Single med med hund....? {{forumTopicSubject}}
Aften HG.
Sidder lige og tænker lidt her til aften.
Står desværre pt. I en super kedelig og trist situation, på den private front. Vi ved ikke helt hvilken vej vinden blæser pt. Og så en længere forklaring om private forhold og bla bla bla....
Men denne situation har fået mig til at tænke lidt generelt her til aften.
Ville du kunne finde på at lade en kommende kæreste, blive bedømt på hans måde og have hund? Her tænker jeg på hvad han vil med hunden. Om det er en alm. Hygge hund, eller som jeg selv, en der gerne vil have IPO prøver på min hund. Og det er jo langt fra alle som syntes godt om at hunden også skal lære og bide. Og at det er at overdrive, når hunden skal kunne alt det, når den går lydighed.
Men hvad siger i? Både hun og han køn
okt 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 494
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.742
Har dog date en med hund, men stolede ikke på hans trænings metoder, så droppede forholdet..
Tror det handler om, om man virkelig holder af hinanden og respekter hinanden og så er hunden ikke noget problem.
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Jeg er single, to hunde og dertilhørende lille opdræt.
Ja, det er ekstremt vigtigt for mig hvilket syn en kommende kæreste har på hunde.
Dermed ikke sagt at vi skal være enige om alting, men det generelle skal være på plads og vi skal, så at sige, opdrage med samme principper.
Jeg har to cavalierer, og mit hundetræning har været almindelig lydighed, rally og vil gerne noget agility.
Men ville da absolut ikke have noget problem med f.eks. en kæreste der havde schæfer som var IPO trænet, en kæreste der dyrkede det der hvor hunden trækker noget "weight pull" mener jeg... eller hvad man nu dyrker.
Jeg dyrker ikke selv udstilling, men det betyder ikke at en kommende kæreste f.eks. ikke kunne interessere sig helt vildt for det.
Igen: så længe grundholdningen for etik og opdragelse omkring hundene er nogenlunde ens.
Jeg ville ikke kunne være sammen med én der var en Cesar Millan i forklædning, som gik ind for hård og kontakt opdragelse så hundene ikke overtager hjemmet eller sådan noget.
Jeg ville heller ikke kunne være sammen med en som synes stamtavle er noget bras eller lignende, det fylder simpelt hen for meget i mit liv til at have en partner der ikke ligesom sidder i den samme båd som mig på dette punkt.
Ved ikke om det var sådan et svar du mente til dine spørgsmål?
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1232 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.838
MEN hvis du mener aktivering, så er jeg ligeglad Jeg synes personligt at A-B-C træning er meget fascinerende... Og jeg kan jo sagtens ha mine hyggehunde selvom partneren træner IPO, vil bare gerne ha lov til at kigge på engang imellem
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.403
Det er osse farvel og tak, hvis han behandler dem dårligt (her snakker vi self ikke almen uvidenhed, men en der ond/grov ved hundene) -både fordi hundene self skal behandles ordentligt, men osse fordi jeg egentligt mener det siger meget om en person, hvis denne er grim ved dyr... og sådan et mennesker vil jeg ikke bruge min tid på.
Tilgengæld har jeg slet ingen forventning om at en evt kommende kæreste skal være hundeinteresseret -det er MINE hunde. Skulle han have lyst til at gå med dem (eller os), lave noget med dem osv, så fint, men det er osse helt ok hvis ikke han er det mindste interesseret og overlader dem 100% til mig.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.403
-men jeg nu endnu tilgode at rende på folk der sådan lige fra forholdets start nedlægger den slags veto'er, og mon ikke han ville få øjnene op for at sporten faktisk ikke gør hunden farligere når han lærer dig (og hunden) at kende
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
Samtidig så kunne jeg passe hans hund en dag hvor han var væk hjemmefra mange timer.. Så regner jeg da med at han kommer og henter hende når han kommer hjem.. Så kan jeg ringe til ham og høre hvornår han er hjemme, men han "har da været hjemme i mange timer".. Jamen - hvorfor har du så ikke hentet din hund?
At have en "lad" holdning omkring opdragelse af sin hund er ikke ok med mig.. Det var ALTID min der lagde op til ballede og min hun var altså bare en kælling..
Det kunne jeg ikke leve med, for sådan hænger min verden altså ikke sammen
Men forskellige trænings interesser er helt fint med mig..
apr 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 274 Svar: 1.225
Så i min nuværende situation, fik det mig blot til at tænke, hvis det rigtig skidte skulle ske at jeg blev single.
apr 2005
Og jeg er bekymret om jeg ville blive vraget, da jeg ikke er single.. Ihvertfalde ikke endnu. Og håber heller ikke det sket. Men ja, man kommer jo til at tænke.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.742
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det er alligevel en del at sluge, det må jeg erkende.
Ikke på grund af bidearbejdet, men mere på grund af al den tid, der bruges på det, hvis man er seriøs med det.
Vedkommende skal VIRKELIG være large eller være ligeså interesseret selv.
Nå - for mig er det vigtigt at en partner kan lide dyr og det er også vigtigt, at vedkommende behandler dem ordenligt og at vi har nogle værdier omkring det, der ikke ligger milevidt fra hinanden..
