{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nattetråd
  • #1   28. nov 2012 Ja sådan er det jo, jeg havde fri i weekenden, men har arbejdet de to weekender før, og skal igen i denne weekend. Penge kan man jo ikke undvære, når man er studerende, og skal flytte til februar.. så må weekenderne jo tages i brug

• #2   28. nov 2012 Jeg er på vej i seng. Vi har været nede ved min far og hygge lidt i formiddags, og ellers går dagen jo med knægtene.

Den ældste er jo blevet DJ nede i klubben, og det forpligter jo smiley

• #3   28. nov 2012 susanne:

det lyder da rigtig hyggeligt smiley Så har i da også haft lidt at se til i løbet af dagen smiley

• #4   28. nov 2012 jeg har lige mishandlet mig selv ved at se den der adoptionens pris fra tv2, hold da op hvor jeg dog fortryder det nu sidder med lidt tårer i øjne smiley

• #5   28. nov 2012 jeanette

missede det begge gange, ville egentlig gerne have set det, for har hørt meget om det, og læst meget om folks reaktioner på facebook.. Men missede det, og på den anden side, tror det havde gjort frygtelig ondt at se...

• #6   28. nov 2012 den er hård, meget hård synes jeg, og blev simpelhent så vred på adoptiv forældrene og kommunen over deres behandling af især det ene barn

• #7   28. nov 2012
    Var det ikke noget med, at de "ikke ville have" hende mere, fordi det ikke var en dans på roser?

• #8   28. nov 2012 De ville ikke have hende boende fordi de mente hun lavede ballade med vilje for ikke at knytte sig til dem, moren mente at hun kiggede på hende på en underlig provokerende måde og lavede en bestemt bevægelse med hovedet for at provokere hende.
    Så mente de at hun havde svært ved at knytte sig følelses mæssigt så hun blev rykket over på et dansk børnehjem.

• #9   28. nov 2012 hold da op, det lyder helt vildt.... Hvad ville de dog have gjort, hvis det havde været deres biologiske barn? Synes det er frygteligt, at der nærmest er en slags "fortrydelsesret" på adoptionsbørn.

• #10   28. nov 2012 Jeg kom ind i den et kvater for sent og så således ikke starten. Der findes vist allerede utrolig meget materiale on-line om den doku og klip fra den osv hvis du har lyst til at se noget.
    Selvom jeg kom for sent til start så HÅBER jeg at den doku er et eksempel på hvordan ting kan klippes sammen af professionelle tv folk for at få folk til at fremstå enten gode eller onde. Den her gav mig et billede af en adoptivmor der mildest talt ikke var særlig sympatisk. I den tråd der kører et andet sted om dokuen nævnes bl.a den allerede berømte spisesituation der fremstod som totalt grotesk. Man så den her lille pige sidde stille og roligt (læs tavst) på sin stol og faktisk blive angrebet ret hårdt fra begge papforældre over noget med at hun ikke skulle lave nikkebevægelser med ansigtet og iøvrigt spise sin mad og svare på noget der ikke var et spørgsmål med en konstatering (noget a´la- "du gør det igen- svar mig så")
    Jeg ved godt der findes mange mærkelige folk der ude men jeg kan simpelthen ikke tro at disse folk virkelig er så hårde som vist. Noget MÅ bare have stået forinden som vi ikke så..
    Men hvor om alting er- disse papforældre vågnede i dag op i et land hvor de er helt vildt forhadte. Jeg vil helst ikke gøre mig til dommer før jeg ved om det er noget sensations tv produktion eller det faktisk viser sandheden. Men visad ihvertfald med en meget mærkelig mavefornemmelse efter udsendelsen.

• #11   28. nov 2012 (den smiley var ikke tilsigtet)

• #12   28. nov 2012 søren og mik

det lyder også næsten helt absurd, når man ikke har set programmet, men tror da jeg må få det set på et eller andet tidspunkt, så er det bare nemmere at forholde sig til hvad der bliver sagt osv

• #13   28. nov 2012 en ting er jo hvordan ting kan blive klippet sammen, en anden ting er jo hvad man giver filmfolket at arbejde med, den berømte spise sistuation, var jo helt grotesk da de faktisk stresser et barn der ikke har spist i to dage til at frivilligt forlade maden for at undgå deres voldsomme psykiske angreb.
    Situationen var adoptivmoren flipper helt skråt over at aflastnings familien har vasket barnets tøj, for hun vil ikke have deres stank ind i huset.
    Der er bare flere situationen hvor man sagtens kunne have reageret anderledes så filmfolkene på ingen måder havde mulighed for at klippe noget sammen eller klippe noget ud.
    Desuden var de jo frivilligt med i dokumentaren

• #14   28. nov 2012 Ja altså det synes jeg da du skal med mindre du fra starten kan sige at du er et meget meget blødt og følsomt menneske der bare ikke kan klare at se familier i tydelig mistrivsel. Det var dog ikke en tøndersag der rullede hen over skærmen men altså.... du véd hvad jeg mener.

