{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

kattemennesker {{forumTopicSubject}}

Jeg VED der må være nogen kattemennesker herinde -så hjælp lige en knapt så katte-klog;o)

Sagen er den at mine forældre i sidste uge måtte aflive deres knapt 20 år gamle kat, og nu går de jo og overvejer om der skal en ny kat til eller ej.

HVIS de ender med at anskaffe en ny kat, skal den primært være staldkat. De bor på landet, og en lille musefanger er jo velkommen:o)
Den gamle kat valgte selv at flytte ind i huset efter en sygdomsperiode hvor han efterfølgende altså ikek gad være udekat mere. SÅ han gik bare en lille runde nogen gange om dagen.
Den nye kat vil få en lille "rede" i stalden, og vil sandsynligvis osse få lov at være i gangen mellem stald og hus, hvor der osse er lunt om vinteren.

Det er allerede besluttet at skal der en kat til, vil det blive en hankat, og den vil blive kastreret.

De har aldrig haft killing, da den tidl kat var en de overtog som voksen, så det hele er jo lidt nyt

Men nu går snakken jo så, og da jeg på ingen måde er kattemenneske kan jeg jo ikke svare på deres spørgsmål.

Er det synd kun at have en kat? (self antaget at denne får masser af kontakt og bestemt ikke bare skal passe sig selv)

Hvis det er bedre at anskaffe 2, kan 2 (kastrerede) hanner så godt enes?

Mine forældre har en kattevandt hund, og vi forventer ingen problemer med hende og en evt ny kat.
Men jeg har jo mine 2 med derud jævnligt, og selvom Reiki enedes fint med den gamle kat, er jeg lidt i tvivl om hvordan han skal præsenteres for sådan en ny lille en.

Han er ikke rigtig kattevandt -gamle kat blev godkendt fordi den jo boede der allerede første gang han kom derud.
Og det var en voksen kat der ikke var bange for at lange ham en, hvis han var strid. Det kan sådan en bette en jo nok ikke.
Det er ikke sådan at han vil slagte katte -han har bare meget svært ved at modstå at tjatte til dem, og snappe efter dem hvis de løber. Han gjorde det ikke ved den gamle kat, og han skulle jo gerne lære at same regler gælder for den ny.
Men hvordan gør man det lige bedst med sådan en lille en?

Ja det blev lidt langt beklager -men håber nogen kattemennesker har lyst til at vejlede lidt;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kattemennesker
  • #1   6. jul 2010 To kastreret hankatte kan sagtens sammen og de vil lege sammen, det er jeg sikker på!
    Og en enkelt kat har det også fint alene, da udekatte normalt plejer at nyde livet af hvad jeg har erfaret.

    Og ang. det med at introducere din hund for nye katte, ja jeg ved ikke hvad jeg skal sige. Det er rigtigt svært at vurdere, men så længe kan få lov til at stikke af og gemme sig, så skal det vel nok gå.
    De vænner sig til hinanden, og katte plejer at være gode til at sige fra.


  • #2   6. jul 2010 Min hund kan ikke lide fremmede katte, men de katte der kommer i vores hjem elsker han og beskytter.
    Jeg får snart en ny killing til august, så det bliver spændende at se hvordan min hund takler den nye familiemedlem. Jeg ville i hvertfald overvåge dem, og egentlig lade dem finde ud af det selv.

    Jeg tror at din hund indser en dag at den nye kommende kat ikke er en gæst, men en familiemedlem - altså en der tilhører området..


  • #3   6. jul 2010 Hvis det er ok med bare en enkelt kat, så tror jeg det er sådan det bliver.

    Og ja, jeg tror bestemt osse Reiki nok skal finde ud af at den nye kat hører til. Den skulle jo helst bare ikke komme til skade inden;o)


  • #4   6. jul 2010 Jeg har staldkatte killinger lige nu på 4-5 uger og tro mig når killinger er 12 uger kan de godt sige fra hvis en hund bliver lidt for nærgående.
    To kastrater kan sagtens enes men jeg vil nok anbefale at de fik to jævnaldrende brødre da de søger meget tryghed i hinanden og katte er faktisk meget sociale dyr som nyder hinandens selskab


  • #5   6. jul 2010 Det var iøvrigt en flot alder at deres kat var 20 år ,der er ingen tvivl om den har haft et godt liv

  • #6   6. jul 2010 Jeg giver de to forgående ret....det kan sagtens gå...også med en enkelt kat.
    Hvis den først er ude i sen stald skal den nok forsvinde så snart Reiki kommer susende.
    Hvis du ikke er helt tryg ved det, kan du tage en vandsprøjte / pistol med de første gange. Hold katten og så snart han gør udfald mod katten, (en anden skal holde ham i snor) skal du give ham en vandsjasker.....så vil han straks se mere mistroisk på det hemmelige våben en kat besidder.


  • #7   6. jul 2010 Min søster fik en kat for godt nok et år siden. Men da de fik den kunne den godt nok finde ud af at sige fra smiley
    Vi lærte hundene og den hvad de ikke måtte overfor hinanden med en vandpistol. Hvis hundene var efter den fik de vand. Og hvis katten kradsede fik den vand. De behøvede kun vand nogle få gange så fandt de ud af det. Og der gik ikke lang tid før hundene opfattede katten som en af flokken.
    Det var i hvert fald en mulighed? smiley


Kommentér på:
kattemennesker

Annonce