Og det er jo ganske teoretisk
aug 2006
Jeg er meget glad ved, at min mand og jeg deler interessen. Ellers ville det være dræbende.
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1232 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.838
apr 2005
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Jeg nævner også som det første på potentielle dates hvordan og hvorledes med mit hundehold, og ikke mindst opdræt; for det er virkelig tidskrævende, en økonomisk faktor og raver rigtig meget ind i ens liv generelt, da man meget, meget ofte har ens hjem fyldt med gæster (hvalpe-interesserede, race-interesserede, venner og familie der skal hvalpe-kigge og "bare" bekendte der skal hvalpe-kigge).
Så ja, når man har et hundehold der er knyttet til en livsstil, som også f.eks. seriøs IPO, så kræver det noget af en partner.
Det ved jeg som skrevet selv med mit hundehold.
Det er desværre ikke nemt at finde en at dele hverdagen med, når hverdagen indeholder noget der fylder så meget.
*suk*
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Derudover har jeg været i en forhold med en, som aldrig har interesseret sig for hunde eller andre dyr, og som ikke kunne lide dem særlig godt. Det var svært, og selvom jeg virkelig holdt af ham og havde kendt ham længe, endte vi med at gå fra hinanden, for det var simpelthen ikke foreneligt.
aug 2006
Jeg vil bestemt anbefale en IPO-enke(mand) at have egne hobbyer, hvis ikke denne deles.
Og så må man leve med ikke at ses så meget.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Generelt falder jeg dog for fyre, som aldrig har haft hund, ikke aner noget om det, og det er faktisk noget skidt, for det betyder at vi ikke deler interessen, eller at jeg skal forklare mig helt vildt. Det gad jeg godt være foruden.
okt 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 242
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 90
men når vi snakker træning, er det okay at man måske ikke vil det samme, at nogle tænker hygge hund, og andre vil ha en hund på højt plan bare den os må være hygge hund, uden for sin træning:D
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
en fyr som var meget interisert i mig ,han er ikke hundemenneske , men var helt fasinert af cæsar milan og siterte og forklarte hvordan han skulle gøre med hund osv ( med at vise hvem er sjæfen og legge hunden i gulvet og han ovenpå osv ) , jeg sagde at det ikke var akceptert hos mig og at vi kunne møtes som venner , bare ikke hjemme hos mig , da en sådan person med sådane meninger skal ikke mine hunde udsettes for...
har også opplevet at en fyr har gjort alt for at blive gode venner med hundene osv for at sjarmere mig , men han var ikke noget jeg syns om hihi...
Men ja det er vigtig at hundene synes ham er ok hihi
apr 2005
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.142
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
Kommer nok aldrig til at interessere mig for IPO, men man kunne da snakke med om kærestens interesser, fremfor at diskutere en omskiftet biludstødning eller hvor hurtigt man har løbet eller hvor mange kg, man har løftet:-)
-BARE man kan være enige om, at ens hunde måske bliver opdraget lidt forskelligt.
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 125 Svar: 638
For mig er det vigtigt at han er enig med sig selv om hvad hunden skal bruges til, og havde vi kommet sammen Jeppe, havde jeg synes det var vigtigt at du havde de rette træner omk dig med hensyn til bid, både for din egen skyld, men sgu også for hunden, at I begge lærer det på den rigtige måde. Men Jeg ville helt sikkert synes at det var skide fedt at du lærte din hund det, og jeg føler også at man får et bedre forhold til hunden??
Jeg skal have schæfer til sommer, og skal primært bruge hende til udstilling, men hun skal så sandelig også til træning, plus jeg havde overvejet at kører ABC på hende også. DOg overvejer jeg med bidet endnu, da ikke helt stoler på at min kære kæreste kan lade være med at afprøve det på hende
aug 2006
Eller - det fede alternativ - manden kunne jo uddanne sig til figurant
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 125 Svar: 638
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Ej, bare gas
Men udover det, så intersserer min mand sig ikke særligt for hundetræning, men synes det er fedt at jeg bruger min tid på det.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Min kæreste interessere sig desværre ikke super for hunde og hundetræning, men han er dog ved at falde lidt for dem... Og han har sagt, han nok gerne vil prøve at træne Einstein til redningshund, fordi jeg ikke kan blive redningshundefører ;o) Så må vi se om den lille dame får temperamentet til det, eller om hun bliver for selvstænding.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 681
Det kunne da se godt ud, at rende rundt på golfbanen med Mike i hælene render han ikke efter boldene, det synes eg er imponerende
Nu dyrker vi ikke selv det helt vilde træning, lidt rally lydiges fordi jeg synes at vi bør gå til noget, og rally er forholdsvis simpelt... min mand har planer om at blive hundefører i forsvaret, og så kommer han til at ruge enormt meget tid med den hund
Hellere en mand der bruger 'for meget' tid på hans hund end for lidt
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
er desverre mange som ikke har det , og så bliver det et extra problem pag uenighet om hvem som har rett på hunden osv...
Single med med hund....?