Single fyre med hund? {{forumTopicSubject}}
Hey folkens. Det her er et emne der har været i mit hoved i noget tid nu, og så er det vel passende at hoppe herind og spørge.
Jeg er 22 år har desværre haft mit første møde med angst for cirka 2 måneder siden. Det påvirker mig stadig og får mig til på daglig basis at tænke alt alt for meget over fremtiden! Alt det med uddannelse, job, bolig, kæreste og alt det der. Får så noget psykolog hjælp, men det nager mig da stadig.
En af de ting der bekymrer mig er hele det der "find en mand og få børn" emne. Jeg har aldrig haft en kæreste før. Det har ikke interesseret mig så meget før hen. Der er så også den detalje at jeg ikke vil have børn. Har aldrig ville og vil aldrig ha'. Jeg bryder mig ikke om babyer og helt små børn, og har intet at tilbyde en baby, da det slet ikke har min interesse. Selvom alle påstår hårdnakket at det nok skal komme; Ja ja, så siger vi det.
Derimod har jeg det fint hvis jeg kunne finde en fyr som allerede har børn! For så har han ligesom fået sit behov for børn stillet, på en måde, og så er det ikke noget jeg skal bekymre mig om er noget han vil ønske af mig.
Jeg kræver ikke meget af en fyr, dog er der én ting jeg vil have skal være der! Han SKAL ku' lide hunde eller i det mindste respektere dem og behandle dem ordentligt. Hunde vil være en del af mit liv, og vil slet ikke kunne være sammen med en fyr som ikke syntes om hunde.
Så på det punkt er det at jeg tænker... Hvor finder man de her hunde glade fyre hende, som også er i min alders gruppe? Har overvejet at tage til en udstilling der bliver holdt i Frederecia og se mig lidt omkring. Også fordi jeg drømmer om at blive opdrætter senere hen og gå må udstillinger. Kan man overhovedet finde single fyre i min alders gruppe sådan nogen steder? Prøver også at finde hundeskove i mit område, men føler mig på en måde også lidt fjollet ved at tage ud i en hundeskov, uden hund, og bare stå og vente på om en fyr med hund skulle komme forbi. + man så også skal se hvor store oddsne er for at han samtidig med er single.
Ved selvfølgelig jeg har masser af år igen til at finde den eneste ene. Er bare i en tilstand hvor det er en ting der bekymrer mig frygtelig meget med fremtiden, og jeg har ligesom et slags... Behov for at få bekræftet at det ikke er umuligt at finde en hundeglad fyr, så jeg kan have lidt mere ro i sjælen med at jeg ikke bliver en "forever alone" person.
Mange tak for alle råd jeg kan få
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.403
Jeg ville da 100% foretrækker at møde en fyr der IKKE har hund -for tænk hvis han nu osse har et par stykker. Det bliver dælme mange hunde under samme tag når man mødes
De kærester jeg har haft, har aldrig været nogen jeg har mødt gennem "dyreverdenen", men de har alle været glade for dyr... De findes altså mange andre steder end i hundeklubber, hundeskove mm
Jeg ville da slet ikek fokusere sådan på at "han skal være hundeglad", men bare tage tingene som de kommer... jeg tror altså det der med slet ikke at være "dyrevenlig" siger noget om en person... måske er det helt vildt fordomsfuldt, men de par gange jeg har været på date med fyr der har vist sig ikke at kunne lide dyr, har de i DEN grad osse haft andre egenskaber jeg ikke brød mig om (så de var blevet fravalgt, uanset hvad de havde sagt til at jeg havde hund)
Ja jeg vil næsten sige det sådan, at det er meget sværere at finde en fyr der er helt ok med at man ikek vil have børn (og ikke kun i starten af forholdet), end det er at finde en der er glad for hundene -det er i hvert fald min oplevelse
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.137
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.480
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Jeg har været ude i det der, med at date en fyr med hund.. Og KÆFT et problem det var..
Begge havde vi rotter, og hverken hans eller min tæve kan li andre tæver.. Så allerede der var forholdet mere eller mindre dødsdømt, i og med at fremtidsplaner om at flytte o.s.v ville ligge minimum 10 år ude i tiden..
Har nu en skøn kæreste, som aldrig har haft hund selv, ikke er vokset op med hund, eller egentlig haft ønske om at få hund..
Han forstår fuldt ud at mine hunde er mit et og alt, og vi er igang med at føre mine hunde sammen med ham og hans børn, i et roligt tempo
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
Fyren skal nok komme en dag Helt almindelige mennesker kan sagtens være hundeglade, så find en kæreste og se om han kan blive hundeglad.
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 86
aug 2007
jan 2007
jan 2014
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Det var nu heller ikke DEN del jeg var enig med dig i, men blot at det for mig at se, er nemmere hvis de ikke har
Det andet var blot min forklaring på, at jeg har prøvet det modsatte, og det ikke gik af netop den grund
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Jeg går målrettet efter en fyr uden hund..
Så kan jeg nemlig bilde ham ind at mine 2 turboer er både velopdragne og ganske normale
Og slipper for diskussioner omkring opdragelse, dyr i møbler osv
Prægning af et naivt og uskyldigt væsen- det er vi gode til her i firmaet
jan 2014
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Men, jeg har endnu ikke mødt nogle enlige mænd i min alder med hund.
