Pindsvin {{forumTopicSubject}}
Efter rigtig mange år uden pindsvin har jeg nu gennem en uges tid haft et pindsvin, som kommer i haven og spiser.
Jeg synes at pindsvin er søde, samlede det ind efter et par dage og gav det en loppe og ormekur, ikke så meget for pindsvinets skyld, men mest for Gaddafis.
Første gang Gaddafi så pindgrisen var han godt nok gal på den og skældte ud.
Nu er han gled for den og opfordrer til leg.
Det lille pindsvin satte enorme mængder mad og vand til livs, hvilket har undret mig meget.
I går aftes da Gaddafi "fortalte" mig, at nu var pindsvinet kommet for at spise, listede jeg ud i haven for lige at glæde mig selv lidt over synet af den.
Da jeg kom ud, fandt jeg også ud af, hvorfor pindgrisen åd så frygtelig meget.
Der var ikke kun en - nej, der var hele tre
Nå, men de får nu lov til at blive hvis de vil, jeg skal nok sørge for, at de bliver fedet godt op så de kan få en god vintersøvn, samt at jeg også vil sørge for at de har et godt sted at sove.
Men nu er det så, at det kun er det ene pindsvin som har fået loppe/orme kur.
De andre to skulle jo også gerne have samme tur, men jeg kan jo ikke se, hvem af dem der har fået kuren
Spørgsmålet er, om jeg kan behandle dem alle tre, eller om den der er behandlet vil blive syg hvis den får en tur mere ?
Og er det godt nok, hvis jeg køber det billige hunde/kattemad til dem ?
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
Mht loppe/ormekur så er min mening at du ikke skal give dem noget. Der er vel ingen grund til at behandle dem hvis ikke de har nogle af delene. Så det må vel blive en afføringsprøve med til dyrlægen, så det kan blive tjekket. Der udover er det jo ikke sikkert at de kan tåle præparaterne. Det er ikke alle dyr der tåler det hele.
sep 2017
Følgere: 525 Emner: 138 Svar: 10.239
Der hvor vi boede før, havde vi også en mor med to store unger der kom. Vi smed selvfølgelig mad ud på plænen til dem, og hundene gik side om side med grisene og spiste
Dorit gik helt i selvsving af glæde når grisene kom, for så vidste hun at det var spisetid for hende også
Og så er jeg VILD med at du og Gaddafi har adopteret et par grise
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Jeg er medlem, man kan vælge mellem hvilken form for frivillig man er eller får god råd fra dem. De pindsvin jeg har haft her, fik dækket ormekur, loppekur og dyrelæge regninger via. foreningen, og de meget gode til at hjælpe
Vi henter også nødstedte pindsvin landet over
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Killingemad og vand er, hvad der skal bruges.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.444
Fredsfyldt, det er da det jeg vil gøre Jeg melder mig ind.
A, hvor hyggeligt med dine pindsvin.
Jeg synes så at det er både godt og ondt når ikke de mere er bange for hunde. På en måde ville jeg elske at de bare blev ved med at være der og spise når Gaddafi viser sig.
På den anden side er det vist mest sikker for dem, hvis de bevarer deres frygt for hunde.
Ja, kattemad er vist bedst til dem, men nu har jeg ikke noget kattemad og jeg vidste jo ikke, at det var en hel familie der kom på "restaurant" hver aften. Troede kun at jeg havde den ene, som kunne få lidt af Gaddafis mad.
Men jeg vil da straks bestille en stor sæk kattemad hos Hatting i morgen
CH, eg ved godt, at pindsvinelopper ikke kan leve på hunde.
maj 2009
Har været medlem i 6 år nu, men jeg har kun hørt om loppe kure, da mine blot er blevet rykket ud i husene til vinter, da de ikke fejlede noget
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
maj 2009
nov 2011
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 192
maj 2009
Jeg kender ikke så meget til dem der står i den anden ende, men jeg er blevet kontaktet tit mht. pindsvin i nød..
Det er jo trods alt frivillige, og det er ikke alle steder i landet der er lige mange frivillige
nov 2011
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 192
aug 2006
Vi kører 80 km til vores plejer - man er ikke forkælet når man passer på pindsvin, man må arbejde for det.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 932
... vores hunde få ikke lov til og røre dem. . de er altid fuld med lopper . men ja de er dejlig og skønne og se på. jeg var en god ven over på samsø via med familien. på hans grund er ret stort. der er der vildkatte og sjovt nok os pinsvin som få mad om dagen og om aften når de kommer frem
maj 2009
Men jeg indrømmer, at jeg er ved at være lidt træt af dem. Nu er de blevet 4
Jeg har kun sådan en lille have, det ender med, at der ikke mere er plads til Gaddafi og mig.
Og ikke nok med at jeg skal samle hunde hømhømmer op i haven, nu skal jeg også samle op efter pindsvinene.
Jeg indrømmer blank, hvis de bliver flere, så bliver de smidt ud....
dec 2010
dec 2010
aug 2006
Det går meget fint
dec 2010
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Vi har nærmest alt andet lige fra flagermus, snog og salemander til egern og fugle. Men har aldrig set et pindsvin her.
Det ville være super hyggeligt.
dec 2010
Har godt nok en branddam lige overfor mit hus. Men den er vel også ved at være godt tør ?
maj 2009
Men i dag fik jeg også sat vand ud i forhaven, det var meget velkommen. Fuglene drak og drak og fik sig et bad.
For dårligt at jeg ikke har gjort det for lang tid siden.
Ginne - jeg er da næsten sikker på at der også er pindsvin hos dig, selv om du ikke ser dem.
Jeg har hellere ikke set et pindsvin i min have i mange år, jeg troede ikke at der var nogen, men de har nok været der hele tiden, og at de er kommet frem skyldes nok Gaddafi., for han har ikke været særlig god til at finde sit mad når jeg har strøet det ud i haven, og det har garanteret lokket pindsvinene frem, for så var det jo noget at komme efter.
aug 2006
Vi spreder lidt kattefoder der, hvor jeg kan se de kommer.
Der er vand til fugle, til vildtet, til grisene og til insekterne.
dec 2010
Er begyndt at fylde vand i betonfade på jorden, til insekterne. Dem kan pindsvinene jo også nå, men det er så i hundeland
Må vist hellere få sat skål ud i forhaven til pindbæsterne.
maj 2009
I tallerkenerne er der lidt lecanødder, så kan insekterne også drikke af dem.
Den jeg satte ud i forhaven er også bare en dyb tallerken, men tror, at jeg får fat på et fuglebad i stedet for. Det ser da bedre ud end et par dybe tallerkener.
aug 2006
Pindsvin