• #15   28. nov 2012 hold da op denne tråd er allerede blevet lang, jeg er også en af dem, som jobber lige nu.
    Arbejder på et bosted for unge. Og alt er helt stille alle sover smiley så jeg sidder og arbejder på vores procedurer smiley

Håber der vil være gang i denne tråd frem til jeg har fri, for så er der lidt at lave smiley

• #16   28. nov 2012 ja altså hvis man har let til tårrer og synes at børn der mistrives er noget det hårdeste skal man ihvertfald ikke se den dokumentar alene, som jeg gjorde, hold da op hvor jeg vrælede til sidst.

Gitte. vi prøver smiley

• #17   28. nov 2012 Jeanette- ja du har ret- det med vasketøjet var simpelthen også bare en tand for underligt. Det er egentlig derfor jeg fik tanken at der måtte være noget jeg ikke fik med. Det er jo helt sort. Renvasket tøj??
    Jo helt sikkert kunne de have reageret endda meget mere fornuftigt og dermed ikke givet filmfolkene mulighed for at klippe noget skidt sammen. Læste lige en artikkel:BAG OM ADOPTIONENS PRIS tror jeg den hed, der siger at hende der lavede udsendelsen fra starten havde et rigtig godt samarbejde med familien og at det slet ikke var meningen at der skulle komme et negativt udtryk frem... det synes jeg er svært at tro på. Jeg så ikke nogen særlig tydelige provokative udfald fra den lille pige.. faktisk kun hvad man kan kalde naturlig frustration over flytningen.. ej jeg ved det ikke altså... har bare lidt svært ved at tro at nogen kan være så onde mod en lille yndig pige som det fremstod.

• #18   28. nov 2012 skal vi ikke gå væk fra snakken om den udsendelse, uhh jeg som adoptant, og kommende mor til et adoptivbarn formidlet af Danadopt, bliver bare så påvirket af den udsendelse på rigtig mange måder, og har allerede oplevet for meget jeg skal forsvare både det at adoptere, men også vores organisation. smiley rigtig øv, som om der ikke var nok fordomme omkring adoption

• #19   28. nov 2012 gitte

det er da dejligt, at der er ro på jobbet. smiley

jeg har selv lidt svært ved at deltage i debatten om programmet, for har ikke set det
    Men umiddelbart lyder de ikke kompetente, men har da kendt flere adoptivbørn, der er lige så velfungerende som alle "os andre"

• #20   28. nov 2012 Søren og Mik: det er virkelig svært at tro at to voksne mennesker kan være afstumpet følelsesmæssigt, jeg synes flere gange at hun bare lignede en lille pige der havde brug for lidt kærlighed og forståelse for hvor stressende det er at blive flyttet og især på den måde som de gjorde det på.

Gitte: jeg tror der er rigtig stor forskel på adoptiv forældre, men jeg håber aldrig at der er nogen der er ligesom dem, for det var grotesk som de var.
    Jeg forventer ikke at du forsvarer det at adoptere eller bereauet, for jeg ved udemærket godt at det ikke er alle der er som dem der er vist i dokumentaren, langt langt fra, jeg kender selv nogen der har adoptere og kan se fra dem af at folk sagtens kan finde ud af det ellers

• #21   28. nov 2012 Gitte- du skal ikke forsvare noget som helst her hvis jeg skal bestemme da smiley Herfra lyder bare et hjerteligt tillykke og alt det bedste der hører til.. og så er jeg da klar til nyt emne.. eller rettere min seng men den er også et fedt emne mand. smiley

• #22   28. nov 2012 gitte:
    jeg har oplevet adoptivforældre, der har givet deres børn en god opvækst med masser af kærlighed og omsorg smiley

• #23   28. nov 2012 NEJ JEG MENTE IKKE VI SKULLE SNAKKE OM MIN SENG HER ALTSÅ.... HAHAHAHA

• #24   28. nov 2012 og hvis i vil se min holdning til den udsendelse så se den sidste tråd, som er lavet om udsendelsen smiley

Hvad laver i andre? både dem hjemme og på vej i seng, og jer som er på job? hvad er det for job i sidder på

