{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.352 visninger | Oprettet:

kattemennesker ? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg har fået mig en lille han killing fra en pension..
Han var på skånekost da jeg fik ham pga dårlig mave, derudover har jeg købt zoolac (eller hvordan det nu staves) til ham.. det skulle gerne virke efter kun 1½ døgn men efter en uges brug har han stadig dårlig mave.. igår kastede han også op.. han drikker og spiser rigtig meget.. udover det er han en glad og legesyg lille killing..
Jeg har snakket med dyrlægen der siger at jeg gør alt rigtigt hvis det nu kun er dårlig mave... men måske er det mere end det.. tænker om i kender symptomerne så i måske kunne komme med gode råd ? og ellers vælger jeg selvfølgelig at ringe og bestille tid til dyrlægen imorgen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kattemennesker ?
  • #1   11. jan 2012 Jeg ville nok få tjekket for parasitter.

  • #2   11. jan 2012 I og med at det er en killing ville jeg vælge at tage til dyrlæge, de kan hurtigt dehydrer smiley god bedring med den lille

  • #3   11. jan 2012 han er dyrlægetjekket lige inden jeg fik ham.. så det er ikke noget "synligt" hvis det er noget er det indre ...

  • #4   11. jan 2012 Ja, min første tanke er også orm. Har han fået ormekur?

  • #5   11. jan 2012 er ret sikker på han har fået ormekur inden jeg fik ham.. men jeg ringer og spørger senere idag når jeg har fri om han har fået det.. Ja jeg snakkede jo med dyrlægen og idet han drikker så meget som han gør kan jeg godt være lidt rolig omkring det med at dehydrere... mange tak for i kommer med gode råd ..

  • #6   11. jan 2012 der er noget der hedder lortekillinger og deres maver kommer først iorden når de er over 1 år smiley

    men hvor har du købt ham? har selv en fra blæsenborg ved sandved


  • #8   11. jan 2012 han fik skånekost fra dyrlægen som ikke hjalp.. så det er nok ikke det...
    Lortekillinger? har jeg aldrig hørt om... det er da forfærdeligt.. det er jo usundt at de skider 6-7 gange om dagen helt tyndt.. det må gøre ondt smiley


  • #9   11. jan 2012 ja dyrelægerne kan heller ikke gøre så meget. men de vokser heldigvis fra det.


  • #10   11. jan 2012 nå okay.. og det er selvom man har givet dem zoolac til at stabilisere maven ?

  • #11   11. jan 2012 Ja, tag den til dyrlæge som de andre siger, da en killing hurtigt kan dehydrere smiley

    Når den drikker meget, ville jeg evt. tænke en infektion i blæren, så drikker de mere end de plejer. Og så giv ham en ormekur, for orme kan også slå maven i stykker.

    Har selv engang overtaget en hittekilling som også i starten havde dårlig mave. Men det var også pga. orm og så generelt skiftet fra at spise hvad han nu fandt af spiseligt i den stald han boede og så til at få killingefoder.


  • #13   11. jan 2012 ... Og der er da ikke noget der hedder Lortekillinger!! Hvad i al verdenen er det nu for noget?
    Der er da altid en eller anden grund til at de har afføring oftere end hvad normalt er. Ingen dyr eller mennesker har da tyndskid og uorden i maven bare fordi. Der er altid noget der er skyld i det.


  • #14   11. jan 2012 Parasitter skal tjekkes ved en afføringsprøve og kan derfor ikke set med det blotte øje

  • #15   11. jan 2012 snakkede med dem der hvor jeg købte min samt dyrelægen og de begge sagde at nogen desværre havde den tildens

    ormekur hælper kun når den gives, katten kan få orm dagen efter igen.

    min får råt kød og tørkost uden korn.


  • #16   11. jan 2012 Da jeg fik en af mine katte, havde hun også tynd mave i en lang periode. Det kan hjælpe, hvis du selv laver kattens skånekost; ris kogt i en time sammen med kogt kyllingfilet i små stykker, evt. blandet sammen med lidt opblødt tørmad. Men det må ikke stå for længe på gulvet, da der kommer bakterier i, så lad katten spise det, den kan, og put så resten i køleskabet. Du kan evt. lune det lidt i mikroovnen, når det er tid til mad igen.

  • #17   11. jan 2012 er jeg den eneste der ikke forstår at en pension vælger at sælge en kat som ikke er i tip top ? den fejler jo noget ellers ville maven ikke være i uorden. prøv at tage til en anden dyrlæge og få alt tjekket... og lortekillinger...?! ej hvad er det da for noget, det er ihvertfald ik nogen diagnose, så den dyrlæge der havde sagt det ville jeg holde mig fra

  • #18   11. jan 2012 Der er en parrasit er heder giardia.. den gir tynd mave og er ikke så nem at få bugt med.prøv at søg på det og se om et kunne passe på din killing... vådkost gir også tynd mave.. Har opdrættet norske skovkatte.. og arbejdet hos en dyrlæge 6 år.. næsten færdiggjort vet. sygeplejerske udd... men godt nok aldrig hørt om lortekillinger.. der er altid en grund.. nogle gange en uhelbredelig grund.. men aler ændre altså ikke på tynd mave.. udkogt ris (1 times kogning) med kogt kylling er super til at samle maven..

