må bides og hvornår der ikke må. Såfremt det ikke var tilfældet - hvis man antog at fyren havde skumle hensigter eller bare ikke magtede det - så ville jeg nok være urolig, med tanke på fremtiden med børn og sådan.

• #27   21. jan 2013 Ja. Jeg var sammen med en fyr, der begyndte gå opdrage på min hund og ville bestemme, min hund sover i min seng og er i mine møbler (Min sofa) ville han ikke ha, skældte den ud, over hvis den kom ville snakke med en våd hunde snude, og andre ting, det kunne jeg slet ikke leve med!

men når vi snakker træning, er det okay at man måske ikke vil det samme, at nogle tænker hygge hund, og andre vil ha en hund på højt plan bare den os må være hygge hund, uden for sin træning:D

• #28   21. jan 2013 hos mig er det vigtig hvordan de behandler en hund og deres meniger,,, helt ok hvis de vil have hygge hund , agility osv...eller ikke er så interisert , bare de behandler hunder på en god måde og hører efter mig hihi

en fyr som var meget interisert i mig ,han er ikke hundemenneske , men var helt fasinert af cæsar milan og siterte og forklarte hvordan han skulle gøre med hund osv ( med at vise hvem er sjæfen og legge hunden i gulvet og han ovenpå osv ) , jeg sagde at det ikke var akceptert hos mig og at vi kunne møtes som venner , bare ikke hjemme hos mig , da en sådan person med sådane meninger skal ikke mine hunde udsettes for...

har også opplevet at en fyr har gjort alt for at blive gode venner med hundene osv for at sjarmere mig , men han var ikke noget jeg syns om hihi...

Men ja det er vigtig at hundene synes ham er ok hihi

• #29   21. jan 2013 Fedt at fik i det mindste har tænk over det. smiley

• #31   21. jan 2013 Jeg er selv single med hund og her gør jeg det meget hurtigt klart at hundene SKAL være her, en kæreste MÅ være her.

• #32   21. jan 2013 Ville absolut ikke fravælge en mand, der var passioneret omkring arbejdet med hunde; uanset om det er IPO, agility eller hyggehundetræning.

Kommer nok aldrig til at interessere mig for IPO, men man kunne da snakke med om kærestens interesser, fremfor at diskutere en omskiftet biludstødning eller hvor hurtigt man har løbet eller hvor mange kg, man har løftet:-)

-BARE man kan være enige om, at ens hunde måske bliver opdraget lidt forskelligt.

• #33   21. jan 2013 Kæresten og jeg har været sammen i knap 10 mdr. jeg har ingen hund mere, og han har en, hun er virkelig god som dagen er lang, og intet ondt i hende. Han bruger hende som hygge hund, og til jagt, dog er hun ikke en super jagt hund, men vil gerne. Jeg kan måske godt synes at det er lidt trist at han ikke gør mere i det, i og med at hun virkelig gerne vil jagt. Han har været single i 3 år inden vi kom sammen, og hun har fået lov til mange ting, som jeg ikke synes om. Bla. ligge i sofaen og i sengen, men det er nok fordi jeg har prøvet det med eksen, og have 2 schæfer og 1 kat i en 140 seng, det kan jeg slet ikke, plus jeg begyndte at reagere på mine tidligere hunde. Han har dog accepteret det når vi er ved mig, og hun sniger sig da stadig op hvis hun kan komme efter det, da hun er vant til det der hjemme. Kæreste og jeg er rimelig enig om det grundlæggende, men så alligevel ikke.
    For mig er det vigtigt at han er enig med sig selv om hvad hunden skal bruges til, og havde vi kommet sammen Jeppe, havde jeg synes det var vigtigt at du havde de rette træner omk dig med hensyn til bid, både for din egen skyld, men sgu også for hunden, at I begge lærer det på den rigtige måde. Men Jeg ville helt sikkert synes at det var skide fedt at du lærte din hund det, og jeg føler også at man får et bedre forhold til hunden??
    Jeg skal have schæfer til sommer, og skal primært bruge hende til udstilling, men hun skal så sandelig også til træning, plus jeg havde overvejet at kører ABC på hende også. DOg overvejer jeg med bidet endnu, da ikke helt stoler på at min kære kæreste kan lade være med at afprøve det på hende smiley

• #35   21. jan 2013 Helene - tro mig, du finder ud af at sætte foden ned der, når du en dag står med din hund og ved, hvor vigtig korrekt træning er smiley

Eller - det fede alternativ - manden kunne jo uddanne sig til figurant smiley

• #36   21. jan 2013 hehe ja nemlig.. Ja det er nok rigtigt.. Som sårn vil jeg ikke blande mig i andres træning og hvordan de træner deres hund, med mindre at det er dyreplageri.. !! Det er sgu svært at gøre til eller fra.. Men kæresten og jeg er helt enig om at når man har hund, skal man til hundtræning, både for ens egen skyld men så sandelig også for hundens skyld, og man bliver aldrig for gammel til at lærer noget nyt smiley Vi skal have schæfer til sommer, eller JEG skal, og det bliver helt MIN opgave at træne hunden, IKKE kærestens. Han synes agility og udstilling er for cirkus hunde, (heldigvis for det) Så derfor er mig der skal træne hende, dog skal hun stadig lystre når kæresten siger noget til hende der hjemme. Heldigvis kender jeg ikke nogen, der ikke behandler sine dyr ordenligt. Dog har jeg været meget tæt på at melde en for dyreplageri, men de er ingen beviser, og derfor kan man ikke anmelde det..

• #37   21. jan 2013 Jeg valgte min mand udfra at han er dyrlæge...............

Ej, bare gas smiley

Men udover det, så intersserer min mand sig ikke særligt for hundetræning, men synes det er fedt at jeg bruger min tid på det.

• #38   21. jan 2013 Jeg ville være ligeglad med HVAD en kommende kæreste trænede med sin hund, så længe det blev trænet på en ordentlig måde, og vi delte samme syn på hunde og hundeopdragelse :o)

Min kæreste interessere sig desværre ikke super for hunde og hundetræning, men han er dog ved at falde lidt for dem... Og han har sagt, han nok gerne vil prøve at træne Einstein til redningshund, fordi jeg ikke kan blive redningshundefører ;o) Så må vi se om den lille dame får temperamentet til det, eller om hun bliver for selvstænding.

• #40   21. jan 2013 *mike og Vegas mor*
    Det kunne da se godt ud, at rende rundt på golfbanen med Mike i hælene smiley smiley render han ikke efter boldene, det synes eg er imponerende smiley

Nu dyrker vi ikke selv det helt vilde træning, lidt rally lydiges fordi jeg synes at vi bør gå til noget, og rally er forholdsvis simpelt... smiley min mand har planer om at blive hundefører i forsvaret, og så kommer han til at ruge enormt meget tid med den hund smiley
    Hellere en mand der bruger 'for meget' tid på hans hund end for lidt smiley

• #42   22. jan 2013 jeg synes det er også vigtig hvis man har eller får en kæreste og man vælger at have hund sammen at man laver en kontrakt om hvad skjer med hunden hvis det bliver slut...

er desverre mange som ikke har det , og så bliver det et extra problem pag uenighet om hvem som har rett på hunden osv...

Kommentér på:
Single med med hund....?

Annonce