{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.025 visninger | Oprettet:

Kattemennesker ? - kat strinter {{forumTopicSubject}}

Hej HG..
Jeg har også emnet på KG, men vil også høre om i har gode råd her !!

Jeg har en dejlig "lille" dreng på lidt over et år gammel. Jeg har aldrig haft problemer med at han strintede før, men pludselig kunne jeg godt lugte at han var begyndt at strinte i mit hjem.. ! jeg forsøgte først at vaske alt jeg havde godt og grundigt, og få skrubbet gulve, paneler osv helt i bund.. Dette virkede ikke, og derefter blev der så bestilt tid til kasteration.. Det skal han så på Tirsdag... (Ved godt jeg er sent ude, men jeg troede jeg var en af de heldige, der slap for en hankat der strinter, fordi han var blevet så gammel uden uheld)
Nå... Så igår aftes, ligger jeg i min seng, og snakker i mobil, samtidig med at jeg kæler med katten.. Pludselig mærker jeg at han står og strinter op ad min arm ! Der kom virkelig meget, og det ramte selvfølgelig også dynen ... ! Jeg blev selvfølgelig rasende, og han blev kastet ud af rummet med det samme..
Nu til mit spørgsmål....
1: hvorfor strinter han pludselig op ad mig ?? Jeg havde ikke været et fremmede sted, og lugtede derfor ikke anderledes eller noget....
2: Har i haft erfaringer med strintende katte som blev kastreret og derefter stoppede eller fortsatte ?

Jeg har købt rodalon, og alt bliver vasket ned mens han er hos dyrlægen tirsdag...

Kom meget gerne med gode råd for jeg er lidt på bar bund, da jeg kun har ejet hun katte før i tiden,...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattemennesker ? - kat strinter
  • #1   6. jan 2013 Det er en af glæderne ved at have en fertil hankat. Selvom han bliver kastereret, så er det ikke sikkert, at han stopper, når først han har fået vanen. Derfor bør hankatte kastereres med 12-14 uger.

    Desuden er han sikkert længe far til de første mange killinger rundt omkring.


  • #2   6. jan 2013 Elsker bare mennesker der lige skal pege fingre..
    Som skrevet ved jeg godt at det er sent !! Men jeg har ikke haft problemerne før for kort tid siden.. så troede ikke det var nødvendigt...
    Min kat er indekat, og er derfor ikke far til en eneste killing....


  • #3   6. jan 2013 Der er ikke noget du kan gøre desværre:/ vores ene hankat blev først kastreret da han var omkring 2år jeg fik ham nemlig først da han var så gammel og det første jeg gjorde var at kastrere ham og han har ikke strintet en eneste gang:) så måske det hjælper

  • #4   6. jan 2013 Jeg krydser fingre ! Han har gjort det i ca 3 uger nu. For da han begyndte på det, fik jeg en akut syg hund d. 24 dec som tog en hel del penge fra mig. så jeg har lige skulle finde økonomien til det.. håber bare ikke han har vænnet sig for meget til det !

  • #5   6. jan 2013 Det er ikke sikkert den holder op med at strinte fordi den bliver kastreret, men det lugter ikke så slemt.
    Katte kan faktisk godt finde på at strinte hvis de bliver straffet eller fordi de får noget mad de ikke kan lide.

    Mener du på Kattens værn`s hjemmeside kan læse meget mere om problemet.


  • #6   6. jan 2013 Jeg peger ingen fingre. Jeg undres bare over, at du ikke var forberedt.



  • #7   6. jan 2013 Har du brugt mindre tid på ham end du plejer?

    Jeg har oplevet ved flere hankatte inkl. min egen forhenværende fidel castro, at de små lømler kan finde på at tisse i protest hehe smiley Lyder vildt dumt, men det kan de altså!
    Brugte uhyggelig meget tid sammen med casto (næsten 24/7), men da jeg så mødte min eksmand, skulle han jo dele mig, og det passede altså ikke herren! HVER gang min eksmand var i huset, stillede Castro sig til at stirre på ham, samtidig med at han tissede/strintede divsere steder som f.eks op af væg, dørkarm, møbler osv... Gik min eksmand så, bang så var der intet :S


  • #8   6. jan 2013 Jeg har en hankat, der strinter hele tiden og overalt.