  • #19   11. jan 2012 jeg vil prøve det med ris og kylling.. jeg giver ham ikke vådkost overhovedet men kun killingefoder... jeg må jo lige få en ormekur til ham hvis maden ikke hjælper.. hvor mange dage skal jeg give ham med den nye kost inden jeg skal kontakte dyrlæge hvis det ikk hjælper ?

  • #20   11. jan 2012 Jeg ville kontakte dyrlægen og få en tid med det samme. smiley

    Din kat kan have orm og der er flere slags orme, nogen er livsfarlige og andre kræver kun en pille.
    Som kattepasser hos forskellige opdrætter ville jeg ikke give din kat ris og kylling, eller ris og fisk.. Jeg ville kun give den tørfoder, helst en diet tørfoder, så længe den har dårlig mave. Ja Zoolac er guds gave til katte, det hjælper hvis det bare er en form for forstyrrelse i maven (som det også kan være hos din killing) men det virker ikke bare fra den ene dag til den anden og husk den skal gives 2-3 gange dagligt jeg ville sige 3 gange til din kat smiley

    for guds skyld få din kat til dyrlægen..



  • #21   11. jan 2012 på apoteket sagde de en gang dagligt med zoolac ?

  • #22   11. jan 2012 Prøv evt Iams hairball. Det er suverænt til at få rettet en mave op. Har brugt det i mange år, hvis jeg har fået udelukket andre sygdomme fra dyrlægen. Et råd jeg har fået af en gammel garvet opdrætter.
    Det er ikke killingefoder, men giv ham det ihvertfald en mdr og d vil se allerede efterførste dag der er bedring.
    Har selv haft en hvor det faktisk var det rene vand der kom ud, og dyrlægerne anede til sidst ikke hvad de skulle gøre. Her fik jeg så dette råd, og allerede dagen efter, kunne jeg se samling i afføringen. Men mens det står på, så giv ham KUN Iams hairball. Ingen godbider eller andet.
    Det er pga meget højt fiberindhold de får deres naturlige flora tilbage. Prøv og jeg vil våge påstå de får samlet hans mave.


  • #23   11. jan 2012 Camilla T - Det lyder rigtig mærkeligt. I selve Zoolac pakken står der 2-3 gange dagligt og dyrlægen siger også 2-3 gange dagligt.. Jeg ville give 3 gange dagligt til din kat smiley

    Jeg har også lige været på Zoolac på min kat Mitzy, det er dog købt hos min dyrlæge. Jeg gav 2 gange dagligt til Mitzy og hun havde en super fin mave efter 10 dage.



  • #24   11. jan 2012 Hov Mitzy var også på diet kost som nok også har hjulpet hende en del igennem hendes dårlige periode smiley

  • #25   11. jan 2012 chiko - hvad er det og hvor køber jeg det henne ?

    tak jeg vil prøve at give zoolak 3 gange dagligt.


  • #26   11. jan 2012 Det er kattefoder. Købes hos de fleste dyrehandlere. Og jeg vil næsten sige du med 100 % sikkerhed for rettet maven op. Min var syg mere end 1 mdr og tilsidst løb det ud af hende, bare hhun sprang op og skulle bruge mavemusklerne. Jeg gav hende det ca 1 mdr mere efter maven var i orden, for at være sikker på maven var helt stabil inden jeg igen gik tilbage til killingefoder. Når du så igen skal tilbage på killingefoder, så bland det forigtigt, så maven ikke igen bliver væltet af foderskift

  • #27   11. jan 2012 Det var så lidt smiley altid glad for at hjælpe

  • #28   11. jan 2012 den er meget rødbrun (ikke blod) og så er den meget tynd.. det lugter forfærdeligt af lort selvfølgelig men bare rigtig slemt !!!!
    han har adgang til mad og vand døgnet rundt..


  • #29   11. jan 2012 nej ikke længere.. prøvede langsomt at skifte over til killingefoder.. må nok skifte tilbage igen.... jeg bor i næstved,, sydsjælland

  • #30   11. jan 2012 bruger bare noget killingefoder fra maxizoo ...
    kan ikke lige huske mærket...
    Men jeg vil prøve det smiley


  • #31   11. jan 2012 Camilla T
    Det skal du igang med, med det samme. Diarré kan sætte sig til kronisk tarmbetændelse, hvis de bliver ved med det. Så så hurtigt du kan komme afsted og købe det foder, så gør det, for din killings skyld.


  • #32   11. jan 2012 ja ja.. men nu er det jo lidt for sent nu.. men jeg gør det imorgen

  • #33   11. jan 2012 hvad er dette pro-kolin ? jeg har jo altså før haft ham på skånekost fra dyrlægen hvilket ikke hjalp.. så det er ikke pga foder...

  • #34   11. jan 2012 Pro-kolin fåets også som pasta form som Zoolac, så det er ikke meget anderledes at give smiley

    blot en lille info.


  • #35   11. jan 2012 jo havde snakket med dyrlægen...
    men de sagde ikk noget om det der... hvor kan jeg købe det ?


  • #36   11. jan 2012 jeg takker for alles hjælp smiley

  • #37   11. jan 2012 jeg tager på apoteket imorgen så smiley

Kommentér på:
kattemennesker ?

Annonce