Hvad sker der for det??
Jeg møder masser af enlige kvinder, ligesom mig selv, og så møder jeg lige så mange par, og i alle mulige aldre. Men nope; ingen enlige mænd.
Havde da ellers glædet mig til at se hvilke muligheder der kunne være til f.eks. hundetræningen, og selvom jeg mødte mange flinke mennesker, så var de enten taget eller af samme køn som mig. XD
Tror hunde-verdenen er meget for hundkønnet eller par.
Dermed IKKE sagt at de ikke findes; de enlige mænd med hund, men det er altså ikke dem der er flest af.
Bare se her på HG: Kvinder, kvinder og kvinder... og så fyrer i parforhold.
Og de enlige mænd kan tælles på én hånd.
aug 2007
Det er jo ikke fordi at hvis jeg møder en fyr med småbørn, så vil jeg straks sortere ham fra. Det er mere tanken om at det er MIG der skal have babyer og alt det.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Min eks var et katte-menneske, men han lærte da at elske mine hunde..
Sidst jeg hørte fra ham var for et par mdr siden (næsten 1 år efter jeg bad ham om at skride af H til), der skrev han da at han savnede hundene og mig (ja ja, i den rækkefølge)..
Han fik så et pænt svar tilbage som bestod af et "Tak" og et par punktummer..
Nå men bare rolig.. Ham der Mister Right skal nok dukke op.. Og han dukker altid op når man mindst venter det.. Så ro på..
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Jeg ville ikke kunne leve med en, der ikke elskede dyr
jan 2014
jeg tror nu der er en del single fyre der har hund, jeg kender da et par stykker.. i må bare over på bilgalleri og kigge istedet:D
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
sep 2008
jan 2014
men det er dda klart at hvis mna selv brænder for at få en hund nytter det ikke noget at finde en der overhovedet ikke vil have en.
jan 2008
Jeg har dog i flere år gået til almindelig lydighedstræning i DCH, som jo også er jagt-orienteret, men nope: nada at finde der.
Jeg snakker ellers med alle de hunde-ejere jeg møder her i byen, som selv har lyst til at snakke, og det er enten også kvinder eller par.
Og den eneste grund til jeg kigger sådan efter en der allerede har hund, det er netop, som Einstein skriver, for at have et fælles værdi grundlag fra starten.
Mine hunde er ikke bare hobby eller interesse, det er en livsstil og fylder enormt meget, og det skulle en partner gerne have mod og lyst til at være en del af.
jan 2014
jan 2008
Skal man have bil for at være der?
Jeg kan måske oprette min cykeltrailer som profil... mine ben er motoren og den har også forlygter.
thi hi.
sep 2008
Med mindre man en dag skulle gå hen og blive mand og kone, så skal der dælmer kæbes et par ringe..
jan 2014
jan 2014
sep 2008
aug 2007
Det jeg egentlig bare gerne vil have bekræftet er at det er muligt at finde en sød fyr, med børn (eller som ikke vil ha') og som har eller gerne vil have hund Hvem ved... Kan jo være jeg ender med slet ikke at ville have en mand. Er bare på et punkt lige nu hvor min angst gør at jeg føler mig ekstremt ensom til dagligt og er bange for at det er noget der vil hænge ved resten af mit liv. Det er jo selvfølgelig nok bare angsten der snakker, og er også lige begyndt at få noget hjælp til alle de her dumme tanker
jan 2014
sep 2008
Har haft socialangst og depression siden jeg var 14-15 år.. Den gang var det ikke så slemt, men det kulminerede da jeg var omkring 18 i forbindelse med et enormt dårlig parforhold.. Er 24 idag..
Jeg kunne ikke noget som helst alene, hverken handle, tage bussen eller lign.. Det var et helvede uden lige..
Først sidste år kom der så meget styr på det at jeg kunne starte på en uddannelse.. Det var takket værd en kanon sagsbehandler på kommunen, en fantastisk mentor og en dygtig psykoterapeut..
Jeg klarer mig kanon godt i skolen og har lige afsluttet første semester med et gennemsnit på 8,7.. Skal op til første eksamen mellem d. 27 maj og 25 juni.. Og sidste og afsluttende eksamen er i januar næste år og så sidder der på det tidspunkt en hue på mit hoved..
Ved godt at alt kan virke ekstremt uoverskueligt når man har angst.. Men hvis du får den rette hjælp, så får du hurtigere styr på det end du selv regner med..
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 181
Har du evt. prøvet diverse dating sider?
hot.dk
Netdating.dk
Youdate.dk
Osv. der er massere af singler med hund i den aldersgruppe.
Er selv aktiv på nogle af siderne og kan da sagtens løfte slørret for at der findes mange i din alder som leder efter den person de skal dele deres fremtid med og evt. have børn osv. Både mænd og damer.
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 749
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
Min mand og jeg er hinandens modsætninger på rigtig mange punkter. Her hjemme er det mig der går mest op i hundene, han ville ikke undvære dem og elsker at trave lange ture med dem, men opdragelse, træning osv rager ham langsomt - det overlader han til mig.
Vi kompenserer hinanden rigtig godt, og jeg tror netop det er derfor vi stadig er sammen, hvor mange af vores venner har opgivet.
jan 2014
jan 2007
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 524
Single fyre med hund?