  • #9   6. jan 2013 Tine A - Jeg ved godt det ikke er sikkert.. men jeg håber selvfølgelig smiley i det mindste noget at det vil lugte mindre.. Han har ikke være straffet for noget - andet end da han strintede på mig... smiley - og hans foder er en skånekost fra dyrlægen fra RC da han har et meget dumt tarmsystem der gør at han kun kan tåle den, og den har han altid fået smiley

    Susanne *Nu med en stor sød hemmelighed* - Jeg var godt klar over at det kunne ske, men tiden gik og pludselig var han næsten et år, og uden tegn på at han ville begynde... Han brugte altid bakke og lavede ingen uheld nogle steder... så nu er det så sket, og ja det er jo min egen fejl det ved jeg godt.. men også derfor jeg spørger om andres erfaringer og råd...

    Kamilla R - Jeg har ikke brugt mindre tid herhjemme, faktisk har jeg været lidt mere hjemme på det sidste.. Men jeg havde et fuldtidsarbejde i KBH som jeg sagde op 14 dage inden han begyndte på sit pisseri, og der var jeg kun hjemme om natten fordi jeg pendlede.. (havde kun arbejdet i kort tid, så det burde ikke være det) så tror ikke han protesterer over noget ?




  • #10   6. jan 2013 Susanne *Nu med en stor sød hemmelighed* - ved du hvorfor han gør det ?

  • #11   6. jan 2013 Krydser fingrer for det hjælper smiley Vores gamle kat strintede ikke, men kattebakken lugtede grusomt, det hjalp da den blev kastreret som 6 måneders. Dyrlægen fortalte at det ikke er altid det hjælper, men det skal de sikkert sige smiley

  • #12   6. jan 2013 Tine A - ja min sagde at det højst sansynligt ville hjælpe ( nu kender hun Dexter rigtig godt, da vi har været en del til dyrlæge og altid bruger den samme ) så jeg håber hun har ret !! smiley

    M Selv - ja her lugter rigtig slemt.. men jeg har jo ikke kunne gøre andet end det jeg gør.. og så gør jeg hovedrent hver anden dag hvor alt bliver vasket ned , og jeg lufter ud hver eneste dag i flere timer for at holde lugten lidt nede... smiley


  • #13   6. jan 2013 Camilla T : Det eneste jeg vil sige er ; få ham kasteret når han ikke er ældre vil det højst sansynlig hjælpe så det er bare med at få ham under kniven hurtigst muligt smiley



  • #14   6. jan 2013 Laila *DK SilkyLove*, - Har også en tid til ham på tirsdag. Det var den første de havde, da jeg ringede til dem i sidste uge.. Så jeg gør hvad jeg kan smiley
    Jeg håber du har ret med hensyn til alderen ! håber så inderligt at det vil hjælpe ! ellers så er jeg på den...


  • #15   6. jan 2013 Min mor har også altid kastereret vores hankatte tidligt, for at de ikke skulle begynde på det - hun har altid sagt, at hvis de først er begyndt, så stopper de med stor sandsynlighed ikke selvom de kastereres, derfor ingen grund til at tage chancer med det.

  • #16   6. jan 2013 Ja hankatte lugter, men det ligger nok til hankønnet smiley

    De strinter jo for at mærke deres territorium af, så de lækre damer kan lugte dem.


  • #17   6. jan 2013 Fertile hankatte stinker. Det er sådan, at det trækker tårer, når man skifter kattebakke. Men det er jo deres urin, der stinker, ikke selve katten smiley

  • #19   6. jan 2013 At i har andre dyr har intet at sige, hvorvidt han begynder at strinte eller ej. Der ligger nærmere noget genetisk bag, da man har fundet ud af, at katte af visse racer og linier strinter oftere end andre.

  • #20   6. jan 2013 Jeg har to fertile hankatte. En Norsk Skovkat der strinter høj og flot og overalt. Og en Maine Coon der ikke strinter.

  • #21   7. jan 2013 M, næh hvorfor det? Som opdrætter har man specielt indrettede hankatterum, hvor katten går sammen med en kastrat. Og rummet bliver jævnligt vasket. Nu strinter han pt. mest i løbegården.

  • #22   7. jan 2013 Stald Abli - Min søsters katte strintede heller ikke inden de blev kastreret og den ene var altså tæt på de to år.. så nogle er bare heldige smiley

    CVR. - tak for kommentaren.. jeg håber sådan at jeg også er en af de heldige, og han stopper med at strinte.. Jeg har fået en veninde til at komme og hjælpe mig med at vaske hele hytten ned mens han ligger under kniven imorgen, så stanken kan forsvinde smiley


  • #23   7. jan 2013 Camilla Held med ham imorgen smiley

  • #24   7. jan 2013 mange tak smiley

Kommentér på:
Kattemennesker ? - kat strinter

Annonce