• #25   28. nov 2012 Her er et billede af Tøsens nye "værelse". Der står også en lille radio derinde så vi rigtig kan bilde vores gæster ind at det er slået helt klik for os herhjemme... men faktisk kunne jeg godt spørge her om det er slået klik lang tid INDEN radioen kom ind til hunden hvis i forstår??GGG

profilbillede
  • #26   28. nov 2012 Jeg er bare herhjemme,og slapper af, vi kan ikke rigtig sove, det er ret træls smiley

kæresten har lige smidt en film på, men han er sulten, så han er gået på rov i køkkenet smiley

• #27   28. nov 2012 jeg er bare hjemme, jeg lider af søvnløshed, og lige her til aften var jeg lidt oppe og toppes med min eks kæreste, som har en tendens til at være mere end ond i kæften lige i øjeblikket

• #28   28. nov 2012 Der kører en anden tråd ang. udsendelsen med adoption.. .

Jeg har igen igen en aften/nat, hvor jeg ikke kan sove.
    Og så hjælper det jo ikke, at Keesha er stukket af fra gaven igen, selvom jeg har stavlet ekstra brædder m.v. op ved lågen smiley
    Men smut, så var hun væk (troede hun brugte mere end 8 min på madsøg)

• #29   28. nov 2012 mie: øv da, fik i hurtigt fat i hende igen?

• #30   28. nov 2012 Jeanette- det er da bare en halvdum aften for dig hvad smiley

• #31   28. nov 2012 sikke et sødt hundeværelse smiley Vannibøffen har bare sit bur, som han rigtig hygger i, når vi ikke er på udstilling :)...

• #32   28. nov 2012 ja den er lidt træls lige nu, det hjælper heller ikke med min søvnløshed, samtidig har jeg lidt ondt fordi jeg flækkede en kindtand i mandags, som jeg skal have slavet i morgen

• #33   28. nov 2012 Vi snax insomniacs.

• #34   28. nov 2012 søren og mik

det er da en forkælet vuf smiley men mine kan vist også være med, vores seng er nemlig stort set deres kurv smiley

• #35   28. nov 2012 Og så surfer jeg lidt rundt for at få inspiration til drengenes nye seler. synes dem de har, er ved at være noget slidte efter 3 års daglig brug smiley

overvejer hurrta pro, eller julius k9 selen

• #36   28. nov 2012 jeg overvejer om jeg skulle ligge mig på sofaen og tage et powernap. Jeg skal jo ogsp gerne kunne køre hjem, når klokken engang siger morgen smiley

• #37   28. nov 2012 gitte

i må gerne tage en lur på jobbet? hvornår har du så fri ?

• #38   28. nov 2012 Keesha var ikke kommet, sidst jeg skrev, men nu er hun inde og ser alt for tilfreds ud....dumme køter smiley
    Ej jeg fatter ikke, hvor hun springer over, og så efter få mnutters madsøg, hvor hun plejer at komme ind og drikke - og tigge mere mad... smiley

• #39   28. nov 2012 åh det var godt smiley

man kan blive helt nervøs på jer andres vegne hvis hunden lige tager på en smuttur på egen hånd

• #40   28. nov 2012 vi må gerne powernappe i 20 minutter af to omgange smiley jeg møder kl 22.30 -7.15

lige nu er jeg i gang med at afkalke el-kedlen og kaffemaskinen

• #41   28. nov 2012 gitte:
    det må da være rart, lige at få mulighed for at koble helt af, et par gange i løbet af vagten smiley

• #42   28. nov 2012 ja godt at hunden er hjemme igen, vores smutter også, hvis han ikke har snor på smiley

Og ja det er rart at kunne sove lidt, men det er jo fordi der er ro på her, ellers kan man jo ikke sove.

Men vi er en helt ny afdeling af holmstrupgård, som er startet op smiley

• #43   28. nov 2012 gitte

så gælder det også om at nyde det, når der er ro på smiley

jeg tror jeg vil gøre kæresten selskab med en film nu, og så må i hygge jer herinde, og fortsat god vagt

• #44   28. nov 2012 Ja man bliver sgu bekymret, når hunden smutter. Bor heldigvis et ftedeligt sted med langt til trafikerede veje, så hun ville nok bare ned og finde sine "kærester"....INGEN løbetid nu, he he...

Gitte, jeg kender godt Holmstrup, hvis det er "månebyggeriet" mellem Brabrand og Tilst smiley Håber du får en fredelig nat.
    Nu vil jeg gå til køjs, for udbryderkræet er gået kold smiley smiley
    Nat nat!

Kommentér på:
nattetråd

Annonce