2.331 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Pindsvin . . . Pindsvin . . .

Hvad spiser pindsvin ??

Kan man være så heldig de spiser dræber snegle, eller spiser de kun vegatabilsk føde ??

Vi fodrer meget fugle i haven, disse sviner med deres korn så det drysser meget rundt om foderhuset, de sidste mange aftener har vi haft op til flere pindsvin i haven, omkring det spildte foder, men spiser de også snegle så er de meget velkomne...

Det eneste er at tøserne aka Nova og Ipsen er helt vilde i varmen, gør og larmer og vil vældig gerne lege med disse stikke-pinde.... når vi så tager dem ind så sidder Ipsen og piber en seance ved havedøren af forudrettethed, men synes jo de pindsvin er ret søde og skal have lov at have lidt madro....

Men på den anden side er det træls at hundene ikke kan være i haven om aftenen, så hvis ikke der også er den side gevinst med snegle, så må vi nok overveje at drosle ned for fuglefoderet...

Eller hvornår går pindsvinene i hi, ved I det ??

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Væg reol & jakke stativ 400 kr.
  • Genbrugsplads 500 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pindsvin . . .
  • #1   6. okt 2012 Pindsvinene er på det sidste ved at få fedet sig op til at gå i hi - det gør de over den næste måneds tid, så det er nu vi skal begynde at kigge efter unger, der er knap store nok til at overleve en vinter.

Pindsvin spiser biller, snegle - desværre ikke så voldsomt mange af de dumme snegle - insekter.
    Man kan hjælpe dem lidt på vej ved at sætte vand - ALDRIG ALDRIG mælk - og sætte lidt killingetørkost ud til dem. Det nærer dem godt og de er glade ved det.

• #2   6. okt 2012 Jeg fik at vide ved sådan en "pindsvinehjemsdame" at de rigtig godt kan lide kattemad og tunfisk.

• #3   6. okt 2012 Og torskerogn og avocado - men det er snold smiley

• #4   6. okt 2012 ok så lidt snegle spiser de, dejligt dem har vi nemlig rigeligt af : (

og så kattemad, er det både tørt og vådt ??

• #5   6. okt 2012 De spiser både vådt og tørt kattemad - men helt ærligt, hvis du sætter noget ud til dem, så vil jeg anbefale at bruge det tørre. De bliver ikke så hurtigt fordærvet.

Husk vand smiley

Du kan eventuelt lave en lille spise-hule, hvor det er inde, så du beskytter det lidt for andre dyr.

• #6   6. okt 2012 Jeg er helt på røven over dem. Fantastiske dyr - de har særstatus her på grunden *GG*

• #7   6. okt 2012 Her er der tre små stiklinger, som vi havde inde nogle dage sidste år - de blev sendt videre i pleje...

SÅ skønne basser!

profilbillede
  • #8   7. okt 2012 Du kan jo evt lave et lille beskyttet hjørne i haven med foder til pindsvinene, så de måske ikke render og spiser fuglefoderet lige der hvor hundene osse render rundt og hygger smiley

Jeg nappede en lille pindgris med hjem fra gåturen i forgårs. Den var ikke større end min håndflade, så alt alt for lille til at klare vinteren, Reiki har før stukket næsen på sådan et, så han holder behørig afstand, men er jo nooooget interesseret alligevel -Gaia fatter som sædvanligt ikke et klap af sådan noget vild natur-noget, men når Reiki er interesseret så mener hun jo at hun osse hellere må være det,
    Så det var en festlig hjemtur fra skoven *G*

Pindgrisen blev afleveret til vinter-pasning hos min bedstemor der er "pindsvineven" og allerede har en god lille flok pindsvin der skal overvintre der i år.

De er supers sjove sådan nogen, og så synes jeg det er lidt hyggeligt at de kan blive ret tamme, uden at miste evnen til at klare sig i naturen når de sættes ud igen.

• #9   7. okt 2012 Jeg er bange for, at vores småsvin ikke er store nok til vinteren smiley

• #10   7. okt 2012 Man kan jo fx gøre sin have pindsvinevenlig, ved at have lidt vildnis eller lign, som de kan blive fristet tit at flytte ind i.

• #11   7. okt 2012 Susanne, hvis de ikke bliver så store at de kan gå i hi, må du jo samle dem ind til den tid og få dem til en plejestation.

• #12   7. okt 2012 Jeg gør, hvad jeg kan. Der står hele tiden mad til dem derude smiley

• #13   7. okt 2012 (link fjernet)

• #14   7. okt 2012 tak for indlæggene... må lige tale med manden om det der med at få lavet et hjørne, spm hundene ikke kan gå i . . . vores have er ikke mega stor....

• #15   7. okt 2012 Denne side her er rigtig god:-) (link fjernet)

Michelle> Var det om dagen du fandt det lille pindsvin?

• #16   7. okt 2012 Hov.. Havde ikke set at CH linkede til den samme side;-)

• #17   7. okt 2012 Anja -nej nej, det var på aftenturen inden sengetid. Den var så lille at jeg er sikker på den har søskende derude osse, men har ikke haft held til at finde dem

• #18   7. okt 2012 lige nu er der en del unger i 200-250g størrelsen, og de når altså ikke at tage nok på inden de skal gå i hi - så her gælder det om at få dem 'flyttet' til en plejer hvor de så kan overvintre varmt nok til at ikke gå i hi, og så der de fit for fight til foråret.

Kommentér på:
Pindsvin . . .

Annonce